Sky Cruiser 2400mm KIT
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Regulator wymieniony na PLUSH 60A i na śmigle APC 9x4,5 lata rewelacyjnie . Jedyny problem to wibracje od napędu śmigło wyważone, a napęd dalej generuje duże wibracje :twisted:
Pozdrawiam Darek
NAZA MLITE , Sky Cruiser 2400 GEMINI 3200]
NAZA MLITE , Sky Cruiser 2400 GEMINI 3200]
Darku mam pytanko odnośnie Plusha, którego brałeś dla mnie w HK. Włożyłem go do mojego SW i przy zmasowanym ruchu serw w modelu plush potrafi załączać silnik na moment. Ekranować mu sterowanie? Przewód z sygnałem idzie pomiędzy innymi, ale pierwszy raz mi się takie coś przytrafiło.
Moje śmigło "like APC" po drobnym wyważeniu wibruje raczej standardowo :)
Moje śmigło "like APC" po drobnym wyważeniu wibruje raczej standardowo :)
Pierścienie ferrytowe na kablach od serw i powinno być lepiej
Pozdrawiam Darek
NAZA MLITE , Sky Cruiser 2400 GEMINI 3200]
NAZA MLITE , Sky Cruiser 2400 GEMINI 3200]
Ja zapytam jaki masz silnik? I tak za krótki film żeby zobaczyć ile A potrzeba Ci do poziomego lotu.darek_op pisze:Regulator wymieniony na PLUSH 60A i na śmigle APC 9x4,5 lata rewelacyjnie . Jedyny problem to wibracje od napędu śmigło wyważone, a napęd dalej generuje duże wibracje :twisted:
I jaką masz wagę do lotu, i jakiej pojemności pakiety stosujesz lipo/lion
Ponieważ cały czas walczę z wibracjami od napędu i pomimo wyważonego śmigła dalej się pojawiają zastanawiam sie czy zastosowanie TAKICH izolatorów . Kupiłem je i po otrzymaniu wydają się bardzo delikatne. Czy ktoś czegoś takiego próbował?
Pozdrawiam Darek
NAZA MLITE , Sky Cruiser 2400 GEMINI 3200]
NAZA MLITE , Sky Cruiser 2400 GEMINI 3200]
Kupiłeś wibroizolatory na bardzo małe obciążenia. Ja też takie mam ;) ale po prostu takie dostałem w prezencie. Żeby je usztywnić, wkleiłem je w kawałki gumowego przewodu paliwowego i są teraz idealne. Model jest nawet wyraźnie cichszy, jak nie przekazuje wibracji na piankę.darek_op pisze:Ponieważ cały czas walczę z wibracjami od napędu i pomimo wyważonego śmigła dalej się pojawiają zastanawiam sie czy zastosowanie TAKICH izolatorów . Kupiłem je i po otrzymaniu wydają się bardzo delikatne. Czy ktoś czegoś takiego próbował?
Z resztą sam zobacz w mojej relacji z budowy Pioneera XL: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=23460, na zdjęciach dobrze widać mocowanie silnika.
Pozdrawiam,
Maciek
Maciek
Re: Sky Cruiser 2400mm KIT
Mój SC2400 oblatany, a oto wnioski.
Nie pokazuję póki co zdjęć, bo wrażliwi estetycznie by nie wytrzymali. Wyznaję prymat użyteczności nad estetyką, i do tego kilka dziwnych rozwiązań. Zrobiłem odejmowany ogon :) to znaczy w tylnej części kadłuba dałem oprócz oryginalnej dwie rurki węglowe, i całość się demontuje w celu ułatwienia transportu. Mocowanie na srebrną taśmę, rzecz oczywista, ale trzyma się dobrze i bez niej. Tak samo demontowane końcówki skrzydeł, by się mieściło do pudła w którym podróżuje też SkyEye 2000. Kadłuba nie skleiłem :) bo chcę mieć dostęp do wnętrzności, więc jest zmontowany na opaski zaciskowe i srebrną taśmę. Tak jak wszystkie "styropianowce", okleiłem go całego taśmą zbrojoną włóknem szklanym, co ogromnie zwiększa wytrzymałość, a eliminuje też drobne ubytki od mniejszych urazów, i usuwa efekt starzenia się.
Klapy na razie nie aktywowane. Silnik Turnigy Aerodrive SK3 3536 1200 kV, zasilanie 4S. Napęd za słaby, ma moc ale start nie jest bezstresowy. Szybowiec traci wysokość i tuż nad ziemią się zbiera, ale mocy brakuje. Śmigło 10x8 APC, sprawdziłem też 10x7 i 10x10, bez porównania gorzej. Już zamówiony SK3 3542 - powinno być o wiele więcej mocy, ktoś próbował?
Lata bardzo pięknie, majestatycznie i spokojnie. Autopilot Pixhawk, znakomicie sobie radzi, pytanie o coś czego nie było w APM, czyli arming za pomocą guzika. Da się to wyłączyć albo zastąpić kombinacją drążków? W korkociąg wchodzi bardzo niechętnie i łatwo go wyprowadzić. Oczywiście środek ciężkości na 11-12 cm od krawędzi natarcia, gdy był na 9 cm jak w instrukcji, nieodwołalnie walił w glebę, tak jak to inni tu opisywali.
Czy klapy zauważalnie ułatwiają start? Jakie wychylenie jest wskazane?
Nie pokazuję póki co zdjęć, bo wrażliwi estetycznie by nie wytrzymali. Wyznaję prymat użyteczności nad estetyką, i do tego kilka dziwnych rozwiązań. Zrobiłem odejmowany ogon :) to znaczy w tylnej części kadłuba dałem oprócz oryginalnej dwie rurki węglowe, i całość się demontuje w celu ułatwienia transportu. Mocowanie na srebrną taśmę, rzecz oczywista, ale trzyma się dobrze i bez niej. Tak samo demontowane końcówki skrzydeł, by się mieściło do pudła w którym podróżuje też SkyEye 2000. Kadłuba nie skleiłem :) bo chcę mieć dostęp do wnętrzności, więc jest zmontowany na opaski zaciskowe i srebrną taśmę. Tak jak wszystkie "styropianowce", okleiłem go całego taśmą zbrojoną włóknem szklanym, co ogromnie zwiększa wytrzymałość, a eliminuje też drobne ubytki od mniejszych urazów, i usuwa efekt starzenia się.
Klapy na razie nie aktywowane. Silnik Turnigy Aerodrive SK3 3536 1200 kV, zasilanie 4S. Napęd za słaby, ma moc ale start nie jest bezstresowy. Szybowiec traci wysokość i tuż nad ziemią się zbiera, ale mocy brakuje. Śmigło 10x8 APC, sprawdziłem też 10x7 i 10x10, bez porównania gorzej. Już zamówiony SK3 3542 - powinno być o wiele więcej mocy, ktoś próbował?
Lata bardzo pięknie, majestatycznie i spokojnie. Autopilot Pixhawk, znakomicie sobie radzi, pytanie o coś czego nie było w APM, czyli arming za pomocą guzika. Da się to wyłączyć albo zastąpić kombinacją drążków? W korkociąg wchodzi bardzo niechętnie i łatwo go wyprowadzić. Oczywiście środek ciężkości na 11-12 cm od krawędzi natarcia, gdy był na 9 cm jak w instrukcji, nieodwołalnie walił w glebę, tak jak to inni tu opisywali.
Czy klapy zauważalnie ułatwiają start? Jakie wychylenie jest wskazane?
Re: Sky Cruiser 2400mm KIT
Witam
Zacząłem sobie wyliczać efektywność napędu w ecalc'u i przy założeniu 3,5kg, 2x3S 5000, silniku i smigle jakub'a wychodzi czas lotu 12min....
Czy ecalc uważa za czas lotu cały czas throttle na max?
Zacząłem sobie wyliczać efektywność napędu w ecalc'u i przy założeniu 3,5kg, 2x3S 5000, silniku i smigle jakub'a wychodzi czas lotu 12min....
Czy ecalc uważa za czas lotu cały czas throttle na max?
Re: Sky Cruiser 2400mm KIT
Tak, ale również uwzględnia czas potrzebny do powrotu na ziemię przy całkowicie rozładowanej baterii.jakubek08 pisze:Czy ecalc uważa za czas lotu cały czas throttle na max?
Re: Sky Cruiser 2400mm KIT
Czyli? Teraz nie wiem jak wnioskować tego ecalca.
Czy te 12 min pokazuje pałowanie na pełnym gazie i lądowanie?
Nie chce mi się wierzyć, że przy takim setupie prądu starczy tylko na 12 min.
Czy te 12 min pokazuje pałowanie na pełnym gazie i lądowanie?
Nie chce mi się wierzyć, że przy takim setupie prądu starczy tylko na 12 min.
Re: Sky Cruiser 2400mm KIT
te 12 min to na pełnym gazie. przecież pokazuje moc silnika 547W a pakiet 111Wh, żeby obliczyć ile możesz na tym latać, musiał byś przyjąć średnie zużycie potrzebne do utrzymania poziomego lotu, zakładając że będzie to np. 6A to 6A*11V=66W, jeśli w baterii jest 111Wh to latać możesz około 96min, ale to bardzo ideowe obliczenia;)
Re: Sky Cruiser 2400mm KIT
Robiąc mały offtop to polecicie może jakiś zamiennik do tego turnigy o podobnych parametrach. Szukałem raya, dualsky, ale wszystkie przy 1400kv maja <500W.
Re: Sky Cruiser 2400mm KIT
EMAX GT2820/04jakubek08 pisze:Robiąc mały offtop to polecicie może jakiś zamiennik do tego turnigy o podobnych parametrach. Szukałem raya, dualsky, ale wszystkie przy 1400kv maja <500W.
Pozdrawiam,
Maciek
Maciek