APM2.6 + ZTW SPIDER (problem?)
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
APM2.6 + ZTW SPIDER (problem?)
Cześć,
mam pewien problem z kalibracją ESC:
http://www.banggood.com/ZTW-Spider-Seri ... 85722.html
niby cały proces przebiega ok, ale coś jest chyba nietak:
silniki startują z dość wysokich obrotów, słychać nierówną pracę, a czasami jeden z silników potrafi zgrzytać i się
przywiesić nawet na parę sekund - widać i słychać to w 49s. Pewnie jest to kwestia jakiś dokładniejszych ustawień
(być może w aparaturze 9XR? coś tam przestawiałem, ale nie pomogło), próbowałem już różnych rzeczy z internetu,
ale moja wiedza na tą chwile jest zbyt uboga, dlatego proszę o pomoc tutaj.
Dziękuję.
mam pewien problem z kalibracją ESC:
http://www.banggood.com/ZTW-Spider-Seri ... 85722.html
niby cały proces przebiega ok, ale coś jest chyba nietak:
silniki startują z dość wysokich obrotów, słychać nierówną pracę, a czasami jeden z silników potrafi zgrzytać i się
przywiesić nawet na parę sekund - widać i słychać to w 49s. Pewnie jest to kwestia jakiś dokładniejszych ustawień
(być może w aparaturze 9XR? coś tam przestawiałem, ale nie pomogło), próbowałem już różnych rzeczy z internetu,
ale moja wiedza na tą chwile jest zbyt uboga, dlatego proszę o pomoc tutaj.
Dziękuję.
Re: APM2.6 + ZTW SPIDER (problem?)
Tak, kalibrowalem ESC przez APM oraz normalnie przez RX/TX.
Re: APM2.6 + ZTW SPIDER (problem?)
a kalibracja aparatury w APM? Mam te same regulatory i działają bardzo dobrze
Helikoptery
Re: APM2.6 + ZTW SPIDER (problem?)
Jezeli chodzi o kalibracje aparatury w Mission Plannerze, to przechodzilem ja kilkukrotnie, leczy nigdy nie moglem kliknac na koncu finish, pomimo tego wszystko wydawalo mi sie byc ok.
- macgyverek
- Posty: 273
- Rejestracja: niedziela 26 paź 2014, 21:21
- Lokalizacja: śląsk
Re: APM2.6 + ZTW SPIDER (problem?)
Mi się wydaje, że jest to problem (nie wiem jak to fachowo nazwać) histerezy nadajnika. Tzn przy minimum drążka masz np -1000 i silniki nie startują. Jak dasz -998 to silniki startują. Aparatura wysyła sygnał do odbiornika, odbiornik dekoduje i masz wartości raz -1000 a raz -998 (waha się wartość) czyli masz silnik włącz/wyłącz. Stąd te trzaski.
Ja ma podobnie przy minimum aparatury, tylko że mi silniki się nie zatrzymują bo mam ustawione minimalne obroty po uzbrojeniu. Dodatkowo u mnie efekt trzasków i wahania wartości sygnałów był większy przy starym oprogramowaniu z dekodera PPM - patrz mój wątek: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=60&t=25858
Zobacz jak się silniki zachowują przy 40%. Na minimum throttle przecież latać nie będziesz.
EDIT:
Odnośnie wysokich obrotów przy starcie. Masz parametr MIN_THROTTLE i obroty początkowe są ustawione wg tego parametru.
Ja ma podobnie przy minimum aparatury, tylko że mi silniki się nie zatrzymują bo mam ustawione minimalne obroty po uzbrojeniu. Dodatkowo u mnie efekt trzasków i wahania wartości sygnałów był większy przy starym oprogramowaniu z dekodera PPM - patrz mój wątek: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=60&t=25858
Zobacz jak się silniki zachowują przy 40%. Na minimum throttle przecież latać nie będziesz.
EDIT:
Odnośnie wysokich obrotów przy starcie. Masz parametr MIN_THROTTLE i obroty początkowe są ustawione wg tego parametru.
Syma 107G | Walkera Ladybird QR V1 | Align TREX 450L DOMINATOR | Align TREX 250 DFC | DJI SPARK | HELL QUAD 3D | Walkera DEVO 8S + DEVIATIONTX 5.0
Re: APM2.6 + ZTW SPIDER (problem?)
Kalibrację aparatury również robiłem - nadal to samo, przy delikatnym ruchu gałki throttle silniki dostają kopa - tak chyba nie powinno być?
macgyverek
Może coś w tym być, bo zauważyłem, że gałka throttle musi być dociągnięta mocno do pozycji min, żeby ją osiągnęła (taki urok taniego 9XR). Może spróbuję skalibrować jeszcze aparaturę i tym razem ruszać gałkami bardzo delikatnie po 'ściankach'?
Po lewej stronie gałka throttle jest w pozycji min, a po prawej również, lecz bardziej dociśnięta.
Widziałem Twój wątek i tak na wszelki wypadek również zmieniłem oprogramowanie dekodera PPM według instrukcji którą tam umieściłeś.
Trybie Stabilize, zwiększone throttle, poruszam AIL ELE silniki reagują, lecz dziwnie się zachowują, gdy puszczam gałkę AIL ELE (pozycja MID), to wszystkie zaczynają przyśpieszać - tak ma być? Według mnie dziwnie się zachowują, ale nie wiem jak to opisać i czy na filmie mógłbym to uchwycić - być może jestem przewrażliwiony i tak ma być?
EDIT:
Tak, znam ten parametr, ale on odnosi się do prędkości silników po uzbrojeniu, a nie właśnie do tego dziwnego (jak dla mnie) kopniaka po delikatnym ruszeniu gałką THR.
macgyverek
Może coś w tym być, bo zauważyłem, że gałka throttle musi być dociągnięta mocno do pozycji min, żeby ją osiągnęła (taki urok taniego 9XR). Może spróbuję skalibrować jeszcze aparaturę i tym razem ruszać gałkami bardzo delikatnie po 'ściankach'?
Po lewej stronie gałka throttle jest w pozycji min, a po prawej również, lecz bardziej dociśnięta.
Widziałem Twój wątek i tak na wszelki wypadek również zmieniłem oprogramowanie dekodera PPM według instrukcji którą tam umieściłeś.
Trybie Stabilize, zwiększone throttle, poruszam AIL ELE silniki reagują, lecz dziwnie się zachowują, gdy puszczam gałkę AIL ELE (pozycja MID), to wszystkie zaczynają przyśpieszać - tak ma być? Według mnie dziwnie się zachowują, ale nie wiem jak to opisać i czy na filmie mógłbym to uchwycić - być może jestem przewrażliwiony i tak ma być?
EDIT:
Tak, znam ten parametr, ale on odnosi się do prędkości silników po uzbrojeniu, a nie właśnie do tego dziwnego (jak dla mnie) kopniaka po delikatnym ruszeniu gałką THR.
- macgyverek
- Posty: 273
- Rejestracja: niedziela 26 paź 2014, 21:21
- Lokalizacja: śląsk
Re: APM2.6 + ZTW SPIDER (problem?)
Najlepiej zrób tak:
- wgraj arduplane, a następnie arducopter - zrobisz reset eepromu
- poustawiaj wszystko od nowa i nie grzeb za dużo w ustawieniach
- zostaw sobie włączenie silników po uzbrojeniu
- ja zmniejszyłem Throttle Min o 20%, wtedy po zwiekszeniu throttle ponad -100 silniki nie "skakały" tak mocno w górę i równomiernie się rozkręcały.
Potem ja robiłem test z "młotkiem". Obciążyłem kopter młotkiem (za płozy), aby się nie oderwał od ziemi i dałem mu gaz na 50-60% i sprawdziłem czy dobrze reaguje na kierunki i czy dobrze nim kiwa i czy silniki chodzą jak mają chodzić - w trybie acro i stab.
- wgraj arduplane, a następnie arducopter - zrobisz reset eepromu
- poustawiaj wszystko od nowa i nie grzeb za dużo w ustawieniach
- zostaw sobie włączenie silników po uzbrojeniu
- ja zmniejszyłem Throttle Min o 20%, wtedy po zwiekszeniu throttle ponad -100 silniki nie "skakały" tak mocno w górę i równomiernie się rozkręcały.
Potem ja robiłem test z "młotkiem". Obciążyłem kopter młotkiem (za płozy), aby się nie oderwał od ziemi i dałem mu gaz na 50-60% i sprawdziłem czy dobrze reaguje na kierunki i czy dobrze nim kiwa i czy silniki chodzą jak mają chodzić - w trybie acro i stab.
Syma 107G | Walkera Ladybird QR V1 | Align TREX 450L DOMINATOR | Align TREX 250 DFC | DJI SPARK | HELL QUAD 3D | Walkera DEVO 8S + DEVIATIONTX 5.0
Re: APM2.6 + ZTW SPIDER (problem?)
Jeżeli chodzi o wgrywanie arduplane, a potem arducopter, to robiłem już to chyba 3 razy, ale spróbuje jeszcze raz ;)
Co do ustawień, to nie mogę kliknąć na końcu kreatora finish ale to chyba normalne?
Throttle mam na aparaturze ustawione 78% (1000-1900) - o to chodzi?
Spróbuje tak jak mówisz i dam tutaj znać.
Co do ustawień, to nie mogę kliknąć na końcu kreatora finish ale to chyba normalne?
Throttle mam na aparaturze ustawione 78% (1000-1900) - o to chodzi?
Spróbuje tak jak mówisz i dam tutaj znać.
- macgyverek
- Posty: 273
- Rejestracja: niedziela 26 paź 2014, 21:21
- Lokalizacja: śląsk
Re: APM2.6 + ZTW SPIDER (problem?)
Nie rozumiem?? Ustaw w apce normalną krzywą gazu i min/max od -100 do 100 lub od 0 do 100 (chyba różnie to jest w różnych aparaturach). Ja mam od -100 do 100. Dla 50% drążka to 0. Następnie skalibruj w MP aparaturę i zobaczy czy zakres pokazuje ok. Pamietaj, że wskaźnik PITCH w MP chodzi na odwrót niż rozsądek mówi ;) Czyli drąg w górę, wskaźnik w dół.hxc pisze:Throttle mam na aparaturze ustawione 78% (1000-1900) - o to chodzi?
Syma 107G | Walkera Ladybird QR V1 | Align TREX 450L DOMINATOR | Align TREX 250 DFC | DJI SPARK | HELL QUAD 3D | Walkera DEVO 8S + DEVIATIONTX 5.0
Re: APM2.6 + ZTW SPIDER (problem?)
1100-1900 odnosi się do wskazań w MP przy kalibracji aparatury, gdzieś wyczytałem, ze min 1100, a max 1900 dla THR i tak ustawiłem. Miałem wyzerowane wszystkie krzywe (CURVERS w 9XR), ustawiłem dla THR -100 -50 0 50 100 i jest dużo lepiej, wygląda na to, że to o to chodziło ;)
Ustawie jeszcze raz wszystko od nowa, pobawie się troche ustawieniami i dam znać czy wszytko gra, dzięki macgyverek!
Ustawie jeszcze raz wszystko od nowa, pobawie się troche ustawieniami i dam znać czy wszytko gra, dzięki macgyverek!
- macgyverek
- Posty: 273
- Rejestracja: niedziela 26 paź 2014, 21:21
- Lokalizacja: śląsk
Re: APM2.6 + ZTW SPIDER (problem?)
Ja jeszcze zmniejszyłem parametr THR_MIN o 20% (ten poniżej czerwonej ramki) i zostawiłem parametr - włącz silniki po uzbrojeniu.
Syma 107G | Walkera Ladybird QR V1 | Align TREX 450L DOMINATOR | Align TREX 250 DFC | DJI SPARK | HELL QUAD 3D | Walkera DEVO 8S + DEVIATIONTX 5.0
Re: APM2.6 + ZTW SPIDER (problem?)
Więc.. zrobiłem wszystko od początku, wgrałem, skalibrowałem, wyczyściłem aparaturę do ustawień fabrycznych i od nowa wszystko skonfigurowałem i jakby lepiej - teraz silniki reagują "normalnie" na ruchy drążka w kierunkach AIL ELE.
Nie udało mi się wyeliminować "kopniaka" przy delikatnym ruchu drążka THR w kierunku zwiększającym obroty silnika. Myślę, że trzeba się pobawić ustawieniami aparatury i samego APM, ale na tą chwilę nie wiem co, jak i gdzie ;)
Nie udało mi się wyeliminować czasami zgrzytającego losowo silnika przy uzbrajaniu APM oraz przy niskich obrotach, zgrzytanie pojawia się nawet w MP przy motor test.
..i mimo pewnych wątpliwości, wziąłem go przed chwilą na zewnątrz i udało mi się tego diabła ulotnić - o dziwo lata zaskakująco dobrze.
Jeżeli ktoś ma pomysł na wyżej wymienione problemy, to byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.
Nie udało mi się wyeliminować "kopniaka" przy delikatnym ruchu drążka THR w kierunku zwiększającym obroty silnika. Myślę, że trzeba się pobawić ustawieniami aparatury i samego APM, ale na tą chwilę nie wiem co, jak i gdzie ;)
Nie udało mi się wyeliminować czasami zgrzytającego losowo silnika przy uzbrajaniu APM oraz przy niskich obrotach, zgrzytanie pojawia się nawet w MP przy motor test.
..i mimo pewnych wątpliwości, wziąłem go przed chwilą na zewnątrz i udało mi się tego diabła ulotnić - o dziwo lata zaskakująco dobrze.
Jeżeli ktoś ma pomysł na wyżej wymienione problemy, to byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.