Multiplex Easy Star II

Samoloty, szybowce, skrzydełka, delty...

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Post autor: Verid »

Poza tym że przesuwasz masę na tył (co jest czasem pożądane jak ładujesz np. GoPro na dziób) to nie powinno.
Ten wredny...
Awatar użytkownika
NeXuS
Posty: 881
Rejestracja: sobota 01 lut 2014, 21:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: NeXuS »

Sorki, nie chcę śmiecić, ale jestem straszna zieleń, a może i innym łosiom się przyda. Naczytałem się sporo, a ten wątek mnie przekonał, że pierwszym moim kretostraszydłem będzie Easy Star II.
Nawiązując do poprzedniego mojego postu myślałem, że mam problem, ale chyba nie. Olśniło mnie i odkręciłem od silnika tą oś z lewej strony, i teraz wygląda na to, że wejdzie spokojnie do gondoli,
a śmigło zamocuję z drugiej strony na cienkiej osi stosując po części oryginalne mocowanie z zestawu. Dobrze kombinuję?
Obrazek
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Post autor: Verid »

Dobrze kombinujesz choć poprzedni sposób zapewnia lepsze chłodzenie. Jak chcesz montować z silnikiem w środku zwróć uwagę by wirująca obudowa nie tarła ci o kable.
Ten wredny...
Awatar użytkownika
NeXuS
Posty: 881
Rejestracja: sobota 01 lut 2014, 21:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: NeXuS »

OK, dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
NeXuS
Posty: 881
Rejestracja: sobota 01 lut 2014, 21:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: NeXuS »

Mój Easy już lata (jeszcze nie fpv ale się robi). Mam tylko problem ze startem. U mnie to wygląda to jak start z lotniskowca - rzucam go średnio energicznie lekko do góry z gazem na jakieś 90% i sterem wysokości do góry, bo easy daje szybkiego nura i... uda się, albo nie uda go wyprowadzić przed spotkaniem z glebą. Na początku pomimo wyważenia wg instrukcji (78mm od krawędzi natarcia, mierzone przy kadłubie) po rzuceniu dawał ostro nura na ryjek. Przesunąłem pakiet ok 1 cm w tył i było lepiej o tyle, że w ogóle dało się startować, ale nadal dramatycznie. Latam na 3s, silnik 1400KV, śmigło APC 6x5.5. Mocy mu nie brakuje, bo jak już leci to łatwo się wznosi kręciłem nawet pętelki. Poziomo leci na naprawdę minimalnym gazie. Podejrzewam, że może jeszcze trzeba bardziej przesunąć SC na tył. Po daniu gazu na maksa w ręce czuć jak go ciśnie do dołu. Też tak macie? Możecie napisać jak wyważacie swoje ES?
Seba_K
Posty: 175
Rejestracja: środa 24 paź 2012, 19:50
Lokalizacja: Rusiec/Bełchatów

Post autor: Seba_K »

Sprawdź na szybowaniu jak się zachowuje, jeśli jest dobrze możesz mieć problem ze skłonem silnika.
Turnigy 9x +eleres mod
SW 1900, Legwan
AP i OSD Zbig&Pitlab, KFC32 + OSD
Sony600tvl + Fox1500
Awatar użytkownika
kolsek345
Posty: 825
Rejestracja: poniedziałek 28 sty 2013, 19:08
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: kolsek345 »

No ESII ma cos z tym pikowaniem w glebe przy starcie niestety.Srodka ciezkosci nie przesuwaj za bardzo do tyłu bo przegniesz i bedzie niesterowalny wogóle.Ja na razie zmiksowałem ster wysokosci z gazem tak 25-30 % i startuje dobrze ale jeszcze próby porobię z podkładkami pod silnik bo miksowanie to nienajszcześliwsze rozwiązanie.
Awatar użytkownika
NeXuS
Posty: 881
Rejestracja: sobota 01 lut 2014, 21:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: NeXuS »

Właśnie lata pięknie, nic nawet nie muszę trymować. Szybuje również Ok. W trakcie szybowania po daniu mocno gazu widać jak go na początku przygniata, zanim nabierze prędkości, ale to chyba normalne w tym układzie. Wykłon mam taki jak wynika z fabrycznej konstrukcji, nic nie zmieniałem. Na razie ustawiłem sobie w aparaturze fazę do startu z większym wychyleniem SW. Może będzie lepiej, ale jak widzę na filmach, niektórym ES drze z ręki do razu do góry. Może faktycznie zmniejszyć wykłon??? Jeszcze się zastanawiam, czy przy starcie nie dawać mniej mocy, a mocniej rzucać, może wtedy go tak nie przyciśnie?
Mam obawy, bo teraz golas waży ok 70 deko i daje nura przy starcie, a co będzie jak mu dołożę FPV?
orient
Posty: 4
Rejestracja: wtorek 25 lut 2014, 00:31
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: orient »

Może za słabo go wyrzucasz? W zasadzie powinno się wyrzucać model prawie poziomo, za to im mocniej go wypchniesz tym bardziej będzie utrzymywał wysokość. Ew. spróbuj zrobić start z kimś wyrzucającym model, wtedy można zrobić mały rozbieg 2-3 kroki i energiczny rzut.
Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4651
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Post autor: pma_ »

Wykłonu nie ruszaaj, jeśli to skłon
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Post autor: Verid »

U mnie to wygląda to jak start z lotniskowca - rzucam go średnio energicznie lekko do góry z gazem na jakieś 90% i sterem wysokości do góry
Poziomo!! Nigdy do góry bo zawsze się na nos zwali, no chyba że masz tam nie wiadomo jaki potężny silnik. Model bez silnika wyrzucony POZIOMO powinien szybować kilkanaście metrów i opaść na ziemię - szczególnie jak jeszcze nie ma FPV. Ustawienia silnika nie ruszaj. Fabryczne jest ok. i musi na tym poprawnie latać.

https://www.youtube.com/watch?v=iKHuav_dsyg

W 0:47 masz jak Easystaropodobny model startuje na pusto z bardzo tandetnym silnikiem. Jak twój ESII tak nie chce wyrzut potrenuj - nieprawidłowego środka ciężkości nie podejrzewam skoro piszesz żeci ładnie szybuje.
Ten wredny...
Awatar użytkownika
NeXuS
Posty: 881
Rejestracja: sobota 01 lut 2014, 21:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: NeXuS »

To jest bardzo możliwe, że źle rzucam. Faktycznie, prosta sprawa, rzut w górę to zmniejszenie prędkości i siły nośnej. To były pierwsze loty w życiu do tego spora publika, nie było czasu spokojnie popróbować. Następnym razem spróbuję najpierw rzutów bez silnika, żeby zobaczyć jak się easy zachowuje. Dzięki za podpowiedzi.
EDIT:
No i polatał, mocniejszy rzut poziomo + mniej mocy przy starcie = pewny start, bez nura, nawet po dołożeniu FPV gdy całość waży prawie 1,1 kg.
Awatar użytkownika
HaNsKlOsS
Posty: 492
Rejestracja: środa 14 kwie 2010, 20:11
Lokalizacja: Oberschlesien

Post autor: HaNsKlOsS »

wlasnie zakupilem ES II.. składak idealny do bagażnika .. taki backup do Zephira..
mam tylko mętlik we łbie jeśli chodzi silnik do niego.. najlepiej gdyby zostało śmigło z zestawu 7x6.
W RTF dają motor 275W 1100KV-dziwnie mało obrotów
co polecacie? inrunnery odpadają.
|PROTOS CARBON AC3X|T-Rex 450 BEASTX FBL|Ritewing Zephyr..|TLRS 433|MK DJI
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Post autor: Verid »

Nie polecam tego śmigła to po pierwsze. A po drugie to na HK mają takiego Turnigy outrunnera co też ma ca. 200W i 2200KV - zupełnie jak mój inrunner tyle że lżejszy przez to że jest out nie in. Ktoś chyba już go kiedyś tu wklejał...
Ten wredny...
Awatar użytkownika
Mateusz
Posty: 2324
Rejestracja: niedziela 21 mar 2010, 02:17
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Mateusz »

No i właśnie tak dzisiaj Hansonowi mówiłem . Śmigło niby jest 7x6, ale przy ES 1650Kv Emaxa który mam "leci na rzęsach" więc taki 2200 Kv 200W~~ będzie w sam raz na 3s, prędkość jak i ciąg, będzie idealny...
Nie wiem czemu, ale na RCgroups polecają 1200-1400-1500KV do tego modelu, no chyba żę kurde przy 4s, to owszem, zgodzę się.
Trutututu nici z drutu.
ODPOWIEDZ