Naza Lite - zamiana na V2 - problem z silnikami/predkosc

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

dethar
Posty: 8
Rejestracja: środa 24 cze 2015, 14:40

Naza Lite - zamiana na V2 - problem z silnikami/predkosc

Post autor: dethar »

Czesc

To moj pierwszy post, milo mi ;-).

Posiadam nastepujacy sprzet:
- NAZA M-lite z GPS
- FrSky DJT
- ESC Sunrise BLHELI Multi-20A Slim 2-6S - http://abc-rc.pl/ESC-Sunrise-20A-slim
- Emax MT2213-935KV CW - 192W
- Turnigy 3s 5000mah LIPO
- Turnigy 9xr

Niedawno zdecydowalem sie na zamiane Naza Lite na V2. Z uwagi na identyczne polaczenia wydawalo mi sie, ze to nic trudnego. Przelaczylem wszystko do V2, skalibrowalem GPS oraz IMU. Ustawilem identyczne wartosci w Assistant V2 jak w Assistant Lite (sprawdzalem kilka razy) i pojechalem wykonac testy. Wg Assistant wszystko ok, LED mruga wskazujac "gotowosc do startu" (GPS OK, brak bledow itp), a jednak cos jest nie tak...

Rezultat - uruchomienie aparatury, silnikow: dwa z czterech silnikow pracuja zdecydowanie szybciej, potencjometr wysokosci nie wplywa na predkosc silnikow do 50% skali, nastepnie nastepuje bardzo szybki wzrost predkosci (dwoch silnikow), dwa pozostale tez przyspieszaja, ale "wolniej".

Proba podniesienia coptera skutkuje wiec przeworceniem sie go na bok... zgodnie z oczekiwaniami. Powrot do Naza Lite powoduje, ze wszystko dziala.

W czym moze byc problem? Czy konieczna jest kalibracja ESC? W przypadku Lite po prostu podlaczylem i dzialalo. Problem z kompatybilnoscia z Naza V2? Pominalem cos waznego? Naprowadzicie mnie na przyczyne problemu? :)

Z gory dzieki.
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9763
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Naza Lite - zamiana na V2 - problem z silnikami/predkosc

Post autor: pawelsky »

dethar pisze:W czym moze byc problem?
W kalibracji ESC i nieczytaniu instrukcji od v2 :)
dethar
Posty: 8
Rejestracja: środa 24 cze 2015, 14:40

Re: Naza Lite - zamiana na V2 - problem z silnikami/predkosc

Post autor: dethar »

No to mały update :P. W obu przypadkach jest jednak tak samo (Lite i V2). Ewidentnie coś rozkalibrowałem :/.
Czytam instrukcję (Naza-M Quick Start Guide v1.24) Quad-rotor X. Jedyne, na co zwróciłem uwagę, to fragment:

"Important : If you use 3rd party ESCs, make sure the ESCs travel midpoint is at 1520us. DO NOT use 700us travel midpoint ESC, as it may lead aircraft to fly away or cause injury and damage. After ESCs
connection , calibrate ESCs one by one through the receiver directly before connect them to your MC, Make sure program all of them into Governor off, Break off and Normal Start up to get best experience."

pawelsky czy mógłbyś mnie trochę naprowadzić, pls?

EDIT: Jedyne, co mi tu mogłoby podpasować, to "Motors Start failure caused by TX stick(s) mid point error too big" :P. Jest jeszcze jakaś inna instrukcja do V2 czy ja mam już problemy ze spostrzegawczością :)?
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9763
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Naza Lite - zamiana na V2 - problem z silnikami/predkosc

Post autor: pawelsky »

dethar pisze:No to mały update :P. W obu przypadkach jest jednak tak samo (Lite i V2). Ewidentnie coś rozkalibrowałem :/.
No to przeprowadz pelna kalibracje od zera: ESC, IMU (advanced i basic), radio, kompas
dethar pisze:pawelsky czy mógłbyś mnie trochę naprowadzić, pls?
dethar pisze:potencjometr wysokosci nie wplywa na predkosc silnikow do 50% skali
Lite
Push the throttle stick slowly within 3 seconds after executing CSC until all the rotors are working, and then take-off your multiorotor gently
v2
Keep raising the throttle stick until all the rotors are working, push the throttle stick to the mid point and then take-off your multi-rotor gently, pay attention not to push the stick excessively.
https://www.youtube.com/watch?v=Iu5daRzYpY0

Sa jeszcze inne roznice i nowe funkcje w v2 wiec sugeruje uwaznie sie przyjrzec dokumentacji informacjom w necie i nowemu Asystentowi zeby nie bylo niespodzianek.
dethar
Posty: 8
Rejestracja: środa 24 cze 2015, 14:40

Re: Naza Lite - zamiana na V2 - problem z silnikami/predkosc

Post autor: dethar »

No to przeprowadz pelna kalibracje od zera: ESC, IMU (advanced i basic), radio, kompas
W tym rzecz, że nie wiem w jaki sposób przeprowadzić kalibrację ESC :P. Dzięki za pozostałe wskazówki ;-).
Awatar użytkownika
ghambit
Posty: 1279
Rejestracja: wtorek 03 maja 2011, 01:10
Lokalizacja: Amsterdam

Re: Naza Lite - zamiana na V2 - problem z silnikami/predkosc

Post autor: ghambit »

Wypnij esc z nazy i podenij pod 3 kanał odbiornika. W radiu gaz daj na maksa w górę, włącz zasilanie esc, jak pipnie najczęściej 2-3 razy to daj gaz w dół pipnie jeszcze raz bądź odegra melodyjke. Zrób tak dla każdego esc z osobna. Możesz też zrobić wszystkie 4 naraz łącząc kable pwm razem.
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9763
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Naza Lite - zamiana na V2 - problem z silnikami/predkosc

Post autor: pawelsky »

ghambit pisze:Wypnij esc z nazy i podenij pod 3 kanał odbiornika. W radiu gaz daj na maksa w górę, włącz zasilanie esc, jak pipnie najczęściej 2-3 razy to daj gaz w dół pipnie jeszcze raz bądź odegra melodyjke. Zrób tak dla każdego esc z osobna. Możesz też zrobić wszystkie 4 naraz łącząc kable pwm razem.
Tylko zanim to zrobisz - ZDEJMIJ SMIGLA!
dethar
Posty: 8
Rejestracja: środa 24 cze 2015, 14:40

Re: Naza Lite - zamiana na V2 - problem z silnikami/predkosc

Post autor: dethar »

pawelsky pisze:Tylko zanim to zrobisz - ZDEJMIJ SMIGLA!
Dzieki. Akurat wiem, aż tak źle nie jest :P
dethar
Posty: 8
Rejestracja: środa 24 cze 2015, 14:40

Re: Naza Lite - zamiana na V2 - problem z silnikami/predkosc

Post autor: dethar »

pawelsky pisze:pod 3 kanał odbiornika
Czyli pod X3? :)
Awatar użytkownika
jacekV
Posty: 2246
Rejestracja: czwartek 30 maja 2013, 18:06
Lokalizacja: Jasienica

Re: Naza Lite - zamiana na V2 - problem z silnikami/predkosc

Post autor: jacekV »

dethar pisze:
pawelsky pisze:pod 3 kanał odbiornika
Czyli pod X3? :)
Weź zesz chłopie przeczytaj instrukcję i wpisz np. W youtuba ESC Calibration... takie to trudne ?

Zanim dobrze zaczniesz taką postawą zniechęcisz ludzi do pomocy.
pozdrawiam, Jacek
__________________
Sprzęt był sprawny. Użytkownik nie.
W Hangarze; Hujsban FPV, KRAB 250, Qamikaze X4, OctoCongoCopter X8, Kadłubek, Raptor,
dethar
Posty: 8
Rejestracja: środa 24 cze 2015, 14:40

Re: Naza Lite - zamiana na V2 - problem z silnikami/predkosc

Post autor: dethar »

jacekV pisze:
dethar pisze:
pawelsky pisze:pod 3 kanał odbiornika
Czyli pod X3? :)
Weź zesz chłopie przeczytaj instrukcję i wpisz np. W youtuba ESC Calibration... takie to trudne ?

Zanim dobrze zaczniesz taką postawą zniechęcisz ludzi do pomocy.
Zrobiłem to. Jestem początkującym użytkownikiem. Moje głupie pytania wynikają z faktu, że jeszcze na 100% nie wiem, na co muszę zwrócić uwagę.
Wybaczcie. Rozumiem, że autor pisząc o kanale 3 odbiornika miał na myśli FrSky - gniazdo numer 3?
Awatar użytkownika
jacekV
Posty: 2246
Rejestracja: czwartek 30 maja 2013, 18:06
Lokalizacja: Jasienica

Re: Naza Lite - zamiana na V2 - problem z silnikami/predkosc

Post autor: jacekV »

Tak
pozdrawiam, Jacek
__________________
Sprzęt był sprawny. Użytkownik nie.
W Hangarze; Hujsban FPV, KRAB 250, Qamikaze X4, OctoCongoCopter X8, Kadłubek, Raptor,
ODPOWIEDZ