Pytanie do Easy Star'owców

Samoloty, szybowce, skrzydełka, delty...

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
jelcyn
Posty: 3417
Rejestracja: niedziela 23 sty 2011, 16:56
Lokalizacja: B-stok

Post autor: jelcyn »

Możliwe że w złą. Nie przeczę. Zobaczymy co reszta na to :)
Awatar użytkownika
marcin.gala
Posty: 2837
Rejestracja: poniedziałek 15 mar 2010, 23:09
Lokalizacja: ...

Post autor: marcin.gala »

ObrazekObrazek
FPV nie kupisz.FPV robisz.
Licencja BNUC'S.

Nie ustawisz koptera lepiej niż swój własny poziom latania.
Awatar użytkownika
Jedrula
Posty: 2058
Rejestracja: poniedziałek 22 mar 2010, 20:22
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Jedrula »

Ze swoich dwóch ESów zauważyłem że wykłon w bok jest niepotrzebny w obu miałem os silnika zgodnie z osią modelu i model lata prosto.
Lecę na nielegalu!
Awatar użytkownika
cobra
Posty: 2876
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 22:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cobra »

Marcin, taki kąt silnika, jak na zdjęciu oznaczony na czerwono, będzie powodował znaczne opuszczanie nosa po dodaniu gazu.

Focus to podobna konstrukcja do ES i u mnie wygląda to jak poniżej. Po dodaniu gazu model przechodzi do wznoszenia, ale bez zadzierania dziobu:
Obrazek

Jeszcze miałem podobny modelik - Graupner Mosquito i kąt silnika był podobny:
Obrazek

Wykłonu nie stosowałem.
Miks wysokości z gazem to tylko ewentualna kosmetyka, ale pozwala na delikatne korekcje. W miarę poprawny lot trzeba uzyskać ustawieniem odpowiedniego kąta silnika.
________________
Cobra
Awatar użytkownika
Piotrowy
Posty: 3129
Rejestracja: wtorek 02 lut 2010, 14:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrowy »

@ jelcyn - żeby zmieścić większe śmigło, za bardzo pochyliłeś silnik.
Zacząć powinieneś od osi silnika równoległej do kadłuba, bo nigdy nie dojdziesz do ładu.
Regulacja w bardzo małym zakresie np. podładkami.

Jak oś silnika przechodziła mi za bardzo z przodu, to w ogóle nie mogłem nabrać wysokości, mimo że silnik pracował na maksa :-( . U ciebie jest sytuacja odwrotna.

Jeszcze jedna ważna sprawa, przy dociążeniu ES sprzętem FPV, żeby dobrze latał, środek ciężkości trzeba przesunąć nawet o 1 cm do przodu.
Awatar użytkownika
marcin.gala
Posty: 2837
Rejestracja: poniedziałek 15 mar 2010, 23:09
Lokalizacja: ...

Post autor: marcin.gala »

Tak czy siak kąt zaklinowania u Jelcyna wygląda mi na za "duży, spory".
http://diydrones.com/profiles/blog/show ... e=activity
tutaj gościu przerabiał i zamontował jak z kątem oryginalnym większy motor...tyle że wyżej... :roll:
Zadzieranie czy pompowanie czy skręcanie to musi być ten silnik ,nie inaczej on tam jest wstawiony niepoprawnie :roll:
FPV nie kupisz.FPV robisz.
Licencja BNUC'S.

Nie ustawisz koptera lepiej niż swój własny poziom latania.
Awatar użytkownika
jelcyn
Posty: 3417
Rejestracja: niedziela 23 sty 2011, 16:56
Lokalizacja: B-stok

Post autor: jelcyn »

No i fajnie, zaczyna mi sie przejaśniać bo już tyle opinii na ten temat slyszalem ze naprawde zglupialem.

W koncu jakies logiczne podejscie ktore mozna wytlumaczyc wektorami sil dzialajacych na model. Kiedy bralem to na chlopski rozum dochodzilem do podobnych wnioskow jednak wszedzie pisali ze silnik trzeba odchylic jeszcze bardziej od fabrycznego ustawienia co jest sprzeczne z zaistniala u mnie sytuacja.

Wiec teraz opuszcze go maksymalnie do poziomu (na ile kadłub pozwoli) i wyrownam tą odchyłkę w bok ustawiając go równolegle do kierunku lotu. Zmienie śmigło z 6x5E na 6x4 bo tylko takie narazie posiadam. Jak przestanie wiać polatam troche bez fpv i zobaczymy co dalej.

Wielkie dzięki za wyjaśnienia. Jeśli ktoś ma coś do dodania to bardzo chętnie posłucham.
Awatar użytkownika
Adasko
Posty: 2245
Rejestracja: wtorek 28 gru 2010, 15:14
Lokalizacja: Londyn

Post autor: Adasko »

marcin.gala, Piotrowy,
Nie mieszajcie chlopakowi w glowie silnik ma dobrze ustawiony niech zmieni tylko Tak jak Diem prawi , skoncza sie klopoty ze skretem
co do pompy ktora wykonuje po dodaniu gazu , ten model tak ma niestety
os rownolegla do kadluba spowoduje ostre nurkowanie

marcin.gala,
co wg ciebie znaczy kat zaklinowania ?
Awatar użytkownika
Jedrula
Posty: 2058
Rejestracja: poniedziałek 22 mar 2010, 20:22
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Jedrula »

Adasko pisze:co do pompy ktora wykonuje po dodaniu gazu , ten model tak ma niestety
To chyba mam ESa innej firmy.
Mój jakoś nie pompuje, a wszystko jak fabryka kazała tylko zamiast szczotki wsadziłem inruner. Ja powodu pompowania szukał bym w wyważeniu, ja w swoim mam śc tak jak mówi instrukcja, tyle ze model jest leciutko przeważony na nos.
Lecę na nielegalu!
Awatar użytkownika
Piotrowy
Posty: 3129
Rejestracja: wtorek 02 lut 2010, 14:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrowy »

Adasko pisze:marcin.gala, Piotrowy,
Nie mieszajcie chlopakowi w glowie silnik ma dobrze ustawiony niech zmieni tylko Tak jak Diem prawi
Piszę to z własnego doswiadczenia. Po wymianie silnika zapomniałem o prawidłowym ustawieniu. Cieszyłem się, że większe śmigło i mocniejszy silnik udało mi się zamontować :lol: . W locie tragedia :evil: mój tuningowany ES przestał latać na silniku :cry: Jak dodawałem gazu, to na max. zaciągniętym SW dusiło go matki ziemi. Odpuszczałem - piękny lot ślizgowy. Też zgłupiałem i nie wiedziałem co się stało :shock: . Pomogła plastikowa podkładka pod silnik o grubości 2 mm.

Teraz bez problemu na 1000 m w górę go wyciągam i cieszę się pięknymi widokami :-P
Awatar użytkownika
Adasko
Posty: 2245
Rejestracja: wtorek 28 gru 2010, 15:14
Lokalizacja: Londyn

Post autor: Adasko »

Temat sklonu w ES i jego klonach przerabiany byl kilka razy na roznych forach
tu znalazlem na szybko walke uzytkownika Wojcio69
dwie ostatnie strony watku
http://www.pfmrc.eu/viewtopic.php?t=221 ... a&start=45
Awatar użytkownika
jelcyn
Posty: 3417
Rejestracja: niedziela 23 sty 2011, 16:56
Lokalizacja: B-stok

Post autor: jelcyn »

No i udało się. Silnik bliżej poziomu, nie przechylony w bok, trochę bardziej wysunięty z kadłuba oraz mniejsze śmigło. Bez modyfikacji kadłuba bardziej opuścić się go nie dało. Mam nadzieję że teraz będzie model wciskać delikatnie w ziemię. Jeśli tak to będę mógł wypośrodkować między dwoma skrajnymi ustawieniami.



Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Apaturę naładowałem. Może jutro uda się wykonać lot po 3 miesięcznej przerwie.
Awatar użytkownika
marcin.gala
Posty: 2837
Rejestracja: poniedziałek 15 mar 2010, 23:09
Lokalizacja: ...

Post autor: marcin.gala »

No chodzi mi o skłon silnika a nie "kąt natarcia" --to do skrzydeł jest...no.. :lol:
Dawaj w górę i zdaj relację,ja mam podobny problem...w zagim... :roll: a raczej miałem...
FPV nie kupisz.FPV robisz.
Licencja BNUC'S.

Nie ustawisz koptera lepiej niż swój własny poziom latania.
Awatar użytkownika
jelcyn
Posty: 3417
Rejestracja: niedziela 23 sty 2011, 16:56
Lokalizacja: B-stok

Post autor: jelcyn »

Z dziejszego latania nici. Kiedy dotarłem na miejsce było już za ciemno. Jutro przed pracą drugie podejście. Na pocieszenie przyszła dziś kamera do modelu :D
Awatar użytkownika
jelcyn
Posty: 3417
Rejestracja: niedziela 23 sty 2011, 16:56
Lokalizacja: B-stok

Post autor: jelcyn »

Niestety narazie niewiem czy jest jakaś poprawa. Kolejne próby wkrótce.

Najważniejsze że sezon już otwary...
Obrazek
ODPOWIEDZ