Projekt multikoptera dalekiego zasięgu
Moderatorzy: Matkas, moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Projekt multikoptera dalekiego zasięgu
Uważasz że poradzą sobie z ruchomymi gondolami silników? Ja aż tak się na tym nie znam. Nie chce nikogo ograbiac z pomysłów. Gdyby tak było to sam bym dla siebie trzymał pomysły. Proszę o zgłaszanie się konkretnych osób a nie strzępienie języka tylko i tracenie czasu na bezproduktywne pisanie. Mój czas jest cenny. Jestem wiceprezesem CSOPOiD, studiuję, pracuję, mam dzieci i hobby, wiec nie mam czasu na drobiazgi...
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, i przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
Albert Einstein
Albert Einstein
Re: Projekt multikoptera dalekiego zasięgu
Sparky myślę że podchodzisz bezkrytycznie do tej wyceny i całego projektu.
Temat schodzi ponownie na multirotory, podczas gdy doszliśmy do tego że się nie nadają i vtol'e będą lepszym rozwiązaniem.
Z tymi silnikami możesz kombinować ale ameryki już nie odkryjesz, zwiększysz wydajność o kilka procent ale jakim kosztem? Lepiej wybrać bardziej wydajną formę vtola i zejść z wagi niż dalej kombinować z silnikami.
Kolejna sprawa to rozmiar, tak sobie luźno testowałem nośności rożnych profili skrzydeł i powiem Ci że z tymi założeniami to potrzebujesz ponad 5m skrzydła i to budowane z włókna aby maksymalnie zejść z wagi.
Tutaj Panowie przemytnicy przewozili około 15kg na mniejszy dystans, a to tylko ponad 4 metry rozpiętości!
Myślę że wyprodukowanie pierwszego egzemplarzu które de facto jest najdroższy to koszt rzędu 300-500 tyś złotych przy obecnych założeniach, wątpię abyś dostał taką kwotę od klienta któremu też nie możesz zagwarantować że wszystko pójdzie po twojej myśli.
Temat schodzi ponownie na multirotory, podczas gdy doszliśmy do tego że się nie nadają i vtol'e będą lepszym rozwiązaniem.
Z tymi silnikami możesz kombinować ale ameryki już nie odkryjesz, zwiększysz wydajność o kilka procent ale jakim kosztem? Lepiej wybrać bardziej wydajną formę vtola i zejść z wagi niż dalej kombinować z silnikami.
Kolejna sprawa to rozmiar, tak sobie luźno testowałem nośności rożnych profili skrzydeł i powiem Ci że z tymi założeniami to potrzebujesz ponad 5m skrzydła i to budowane z włókna aby maksymalnie zejść z wagi.
Tutaj Panowie przemytnicy przewozili około 15kg na mniejszy dystans, a to tylko ponad 4 metry rozpiętości!
Myślę że wyprodukowanie pierwszego egzemplarzu które de facto jest najdroższy to koszt rzędu 300-500 tyś złotych przy obecnych założeniach, wątpię abyś dostał taką kwotę od klienta któremu też nie możesz zagwarantować że wszystko pójdzie po twojej myśli.
Re: Projekt multikoptera dalekiego zasięgu
Vtol - 4 silniki. Jest to wielowirnikowiec w sumie też? Do startu pionowego wydaje mi się że inny skok łopatek będzie powodował mniejsze zużycie energii niz przy ruchu poziomym. Myślę że za 300tys zł to projekt dla wojska niewykrywalny dla radaru. tutaj 3kg tylko potrzeba podnieść plus wyposażenie. Trzeba tak kombinowac by ważył z ładunkiem poniżej 10kg. 4 silniki po 3kg uźwigu jakis zapas dadzą. z tym że to muszą być szybkoobrotowe by sprostać lotowi poziomemu. Nie robiłem takiego sprzętu więc tylko na razie gdybam.
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, i przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
Albert Einstein
Albert Einstein
Re: Projekt multikoptera dalekiego zasięgu
A start za pomocą balonu ... lądowanie spadochron ? Pewnie koszta startu za duże :/
Re: Projekt multikoptera dalekiego zasięgu
Start jak wielowirnikowiec i faza przejścia do lotu poziomego na zadanej wysokości. Generalnie wiem już jakim budgetem będę dysponował. Największym problemem będzie dostosowanie się do regulacji prawnych bo loty poza widocznością i w dużej mierze autonomiczne. W tej chiwli jestem na etapie zbierania teamu do projektu. Umowy cywilnoprawne (o dzieło) będą robione. Wszystkie opracowania będa własnością firmy. Aczkolwiek każdy w tym projekcie duuuzo się nauczy od siebie nawzajem. W chwili obecnej proszę tylko zgłaszac się do mnie z zamiarem podjęcia współpracy i w jakim zakresie czujecie się podjąc obowiązków. W dużej mierze potrzebni będą programiści. Dotego zastosowania platforma ARDU będzie najwłaściwsza ze względu na prostotę (przynajmniej dla pierwszej serii). Pozdrawiam i uważam temat za zakończony.
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, i przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
Albert Einstein
Albert Einstein
Re: Projekt multikoptera dalekiego zasięgu
ArduPilot testowo obsługuje "ospreye", tak że nie będziecie zaczynać od zera.
Doświadczenie - wiedza, którą zdobyłeś tuż po tym, kiedy była ci najbardziej potrzebna...
Re: Projekt multikoptera dalekiego zasięgu
Sparky pisze:Powiem tak. Mogę ten projekt zrobić w pracy w ramach działalności mojego pracodawcy a wtedy zostanie on skomercjalizowany i opatentowane zostaną rozwiązania i tyle będzie w rękach osób prywatnych. Kto chce to na tym skorzysta. Ja zarabiam na tyle godziwie, że ten projekt nie jest dla mnie istotny z punktu widzenia finansowego. Poza tym studiuję prawo i co innego będę robił za kilka lat profesjonalnie.
Tylko tak informacyjnie, każde rozwiązanie które pojawia się tu na forum nie może być opatentowane. Warunkiem opatentowania jest nie upublicznianie informacji do czasu zgłoszenia patentu. Każdy kto przeczyta ten wątek na forum będzie mógł podważyć patenty.
W użyciu:
DRC Fury, Legwan, SkyWalker 1900; http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=26&t=21985
Odpoczywają:
Hype FW-190 (1,2m), F4U -5NL (550mm), TREX 450,FT Versa Wing, Tricopter 2.5; Beta 1400;
DRC Fury, Legwan, SkyWalker 1900; http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=26&t=21985
Odpoczywają:
Hype FW-190 (1,2m), F4U -5NL (550mm), TREX 450,FT Versa Wing, Tricopter 2.5; Beta 1400;