Rozne obroty silnikow(a) na minimalnej predkosci.
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
-
- Posty: 14
- Rejestracja: czwartek 31 gru 2015, 09:02
- Lokalizacja: Trier
Rozne obroty silnikow(a) na minimalnej predkosci.
Witam mam zagadkowy problem a mianowicie po zlozeniu coptera i kolibracji ESC wszysko bylo ok silniki obrazaly sie rowno na minimalnej predkosci ustawionej w OpenPilot przy konfiguracj. Bodajrze po pierwszej krasie wartosc obrotowa tylko jedno silnika zostal
zmieniona o ok 100. Dla przykladu napisze ze w opcjach OP w zakladce input wartosci minimalne 3 silnikow maja ok 1086 a jeden 1189 w locie quad zachowuje sie stabilnie i nie odczuwam zadnej ronicy. Ponowne konfiguracje nie pomogly i zawsze jest ten sam zakres . Czy w takim razie " wysterowalem " ESC ???
zmieniona o ok 100. Dla przykladu napisze ze w opcjach OP w zakladce input wartosci minimalne 3 silnikow maja ok 1086 a jeden 1189 w locie quad zachowuje sie stabilnie i nie odczuwam zadnej ronicy. Ponowne konfiguracje nie pomogly i zawsze jest ten sam zakres . Czy w takim razie " wysterowalem " ESC ???
Re: Rozne obroty silnikow(a) na minimalnej predkosci.
Kraksa zazwyczaj niesie ze sobą zmianę geometrii ramy. A skoro tak to trzeba po pierwsze sprawdzić tę ramę i "naprostować" czyli zbliżyć się z jej geometrią do stanu pierwotnego.MaDanteush pisze:Bodajrze po pierwszej krasie wartosc obrotowa tylko jedno silnika zostal
zmieniona o ok 100.
Oraz przede wszystkim po wypoziomowaniu dokładnym.... dokładnie skalibrować akcelerometr.
Inna sprawa jest taka że nie ma znaczenia zupełnie to że silniki kręcą się z różnymi prędkościami na postoju, dopóki nie jest to różnica kolosalna, powodująca np fikołki
Ważne że lata prawidłowo i stabilizuje w powietrzu poprawnie.
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
-
- Posty: 14
- Rejestracja: czwartek 31 gru 2015, 09:02
- Lokalizacja: Trier
Re: Rozne obroty silnikow(a) na minimalnej predkosci.
Dzieki za odpowiedz na szczescie w powietrzu jest ok i fikolkow nie robi :) Ale lubie jak wszystko chodzi jak w zegarku, tym bardziej ze wszystkie wartosci byly zblizone. Pomyslalem ze moze problem lezy w silniku i tu pytanko czy lozysko wewnetrzne powinno wyjsc glatko czy nie da sie go raczej wyjac.
Re: Rozne obroty silnikow(a) na minimalnej predkosci.
Pozwolicie, że podepnę się pod temat.
Mam prawie identyczną sytuację, czyli start silników:
silnik1 1055
silnik2 1041
silnik3 1173
silnik4 1036
Różnica u mnie jest jednak na tyle duża, że przy starcie podnosi się jedna strona szybciej i jest możliwość przewrócenia kopterka a przynajmniej zaczepienia śmigłami o ziemie.
EDIT:
Kalibrację w FC zrobiłem (zakładam, że poprawnie) - używam Cleanflight.
Mam prawie identyczną sytuację, czyli start silników:
silnik1 1055
silnik2 1041
silnik3 1173
silnik4 1036
Różnica u mnie jest jednak na tyle duża, że przy starcie podnosi się jedna strona szybciej i jest możliwość przewrócenia kopterka a przynajmniej zaczepienia śmigłami o ziemie.
EDIT:
Kalibrację w FC zrobiłem (zakładam, że poprawnie) - używam Cleanflight.
H20 JJR/C
250
F450
210 InProgress
Volantex RANGER InProgress
Turnigy 9XR + FrSky
250
F450
210 InProgress
Volantex RANGER InProgress
Turnigy 9XR + FrSky
Re: Rozne obroty silnikow(a) na minimalnej predkosci.
Ale start silników czy moment uniesienia?
Silniki mogą rożnie startować. Przecież nie są idealnie identyczne. Każdy silnik moze miec lekkie odchylenia siły tarcia...
A jak z wyważeniem drona?
Silniki mogą rożnie startować. Przecież nie są idealnie identyczne. Każdy silnik moze miec lekkie odchylenia siły tarcia...
A jak z wyważeniem drona?
Moje zabawki: Syma X5SW ORANGE + TX MOD | Syma X8C MODDED | DJI F450 NaZa-GULL - RIP. | TBS Discovery NAZA-GuLL | DJI Phantom 3 ADV - SPRZEDANY | DJI Phantom 4 PRO
WWW/BLOG: www.matulekpl.com | Kanał YouTube: Youtube | Foto: Flickr
WWW/BLOG: www.matulekpl.com | Kanał YouTube: Youtube | Foto: Flickr
Re: Rozne obroty silnikow(a) na minimalnej predkosci.
Wystarczy ustawić minimum throttle z silnika o najwyższych obrotach i będą razem startować.
Od śmigła...
Re: Rozne obroty silnikow(a) na minimalnej predkosci.
Start silników jest z dużą różnicą - gdy trzy pozostałe mają spory ciąg to ten jeden dopiero startuje.matulekpl pisze:Ale start silników czy moment uniesienia?
Silniki mogą rożnie startować. Przecież nie są idealnie identyczne. Każdy silnik moze miec lekkie odchylenia siły tarcia...
A jak z wyważeniem drona?
Wyważenie jest ~OK.
Chodzi o ustawienie w CF zakładka Configuration -> Minimum Throttle?Gmeracz pisze:Wystarczy ustawić minimum throttle z silnika o najwyższych obrotach i będą razem startować.
EDIT:
W configuratorze wizualizacja koptera pokazuje dokładnie taki ruchy jak nim wykonuje trzymając go w ręku.
Jak go uruchomię i trzymam w ręku, dam gazu wszystkie silniki sie kręcą - magia zaczyna się jak nachylę go do przodu a mocy dostają silniki z tyłu, przechyl ę do tyłu i mocy dostają silniki z przodu - odwrotnie niż powinno być.
Silniki kręcą się zgodnie ze schematem, śmigła założone poprawnie, kierunek zamontowania FC sprawdzony - poprawnie.
Co teraz mogłem spaprać?
H20 JJR/C
250
F450
210 InProgress
Volantex RANGER InProgress
Turnigy 9XR + FrSky
250
F450
210 InProgress
Volantex RANGER InProgress
Turnigy 9XR + FrSky
Re: Rozne obroty silnikow(a) na minimalnej predkosci.
A sprawdziłeś, czy na pewno do kontrolera masz podłączone silniki 1,2,3,4 tak jak jest na schemacie? To też jest ważne.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: niedziela 10 sty 2016, 11:08
- Lokalizacja: Bełchatów
Re: Rozne obroty silnikow(a) na minimalnej predkosci.
Ponowna kalibracje esc robiłeś?
to tez wplywa na obroty.
to tez wplywa na obroty.