Projekt nowych regulacji EASA

Miejsce gdzie możemy wpływać na kształt i sprawy bieżące forum

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
NeXuS
Posty: 881
Rejestracja: sobota 01 lut 2014, 21:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: NeXuS »

pawelsky pisze:
MacPiston pisze:A tak btw, jak zmierzą czy leciałem 50 czy 100kmh?
Nikt nie bedzie mierzyl ile leciales, tylko jak szybko Twoje latadlo moze maksymalnie poleciec...
Aha, już widzę procedurę.
- Panie, musimy sprawdzić ile ta Pana 250-tka wyciąga w locie poziomym. Leć Pan na ten radar, tak szybko jak się da.
- Franeeek. Chodź, będziesz patrzył czy Pan trzyma full throttle przy teście. Albo nie, bierz od Pana aparaturę i sam leć na radar na maxa. Tylko Panu maszyny nie rozbij, bo będą koszta....
- Aha jeszcze podpisze się Pan pod oświadczeniem, że maszyna nie ma skonfigurowanego w FC, włączanego tajną kombinacją ograniczenia prędkości obrotowej silników.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 12999
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: Verid »

NeXuS pisze:Aha, już widzę procedurę.
- Panie, musimy sprawdzić ile ta Pana 250-tka wyciąga w locie poziomym
Znając polskie realia to raczej będzie: "Panie, musimy sprawdzić czy ta Pana 250-tka jest zgodna z wytycznymi EASA. Proszę tu podpisać pokwitowanie, przekazujemy sprzęt do eksperta. Dron będzie do odbioru po około 3 miesiącach. W przypadku nieścisłości grozi Pamu mandat karny wysokości godziliarda oraz będzie Pan zobowiązany do pokrycia kosztów ekspertyzy w wysokości dwóch godziliardów."

Na 500+ się samo nie nazbiera...
Ten wredny...
Marcin A
Posty: 2
Rejestracja: poniedziałek 10 paź 2016, 07:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: Marcin A »

Fixer pisze:
PiotrSz pisze:Komuś się bardzo nudzi albo wziął do kieszeni dużo kasy
Ale kasy na co ? albo za co ?
Moim zdaniem kluczowe jest ograniczenie wysokości lotów do 50m. Dzięki temu powstanie bezpieczna przestrzeń między prywatnymi latadłami a samolotami. Na tą przestrzeń będzie można sprzedawać licencje. Wielkim korporacjom będzie łatwiej wykorzystać komercyjnie drony, gdy modelarze nie będą "zaśmiecać" im nieba.
Jagoda
Posty: 1346
Rejestracja: poniedziałek 20 lip 2015, 16:02

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: Jagoda »

Verid pisze: W razie wątpliwości konfiskata sprzętu i na ekspertyzę.
Masz rację.Cholera.
Podobnie dmuchawkę czy aby więcej niż 17J nie ma.

Uziemią przepisem latadła.
Pozdrawiam. :), :)
Awatar użytkownika
Andziak
Posty: 672
Rejestracja: sobota 14 cze 2014, 20:03
Lokalizacja: Siechnice

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: Andziak »

widze trzeba szybko drona skladac poki takie czesci sa dostepne...
Pioneer 1400 ( rozbity ), MX-2 rplanes ( utopiony ), DG-1000, Twinstar 2, Sbach 342, u can fly hype,
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: Adrián »

O to się nie ma co martwić. Gorzej gdzie latać by się nie "przelecieć".
Awatar użytkownika
PiotrSz
Posty: 3518
Rejestracja: środa 21 sie 2013, 22:04
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: PiotrSz »

To jest chore ... W przypadku wyścigów quadów latanie fabryczną maszyną to tak jak by dla Krzysztofa Hołowczyca kazać startować w rajdzie WRC samochodem z salonu ...
Awatar użytkownika
Jambo
Posty: 299
Rejestracja: niedziela 24 lut 2013, 18:50
Lokalizacja: EU

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: Jambo »

Marcin A pisze:Moim zdaniem kluczowe jest ograniczenie wysokości lotów do 50m. Dzięki temu powstanie bezpieczna przestrzeń między prywatnymi latadłami a samolotami. Na tą przestrzeń będzie można sprzedawać licencje. Wielkim korporacjom będzie łatwiej wykorzystać komercyjnie drony, gdy modelarze nie będą "zaśmiecać" im nieba.
nie masz racji ...
Separacja jest zrobiona już teraz 400ft / 500ft
Rozmawiałem z egazminatorm VLOS na ten temat , i mówił że mają być jeszcze klasy c coś tam .
Ogólnie dla osób z licencją VLOS czy EVLOS nie powinno się zmienić w temacie, a latanie FPV będzie zapwne w kółkach modelarskich i wyznaczonych strefach .

Bardziej się zastanawiam jak będzie z licencjami VLOS w 2017 bo EASA wkońcu pracuje nad standardem EU
Naza-M v1 4.0, F450, Sunnysky V2216 900kv, OPTO 30, AlexM + tarot T-2D ,
tarot T-4 , shell od phantoma
quad 250/280 + cc3d (OP) , PH3P, Mavic Air 2, smart controller
Pozdrawiam
Marcin A
Posty: 2
Rejestracja: poniedziałek 10 paź 2016, 07:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: Marcin A »

Jambo pisze:
Marcin A pisze:Moim zdaniem kluczowe jest ograniczenie wysokości lotów do 50m. Dzięki temu powstanie bezpieczna przestrzeń między prywatnymi latadłami a samolotami. Na tą przestrzeń będzie można sprzedawać licencje. Wielkim korporacjom będzie łatwiej wykorzystać komercyjnie drony, gdy modelarze nie będą "zaśmiecać" im nieba.
nie masz racji ...
Separacja jest zrobiona już teraz 400ft / 500ft
wg http://www.latajmybezpiecznie.org/index ... sl-czy-agl jest 500m nad miastami. Czyli tam gdzie licencje będą najcenniejsze.
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9749
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: pawelsky »

Jambo pisze:Separacja jest zrobiona już teraz 400ft / 500ft
A skad wziales granice 400ft? :-)
Awatar użytkownika
Jambo
Posty: 299
Rejestracja: niedziela 24 lut 2013, 18:50
Lokalizacja: EU

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: Jambo »

Z egazminu/kursu VLOS , z tym że ja nie robiłem w PL
400ft czyli 120m do150m zapewne pl jest to samo bo przepisy te wywodzą się z EASA

pozdro
Naza-M v1 4.0, F450, Sunnysky V2216 900kv, OPTO 30, AlexM + tarot T-2D ,
tarot T-4 , shell od phantoma
quad 250/280 + cc3d (OP) , PH3P, Mavic Air 2, smart controller
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9749
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: pawelsky »

Jambo pisze:Z egazminu/kursu VLOS , z tym że ja nie robiłem w PL
400ft czyli 120m do150m zapewne pl jest to samo bo przepisy te wywodzą się z EASA
W polskich przepisach nie ma wyznaczonej sztywnej gornej granicy dla naszych latadel (poza "zasiegiem wzroku" oczywiscie).
Awatar użytkownika
PiotrSz
Posty: 3518
Rejestracja: środa 21 sie 2013, 22:04
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: PiotrSz »

Pojawiła się petycja przeciwko nowym regulacjom
https://www.change.org/p/https-www-easa ... =612134306
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9749
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: pawelsky »

PiotrSz pisze:Pojawiła się petycja przeciwko nowym regulacjom
https://www.change.org/p/https-www-easa ... =612134306
Proponuje wrzucic banner na glowna.
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: Adrián »

No i pięknie, dołączam się.
ODPOWIEDZ