Autopilot by Zbig & Pitlab
Moderatorzy: marbalon, moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Niestety na ziemi jest to samo, ale sprawdze to jeszcze raz.
Tak mam wszystko rozmieszczone
https://goo.gl/photos/SJdkD9XFfkxFk9FeA
Tak mam wszystko rozmieszczone
https://goo.gl/photos/SJdkD9XFfkxFk9FeA
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
biker, a jak stoisz z modelem na ziemi to jak zachowuje się Twoje położenie na ekranie?
Sposób montażu wiązki GPS pożałowania godny. Po co autopilot kiedy GPS jest nie pewny?
Sposób montażu wiązki GPS pożałowania godny. Po co autopilot kiedy GPS jest nie pewny?
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Horyzon sieje na maksa
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Na zdjęciu gps jest zdemontowany.
EDIT - scalenie
Bede próbował z wyłączona kamerką.
EDIT - scalenie
Bede próbował z wyłączona kamerką.
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Poza tym GPS musi być też w odpowiednią stronę zamontowany z tego co pamiętam.
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Na pewno?
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Na pewno nie.
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
GPS nie ma "strony" jako taki. Problem się pojawia jeżeli na tej samej płytce co GPS masz magnetometr który jest wykorzystywany przez dany AP. Wtedy sposób montażu ma znaczenie.KamilCK pisze:Poza tym GPS musi być też w odpowiednią stronę zamontowany z tego co pamiętam.
Ten wredny...
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Mój akurat ma magnetometr ale z tego co pamiętam AP P&Z nie wykorzystuje go chyba że coś się zmieniło i nie w temacie jestemVerid pisze:GPS nie ma "strony" jako taki. Problem się pojawia jeżeli na tej samej płytce co GPS masz magnetometr który jest wykorzystywany przez dany AP. Wtedy sposób montażu ma znaczenie.KamilCK pisze:Poza tym GPS musi być też w odpowiednią stronę zamontowany z tego co pamiętam.
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Jeżeli tak to kierunek montażu GPS'a jest bez znaczenia.KamilCK pisze:ale z tego co pamiętam AP P&Z nie wykorzystuje go
Ten wredny...
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Ostatnio robiłem bardzo dużo lądowań w trybie AUTO. Nawet ładnie to wychodzi, choć trzeba było sporo popracować nad ustawieniami AP. Zauważyłem jednak pewną nieprawidłowość, która występuje w zasadzie przy każdym auto lądowaniu. Otóż gdy wskaźnik ILS pokazuje, że model jest nieco nad ścieżką podejścia, często w takim momencie załącza się silnik.
Przy okazji zastanawiam się w jakim celu AP uruchamia silnik prądem poniżej 1A, a nawet czasami jest to 0,5A. Generowany wtedy strumień zaśmigłowy ma prędkość mniejszą od prędkości lotu modelu, co skutkuje trudnościami z rozłożeniem się łopatek składanego śmigła, a w przypadku śmigła stałego, zamiast ciągu generowany jest dodatkowy opór. Ta sytuacja dotyczy w zasadzie chyba wszystkich trybów AUTO, nie tylko lądowania.
Czy nie można dać możliwości użytkownikowi, aby sam decydował z jakim minimalnym prądem ma być uruchamiany silnik w trybie AUTO. Wiadomo, że wielkość ta zależy od charakterystyki napędu i modelu więc nie można jej z góry założyć na określonym poziomie.
Poniżej jedno z moich auto lądowań.
Przy okazji zastanawiam się w jakim celu AP uruchamia silnik prądem poniżej 1A, a nawet czasami jest to 0,5A. Generowany wtedy strumień zaśmigłowy ma prędkość mniejszą od prędkości lotu modelu, co skutkuje trudnościami z rozłożeniem się łopatek składanego śmigła, a w przypadku śmigła stałego, zamiast ciągu generowany jest dodatkowy opór. Ta sytuacja dotyczy w zasadzie chyba wszystkich trybów AUTO, nie tylko lądowania.
Czy nie można dać możliwości użytkownikowi, aby sam decydował z jakim minimalnym prądem ma być uruchamiany silnik w trybie AUTO. Wiadomo, że wielkość ta zależy od charakterystyki napędu i modelu więc nie można jej z góry założyć na określonym poziomie.
Poniżej jedno z moich auto lądowań.
Pozdrawiam
Marek
Marek
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
AP ma margines "odcięcia" gazu poniżej 5% wysterowania kanału. Wartość prądu dla takiego gazu to sprawa bardzo indywidualna. Może ten margines powinien być większy i w jakiś sposób związany z limitem gazu (np. limit/10 lub limit/5)?
Pitlab & Zbig FPV System - więcej informacji:
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Wg mnie kręcenie śmigłem z prądem 0,5 czy 1A nie powinno stawiać żadnego oporu. Śmigło powinno się rozłożyć bez problemu.
A mam inne pytanie, gdyż mam inny layout. Co to jest za pole wyświetlane w lewym rogu 2-gie od góry "Strzałka 4km/k" oraz na dole "TH 0" i "SW" ?
A mam inne pytanie, gdyż mam inny layout. Co to jest za pole wyświetlane w lewym rogu 2-gie od góry "Strzałka 4km/k" oraz na dole "TH 0" i "SW" ?
Jarek
SkyCruiser 2.4m, Rmielec 433MHz, 5,8GHz 2W video TX, PitLab OSD+AP+GS+Dedalus, Bevrc PV700.
SkyCruiser 2.4m, Rmielec 433MHz, 5,8GHz 2W video TX, PitLab OSD+AP+GS+Dedalus, Bevrc PV700.
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
4km/h to siła i kierunek wiatrujwalentek pisze:Wg mnie kręcenie śmigłem z prądem 0,5 czy 1A nie powinno stawiać żadnego oporu. Śmigło powinno się rozłożyć bez problemu.
A mam inne pytanie, gdyż mam inny layout. Co to jest za pole wyświetlane w lewym rogu 2-gie od góry "Strzałka 4km/k" oraz na dole "TH 0" i "SW" ?
Th to stan kanału - tu akurat gaz na 0
bo latać to cza umić ;) - więc ciągle się uczę.
SkyWalker X-6 FPV - 2Fat2Fly, SkyWalker 1900 FPV Z&P, Mini SkyWalker eleres AP, Mini Talon FPV Z&P
BadCat FPV - KFC32FTB
SkyWalker X-6 FPV - 2Fat2Fly, SkyWalker 1900 FPV Z&P, Mini SkyWalker eleres AP, Mini Talon FPV Z&P
BadCat FPV - KFC32FTB
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Znalazłem mały błąd w FPV Device Manager ver. 2.50a. Podczas zapisu Layout'a do pliku zamieniane są nazwy kanałów w RC monitorze. Co bym nie wpisał, po ponownym uruchomieniu zawsze zwracana jest wartość "TH".