Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest czwartek 21 lis 2019, 19:17


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: piątek 08 kwie 2016, 15:02 
Offline

Rejestracja: środa 02 wrz 2015, 17:59
Posty: 1166
Jak ładować 3 szt. aku Lipol 2S ? Mam 3szt. aku 2S 1200mAh do coptera V666N . Odnośnie jak ładować kilka szt. aku Lipol 2S z balanserem , szeregowo czy równolegle ? Zdania są podzielone . A co Wy o tym sądzicie ? Używając ładowania szeregowego muszę podłączać zawsze wszystkie pakiety do ładowania . W tym przypadku 3szt. . Z kolei w ładowaniu równoległym nie mam możliwości na bieżąco monitorowania poszczególnych ogniw . Więc jak lepiej je ładować ?

_________________
Pozdro; Hornet2

samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 08 kwie 2016, 17:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 08 gru 2011, 18:24
Posty: 847
Lokalizacja: UE
Równolegle za pomocą płytki z HobbyKinga. Wtedy ustawiasz w ładowarce 2S a prąd jako sumę z pakietów. Jeżeli nie zajeżdżasz pakietów to nie musisz zawsze monitorować cel podczas ładowania. Skuteczne i sprawdzone.

_________________
Od śmigła...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 08 kwie 2016, 19:20 
Offline

Rejestracja: środa 02 wrz 2015, 17:59
Posty: 1166
Zamówiłem coś takiego Obrazek Obrazek

Jeśli rozchodzi się o prąd ładowania to jeżeli jeden pakiet ma pojemność 1,2Ah to trzy pakiety mam ładować max. prądem 3,6A ?

_________________
Pozdro; Hornet2

samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 08 kwie 2016, 20:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 13 lut 2014, 00:09
Posty: 1420
Lokalizacja: LUBOŃ CITY, MATZ/MCTR EPKS, BSP_WOJTYNIAK
Połączenie równolegle - prąd 3x większy, napięcie to samo
Połączenie szeregowe - prąd ten sam, napięcie 3x większe

- w porównaniu do pojedynczego pakietu

_________________
Rafał Wojtyniak


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 08 kwie 2016, 22:40 
Offline

Rejestracja: wtorek 22 gru 2015, 00:03
Posty: 128
Należy nadmienić że pakiety muszą mieć zbliżone napięcie, w przeciwnym razie mogą się posypać iskry.

_________________
Syma X8SW / FQQ777 124 / Racer 250


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 09 kwie 2016, 06:11 
Offline

Rejestracja: środa 02 wrz 2015, 17:59
Posty: 1166
W zasadzie to chodzi mi o to który sposób ładowania jest lepszy ? Szeregowo czy równolegle ? Bo zdania są podzielone . Czy ma to jakieś znaczenie którego sposobu się używa dla późniejszej żywotności aku ? Mam też 6szt. aku 1S 500mAh do helika AS350 które ładuję szeregowo po 3szt. . Nawet przy nieco większych rozjazdach napięciowych pomiędzy aku balanser jakoś sobie radzi . Zawsze nadzoruję cały proces ładowania .

_________________
Pozdro; Hornet2

samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 09 kwie 2016, 20:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 08 gru 2011, 18:24
Posty: 847
Lokalizacja: UE
To nie do końca tak.
Równoległe stosujemy, gdy mamy wiele baterii tego samego typu (np. 3s 2000 + 3S 4000 itd + 3S 1200).
Szeregowe stosujemy, gdy mamy wiele baterii różnego typu (np. 2s 2000 + 4S 4000 + 3 S 1200).

Nie ma czegoś takiego, jak które lepsze? Takie pytanie ma sens, jeżeli masz baterie tego samego typu, a chcesz ładować je szeregowo.

Poza tym jest jeszcze kwestia - jaką masz ładowarkę? Bo to, że ma mieć komputer, to nie ulega kwestii. Nie jakaś wtyczka do gniazdka z niby automatem, ale normalna, nawet najtańsza z HK, ale ma mieć komputer.

Co do dodatków, można używać to:

Obrazek

Dobre, gdy masz wiele pakietów na raz. Rozjazd balansu zależny od zużycia akku, ale się dobrze sprawdza w codziennym lataniu. W ładowarce ustawiamy np. 3S i prąd będący sumą wszystkich pakietów, tzn. 1 x 2000 mAh + 1 x 1300 mAh = 3300 mAh w ładowarce. Albo maks, jeżeli jest słabsza :P

Można tez użyć taki dynks dla popularnych 3S:

Obrazek

Tu inaczej - obie baterie są widziane razem jako 2 x 3S = 6S. Tu masz podgląd na każdą celę.
Dobre do helików, gdy używamy 2 szt na raz, aby się ładnie razem ładowały. Wada? Długi czas balansowania zjechanych baterii. Czasem nigdy nie kończy się ten proces i po nawet paru godz. wsadzam je osobno i krótko kończą balans.

A druga sprawa w temacie, że ważniejsze nawet od ładowania jest... Rozładowanie. Jeżeli używasz pakietów pod kontrolą, czyli z timerem albo alarmem, to ich nie rozładujesz nadmiernie i będą ci służyły.
Jeżeli raz przegniesz, to jedna z cel szybciej siądzie poniżej 2,8V i od tej chwili cały pakiet będzie słabszy, bo jego wydajność to "suma wszystkich słabości".
I nie ma legend, ani cudownych metod z podładowywaniem, żeby mu przywrócić dawny blask. To tylko reakcja chemiczna.
Dlatego wystarczy pilnować rozładowania. A samo ładowanie w sezonie możesz robić często i na szybko w grupie, np. równolegle. A co jakiś czas kontrolni możesz sobie to zrobić oddzielnie, albo tylko parami.

Co jest istotne też? - przechowywanie. Na parę dni można trzymać je na full. Ale gdy pogoda niepewna albo urlop albo imieniny cioci - rozładuj do 3,8V. To jest program tzw. STORAGE. Aby żyły dłużej. Bo inaczej padną po 1-2 sezonach ot tak, bez powodu.

Osobiście od lat używam ładowania równoległego, ale jak na początku wspomniałem - to zależy co komu leży :D:D:D

_________________
Od śmigła...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 09 kwie 2016, 21:28 
Offline

Rejestracja: środa 02 wrz 2015, 17:59
Posty: 1166
Baterie jakie mam to 1szt. 2S Shida 903 060HP 1200mAh i 2szt. 2S Yizhan YZ 803 063 1200mAh 30C . Czyli można by powiedzieć że takie same . Są jeszcze nowe nieużywane . Są naładowane w trybie Storage . Kupiłem je do coptera V666N . W tym modelu jeszcze tego nie sprawdzałem . W poprzednim V333 gdy napięcie spadło do 3,8V/ogniwo byłem informowany o tym optycznie szybkim miganiem diód oświetleniowych modelu . Lecz nie zawsze można było to dostrzec zwłaszcza w bezchmurną pogodę . Gdy w porę nie zdążyło się wylądować następowało odcięcie napięcia . Ale w aku pozostawało jeszcze na tyle zapasu energii aby móc z powrotem załączyć silniki i bezpiecznie posadzić model na ziemi . Z tym że wtedy było 3,3V/ ogniwo . W tym modelu będę się starać obserwować diody oświetleniowe . A jak się nie da to wyznaczę sobie jakiś max. czas lotu . Przykładowo 6 lub 8min i wtedy sprawdzę jakie napięcie ma aku . Tak aby nie schodzić poniżej 3,8V/ogniwo .

_________________
Pozdro; Hornet2

samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 10 kwie 2016, 19:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 08 gru 2011, 18:24
Posty: 847
Lokalizacja: UE
3.8V pod obciążeniem to dopiero jakieś 60% zużytej energii. Coś mi się tu nie zgadza...
No ale to zabawka. Dostałeś już porcję wiedzy i wyciągnij wnioski.

_________________
Od śmigła...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 06 lip 2016, 17:41 
Offline

Rejestracja: środa 02 wrz 2015, 17:59
Posty: 1166
W końcu doczekałem się nowej ładowarki Imax B6 SkyRC . Podłączyłem na próbę aku Lipol Shida 2S ,1200mAh . Nie wiem czy to wina aku czy ładowarki ? Ładowałem w trybie Balance . Ładowarka zakończyla proces ładowania gdy wyświetlacz pokazał po 4,2V na obu ogniwach . Ale miernik pokazuje po 4,18V .

Jakim prądem ładować 3szt. aku 2S 1200mAh połączone równolegle , a jakim szeregowo ? Równolegle 1C a szeregowo 3C ? Czyli odpowiednio 1,2A i 3,6A ? Trochę jestem rozczarowany tą ładowarką ! Podróbka była dokładniejsza od tej oryginalnej.
Napięcia na poszczególnych ogniwach pomierzone miernikiem po ładowaniu w trybie Balance 3szt. aku 2S 1,2Ah podłaczonych szeregowo :
1 - 4,20V
2- 4,17V
3- 4,19V
4- 4,19V
5- 4,20V
6- 4,20V
Co ciekawe ! Na wyświetlaczu po zakończeniu procesu ładowania w trybie Balance powinno być wszędzie po 4,2V . A tak nie jest .

_________________
Pozdro; Hornet2

samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 06 lip 2016, 17:46 
Offline

Rejestracja: piątek 18 lip 2014, 07:56
Posty: 483
To pewnie zaraz kolejną ładowarkę będziesz "regulował" do 4,2 V na każdej celi i tak aż do... jej śmierci ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 06 lip 2016, 18:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 01 cze 2011, 21:24
Posty: 1958
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
0,02V przy 4,20V to niecałe 0,5% ( pół procenta )
Jaką dokładność ma twój miernik ?
Jaka jest jakość przewodów pomiarowych tego miernika ? Końcówek ?
Czy idealnie przykładasz je do końcówki balancera ?

Nie zamartwiaj się tym - wsadź do sprzętu i lataj ;-)

_________________
Świat z góry wygląda lepiej ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 06 lip 2016, 18:15 
Offline

Rejestracja: środa 02 wrz 2015, 17:59
Posty: 1166
Tam nic nie da się regulować . A powinno . Wystarczyłoby żeby był regulowany peerek na każdym z 6 wyjść balansera . Być może zapomnieli skalibrować balanser ? Ważne że nie przeładowuje ogniw . Stara ładowarka tak robiła . Dlatego bałem się jej używać . Z latania na razie nici . ;-) Ostatnio u mnie albo leje albo wieje niemiłosiernie .

_________________
Pozdro; Hornet2

samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )


Ostatnio zmieniony środa 06 lip 2016, 18:23 przez hornet2, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 06 lip 2016, 18:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 12416
Lokalizacja: Mikoszewo
misiekkk pisze:
Nie zamartwiaj się tym - wsadź do sprzętu i lataj ;-)

Misiekkk - to nie działa, próbowaliśmy viewtopic.php?f=11&t=35543
Skończyło się wysadzeniem ładowarki w powietrze przez rzekomy ładunek elektrostatyczny na rękach zainteresowanego.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 06 lip 2016, 18:36 
Offline

Rejestracja: środa 02 wrz 2015, 17:59
Posty: 1166
Niby ta miała być dokładniejsza . Na drugim wyjściu balansera jest przekłamanie 0,04V pomiędzy wskazaniem wyswietlacza a wskazaniem miernika . Różnica w cenie też jest - SkyRC 123,47zł , podróbka 89,26zł . Te 34zł więcej chyba płaci się tylko za logo SkyRC i hologram umieszczone na ładowarce . :-D

_________________
Pozdro; Hornet2

samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.