Lenovo - antyreklama

Tu można uprawiać dyskutanctwo ;-)

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
automaciek
Posty: 1035
Rejestracja: wtorek 16 paź 2012, 08:03
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Re: Lenovo - antyreklama

Post autor: automaciek »

Maxii, bez przesady. Masz prawo wykonać naprawy w sprzęcie i nie tracisz na niego gwarancji. A tylko na wymienione przez ciebie podzespoły. Analogicznie jak w samochodach, jeśli wymienisz błotnik u Kazia to nie tracisz gwarancji na cewki zapłonowe......
Zapraszam na: http://automaciek.webhop.net oraz na miniblog modelarza: http://automaciek1.esy.es/
Nowy członek rodziny : PENTAX K-S2 https://www.flickr.com/photos/141377769@N08/
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9768
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Lenovo - antyreklama

Post autor: pawelsky »

automaciek pisze:Masz prawo wykonać naprawy w sprzęcie i nie tracisz na niego gwarancji.
To zalezy od warunkow gwarancji...
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2353
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: Lenovo - antyreklama

Post autor: maxiiii »

U sprzedawcy nie ma gwarancji - są reklamacje z ustawy i rękojmi. A ingerując w sprzęt praktycznie pozbawiasz się możliwości reklamacji.
Jedz do ASO i powiedz, że wymieniłeś błotnik u "pana jacka" i zobaczysz jaką masz gwarancję. Taka gwarancja to strata dla firmy więc znajdzie 1000 sposobów na odrzucenie reklamacji.

Krótko. To zasada Kalego. Serwis oszukał to źle. Ja sprzedawcę to dobrze.
To tak podchodzi pod Panią Dulską.
Awatar użytkownika
automaciek
Posty: 1035
Rejestracja: wtorek 16 paź 2012, 08:03
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Re: Lenovo - antyreklama

Post autor: automaciek »

Plomby nie było, poza tym przy zakupie internetowym nie masz możliwości zapoznać się z warunkami, nikt też nie daje się z nimi zapoznać i nie każe się pod nimi podpisać. Więc raczej obowiązują ogólne....
Zapraszam na: http://automaciek.webhop.net oraz na miniblog modelarza: http://automaciek1.esy.es/
Nowy członek rodziny : PENTAX K-S2 https://www.flickr.com/photos/141377769@N08/
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9768
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Lenovo - antyreklama

Post autor: pawelsky »

automaciek pisze:Plomby nie było, poza tym przy zakupie internetowym nie masz możliwości zapoznać się z warunkami, nikt też nie daje się z nimi zapoznać i nie każe się pod nimi podpisać. Więc raczej obowiązują ogólne....
automaciek, obawiam sie ze mylisz w swoich postach gwarancje i rekojmie za wady. Wiec pare slow wyjasnienia:

Gwarancja jest swiadczeniem dobrowolnym siwadczonym przez gwaranta (zazwyczaj producenta badz dystrybutora sprzetu). Jej warunki sa zazwyczaj dostepne na stronie producenta/dystrybutora, wiec jest mozliwosc zapoznania sie z nimi. Jesli nie mozesz ich znalezc - popros o nie. Nie musisz niczego podpisywac.

Rekojmia jest odpowiedzialnoscia sprzedawcy wynikajaca z prawa i jej warunki sa jasno zdefiniowane w kodeksie cywilnym. Istota rekojmi jest jednak koniecznosc istnienia uszkodzenia (badz jego przyczyny) w momencie zakupu/wydania rzeczy. Sprzedawca moze zatem nie uznac reklamacji jezeli stwierdzi ze sprzet byl niechafowo naprawiany, uszkodzony mechanicznie co moglo doprowadzic do powstania reklamowanej wady.

Reklamujac masz prawo wybrac albo jedno albo drugie, zaleznie co jest dla Ciebie bardziej optymalne
Ostatnio zmieniony piątek 05 sie 2016, 20:44 przez pawelsky, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2353
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: Lenovo - antyreklama

Post autor: maxiiii »

Mylisz gwarancj z rękojmią.
Warunki gwarancji są na stronie producenta.
Sprzedawca może je wskazać na życzenie ale nie musi. Ma tylko obowiązek informacyjny który raczej spełnił. Nie spełnienie tego obowiązku może przynieść wymierne straty i kłopoty z UOKiK.
Gwarancja jeżeli jest to jest takim samym elementem jak karta graficzna. Jakie parametry ma karta każdy sprawdza tak samo powinno sprawdzić się warunki gwarancji.
A to że lenovo gra w trąbkę to wiedzą wszyscy a ty dałeś się na ich stary numer z zawiasami.
W sieci są setki problemów z lenovo i ich teoretycznym problemem z zawiasami lub połamanym USB.

Jeżeli odsyłałeś im kurierem lub pocztą to masz dowód na piśmie że odebrali przesyłkę bez zastrzeżeń a uszkodzenie nastąpiło po odbiorze. Czyli u nich i to oni połamali zawiasy.
Ich film nie ma znaczenia w sądzie sędzia nawet nie dopuszcza takiego dowodu ze względu na możliwość manipulacji, serwis w tym przypadku jest na straconej pozycji.
No ale po co bić się o swoje jak można oszukać najmniej winnego sprzedawcę.

Do chińczyków i ich obsługą reklamacyjną jeszcze nam daleko. I ta mentalność społeczeństwa:((


Pawelsky aleś ty szybki:))))
Awatar użytkownika
automaciek
Posty: 1035
Rejestracja: wtorek 16 paź 2012, 08:03
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Re: Lenovo - antyreklama

Post autor: automaciek »

Dzieki za rzeczowe informacje. Kazda taka sytuacja uczy człowieka na przyszłość. Sam w pracy zawodowej ( motoryzacja) rozpatruję, dokumentuję i naprawiam zgłoszenia gwarancyjne. I naprawde nie szukam dziury w całym, gdy nie ma takiej potrzeby - czyt. Klient jej nie szuka. Czasem lepiej klientowi zrobić coś na gwarancji nawet gdy to bezpodstawne i zyskać jego zaufanie na przyszłość, niż go spławić i więcej nie wróci. Tak jak napisałem wcześniej pogięty błotnik nie jest podstawą do odrzucenia wniosku na cewki zapłonowe, a rozpatruję wnioski i za kilkanascie tyś pln. Jak ta cewka nie pochodzi z pierwszego montażu (data produkcji, nr. części) to po prostu dana cześć nie podlega gwarancji, ale nie odrzucę sprzęgła bo cewka nie taka.
Żenada.
Zapraszam na: http://automaciek.webhop.net oraz na miniblog modelarza: http://automaciek1.esy.es/
Nowy członek rodziny : PENTAX K-S2 https://www.flickr.com/photos/141377769@N08/
Jagoda
Posty: 1346
Rejestracja: poniedziałek 20 lip 2015, 16:02

Re: Lenovo - antyreklama

Post autor: Jagoda »

automaciek Popieram Ciebie w całkowicie.
Procedura ZNK (zwalić na klienta) stosowana jak się da we wszystkich serwisach.
Ja zawsze wybieram rękojmię.
pawelsky pisze: Rekojmia jest odpowiedzialnoscia sprzedawcy wynikajaca z prawa i jej warunki sa jasno zdefiniowane w kodeksie cywilnym. Istota rekojmi jest jednak koniecznosc istnienia uszkodzenia (badz jego przyczyny) w momencie zakupu/wydania rzeczy. Sprzedawca moze zatem nie uznac reklamacji jezeli stwierdzi ze sprzet byl niechafowo naprawiany, uszkodzony mechanicznie co moglo doprowadzic do powstania reklamowanej wady.

Reklamujac masz prawo wybrac albo jedno albo drugie, zaleznie co jest dla Ciebie bardziej optymalne
Przy korzystaniu z rękojmi należy pamiętać:

"Przez rok trwania odpowiedzialności sprzedawcy istnieje domniemanie, że stwierdzona wada lub jej przyczyna istniała już w momencie sprzedaży. Taka sytuacja ułatwia złożenie reklamacji, gdyż to przedsiębiorca musi udowodnić, że wada powstała z winy konsumenta.
W przypadku zauważenia wady w późniejszym terminie, czyli między 12. a 24. miesiącem od wydania towaru, to konsument powinien wykazać, że wada towaru istniała w momencie zakupu – np. jest wynikiem zastosowania materiałów niskiej jakości, nieprawidłowej produkcji czy też niepoprawnej instrukcji obsługi lub konserwacji. Na poparcie swoich twierdzeń może (ale nie musi) skorzystać z pomocy specjalistów, w tym z opinii i analiz niezależnych rzeczoznawców."

Pozdrówka i oby wszystko zakończyło się po Twojej myśli.
Pozdrawiam. :), :)
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2353
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: Lenovo - antyreklama

Post autor: maxiiii »

Dostałeś już odpowiedź od sprzedawcy?

To co napisałem poprzednio wcale nie musi być poprawne z etyka ale piszemy o warunkach w Polsce. A te wszyscy znamy - niestety.
Awatar użytkownika
automaciek
Posty: 1035
Rejestracja: wtorek 16 paź 2012, 08:03
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Re: Lenovo - antyreklama

Post autor: automaciek »

Sprzedawca poinformował mnie o zasadności roszczenia i przekazaniu sprzętu do serwisu zewnętrznego. Czekam...
Zapraszam na: http://automaciek.webhop.net oraz na miniblog modelarza: http://automaciek1.esy.es/
Nowy członek rodziny : PENTAX K-S2 https://www.flickr.com/photos/141377769@N08/
Awatar użytkownika
automaciek
Posty: 1035
Rejestracja: wtorek 16 paź 2012, 08:03
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Re: Lenovo - antyreklama

Post autor: automaciek »

Witam ponownie. Sprawa dobiegła do szczęśliwego końca, po oddaniu laptopa do sprzedawcy w ramach niezgodności z umową roszczenie zostało uznane. Sprzęt trafił do serwisu Lenovo w Essen (niesławny MEDION), gdzie została wymieniona płyta główna. Nikt nie robił problemu z faktu iż obudowa została wymieniona.
Inna sprawa, że na FB znalazłem kilka innych osób z identyczną usterką pękniętych mocowań zawiasu, niestety Lenovo nie chce uznać tego za wadę.
Zapraszam na: http://automaciek.webhop.net oraz na miniblog modelarza: http://automaciek1.esy.es/
Nowy członek rodziny : PENTAX K-S2 https://www.flickr.com/photos/141377769@N08/
Włodas
Posty: 21
Rejestracja: sobota 26 wrz 2015, 18:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lenovo - antyreklama

Post autor: Włodas »

Witam!

Tak na przyszłość:

,,Nie ma rzeczy na świecie, której nie można trochę gorzej wykonać i trochę taniej sprzedać, a ludzie którzy patrzą tylko na cenę zawsze będą ofiarami takich poczynań. Niemądrze jest zapłacić za dużo, ale jeszcze gorzej jest, gdy zapłaci się za mało. Jeżeli zapłaci się za dużo można stracić trochę pieniędzy i to wszystko. Jednakże jeżeli zapłaci się za mało, wtedy czasem można stracić wszystko, ponieważ zakupiony przedmiot może nie wypełnić przeznaczonych mu funkcji. Reguła gospodarki nie dopuszcza, żeby za małą cenę otrzymać dużą wartość. Wybierając najtańszą ofertę trzeba uwzględnić koszty ryzyka. Gdy się tego nie zrobi, nie ma się już tyle pieniędzy aby kupić coś lepszego."

John Ruskin (1819–1900)

Serdecznie Pozdrawiam!
ODPOWIEDZ