Autopilot by Zbig & Pitlab
Moderatorzy: marbalon, moderatorzy2014, moderatorzy
Bez sygnału z odbiornika serwa powinny być luźno - AP nie wysyła sygnały (sprawdź czy da się poruszyć serwo palcami). Serwa po prostu zasilone bez sterowania potrafią same wykonać pewnien spontaniczny ruch podczas właczania. To jest poza kontrolą autopilota
Pitlab & Zbig FPV System - więcej informacji:
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
Rzeczywiście spontaniczny ruch serwa, sygnału nie ma, mogę je poruszać. Ale zawsze wychylają się w tą samą pozycję. A jak były tylko pod odbiornik podpięte to przy uruchamianiu się nie poruszały. A teraz pod ap i się poruszają tak jak by ap dawał jakiś sygnał w trakcie uruchamiania.
moja strona http://majtektom.cba.pl
Wczoraj robiąc testy wersji finalnej 2.20 po pierwszym wgraniu softu o mało nie rozbiłem modelu.
Po wylądowaniu (opanowanie modelu było możliwe tylko bez stabilizacji) okazało się, że lotki w STAB reagują jakby z opóźnieniem. Zachowywały się coś na kształt serw w podwoziu chowanym - bardzo powoli wracały do neutrum.
Po ponownym wgraniu wersji RC3 było wszystko wporządku więc postanowiłem jeszcze raz wrzucić wersję finalną i tym razem nie było już problemu z serwami.
Może ktoś miał podobny problem?
Po wylądowaniu (opanowanie modelu było możliwe tylko bez stabilizacji) okazało się, że lotki w STAB reagują jakby z opóźnieniem. Zachowywały się coś na kształt serw w podwoziu chowanym - bardzo powoli wracały do neutrum.
Po ponownym wgraniu wersji RC3 było wszystko wporządku więc postanowiłem jeszcze raz wrzucić wersję finalną i tym razem nie było już problemu z serwami.
Może ktoś miał podobny problem?
eLeReS MOD, Penguin FPV, Beta, X525, Pilatus PC-6 MPX, SkyEye FPV
Zbig pisze:Informuję, że na stronach Pitlaba dostępna jest już oficjalna wersja Firmware 2.20 do AP (a także OSD, GS i FPV_managera):
http://www.pitlab.pl/osd-by-zbig/do-pobrania.html
O, to, to.....
Zmobilizowany przez Zbiga prawie skończyłem przeróbkę swojego Cularisa. Pracy było 10 do 15 razy więcej niż się spodziewałem . Natrafiłem na jakis paskudny jitter serwa lotki (lewej). W radiu mam poustawianych sporo mixów i paskudztwo pojawia się tylko w butterfly'u i tylko w pobliżu skrajnego wychylenia lotki w górę. Lotki "idą" przez AP a klapy bezpośrednio z radia. Pewnie muszę wymienić serwo ale będę wdzięczny za jakieś pomysły co jeszcze może być przyczyną.
Stawiam na serwo. Miałem taką przypadłość w oryginalnych serwach Sky Surfera
Problem szczególnie nasilał się po włączeniu nadajnika video
Problem szczególnie nasilał się po włączeniu nadajnika video
Pitlab & Zbig FPV System - więcej informacji:
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
Mam Dragonlinka i leci po PPM do AP. Jedna klapa jest na kanale 8 a druga na 9. Muszę sprawdzi co sie dzieje przy wyłaczonym video. Serva mam Hiteca - wymienie i się zobaczy. Muszę wymienić na obu lotkach coby mieć to samo.Zbig pisze:Stawiam na serwo.....
Problem szczególnie nasilał się po włączeniu nadajnika video
Pytanie za 50000 punktów. Jak ustawię w aparaturze zakresy, krzywe itp. to teoretycznie mogę mieć dwa różne serwa i synchronizować je z poziomu aparatury. Jak się włączy STAB czy AUTO to najpewniej nie będzie w stanie tego wyrównać czyli zamiast niesymetrycznego wychyłu lotek będzie wszystko symetrycznie. Czy tak? Pewnie tak bo skąd AP ma wiedzieć o ustawionych róznicach wychyleń góra-dół. Jak to jest w trybie STAB. Dalej jest proporcjonalnie czy AP przejmuje kontrolę i robi po swojemu?
Z serwami Hiteca nie miałem problemów - HS 81/82MG to obecnie moje podstawowe serwa. Są odporne na zakłócenia.
Krzywe to charakterystyka przełożenia wychylenia drążka na wysterowanie kanału, autopilot nie ma o tym zielonego pojęcia. Możesz ustawić EPA w autopilocie jeśli musisz mechanicznie ograniczyć wychyły sterów (bo się wyłamują), ale to nie załatwi sprawy niesymetrycznych wychyleń. Autopilot wysteruje serwa po swojemu.
Krzywe to charakterystyka przełożenia wychylenia drążka na wysterowanie kanału, autopilot nie ma o tym zielonego pojęcia. Możesz ustawić EPA w autopilocie jeśli musisz mechanicznie ograniczyć wychyły sterów (bo się wyłamują), ale to nie załatwi sprawy niesymetrycznych wychyleń. Autopilot wysteruje serwa po swojemu.
Pitlab & Zbig FPV System - więcej informacji:
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
Zbig pisze:Z serwami Hiteca nie miałem problemów - HS 81/82MG to obecnie moje podstawowe serwa. Są odporne na zakłócenia. ......
Serwa wymieniłem. Były Hitech HS-55. Teraz są Tower Pro MG 90 (takie miałem w szufladzie). Jest gorzej. Teraz lotki nie drgają ale świrują klapy i kierunek. Drgania są tylko w mix butterfly. Tak normalnie wszystko działa jak trzeba. Dochodzę do wniosku, że być może Dragonlink sobie nie radzi z mixami Futaby i kanałami powyżej 8. Przełożyłem klapy na kanał 9 i 10 i dalej to samo.
Wymieniłem radio (odbiornik Dragonlinka) na inny egzemplarz i to samo. Jitter jest tyle, że teraz drgają lotki i kierunek.
Chyba odpuszczę, nie mam siły z tym walczyć.
Jak nie masz miksera butterfly to lotki nie drgają?
Jakiego rodzaju to drgania? "buczenie" czy widoczne duże drgawki?
Jakiego rodzaju to drgania? "buczenie" czy widoczne duże drgawki?
Pitlab & Zbig FPV System - więcej informacji:
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
Zbig już widzę oczami wyobraźni eskadrę sterowaną z jednego AP MASTERSzymon pisze:W nawiązaniu do mechnizmu Buddy Flight mam pomysł na nowy feature do Autopilota. Nazwa, którą wymyśliłem, a która jednocześnie sugeruje już zastosowanie tej opcji to Buddy Follower - czyli autonomiczny lot za wybranym Buddym
Dorób tryb FOLLOW MASTER
Pozdrawiam Piotr.
YouTube
YouTube
Duże drgawki. AP w trybie OFF. Bez butterfly machałem drążkami kilka minut i nic. Nawet nie było buczenia. Załączenie butterfly i też jest OK - dopiero wychylenie lotek na więcej niż ok 50% (na drążku aparatury)) i to TYLKO w jedną stronę powoduje te wariacje. Wychylenie nawet na 100% (na drążku aparatury) w przeciwną stronę i nic nie drga.Zbig pisze:Jak nie masz miksera butterfly to lotki nie drgają?
Jakiego rodzaju to drgania? "buczenie" czy widoczne duże drgawki?
Patrzyłem w apce na serwo monitorze. Drgania zaczynają się jak w kanale #4 sygnał dochodzi do ok. +135% tj. max serwa. Sygnał w kanale #5 na -135% (też granica serwa) i nie ma tego efektu.
Drgania się przenoszą na serwo steru kierunku.
EDIT: Zakłóceń od ESC nie ma bo niepodłączone. Nadajnik video i OSD wyłączone, zresztą jak włączone to też jest to samo.
EDIT2: Kurde pokręciłem jak kanał #5 jest ok. 130% to zaczyna sie cyrk. Kanał #4 nie powoduje żadnych zakłóceń.
EDIT 3: Kurde ciekawostka. Przerewersowanie serw lotek powoduje, że kanał 4 na +130% daje zakłócenia a kanał #5 jest cichutki.
Ostatnio zmieniony sobota 03 maja 2014, 18:31 przez Skipper, łącznie zmieniany 3 razy.
koraliki ferrytowe spróbuj założyć na kable zasilające serwa. Mi taki patent pomógł.
moja strona http://majtektom.cba.pl
Endpointy na lotkach są na 94-96% na jednej i 106% na drugiej lotce. Butterfly jest na 70% na klapach i tyle samo na lotkach ale... hmmmmmm...muszę pomyśleć jak to zrobić w mojej Futabie. Na razie nie bardzo wiem jak ograniczyć generowany sygnał do np. 110% bo toto się dzieje samo z butterfly'a. Muszę poczytać. To faktycznie może być tak jak piszesz. Dzięki. Jest jakiś trop.piotr pisze:Wspominałeś ze sygnał podajesz po CPPM .obawiam się ze szrokść impulsu przekracza dopuszczalne granice ,dlatego rewers pomaga i problem zahacza o następny kanał.ogranicz wychylenia do 100% i zrób test jeśli pomoże to problem na pewno leży po stronie szerokości impulsu.
pozdrawiam piotr
Edit: problem nie jest duży bo buterfly'a używam tylko do hamowania a wówczas korekty lotkami zwykle są niewielkie. To raczej problem ambicjonalny.
Edit 2: chyba zanazłem sposób na ograniczenie - krzywymi w butterfly'u. Jutro sprawdze ale powinno zadziałać.
Ostatnio zmieniony sobota 03 maja 2014, 20:26 przez Skipper, łącznie zmieniany 1 raz.