To krótki poradnik przeznaczony dla każdego pilota, operatora, użytkownika modelu FPV ("drona"). Zawiera informacje istotne żeby lot był bezpieczny i zgodny z prawem.
1. Zapoznaj się z instrukcją obsługi modelu oraz z jego konstrukcją Obsługa modelu nie może być dla Ciebie niewiadomą. Przed lotem wykonaj wszystkie punkty procedury startowej.
3. Na lot Twojego modelu ma wpływ wiele czynników: - pogoda - sprawdź czy wiatr nie jest zbyt silny, czy warunki nie zmienią się wkrótce. Precyzyjna prognoza pogody np. tu: http://www.meteo.pl/ - zakłócenia ziemskiego pola magnetycznego - sprawdź tu: http://www.n3kl.org/sun/noaa.html (Geomagnetic Field: ma być Quiet) - teren nad którym będziesz latał. Teren zurbanizowany, przemysłowy to potencjalne źródło problemów. Najlepiej sprawdź przed lotem: https://www.google.pl/maps/
4. Na forum jest wiele cennych informacji dotyczących obsługi, budowy i konfiguracji modeli i osprzętu. Szukaj, czytaj, pytaj. Poświęć czas na rozszerzenie swojej wiedzy. Jeśli Ty wykażesz się dobrymi chęciami to i społeczność forum odwdzięczy się tym samym.
5. Dobrym pomysłem jest też spotkanie w realu z innymi modelarzami. Wiedza i doświadczenie zdobyte w ten sposób jest bezcenne. Mamy tu dział Spotkań - przeszukaj, umów się: http://rc-fpv.pl/viewforum.php?f=25
6. Model/dron może być bardzo niebezpieczny. Może skaleczyć, zranić ale może też zabić. Niebezpieczne są kręcące się śmigła oraz sam model spadający na kogoś/coś. Kilka przykładów:
Na filmie jeden z najpopularniejszych modeli - mały, lekki (1-2kg), śmigła plastikowe - a co potrafi:
_________ Wpisujcie poniżej swoje uwagi propozycje. Chciałbym żeby docelowo, dla przejrzystości, ten poradnik składał się tylko z jednego - tego postu. Dlatego sukcesywnie, po przeanalizowaniu będę usuwał Wasze posty.
Okej koncepcja fajna. Ja bym wymyślił jakiś mechanizm aby nowy uczestnik forum był w jakiś automagiczny sposób zmuszony do zapoznania się z tym postem i np (taki pomysł) losowa ankieta - odpowiedź wariantowa na pytanie którego odpowiedź jest w tym fajnym poście
Co do zawartości kolejny punkt: - zapoznaj się z działem forum "latajmy bezpiecznie": viewforum.php?f=51 a w szczególności z tematami tam przyklejonymi. Pamiętaj że zapewnienie bezpieczeństwa to najważniejsza rzecz przed oraz podczas wykonywania lotów.
A jeszcze odnośnie pogody (wiatru!) jakoś opisać że na wysokości 2m inaczej wieje niż na 50m i może dać jakiś link do wytłumaczenia (lub też mapka która obrazuje jak to jest) łopatologicznego zjawisk pogodowych, termiki itp.
_________________ infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Może zgodnie z ulotką ULC http://www.ulc.gov.pl/_download/wiadomo ... drony3.png dodać wyraźnie żeby nie latać nad ludźmi, budynkami i drogami? Dodatkowo też info, że za każdy wypadek odpowiadasz materialnie oraz karnie.
_________________ "Nigdy nie kłóć się z głupcem, ludzie mogą nie zauważyć różnicy" ------------ Różne racing quady Legwan - KFC32FTB Skywalker - KFC32FTB z iNav ------------ Skrypt dla forum - info - każdy musi raz zaktualizować ręcznie skrypt!
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03 Posty: 5885 Lokalizacja: Polska
Tak jak wspomnial Kamil dorzucilbym do postu ulotke ULCu, linki do instrukcji do najpopularniejszych modeli/FC, w miare mozliwosci po polsku (Naza, Phantom, Cleanflight, OpenPilot - ten cos ostatnio nie dziala ale tu jest archiwum) oraz aparatur.
Dodalbym rowniez punkt przypominajacy o tym aby upewnic sie ze poprawnie ustwione jest failsafe oraz przeprowadzenie przynajmniej raz testu zasiegu uzywanej aparatury.
Dodatkowo wzmianka o tym aby na modelu umiescic swoje dane (tel. email). Moznaby sie nawet pokusic o jakas forumowa naklejke.
Burakko, Twój pomysł jest super. Czy można będzie zamówić kilka/naście sztuk personalnie? Czy lepiej byłoby użyć jakiegoś "poważniejszego" wzoru z miejscem na wpis indywidualny?
Podpinam się, również jestem za kontynuowaniem tego tematu. To super pomysł .. ile jest przypadków zaginięć dronów .. a wierze, że są jeszcze uczciwi, którzy by zwrócili ;)
_________________ "Zawsze znajdą się głupie pytania, które warto zadać"
A ja mam pytanie: jesli w moim miescie na mapie mozna latac bo nie ma zakazu, to moge bezkarnie latac nagrywajac je? Oczywiscie dron w zasiegu mojego wzroku
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03 Posty: 5885 Lokalizacja: Polska
IIKubaII pisze:
A ja mam pytanie: jesli w moim miescie na mapie mozna latac bo nie ma zakazu, to moge bezkarnie latac nagrywajac je? Oczywiscie dron w zasiegu mojego wzroku
A ja mam pytanie: jesli w moim miescie na mapie mozna latac bo nie ma zakazu, to moge bezkarnie latac nagrywajac je? Oczywiscie dron w zasiegu mojego wzroku
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03 Posty: 5885 Lokalizacja: Polska
IIKubaII pisze:
o Śremie
Jako ze jest to miasto o liczbie mieszkancow powyzej 25tys. to niestety obowiazuje nad nim strefa R, wiec zeby byc tak w pelni zgodnym z litera prawa musialbys wystapic o zgode.
Tak i jest to powszechne wśród ludzi, którzy latają komercyjnie.
_________________ "Nigdy nie kłóć się z głupcem, ludzie mogą nie zauważyć różnicy" ------------ Różne racing quady Legwan - KFC32FTB Skywalker - KFC32FTB z iNav ------------ Skrypt dla forum - info - każdy musi raz zaktualizować ręcznie skrypt!
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z .
Polityką prywatności Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.