Wydajność LiIon w modelach latających
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
1. przed lotem pakiet nie był zbalansowany (to znaczy przed lotem jedno ogniwo było już częściowo rozładowane)Pieth pisze:Ale dlaczego tylko jedno ogniwo z pakietu "latało"?
2. To ogniwo które "latało" ma duuuzo mniejszą pojemność od pozostałych
Nie ma innych wyjaśnień.
Pitlab & Zbig FPV System - więcej informacji:
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
Zbig to pierwsze chyba nie a to drugie muszę sprawdzić, tylko jak to najlepiej zrobić?
Dzisiaj li-lionki dostał mój pierwszy w życiu ufolot F450 ale zapomniałem zmienić nastawienia i wylądował przy 3,5v na celę, muszę to powtórzyć i się pochwalę ale jest obiecująco
Dzisiaj li-lionki dostał mój pierwszy w życiu ufolot F450 ale zapomniałem zmienić nastawienia i wylądował przy 3,5v na celę, muszę to powtórzyć i się pochwalę ale jest obiecująco
Wszystko co lata, jeździ, pływa no i ... kobieta.
ładujesz/balansujesz do 4,2V/celę, potem rozładowujesz i sprawdzasz napięcie na celach.Pieth pisze:Zto drugie muszę sprawdzić, tylko jak to najlepiej zrobić?
Jeśli któras ma nizszą pojemność, to szybciej na niej spada napięcie. jak spadnie do 3V odczytujesz na ładowarce ile rozładowałeś i już wiesz ile ona ma pojemności.
Jeśli rozladowują się wszystkie w miarę równo (róznica max kilkadziesiąt mV) to jest OK.
Pitlab & Zbig FPV System - więcej informacji:
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
Dzisiaj kolejny w kolejce, tym razem Ufolot F450 zapakowany 2x3S2P, musiałem mu wyłączyć podejmowanie decyzji o zasilaniu bo lądował przy 3,5v na celę.
Waga do lotu 1550g
Lot w zawisie, ale podczas wiatru więc cały czas musiałem sterować, bo nie używam GPSu
Czas lotu 29min, jak baterie się naładują to poinformuję o "spalaniu"
Spróbowałem zaaplikować mu to samo co w trenerku czyli 2x3S2P+2x3S w tym ten trefny pakiecik waga 1860g i czas lotu 13min
Po locie okazało się że trefny pakiecik ma walniętą jedną celę jak przewidział Zbig ale pozostałe latały
Pakiety pobrały: 3S2P 2040mah i 2080mah a 3s 1220mah ten walnięty miał dwie cele rozładowane podobnie a trzecia 0
Waga do lotu 1550g
Lot w zawisie, ale podczas wiatru więc cały czas musiałem sterować, bo nie używam GPSu
Czas lotu 29min, jak baterie się naładują to poinformuję o "spalaniu"
Spróbowałem zaaplikować mu to samo co w trenerku czyli 2x3S2P+2x3S w tym ten trefny pakiecik waga 1860g i czas lotu 13min
Po locie okazało się że trefny pakiecik ma walniętą jedną celę jak przewidział Zbig ale pozostałe latały
Pakiety pobrały: 3S2P 2040mah i 2080mah a 3s 1220mah ten walnięty miał dwie cele rozładowane podobnie a trzecia 0
Wszystko co lata, jeździ, pływa no i ... kobieta.
Najpierw testowałem na starym li-po i było 3,2 na celę a Ufolot już nie miał siły i lądował wcale poprawnie więc to zabezpieczenie to taki bajer do niczego nie przydatny a mruga czerwonym światełkiem od połowy lotu, więc wyłączyłem i spokój.
Po naładowaniu pakietów okazało się, że przyjęły odpowiednio 4100 i 4700mah więc teoretycznie mogły jeszcze latać, ale cudak nie chciał, pomimo że go oszukałem.
A tak nawiasem "zali ja sam in Universum" nikt nie lata na tych wynalazkach, żeby podzielić się swoimi doświadczeniami?
Po naładowaniu pakietów okazało się, że przyjęły odpowiednio 4100 i 4700mah więc teoretycznie mogły jeszcze latać, ale cudak nie chciał, pomimo że go oszukałem.
A tak nawiasem "zali ja sam in Universum" nikt nie lata na tych wynalazkach, żeby podzielić się swoimi doświadczeniami?
Wszystko co lata, jeździ, pływa no i ... kobieta.
Ja z Panem ze światełek miałem kontakt, ale nie podał mi numeru konta, choć o to pytałem, tylko odpowiedział na inną część wiadomości. Patrząc na jednak słabą wydajność prądową i pogodę jaka panuje i będzie panowała przez jakiś czas, raczej zapoluje na pakiet Multistar 4s 8-10 Ah. Nie chciałbym mieć problemów z powrotem do bazy jak się zmieni wiatr :D
Pozdrawiam,
Maciek
Maciek
W moim wypadku problemem jest spadek napiecia. Mam silniki z niskim kv i duzymi smiglami. Przy pakiecie 3s4p colter by sie wzniesc potrzebuje full gazu, a do zawisu ponad 70% gazu. Co z tego ze do zawizu potrzeba mi okolo 14-15A jak namiecie przysiada i musze go cisnac bardziej by wisial. Bedzie proba z 3s8p czyli ponad 20Ah na pokladzie, jak sie uda to fajnie jak nie to mowi sie trudno, pakiety i tak byly do samolotu zrobione.
RIP Bixler 1.1, quadro 15, QAV 250, Pioneer XL