copter by Oxion

Heli, koptery, lotnie, balony, itp

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

Po pierwsze TYLKO NIE TRYB HELI !!!! ma byc najzwyklejszy , liniowy tryb samolotowy, bez żadnych mikserów.
Jak to poprawisz to sprawdź czy dobrze masz przyporządkowane silniki do odpowiednich wyjść z kontrolera. No i czy pokrywa Ci się definicja ramy w kodzie z Twoją rzeczywistą ramą mechaniczną? Układ "X" czy "+"
Aby wszystkie motorki na jałowym kręciły Ci się identycznie, możesz spróbować w kodzie zwiekszyć obroty w definicji MINTHROTTLE, dołóż może ze 30ci jednostek...
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Awatar użytkownika
Oxion
Posty: 26
Rejestracja: czwartek 17 lut 2011, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Oxion »

Witam,

Bardzo dziękuje za informacje,

Zaraz będę testował

QUADP
QUADX

Włączonego mam Quad X mam nadzieje że chociaż to jest ok. Faktycznie nie dopisałem ale oczywiście silniki są dobrze podłączone, to sprawdziłem na początku .

Kierunek lotu miedzy silnikami.

Mam jeszcze pytanie, na waszych filmikach silniki chodzą bardzo wolno i tu pojawia sie pytanie czy to tylko wina kamery (mała liczba klatek) czy może kwestia ustawiania ich w ten sposób.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Oxion
Posty: 26
Rejestracja: czwartek 17 lut 2011, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Oxion »

Obrazek

Zrzut z GUI może nie widać na nim ale 11 silnik po dodaniu gazu startuje dużo później. Na jałowym chodzi w miarę ok. Zamieniałem już regulator oraz silnik, niestety jest to samo.


Próbuję znaleźć ustawienie tego silnika w kodzie ale go nie widzę może wgrane miał już niższe ustawienia :shock:
mam MultiWii1_preter7_bat
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

ehhhh ile razy można powtarzać że najpierw kalibrujemy :-)
masz zupełnie rozjechane kanały, wszędzie powinno być 1500 - tymczasem masz tak jakby drążek roll lekko w lewo oraz lekki obrót w osi yaw, też w lewo...nioe dziwne że prawy górny silnik ma największe obroty...
Poza tym - wyłączony masz tryb stable więc elektronika nie koryguje, nie wyrównuje obrotów silników.
A po pierwsze - załaduj soft 1.7 !!!! nie tam żadne "preter"
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Awatar użytkownika
Oxion
Posty: 26
Rejestracja: czwartek 17 lut 2011, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Oxion »

Wielkie podziękowania dla Rurka i Kuki za pomoc w konfiguracji. Udało mi się już oderwać kilkukrotnie od ziemi ale czeka mnie jeszcze troszkę trymowania.

Waga około 1 kg

Zastanawiam się nad zmiana śmigieł na większe. Aktualnie 8x4x3

Teraz czeka mnie troszkę nauki latania :)
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Oxion
Posty: 26
Rejestracja: czwartek 17 lut 2011, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Oxion »

Kopter lata bardzo stabilnie, muszę jeszcze nieco powalczyć z PID ami ponieważ przy opadaniu troszkę myszkuje.

Z moich obserwacji wynika że ze standardowych ustawień tylko YAW wymaga szybkiej zmiany P na mniejsze.

Zastanawia mnie czas lotu, mam pakiet 2350 i czas lotu wynosi chyba niecałe 5 min, z tego co czytałem sporo osób lata około 15 min więc jest to spora różnica. Model waży około 1 kg

Zastanawiam się czy nie zrobić nieco lżejszej ramy i nie dać większych śmigieł(aktualnie 9x5 ) jednak nie wiem czy potroi to czas lotu ?

Dodałem do modelu strzałkę z EPP oświetloną 6 diodami, z racji tego że nie mam jeszcze wprawy jest bardzo pomocna w nocy jak i w dzień.
Obrazek Obrazek
Jakub Jewuła
Posty: 1867
Rejestracja: poniedziałek 12 lip 2010, 11:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jakub Jewuła »

Oxion pisze:...
Zastanawia mnie czas lotu, mam pakiet 2350 i czas lotu wynosi chyba niecałe 5 min, z tego co czytałem sporo osób lata około 15 min więc jest to spora różnica. Model waży około 1 kg
Popracuja nad waga. Z tymi silnikami bez problemu powinienes zrobic
quada wazacego okolo 800g Kilogram swiadczy o tym, ze wozisz 200g zlomu ;)

200g wagi to jak raz akumulator LiPo 2200mAh...

Wiekszych smigiel nie dawaj, co prawda ze smiglami 10x4.5 silniki Emax 2822
sa ciut bardziej wydajne, ale to jest roznica na poziomie kilku % wiec nie warto
sie tym zajmowac.

Po pierwsze waga, po drugie waga, po trzecie wiesz co ;)

J.
Awatar użytkownika
slawko_k
Posty: 1596
Rejestracja: niedziela 28 lut 2010, 14:24
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: slawko_k »

Oxion, Może akum masz padakę albo nie ładujesz go do końca.

Wielu z nas miało koptery na tych emaxach. Miodu nie było ale mi przynajmniej wisiał z 11-12 min z akumem 2200 i waga ok 900g.
Jakub Jewuła
Posty: 1867
Rejestracja: poniedziałek 12 lip 2010, 11:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jakub Jewuła »

slawko_k pisze:Oxion, Może akum masz padakę albo nie ładujesz go do końca.
Sluszna uwaga - pomimo sporej wagi czas lotu jest podejrzanie krotki.

q
Awatar użytkownika
Oxion
Posty: 26
Rejestracja: czwartek 17 lut 2011, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Oxion »

Panowie jak sobie poradziliście z odlatującymi w świat śmigłami?

Ostatnio po jakiś 10-15 któreś ze śmigieł wybiera swój tor lotu.

Jestem już po kilku takich upadkach na szczęście bez większych uszkodzeń.
Awatar użytkownika
diem
Posty: 5825
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 02:25
Lokalizacja: Radzionków

Post autor: diem »

Klej do śrub - w każdym samochodowym. Można również zakupić nakrętki samo-kontrujące (takie z gumkami) w każdym markecie.
pozdrawiam
Michał
Awatar użytkownika
ghambit
Posty: 1279
Rejestracja: wtorek 03 maja 2011, 01:10
Lokalizacja: Amsterdam

Post autor: ghambit »

Mi kiedyś spadł kopter z 60 metrów na drzewa, śmigło znalazłem miesiąc później. Widzisz ludzie doradzają Ci tutaj klej do śrub problem się zaczyna jak często zmieniasz śmigła, ja próbowałem już wszystkiego od kleju po prop savery a najlepsze okazały się nakrętki samo kontrujące do lotów fpv, prop savery nadal jednak dla większych wariacji. Aha, robiłem kiedyś testy z taśmą teflonową i powiem Ci że też byłem bardzo zadowolony ale później wpadły mi właśnie owe nakrętki i nie było już potrzeby dalej na taśmie montować te nakrętki.
ODPOWIEDZ