T-motor 2216/12 800kv

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Erill
Posty: 62
Rejestracja: środa 30 mar 2016, 17:39
Lokalizacja: Jaworzno

T-motor 2216/12 800kv

Post autor: Erill »

Witam.
Chcę wymienić oryginalne silniki i regulatory z chińskiego f450 na T-motor 2216/12 800kv + ESC Multistara.
Do wyboru będę miał śmigła 11x4,7 (nie za duże?) i 10x4,5 HQ PROP. W późniejszych planach będzie przesiadka na hexę.
Co Panowie sądzicie o tych silniczkach. Czy warto w nie inwestować? Zyskam na sprawności jeśli zawierzać testom chińskich silników i tej tabelce do tmotors:
Obrazek
Pakiet 3S Turnigy 5000 20-30C lub później 4S pod hexę.
Awatar użytkownika
MacPiston
Posty: 1051
Rejestracja: niedziela 02 lis 2014, 10:30
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: T-motor 2216/12 800kv

Post autor: MacPiston »

T-motor ma bardzo dobre silniki. Jeżeli ciąg jest dla ciebie odpowiedni, to będą dobrym zakupem. Jak widac z tabelki śmigło 11 cali nie jest za duże, skoro producent sam takie proponuje.
Erill
Posty: 62
Rejestracja: środa 30 mar 2016, 17:39
Lokalizacja: Jaworzno

Re: T-motor 2216/12 800kv

Post autor: Erill »

Bardziej chodziło mi o aktualną ramę f450. Będą one blisko siebie, ale się zmieszczą.
Czy wie ktoś jaka będzie różnica między 11x4.7 a 10x4.5?
Ciąg będzie wystarczający. Quad waży aktualnie ~1,6kg.
Dziękuję za opinię :)
Awatar użytkownika
MacPiston
Posty: 1051
Rejestracja: niedziela 02 lis 2014, 10:30
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: T-motor 2216/12 800kv

Post autor: MacPiston »

Użyj ecalc.ch to się dowiesz
Erill
Posty: 62
Rejestracja: środa 30 mar 2016, 17:39
Lokalizacja: Jaworzno

Re: T-motor 2216/12 800kv

Post autor: Erill »

W wersji DEMO nie można ich wybrać :P Jeszcze mam jedno pytanie. Jaka jest żywotność takich silników przy normalnym użytkowaniu? 10, 20, 100 godzin?
hrumque@gmail.com
Posty: 91
Rejestracja: środa 14 wrz 2016, 22:17
Lokalizacja: Opole

Re: T-motor 2216/12 800kv

Post autor: hrumque@gmail.com »

Erill pisze:Witam.
Chcę wymienić oryginalne silniki i regulatory z chińskiego f450 na T-motor 2216/12 800kv + ESC Multistara.
Do wyboru będę miał śmigła 11x4,7 (nie za duże?) i 10x4,5 HQ PRO
Pakiet 3S Turnigy 5000 20-30C lub później 4S pod hexę.
Jeśli ciąg ci wystarczy (patrz przy jakichś 50% mocy, by to miało zapas na stabilizację, a nie tylko ledwo ledwo się utrzymywało a nie spadało), to widać z tabelki że z mniejszym śmigłem i mniejszym zasilaniem (3S) ma ten motor większą sprawność (siły nośnej z Wata).

Ale przy 3S i 4x 320g dla 10x3.8 czy 4x 390g przy 11x4.7 to dla 1500g latadła - wydaje mi się trochę za mało. Nawet przy 4S (gdzie spada znacznie sprawność, prawie 2x niższa przy pełnej mocy!) to dopiero duże śmigło daje 4x 540g, czyli masz jakieś ledwo pół kilograma ciągu więcej niż waga quada (który przy 4S pewnie też się zrobi cięższy).

Dla porównania mam w 550 o podobnej wadze - silniki nie-wiem-jakie 2820 1000kv i jest super ze śmigłem 1147, po zmianie na 2814 (2212) 920kv jest za słabo przy mocniejszym powiewie wiatru lub po podwieszeniu większej kamery z gimbalem. Tzn wstać to umie, ale stabilizacja lotu jest już żadna.
ODPOWIEDZ