Ustawienia CleanFlight
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Ustawienia CleanFlight
Witam
Przede mną pierwszy lot 250-tką. W związku z tym mam wielką prośbę o zerknięcie na moje ustawienia w CleanFlight czy gdzieś nie zrobiłem babola.
https://www.youtube.com/watch?v=tijFWEGU0iA
Nie wiem czy aby właściwie ustawiłem Throttle. Czy po zazbrojeniu silników (lewy drążek -lewo dół) silniki powinny pracować czy stać w miejscu?
U mnie po "zazbrojeniu" stoją i ruszają dopiero wtedy gdy lekko zwiększę ciąg Throttle
Pozdrawiam
Mmar
Przede mną pierwszy lot 250-tką. W związku z tym mam wielką prośbę o zerknięcie na moje ustawienia w CleanFlight czy gdzieś nie zrobiłem babola.
https://www.youtube.com/watch?v=tijFWEGU0iA
Nie wiem czy aby właściwie ustawiłem Throttle. Czy po zazbrojeniu silników (lewy drążek -lewo dół) silniki powinny pracować czy stać w miejscu?
U mnie po "zazbrojeniu" stoją i ruszają dopiero wtedy gdy lekko zwiększę ciąg Throttle
Pozdrawiam
Mmar
Re: Ustawienia CleanFlight
Masz włączoną opcję Motor_Stop więc silniki startuję dopiero po podniesieniu Throttle.
Re: Ustawienia CleanFlight
Jakie są zalecenia? Czy opcja motor_stop powinna być załączona czy nie?
Re: Ustawienia CleanFlight
To zależy od Ciebie, opcję motor_stop zaleca się mieć wyłączoną ze względów bezpieczeństwa żeby się nie pokaleczyć, ja latam od początku z motor stop i jeszcze się nie pociąłem. Jak zostawisz motor stop to ustaw sobie krótki czas auto disarm i tyle.
Re: Ustawienia CleanFlight
Zastanawiam się czy gdy ta motor_stop będzie Włączona to czy przypadkiem podczas lotu nie spowoduje wyłączenia silników i kreta
Re: Ustawienia CleanFlight
Kolega miał przez chwilę z tym problem ale jak ogarnął że quad spada mu przez THR za nisko bo silniki się wyłączają nie opuszczał drążka tak nisko. Swoja drogą nawet jak wyłączysz opcję motor stop to kręcące się śmigła na idle nie będą miały na tyle dużego ciągu żeby utrzymać quada w powietrzu.
Re: Ustawienia CleanFlight
To ostatnio się zmienia. Air Mode z Betaflight nie zeruje I i zapewnia stabilizację nawet na minimalnych obrotach. Plus mikser jest bardziej aktywny na małej przepustnicy. Więc nawet z min throttle można opadać pod dowolnym kątem i quad jest stabilnyPiotrSz pisze:Kolega miał przez chwilę z tym problem ale jak ogarnął że quad spada mu przez THR za nisko bo silniki się wyłączają nie opuszczał drążka tak nisko. Swoja drogą nawet jak wyłączysz opcję motor stop to kręcące się śmigła na idle nie będą miały na tyle dużego ciągu żeby utrzymać quada w powietrzu.
Re: Ustawienia CleanFlight
To może jeszcze jedno pytanie :
Na którym z trybów lotu : Angle, Horizon, Baro, Mag ćwiczyć pierwsze loty ?
Pozdrawiam
Mmar
Na którym z trybów lotu : Angle, Horizon, Baro, Mag ćwiczyć pierwsze loty ?
Pozdrawiam
Mmar
Re: Ustawienia CleanFlight
Tu masz opisane tryby o których piszesz, sam wybierz który Ci pasuje :)
http://mdiy.pl/quadcopter-konfiguracja- ... atury-cz2/
http://mdiy.pl/quadcopter-konfiguracja- ... atury-cz2/
Re: Ustawienia CleanFlight
mmar, jak będziesz latał w trybie stabilizacji to nauka latania będzie trwała dużo dłużej niż w trybie acro, co prawda w tym ostatnim będzie trudniej na początku ale za to dużo szybciej się nauczysz latać jak należy. To jest tylko moje zdanie i pewnie nie każdy będzie je podzielał. Trochę żałuję że od początku nie uczyłem się latać w trybie acro...
Re: Ustawienia CleanFlight
Jak masz FPV to od razu Acro. W CF Acro jest wtedy jak nie wybierzesz nic innego.mmar pisze:To może jeszcze jedno pytanie :
Na którym z trybów lotu : Angle, Horizon, Baro, Mag ćwiczyć pierwsze loty ?
Pozdrawiam
Mmar
Jak nie masz FPV to acro będzie męczarnią. Diabelnie ciężko ocenić bez Fpv co robi quad i w którą stronę jest przechylony i o ile.
Re: Ustawienia CleanFlight
To też zadam tu pytanie, żeby nowego tematu nie robić, bo w sumie o cleanflight chodzi i porównanie ANGLE do ACRO.
W trybie ANGLE przechyły quada nie następują tak gwałtownie, jak w ACRO przy tych samych wychyleniach prawego drążka (mode2). Czy da się tak zrobić, poprzez ustawienie jakichś PID'ów czy może aparatury, żeby te przechyły w ACRO nie były takie gwałtowne, czy to już tak się trzeba nauczyć latać i kropka? Latam sobie po ogródku powoli między krzewami, no i żeby to precyzyjnie robić, to w ANGLE latam. W ACRO ciężko manewrować, strasznie czułe drążki.
W trybie ANGLE przechyły quada nie następują tak gwałtownie, jak w ACRO przy tych samych wychyleniach prawego drążka (mode2). Czy da się tak zrobić, poprzez ustawienie jakichś PID'ów czy może aparatury, żeby te przechyły w ACRO nie były takie gwałtowne, czy to już tak się trzeba nauczyć latać i kropka? Latam sobie po ogródku powoli między krzewami, no i żeby to precyzyjnie robić, to w ANGLE latam. W ACRO ciężko manewrować, strasznie czułe drążki.
Walkera Rodeo 110 i F210
Re: Ustawienia CleanFlight
To nie to że drążki w acro są czułe, tylko to jest zupełnie inny tryb lotu, poczytaj jak to dokładnie działa. Angle jak wiesz trzyma poziom a wychylenia prawego drążka = pochylenie koptera.
ACRO działa jak latanie statkiem kosmicznym w grze komputerowej, jak puścisz drążki to nic sam nie poziomuje, leci dalej tam gdzie go skierowałeś. Dlatego bez FPV nie ma sensu na tym latać.
ACRO działa jak latanie statkiem kosmicznym w grze komputerowej, jak puścisz drążki to nic sam nie poziomuje, leci dalej tam gdzie go skierowałeś. Dlatego bez FPV nie ma sensu na tym latać.
Smart 650W Battery Discharger
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Re: Ustawienia CleanFlight
Tak, wiem, jak działa, bo w nim latam (czyt. uczę się), zarówno w LOS jak i FPV, ale na otwartej przestrzeni, bo dron szybki i dziki jak diabli. Chodzi mi o to, czy da się trochę "złagodzić" tą narowistość, żeby na drążkach była większa precyzja. Coś dla porównania - jak ustawienie na komputerowej kierownicy trybu 360 st. w porównaniu do 180 stopni. Możesz precyzyjniej sterować autem.Tanner pisze:To nie to że drążki w acro są czułe, tylko to jest zupełnie inny tryb lotu, poczytaj jak to dokładnie działa
A w LOS jest fajnie się nauczyć, popatrz na filmy quadmovr'a na yt. Gość lata, jakby był jakimś obcym...
Walkera Rodeo 110 i F210
Re: Ustawienia CleanFlight
Sorry, źle zrozumiałem :) Tak, ustawia się tzw. rate'y - czyli właśnie współczynnik szybkości danej osi przy wychyleniu drążka. Nie ma to związku z PIDami, ludzie ustawiają w zależności od preferencji i umiejętności.
Smart 650W Battery Discharger
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S