Zmiana silników i śmigieł na potrzeby egzaminu ULC

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Arthor
Posty: 350
Rejestracja: piątek 06 lut 2015, 16:50
Lokalizacja: Antyle

Zmiana silników i śmigieł na potrzeby egzaminu ULC

Post autor: Arthor »

Aktualnie latam na silnikach Turnigy Multistar 2213 980kv, 3S, 1038.
Przy masie startowej 1500g mam zawis przy około 60%.
Niedługo zawitam w Polsce i korzystając z okazji chciałbym zrobić świadectwo kwalifikacji, najlepiej na maszyny powyżej 2kg.
Obecne silniki raczej już nie uciągną dodatkowego pół kilo ołowiu pod spodem, więc pomyślałem nad zmianą samych silników i śmigieł na ciut mocniejsze.
na HK pojawiły się (chyba) ciekawe silniki Multistar Elite 2810-750kv:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=86416
Co o nich sądzicie? Właśnie buduję nową ramę, która przyjmie max śmigła 12", więc myślę nad jakimiś śmigłami APC 1245/1247
Na razie bardzo nie chcę wchodzić w 4s ani wyżej.
W tych silnikach Thrust data jest bardzo uboga. Wrzuciłem je do ecalc i przy masie startowej 2kg wyszło mi Thrust-Weight ratio 1,6, czyli dość mało.
Czy te silniki dadzą radę? (troche się na nie napaliłem ;-) ) Czy może polecicie inne silniki żeby na 3s i śmigłach 12" dźwignęły 2kg+? Może coś tego pokroju:
http://abc-rc.pl/Tarot-silnik-TL68B18
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Re: Zmiana silników i śmigieł na potrzeby egzaminu ULC

Post autor: Rurek »

Arthor pisze:Na razie bardzo nie chcę wchodzić w 4s ani wyżej.
Przekalkuluj wszystko pod tym kątem bo na 3S nie uciągniesz za dużo w sensownym czasie. Może paliwa zabraknąć na sam egzamin do końca :-)
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Awatar użytkownika
Arthor
Posty: 350
Rejestracja: piątek 06 lut 2015, 16:50
Lokalizacja: Antyle

Re: Zmiana silników i śmigieł na potrzeby egzaminu ULC

Post autor: Arthor »

Rurek pisze:
Arthor pisze:Na razie bardzo nie chcę wchodzić w 4s ani wyżej.
Przekalkuluj wszystko pod tym kątem bo na 3S nie uciągniesz za dużo w sensownym czasie. Może paliwa zabraknąć na sam egzamin do końca :-)
Mam 3 pakiety 3s. 2x5000mAh i 1x3000mAh. Przy masie 1,5kg na 5000mAh wyciągam 14 min spokojnego lotu. ecalc mówi, że przy 2kg na silnikach 2810-750 na APC1245 wyciągnę około 10 minut.
Ile potrzebuję czasu lotu na sam egzamin?
Oczywiście w przyszłości przewiduję przejście na 4s, ale jeszcze nie teraz. Dodatkowe koszty, dodatkowe elementy... wszystko w swoim czasie.
Dlatego szukam silników, które pociągną i na 3s i w przyszłości na 4s.
Możecie polecić coś, co przy 3s i śmigłach 11" lub 12" ma max thro powyżej 1kg?
Awatar użytkownika
Arthor
Posty: 350
Rejestracja: piątek 06 lut 2015, 16:50
Lokalizacja: Antyle

Re: Zmiana silników i śmigieł na potrzeby egzaminu ULC

Post autor: Arthor »

Rurek pisze:
Arthor pisze:Na razie bardzo nie chcę wchodzić w 4s ani wyżej.
Przekalkuluj wszystko pod tym kątem bo na 3S nie uciągniesz za dużo w sensownym czasie. Może paliwa zabraknąć na sam egzamin do końca :-)
A czy jest jakikolwiek sens wchodzić w 4s (i wyżej) bez zmiany Wh? Czy mówiąc o 4s w domyśle macie zachowanie pojemności, czyli zwiększanie Wh?
W tabelach różnych silników zazwyczaj przy wyższym napięciu jest niższy stosunek g/W.
Pytam, bo aktualnie budowana rama ma miejsce na baterię max 3s 5Ah, czyli 4s by mogło mieć powiedzmy 4Ah.
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Re: Zmiana silników i śmigieł na potrzeby egzaminu ULC

Post autor: Rurek »

Arthor pisze:Czy mówiąc o 4s w domyśle macie zachowanie pojemności,
Nie.
Bardziej chodzi o sprawność zespołu napędowego. Większe śmigło=większa sprawność.
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Awatar użytkownika
Arthor
Posty: 350
Rejestracja: piątek 06 lut 2015, 16:50
Lokalizacja: Antyle

Re: Zmiana silników i śmigieł na potrzeby egzaminu ULC

Post autor: Arthor »

Rurek pisze:
Arthor pisze:Czy mówiąc o 4s w domyśle macie zachowanie pojemności,
Nie.
Bardziej chodzi o sprawność zespołu napędowego. Większe śmigło=większa sprawność.
W takim razie mając konstrukcyjne ograniczenie rozmiaru śmigła 12" jak powinien wyglądać dobór silników i pakietu? Warto pchać się w 4s?
Tak jak pisałem, zależy mi na masie startowej ciut powyżej 2kg.
Awatar użytkownika
Arthor
Posty: 350
Rejestracja: piątek 06 lut 2015, 16:50
Lokalizacja: Antyle

Re: Zmiana silników i śmigieł na potrzeby egzaminu ULC

Post autor: Arthor »

No dobra, po długim researchu do wyboru mi pozostały silniki:
Multistar Elite 2810-750Kv
Turnigy Multistar 4220-880Kv
Turnigy Multistar 3525-850Kv
Multistar Elite 2216-920Kv
Który z nich polecicie? Pierwszy ma 320W, pozostałe w okolicach 250W. Wszystkie mają ciąg max trochę powyżej 1kg na 3s, cenowo też podobnie. Chyba skłaniam się ku nr 2. lub nr 3.
Czy Multistar Elite jest wyraźnie lepszy od zwykłego Multistar'a?
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2353
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: Zmiana silników i śmigieł na potrzeby egzaminu ULC

Post autor: maxiiii »

Fajnie, że jesteś z Francji i taki profesionalista z uprawnieniami nie będzie mi latał nad głowa copterem na 3 s w którym może zabraknąć paliwa.:(
Piszesz, że nie chcesz ładować się w koszty a chcesz wymieniać silniki za sporo złotówek. Po co?
Wymień tylko baterię na 4s i sam zobaczysz jaka będzie poprawa. Te silniki na tych śmigłach przy 4s będą działać bez problemu. Pod warunkiem, że regulatory na to pozwolą. Zmiana silników nic ci nie da jeżeli nie wymienisz także zasilania, więc chyba lepiej zacząć od zasilania bo może się okazać iż dalsza wymiana nie będzie aż tak konieczna a za pozostałe pieniądze możesz postawić browara:))
Awatar użytkownika
Arthor
Posty: 350
Rejestracja: piątek 06 lut 2015, 16:50
Lokalizacja: Antyle

Re: Zmiana silników i śmigieł na potrzeby egzaminu ULC

Post autor: Arthor »

maxiiii pisze:Fajnie, że jesteś z Francji i taki profesionalista z uprawnieniami nie będzie mi latał nad głowa copterem na 3 s w którym może zabraknąć paliwa.:(
Piszesz, że nie chcesz ładować się w koszty a chcesz wymieniać silniki za sporo złotówek. Po co?
Wymień tylko baterię na 4s i sam zobaczysz jaka będzie poprawa. Te silniki na tych śmigłach przy 4s będą działać bez problemu. Pod warunkiem, że regulatory na to pozwolą. Zmiana silników nic ci nie da jeżeli nie wymienisz także zasilania, więc chyba lepiej zacząć od zasilania bo może się okazać iż dalsza wymiana nie będzie aż tak konieczna a za pozostałe pieniądze możesz postawić browara:))
Mam wątpliwości, czy aby na pewno przeczytałeś cały wątek (i temat wątku) czy tylko wybrane posty.
No ale zakładając, że go przeczytałeś i wiesz o czym piszesz, to:
Czy jesteś pewien, że większą wydajność (i tym samym stosunek g/W) uzyskam na obecnych silnikach i śmigłach przy 4s? Czy może jednak lepiej dać większe śmigła?
Czy jesteś pewien, że przy tej samej ilości Wh (ograniczenie rozmiarem baterii) lepszą wydajność uzyskam przy wyższym napięciu, a co za tym idzie, mniejszych śmigłach?
No i nie wiem jakie max rpm wytrzymają mi obecne śmigła (1038 glow Turnigy i Gemfan), a zasmuciłbym się, gdyby mi popękały w locie.
Silniki i tak planowałem wymienić, bo w obecnych łożyska już mi dają znać. A tu akurat jest okazja...
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2353
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: Zmiana silników i śmigieł na potrzeby egzaminu ULC

Post autor: maxiiii »

Jak będziesz wymieniał silniki to będziesz musiał wymienić bateryjkę.
Więc nie zabieraj się od tyłka strony i wymień najpierw bateryjkę a twój kopter dostanie drugą młodość. Niestety ale gemfany to nie najlepszy pomysł. Są niestety najsłabsze na rynku. Potem możesz sobie wymienić silniki i co tylko chcesz.
Bateryjki 4s 5000 na allegro kosztują 150 zł. Nie jest to duży wydatek.
A tak przy okazji komu ecalc pokazuje prawdę?
ODPOWIEDZ