Pytanie do Easy Star'owców
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
- marcin.gala
- Posty: 2837
- Rejestracja: poniedziałek 15 mar 2010, 23:09
- Lokalizacja: ...
Marcin, taki kąt silnika, jak na zdjęciu oznaczony na czerwono, będzie powodował znaczne opuszczanie nosa po dodaniu gazu.
Focus to podobna konstrukcja do ES i u mnie wygląda to jak poniżej. Po dodaniu gazu model przechodzi do wznoszenia, ale bez zadzierania dziobu:
Jeszcze miałem podobny modelik - Graupner Mosquito i kąt silnika był podobny:
Wykłonu nie stosowałem.
Miks wysokości z gazem to tylko ewentualna kosmetyka, ale pozwala na delikatne korekcje. W miarę poprawny lot trzeba uzyskać ustawieniem odpowiedniego kąta silnika.
Focus to podobna konstrukcja do ES i u mnie wygląda to jak poniżej. Po dodaniu gazu model przechodzi do wznoszenia, ale bez zadzierania dziobu:
Jeszcze miałem podobny modelik - Graupner Mosquito i kąt silnika był podobny:
Wykłonu nie stosowałem.
Miks wysokości z gazem to tylko ewentualna kosmetyka, ale pozwala na delikatne korekcje. W miarę poprawny lot trzeba uzyskać ustawieniem odpowiedniego kąta silnika.
________________
Cobra
Cobra
@ jelcyn - żeby zmieścić większe śmigło, za bardzo pochyliłeś silnik.
Zacząć powinieneś od osi silnika równoległej do kadłuba, bo nigdy nie dojdziesz do ładu.
Regulacja w bardzo małym zakresie np. podładkami.
Jak oś silnika przechodziła mi za bardzo z przodu, to w ogóle nie mogłem nabrać wysokości, mimo że silnik pracował na maksa . U ciebie jest sytuacja odwrotna.
Jeszcze jedna ważna sprawa, przy dociążeniu ES sprzętem FPV, żeby dobrze latał, środek ciężkości trzeba przesunąć nawet o 1 cm do przodu.
Zacząć powinieneś od osi silnika równoległej do kadłuba, bo nigdy nie dojdziesz do ładu.
Regulacja w bardzo małym zakresie np. podładkami.
Jak oś silnika przechodziła mi za bardzo z przodu, to w ogóle nie mogłem nabrać wysokości, mimo że silnik pracował na maksa . U ciebie jest sytuacja odwrotna.
Jeszcze jedna ważna sprawa, przy dociążeniu ES sprzętem FPV, żeby dobrze latał, środek ciężkości trzeba przesunąć nawet o 1 cm do przodu.
- marcin.gala
- Posty: 2837
- Rejestracja: poniedziałek 15 mar 2010, 23:09
- Lokalizacja: ...
Tak czy siak kąt zaklinowania u Jelcyna wygląda mi na za "duży, spory".
http://diydrones.com/profiles/blog/show ... e=activity
tutaj gościu przerabiał i zamontował jak z kątem oryginalnym większy motor...tyle że wyżej...
Zadzieranie czy pompowanie czy skręcanie to musi być ten silnik ,nie inaczej on tam jest wstawiony niepoprawnie
http://diydrones.com/profiles/blog/show ... e=activity
tutaj gościu przerabiał i zamontował jak z kątem oryginalnym większy motor...tyle że wyżej...
Zadzieranie czy pompowanie czy skręcanie to musi być ten silnik ,nie inaczej on tam jest wstawiony niepoprawnie
FPV nie kupisz.FPV robisz.
Licencja BNUC'S.
Nie ustawisz koptera lepiej niż swój własny poziom latania.
Licencja BNUC'S.
Nie ustawisz koptera lepiej niż swój własny poziom latania.
No i fajnie, zaczyna mi sie przejaśniać bo już tyle opinii na ten temat slyszalem ze naprawde zglupialem.
W koncu jakies logiczne podejscie ktore mozna wytlumaczyc wektorami sil dzialajacych na model. Kiedy bralem to na chlopski rozum dochodzilem do podobnych wnioskow jednak wszedzie pisali ze silnik trzeba odchylic jeszcze bardziej od fabrycznego ustawienia co jest sprzeczne z zaistniala u mnie sytuacja.
Wiec teraz opuszcze go maksymalnie do poziomu (na ile kadłub pozwoli) i wyrownam tą odchyłkę w bok ustawiając go równolegle do kierunku lotu. Zmienie śmigło z 6x5E na 6x4 bo tylko takie narazie posiadam. Jak przestanie wiać polatam troche bez fpv i zobaczymy co dalej.
Wielkie dzięki za wyjaśnienia. Jeśli ktoś ma coś do dodania to bardzo chętnie posłucham.
W koncu jakies logiczne podejscie ktore mozna wytlumaczyc wektorami sil dzialajacych na model. Kiedy bralem to na chlopski rozum dochodzilem do podobnych wnioskow jednak wszedzie pisali ze silnik trzeba odchylic jeszcze bardziej od fabrycznego ustawienia co jest sprzeczne z zaistniala u mnie sytuacja.
Wiec teraz opuszcze go maksymalnie do poziomu (na ile kadłub pozwoli) i wyrownam tą odchyłkę w bok ustawiając go równolegle do kierunku lotu. Zmienie śmigło z 6x5E na 6x4 bo tylko takie narazie posiadam. Jak przestanie wiać polatam troche bez fpv i zobaczymy co dalej.
Wielkie dzięki za wyjaśnienia. Jeśli ktoś ma coś do dodania to bardzo chętnie posłucham.
marcin.gala, Piotrowy,
Nie mieszajcie chlopakowi w glowie silnik ma dobrze ustawiony niech zmieni tylko Tak jak Diem prawi , skoncza sie klopoty ze skretem
co do pompy ktora wykonuje po dodaniu gazu , ten model tak ma niestety
os rownolegla do kadluba spowoduje ostre nurkowanie
marcin.gala,
co wg ciebie znaczy kat zaklinowania ?
Nie mieszajcie chlopakowi w glowie silnik ma dobrze ustawiony niech zmieni tylko Tak jak Diem prawi , skoncza sie klopoty ze skretem
co do pompy ktora wykonuje po dodaniu gazu , ten model tak ma niestety
os rownolegla do kadluba spowoduje ostre nurkowanie
marcin.gala,
co wg ciebie znaczy kat zaklinowania ?
To chyba mam ESa innej firmy.Adasko pisze:co do pompy ktora wykonuje po dodaniu gazu , ten model tak ma niestety
Mój jakoś nie pompuje, a wszystko jak fabryka kazała tylko zamiast szczotki wsadziłem inruner. Ja powodu pompowania szukał bym w wyważeniu, ja w swoim mam śc tak jak mówi instrukcja, tyle ze model jest leciutko przeważony na nos.
Lecę na nielegalu!
Piszę to z własnego doswiadczenia. Po wymianie silnika zapomniałem o prawidłowym ustawieniu. Cieszyłem się, że większe śmigło i mocniejszy silnik udało mi się zamontować . W locie tragedia mój tuningowany ES przestał latać na silniku Jak dodawałem gazu, to na max. zaciągniętym SW dusiło go matki ziemi. Odpuszczałem - piękny lot ślizgowy. Też zgłupiałem i nie wiedziałem co się stało . Pomogła plastikowa podkładka pod silnik o grubości 2 mm.Adasko pisze:marcin.gala, Piotrowy,
Nie mieszajcie chlopakowi w glowie silnik ma dobrze ustawiony niech zmieni tylko Tak jak Diem prawi
Teraz bez problemu na 1000 m w górę go wyciągam i cieszę się pięknymi widokami
Temat sklonu w ES i jego klonach przerabiany byl kilka razy na roznych forach
tu znalazlem na szybko walke uzytkownika Wojcio69
dwie ostatnie strony watku
http://www.pfmrc.eu/viewtopic.php?t=221 ... a&start=45
tu znalazlem na szybko walke uzytkownika Wojcio69
dwie ostatnie strony watku
http://www.pfmrc.eu/viewtopic.php?t=221 ... a&start=45
No i udało się. Silnik bliżej poziomu, nie przechylony w bok, trochę bardziej wysunięty z kadłuba oraz mniejsze śmigło. Bez modyfikacji kadłuba bardziej opuścić się go nie dało. Mam nadzieję że teraz będzie model wciskać delikatnie w ziemię. Jeśli tak to będę mógł wypośrodkować między dwoma skrajnymi ustawieniami.
Apaturę naładowałem. Może jutro uda się wykonać lot po 3 miesięcznej przerwie.
Apaturę naładowałem. Może jutro uda się wykonać lot po 3 miesięcznej przerwie.
- marcin.gala
- Posty: 2837
- Rejestracja: poniedziałek 15 mar 2010, 23:09
- Lokalizacja: ...