kV silników, a wpływ na długotrwałość lotu

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

pawellukasz
Posty: 77
Rejestracja: środa 13 sty 2016, 20:04

kV silników, a wpływ na długotrwałość lotu

Post autor: pawellukasz »

Witam,
Zacząłem analizować różne konstrukcje pod kątem zwiększenia długotrwałości lotu.
I pewnie większość wie, ale chciałbym aby ktoś, kto jest pewien, wypowiedział się w takim temacie.
Czy zastosowanie silników o niższym kV, oczywiście związane z wymianą śmigieł na właściwe do nich (czyli większa średnica, ew. skok),
powoduje niższy pobór prądu przez parę: silnik-śmigło?

Oczywiście wszystko inne bez zmian, czyli na takim samym pakiecie.
Ja mam heksę, silniki dij 2212/920kV.
Przy masie 1650g z pakietem 5200 4S w zawisie w trybie loiter zwisł wyniósł ok 18min.
Pobór prądu w zawisie - dane z MP poprzez telemetrię - to ok 20A.
No ale dziś np. polatałem trochę z kamerką i nadajnikiem fpv 600mV i czas lotu zmalał znacząco!
I zastanawiam się nad tym aby silniki zmienić np na 750kV, czy 620kV. Znalazłem nawet 380kV.
I pytanie czy jest tak jak zapytałem wyżej?
Awatar użytkownika
matulekpl
Posty: 2175
Rejestracja: piątek 16 paź 2015, 16:48
Lokalizacja: Wejherowo

Re: kV silników, a wpływ na długotrwałość lotu

Post autor: matulekpl »

Z tym ze silniki o niskim kv wymagają wyższego napięcia zazwyczaj. Wiec pakiet inny...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Moje zabawki: Syma X5SW ORANGE + TX MOD | Syma X8C MODDED | DJI F450 NaZa-GULL - RIP. | TBS Discovery NAZA-GuLL | DJI Phantom 3 ADV - SPRZEDANY | DJI Phantom 4 PRO
WWW/BLOG: www.matulekpl.com | Kanał YouTube: Youtube | Foto: Flickr
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: kV silników, a wpływ na długotrwałość lotu

Post autor: Adrián »

Wejdź na ecalc.ch i pobaw się w konfigurację. Zobaczysz zależność.
pigmej181
Posty: 368
Rejestracja: środa 19 sie 2015, 11:48
Lokalizacja: PGN

Re: kV silników, a wpływ na długotrwałość lotu

Post autor: pigmej181 »

matulekpl pisze:Z tym ze silniki o niskim kv wymagają wyższego napięcia zazwyczaj. Wiec pakiet inny...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kolega lata na 4s więc styknie.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
matulekpl
Posty: 2175
Rejestracja: piątek 16 paź 2015, 16:48
Lokalizacja: Wejherowo

Re: kV silników, a wpływ na długotrwałość lotu

Post autor: matulekpl »

pigmej181 pisze:
matulekpl pisze:Z tym ze silniki o niskim kv wymagają wyższego napięcia zazwyczaj. Wiec pakiet inny...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kolega lata na 4s więc styknie.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Zależy. Przy stałym napięciu np 4S niższe kV spowoduje mniejszą ilość obrotów, za tym idzie większe natężenie żeby uzyskać tą samą moc.
Czyli zależy jakie są parametry danego silnika i na jakim zasilaniu i jakich śmigłach ma on najlepsza sprawność.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Moje zabawki: Syma X5SW ORANGE + TX MOD | Syma X8C MODDED | DJI F450 NaZa-GULL - RIP. | TBS Discovery NAZA-GuLL | DJI Phantom 3 ADV - SPRZEDANY | DJI Phantom 4 PRO
WWW/BLOG: www.matulekpl.com | Kanał YouTube: Youtube | Foto: Flickr
Awatar użytkownika
Roger
Posty: 371
Rejestracja: piątek 12 lip 2013, 09:44
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: kV silników, a wpływ na długotrwałość lotu

Post autor: Roger »

Ecalc mówi że przy silnikach RcTimer 530 i śmigłach 1555 bedziesz mieć 25minut zawisu - Ale ciężar to raczej już nie bedzie 1650, bo ramiona muszą być dłuższe. Równając do 2000g - zawis wychodzi znowu koło 18 minut
Pozdrawiam Maciek,
Aktualnie: FrSky x9d, X-Lite, rejsery i DJI Mavic Pro
Stuff dawno temu: Spektrum DX8, Naza v2 +GPS, http://mojerc.pl, KFC32, Nighthawk 280 Pro
ODPOWIEDZ