Walkera QR X350 PRO czy warto?

Wszelkie gotowe modele za wyjątkiem DJI i Yuneec

Moderatorzy: Adrián, breweryhills, moderatorzy2014, moderatorzy

Yankee
Posty: 146
Rejestracja: niedziela 30 lis 2014, 11:36
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Yankee »

jacek666b pisze: Koniecznie zbalansuj baterię, i na początku polataj zapoznawczo.
Polecam zamontować alarm powiadamiający o niskim napięciu na poszczególnej celi.
Można wiedzieć jak balansujesz baterię ? Jedynie np poprzez ładowarkę IMax B6?
Oryginalna ładowarka także obsługuje tzw. balansowanie baterii więc czy chcemy czy nie to bateria nam się balansuje przy ładowaniu standardowa ładowarką.

Pozdr.
devil767
Posty: 32
Rejestracja: niedziela 11 sty 2015, 16:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: devil767 »

jacek666b pisze:That's because your flight mode switch has to be on "Norm" when you power up your transmitter. Just flick it to "Norm" and problem solved. This is to prevent binding while in idle up mode (St 1 and St 2). If a heli was to actually bind in idle up mode(3D), the heli's rotors would fire up upon binding and you don't want that....

Problem z "flight Switch" rozwiązany! Uznałem że nie będę wysyłał transmittera do chin.. i rozebrałem go sam.
Drogą "chałupniczą" doszedłem że nie łączy jeden z kabelków wpiętych w kostkę.. Do zrobienia nawet dla niewtajemniczonych :)

Filmik z crash'em oglądałem z zapartym tchem.. To dramat! Mój X350 jak na razie miał kontakt jedynie ze ścianą w mieszkaniu - ale przeżył :) Pozdrawiam
majkel
Posty: 28
Rejestracja: niedziela 20 cze 2010, 22:30

Post autor: majkel »

Może mi ktoś na chłopski rozum wytłumaczyć jak działa ten tryb gps lub potwierdzić albo zaprzeczyć temu co napisałem.

1. Jeśli chcę ustawić powrót do domu najpierw startuje na jakaś tam wysokość np 5 metrów nad głową na otwartym terenie drążek od gazu daję na połowę i wtedy gps łapie tą pozycję. Ile tu czasu potrzeba aby to się uaktywniło?
2. Następnie mogę latać na tym trybie i w momencie gdy za daleko odleci i nie dam rady wrócić przełączam na RTH (Return to Home) i quad wraca ?
3.Do powyższego pkt2. przełączam się w tryb manual i latam jak chcę a w momencie gdy chcę RTH po prostu wybieram ten tryb i model wraca ?
4. Czy można latać w trybie gps bez zapisywania pozycji RTH.
Yankee
Posty: 146
Rejestracja: niedziela 30 lis 2014, 11:36
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Yankee »

majkel pisze:Może mi ktoś na chłopski rozum wytłumaczyć jak działa ten tryb gps lub potwierdzić albo zaprzeczyć temu co napisałem.

1. Jeśli chcę ustawić powrót do domu najpierw startuje na jakaś tam wysokość np 5 metrów nad głową na otwartym terenie drążek od gazu daję na połowę i wtedy gps łapie tą pozycję. Ile tu czasu potrzeba aby to się uaktywniło?
2. Następnie mogę latać na tym trybie i w momencie gdy za daleko odleci i nie dam rady wrócić przełączam na RTH (Return to Home) i quad wraca ?
3.Do powyższego pkt2. przełączam się w tryb manual i latam jak chcę a w momencie gdy chcę RTH po prostu wybieram ten tryb i model wraca ?
4. Czy można latać w trybie gps bez zapisywania pozycji RTH.
Zaprzeczam właściwie wszystkim punktom. Jeśli chcesz wrócić do domu to albo wyłączasz radio i latadło wraca samo do domu albo przełączasz na RTH i także sam wraca do domu.
Tryb GPS polega tylko na tym, że jak przełączysz go w ten tryb to będzie trzymał pozycję GPS w osi X, Y, Z. Zawiśnie i będzie starał się korygować podmuchy wiatru.
Pozycję domu o ile się nie mylę łapiesz przed startem po włączeniu koptera.
ad2. zasadniczo tryb GPS nie służy do latania tylko do utrzymywania pozycji. RTH działa niezależnie czy masz manual czy GPS.

Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę :-)
majkel
Posty: 28
Rejestracja: niedziela 20 cze 2010, 22:30

Post autor: majkel »

Dzięki za pomoc teraz mi się to przejaśniło wszystko.

Czy tryb RTH można w każdej chwili przerwać przełączając się w manualny lot ?
Jak przy RTH zachowuje się quad. Zakładam że startuje pionowo do góry na 500 metrów wtedy ląduje "w tej samej linii" w dół. A co jeśli lecę na wysokości drzew jakieś 300 metrów od startu i dam RTH wtedy pewnie o niektóre drzewa zachaczy ? Chodzi mi o to czy ma swój jakiś minimalny bezpieczny pułap przy RTH.

Na czym polega tryb IOC ?
Yankee
Posty: 146
Rejestracja: niedziela 30 lis 2014, 11:36
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Yankee »

Przełączasz na manual i możesz sterować przerywając RTH. RTH polega na tym, że kopter nie wraca po trasie którą leciał a wznosi się i następnie w linii prostej leci do domu a następnie ląduje pionowo. Chodzi o ewentualne ominięcie drzew. Jaki to pułap w Walkerze tego nie wiem bo jej nie mam jeszcze ale zapewne można to sobie dowolnie skonfigurować?
majkel
Posty: 28
Rejestracja: niedziela 20 cze 2010, 22:30

Post autor: majkel »

Jeszcze mnie nurtuje jedna sprawa. Czy kalibrację wykonuje się tylko raz przed pierwszym lotem czy trzeba ją mimo wszystko robić za każdym razem przed kolejnym startem.
Yankee
Posty: 146
Rejestracja: niedziela 30 lis 2014, 11:36
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Yankee »

Wystarczy raz.
Możesz sobie poczytać polską instrukcję:
http://aeromind.pl/wp-content/uploads/2 ... 50-Pro.pdf
Gregooz
Posty: 155
Rejestracja: piątek 16 sty 2015, 19:42
Lokalizacja: Czeladź

Post autor: Gregooz »

Ktoś zamawiał drona z chin i ma jakieś doświadczenie z opłatami np. z bangg..... ? Znalazłem taki artykuł
http://www.chinskiraport.pl/blog/import ... wki-celne/
wg którego nie płaci się cła za drony . Pozostaje VAT jeśli naliczą to i tak wychodzi cena krajowa.
Za Walkera 350 PRO liczą sobie ok 1600zł z wysyłką.
majkel
Posty: 28
Rejestracja: niedziela 20 cze 2010, 22:30

Post autor: majkel »

Moja Walkera też jest z banggood i przyleciała bez cła. Co do drona za 1600zł to warto dokładnie sprawdzić co jest tam napisane - opis na końcu wyszczególnia co dokładnie zawiera zestaw pomimo iż na zdjęciach powyżej masz wszystko niby skompletowane (ot taki chwyt!) nie zawsze to co na zdjęciu ląduje u ciebie w domu.
arekm
Posty: 154
Rejestracja: piątek 25 kwie 2014, 14:51
Lokalizacja: PL

Post autor: arekm »

Zawsze można parę $ ugrać z cservice@ banggood nawet jak nie zgadza się zestaw tylko na fotkach. Czasami dosyłają brakujące części, innym razem oddają część $. Niestety sprawdzone tylko na drobiazgach ale pewnie z czymś droższym będzie podobnie.

ps. trzeba uparcie obstawiać przy swoim, wtedy Chińczycy za n-tym razem idą na ugodę. Do tego najlepiej od razu pisać czego lub ile $ się oczekuje.

Obrazek
BANGGOOD.COM: Śledź przesyłki, nawet te bez trackingu - https://goo.gl/I8iqFp
majkel
Posty: 28
Rejestracja: niedziela 20 cze 2010, 22:30

Post autor: majkel »

Dziś odbyłem pierwsze loty Walkerą. Wrażenie dość stabilny w locie, przewidywalny. Martwią mnie dwie kwestie.
Pierwsza to to iż zamontowałem kamerkę SJ 4000 odpowiednik Ilook-a jaki sprzedają z Walkerem. Kamerka jest o niecały 1 cm szersza i śruby je mocujące (objemka) nie pasują są za krótkie. Udało się znaleźć dłuższe i kamerka zamontowana. W locie niestety strasznie model rwie do przodu pomimo iż powinien jakąś tam pozycję utrzymywać w manualu. Co chwilę musiałem robić korektę zarówno drążkiem jak i trymerami i niestety jeszcze go aż tak dobrze nie ustawiłem aby "stał w miejscu". Czy to za "duża" kamerka może mieć na to wpływ ?

Dodatkowo co chwilę coś w gimbalu "mruczy" czy on tak ma działać ?
Przy napięciu 10,8V schodzi w dół "gdzie popadnie" nie reaguje już na gaz silniki po prostu odcina i już nie ma latania. Trzeba będzie w oprogramowaniu pogrzebać...

Dla bezpieczeństwa oczywiście pierwsze loty wykonywałem max 2 metry nad ziemią.
Yankee
Posty: 146
Rejestracja: niedziela 30 lis 2014, 11:36
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Yankee »

W kwestii kupowania w chinach to wątek jest gdzie indziej ale cło + vat doliczają tylko jeśli kupuje się w celach handlowych (np kilka sztuk). Standardowo doliczają jedynie VAT, bez cła. Do drobiazgów nigdy nie doliczają ani vatu ani cła.
W kwestii Walkery to wolałbym kupić w Polsce. Nie reklamując to ceny polskie są wyższe o VAT a nawet trochę mniej. Wg mnie warto kupić w Aeromind.pl. Mamy wtedy pewność gwarancji i że w ogóle przesyłka dojdzie. Jak kupisz w chinach to w razie problemów nie pojedziesz tam nakopać komuś do tyłka :-)
Awatar użytkownika
shaggee
Posty: 2718
Rejestracja: piątek 03 lut 2012, 00:32
Lokalizacja: Poznań/Kalisz

Post autor: shaggee »

Tym bardziej że po zakupie drona w PL masz tańsze upgrade, dostęp do pomocy technicznej, części zamienne, serwis i wsparcie.
majkel,
Wejdź w Mission Planner i zrób kalibracje akcelerometru. Jak będzie nadal uciekała do przodu w manualu to trymerkami skoryguj.
Te gimbale tak mruczą :)
Schodzi w dół ale nie gdzie popadnie bo masz mozliwość korygowania i nie odcina silników tylko wykonuje autolądowanie. To dwie różne sprawy. Tak ma być. Nikt ci nie każe latać do całkowitego wyczerpania pakietu.
Yankee
Posty: 146
Rejestracja: niedziela 30 lis 2014, 11:36
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Yankee »

@up
a możesz rozjaśnić co miałeś na myśli pisząc:
"Tym bardziej że po zakupie drona w PL masz tańsze upgrade"?

Pozdr.
ODPOWIEDZ