Problem z regulacją silników

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Manwe
Posty: 16
Rejestracja: czwartek 30 lip 2015, 11:44

Re: Problem z regulacją silników

Post autor: Manwe »

yhm... no to muszę pochwalić się pierwszym sukcesem ;] spaliłem odbiornik. Niestety nie mogłem znaleźć nigdzie w necie, ani w instrukcji informacji o polaryzacji pinów w SPC i podłączyłem chyba źle. Zamówiłem kolejny. Byłbym wdzięczny, jeśli ktoś wskazałby poprawne połączenie. Generalnie znalazłem coś takiego:

https://www.servocity.com/html/optima_9 ... cch6vntmko

i tam jest kabel do SPC, dzięki czemu teraz chyba jasne jak podłączyć baterię, bo ta wtyczka wchodzi tylko w jeden sposób.


Kolejna sprawa: ładowanie baterii do apki. Nie mam ładowarki, więc podłączyłem baterię (nie ma balancera) do ładowarki redox alpha v2. Ustawiłem NiMh, prąd 0,1A. Na baterii mam: 6C, 7,2V, 1300mAh. No i ładowała się podejrzanie szybko. Napięcie ma obecnie 6.9V, a po 10 min miało już 7.5V. Jakie jest maksymalne napięcie dla takiej baterii?
Manwe
Posty: 16
Rejestracja: czwartek 30 lip 2015, 11:44

Re: Problem z regulacją silników

Post autor: Manwe »

cześć,

udało mi się wszystko podłączyć i wszystko gra i buczy :) dron lata, jest stabilny, pięknie kosi liście :D

no prawię pięknie. Problem jest taki, że zaraz po zetknięciu śmigła z jakąś przeszkodą momentalnie odkręca się kołpak, a co za tym idzie: śmigło. Czy to jest normalne? Mam te silniki:
CCW: http://abc-rc.pl/p/118/5908/silnik-emax ... -460g.html
CW: http://abc-rc.pl/p/118/5907/silnik-emax ... -460g.html

Używam oryginalnych kołapaków. Na silniku CCW przykręcenia kołpaka następuje odwrotnie ze wskazówkami zegara i odwrotnie: na CW zgodnie ze wskazówkami zegara
Awatar użytkownika
Benon
Posty: 147
Rejestracja: piątek 24 kwie 2015, 12:03
Lokalizacja: Wiry/Poznań

Re: Problem z regulacją silników

Post autor: Benon »

Manwe pisze:Używam oryginalnych kołapaków. Na silniku CCW przykręcenia kołpaka następuje odwrotnie ze wskazówkami zegara i odwrotnie: na CW zgodnie ze wskazówkami zegara

Założyłeś odwrotnie, na silniku cw ma być lewy gwint, na silniku ccw prawy gwint :)
RR210 little bee 4S
Manwe
Posty: 16
Rejestracja: czwartek 30 lip 2015, 11:44

Re: Problem z regulacją silników

Post autor: Manwe »

w takim układzie odwrotnie zostały spakowane, bo użyłem zgodnie z opisem na pudełku. to teraz pytanie powstaje czy nie mam odwrotnie silników? bo wydaje mi się, że na ccw i cw są odwrotnie gwinty, więc zamiana kołpaków jest niemożliwa
Awatar użytkownika
g.p
Posty: 759
Rejestracja: poniedziałek 05 gru 2011, 23:29
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Re: Problem z regulacją silników

Post autor: g.p »

przecież kołpaków nie można zamienić...ale w kopterach wszystko na odwrót :-P
Trochę to nielogiczne czyli zakręcanie nakrętki musi być przeciwne do obrotów silnika...

Z drugiej strony w naczepie TIR nakrętka piasty z lewej strony ma lewy gwint ,a z prawej prawy...a koła kręcą się w tą samą stronę....i dociskają nakrętki.. ;-)
Awatar użytkownika
Benon
Posty: 147
Rejestracja: piątek 24 kwie 2015, 12:03
Lokalizacja: Wiry/Poznań

Re: Problem z regulacją silników

Post autor: Benon »

Miałem na myśli, że silniki odwrotnie założone względem obrotów :P Mi tez raz przysłali silnik cw z prawym gwintem...
RR210 little bee 4S
Manwe
Posty: 16
Rejestracja: czwartek 30 lip 2015, 11:44

Re: Problem z regulacją silników

Post autor: Manwe »

no to pięknie :) czeka mnie południe z lutowaniem :D co za gamonie...
Awatar użytkownika
leonbubu
Posty: 311
Rejestracja: sobota 18 kwie 2015, 12:16
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Problem z regulacją silników

Post autor: leonbubu »

Ale wystarczy bez lutowania, tylko rozebrać silniczki i pozamieniać miejscami wirniki a stojan z uzwojeniem zostawiasz na swoim miejscu, jak byś miał silniczki gdzie górę z gwintem się dokręca było by jeszcze prościej... :) a tak w ogóle to jak wykończę ccw to zakładam wszystkie z prawym gwintem... już musiałem dokupywać nakrętki z lewym gwintem co nie jest łatwe...
copter 210
kanał YouTube
Manwe
Posty: 16
Rejestracja: czwartek 30 lip 2015, 11:44

Re: Problem z regulacją silników

Post autor: Manwe »

nie zakładam nowego wątku, tylko zadam pytanie tutaj. Jeśli nie będzie odp. to przyspamuje i dam nowy wątek. Poprzedni dron działa, lata i śmiga. Teraz buduje dla znajomego, ale mam problem:

Pytanie jest następujące za 100 pkt: jak przejść Open Pilot Transmitter Wizzard z Turnigy 6X? W pewnym momencie dochodzi się do etapu w którym trzeba ruszyć wskazanymi drążkami a na koniec: przełączyć w 3 pozycje dowolny przełącznik. Problem: Turnigy 6X ma tylko dwu-pozycyjne przełączniki na kanale CH5 i CH6. Nie mogę kliknąć "Next" bo nie wykrywa zmian przełącznika. Co teraz? :(
Awatar użytkownika
bartekno
Posty: 60
Rejestracja: środa 12 lis 2014, 10:17
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z regulacją silników

Post autor: bartekno »

Hmmm. Może zanim odpalisz wizarda ustaw tylko dwa tryby lotu w drugiej zakladce. Powinno pomóc.
Manwe
Posty: 16
Rejestracja: czwartek 30 lip 2015, 11:44

Re: Problem z regulacją silników

Post autor: Manwe »

sprawdzę to, dzięki.

btw. za entym razem wizard "załapał" zmianę przełącznika na CH6 i pozwolił przełączać się między dwoma trybami. Tryby lotu są cały czas 3, ale przełącznik daje możliwość wyboru między trybem 1 i 3. więc jest sukces. do sprawdzenia pozostaje mi jeszcze podpowiedź bartekno.
ODPOWIEDZ