Phantom 3 - wyłączenie silników w locie

Moderatorzy: Adrián, breweryhills, moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9764
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Phantom 3 - wyłączenie silników w locie

Post autor: pawelsky »

Jagoda pisze:A w jakich nie DJI utrata 1 śmigła z 4 kończy się np. spokojnym lądowaniem?
Takich np. :)
https://www.youtube.com/watch?v=bsHryqnvyYA
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Phantom 3 - wyłączenie silników w locie

Post autor: Verid »

Spokojnym to bym tego nie nazwał ale poszperaj w eksperymentalnych softach. Nie śledzę tego więc nie wiem czy i na ile się temat rozwinął ale jest taki co sprowadzał quadroka z uwalonym silnikiem na glebę w jednym kawałku.

EDIT:Pawelsky ma szybszą klawiaturę
Ten wredny...
Awatar użytkownika
AviVma
Posty: 163
Rejestracja: czwartek 16 paź 2014, 05:55
Lokalizacja: Skalmierzyce / Kalisz / Ostrów

Re: Phantom 3 - wyłączenie silników w locie

Post autor: AviVma »

Odnośnie rozbrajania w locie - wydaje mi się, że ŁATWE załączenie uzbrojenia drążkami jak i rozbrojenia to celowy zabieg dla sytuacji awaryjnych.

Każda maszyna, która jest dopuszczona do sprzedaży (nawet phantomy) musi mieć tzw. stop awaryjny dostępny od ręki i łatwy do zapamiętania.
Raczej nigdy nie wykonamy celowego (zamierzonego) manewru opadania (THR = 0) połączonego z obrotem i równocześnie przechyłem ponieważ jest to kompletnie zbędne, cała sytuacja będzie bardzo szybka i nie skuteczna.

Kombinacja łatwa do zapamiętania może być przydatna w przypadku omawianej tutaj sytuacji ze śmigłami - wyobraźmy sobie - lecimy chwilowo obok grupy osób (tak wiem, ale chwilowo;-) ), walnie nam śmigło i quadro zaczyna lecieć ze 100m po ukosie na ludzi, co robimy? Rozbrajamy motory, zawsze to mniej szkód niż załączona kosiarka do trawy, spadająca bez kontroli. Nie będzie czasu myśleć, który to był pstryczek połączony z kombinacją aby wyłączyć silniki.

Sytuacja się zmienia oczywiście przy locie w manualu lub stabilize w innych kontrolerach, tam THR 0% = całkowity stop silników.

W przypadku phantoma (w powietrzu) ATTI/GPS + THR 0% = opadanie (rozpędzające się).
Aby to wyhamować i nie przykrecić wystarczy chwilowo przełączyć na MANUAL i dać w gaz (przy ATTI w DJI gaz po podaniu na maxa rośnie (rampa) bardzo powoli). Oczywiście w granicach rozsądku bo opadanie z zerowym gazem nawet w ATTI z 300m się i tak źle skończy, żadna moc nie pomoże :-) .

To tak z przemyślenia 8-)
FPV : X-Alien 500 / BadCat / ZMR250 / Delta 120 / Phantom 1.1.1 / Quadro S500 / Pioneer 1400 eleres AP
Classic: Delta 120 EDF / STS Awionetka / B737 / Lama v3 / CX10 / Hubsan i inne badziewie :)
ODPOWIEDZ