Usmażyłem Ardupilota :(
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Usmażyłem Ardupilota :(
Wygląda na to, że przez nieuwagę zwarłem masę do pinu + na wyjściach A0-A8. APM zasilany był przez Power Module.
Płytka jest martwa niezależnie czy zasilam ją przez wyjścia czy przez port power module.
Jedynie zasilania przez USB przynosi efekty, jednak w Mission Plannerze pojawia się komunikat "bad gyro health".
Śmietnik? Czy da się coś z tym jeszcze zrobić?
Jakieś fatum ciąży nade mną w tym roku :(
Płytka jest martwa niezależnie czy zasilam ją przez wyjścia czy przez port power module.
Jedynie zasilania przez USB przynosi efekty, jednak w Mission Plannerze pojawia się komunikat "bad gyro health".
Śmietnik? Czy da się coś z tym jeszcze zrobić?
Jakieś fatum ciąży nade mną w tym roku :(
Moje DRONY: Y6 copter, ST-330 glider, bezzałogowy helikopterek meteorologiczny "Putas"
APM 2.5.2 wersja HKPilot...
Bezpiecznik przewodzi. Co do diód - nie wiem jak sprawdzić... generalnie wygląda na to, że przewodzą w obu kierunkach (w jedną stronę ma ~3,1kOhm, w drugą ~118kOhm) - jest to ta dioda oznaczona "New Diode" na obrazku http://dev.ardupilot.com/wp-content/upl ... pm25.3.jpg (wzdłuż zworki JP1).
Płytka była jeszcze chwilę po zdarzeniu ciepła w tych okolicach...
Problem z Bad Gyro Health z tego co przeczytałem pojawia się też na tanich płytkach po wgraniu ArduCoptera 3.1 i jest spowodowany uszkodzeniem regulatora 3.3V przy czym u mnie nie występował przed tym zdarzeniem.
Dodam, że Bad Gyro Health się nie świeci po zdowngrade-owaniu płytki do wersji ArduCopter 3.0.1
Bezpiecznik przewodzi. Co do diód - nie wiem jak sprawdzić... generalnie wygląda na to, że przewodzą w obu kierunkach (w jedną stronę ma ~3,1kOhm, w drugą ~118kOhm) - jest to ta dioda oznaczona "New Diode" na obrazku http://dev.ardupilot.com/wp-content/upl ... pm25.3.jpg (wzdłuż zworki JP1).
Płytka była jeszcze chwilę po zdarzeniu ciepła w tych okolicach...
Problem z Bad Gyro Health z tego co przeczytałem pojawia się też na tanich płytkach po wgraniu ArduCoptera 3.1 i jest spowodowany uszkodzeniem regulatora 3.3V przy czym u mnie nie występował przed tym zdarzeniem.
Dodam, że Bad Gyro Health się nie świeci po zdowngrade-owaniu płytki do wersji ArduCopter 3.0.1
Ostatnio zmieniony czwartek 06 mar 2014, 03:53 przez Air, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje DRONY: Y6 copter, ST-330 glider, bezzałogowy helikopterek meteorologiczny "Putas"
Posługując się schematem:
wykonałem test - płytka zasilana z PowerModule z włożoną zworką JP1 ma na pinach outputs napięcie 5,5V (w normie), na pinach A0-A8 i pinach inputs ma za to... 1,5V.
Zasilanie z power module przechodzi tylko przez tę diodę i bezpiecznik. Bezpiecznik przewodzi
Więc problem jest chyba raczej na pewno w diodzie Schottkyego...
Teraz pytanie kto mi taką diodę przelutuje - ja sobie z tym nie poradzę, dysponuję jedynie lutownicą gazową, której grot co prawda jest dość ostry, ale ja się nie podejmę tego zadania...
wykonałem test - płytka zasilana z PowerModule z włożoną zworką JP1 ma na pinach outputs napięcie 5,5V (w normie), na pinach A0-A8 i pinach inputs ma za to... 1,5V.
Zasilanie z power module przechodzi tylko przez tę diodę i bezpiecznik. Bezpiecznik przewodzi
Więc problem jest chyba raczej na pewno w diodzie Schottkyego...
Teraz pytanie kto mi taką diodę przelutuje - ja sobie z tym nie poradzę, dysponuję jedynie lutownicą gazową, której grot co prawda jest dość ostry, ale ja się nie podejmę tego zadania...
Ostatnio zmieniony sobota 26 kwie 2014, 17:32 przez Air, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje DRONY: Y6 copter, ST-330 glider, bezzałogowy helikopterek meteorologiczny "Putas"
http://www.dronetrest.com/t/apm2-5-powe ... ned-out/12
Więc dioda... zgodnie z opisem płytka startuje po zwarciu biegunów diodki...
Przetestowałem też regulator zgodnie z instrukcją z
http://www.diydrones.com/forum/topics/a ... ed-problem
Niestety też jest uszkodzony (stąd komunikat Bad Gyro Health).
Czy ktoś z Warszawy byłby tak miły i pomógł mi z wymianą? Nie mam niestety dojścia do komponentów SMD (a w zasadzie to mam bo mam jakąś płytę główną zepsutą, z której można by wylutować), gorzej z brakiem umiejętności do lutowania takich drobiazgów...
Niestety stabilizatora TPS79133DBVR tak łatwo pewnie nie zdobędę...
Więc dioda... zgodnie z opisem płytka startuje po zwarciu biegunów diodki...
Przetestowałem też regulator zgodnie z instrukcją z
http://www.diydrones.com/forum/topics/a ... ed-problem
Niestety też jest uszkodzony (stąd komunikat Bad Gyro Health).
Czy ktoś z Warszawy byłby tak miły i pomógł mi z wymianą? Nie mam niestety dojścia do komponentów SMD (a w zasadzie to mam bo mam jakąś płytę główną zepsutą, z której można by wylutować), gorzej z brakiem umiejętności do lutowania takich drobiazgów...
Niestety stabilizatora TPS79133DBVR tak łatwo pewnie nie zdobędę...
Moje DRONY: Y6 copter, ST-330 glider, bezzałogowy helikopterek meteorologiczny "Putas"
Płytkę zaniosłem do serwisu (a raczej firmy Gutronik zajmującej się montażem układów SMD prowadzonej przez bardzo sympatycznych ludzi), części już zamówione. Diodę i regulator wymienią bez problemów co z pewnością przywróci płytkę do stanu działania. Martwi jedynie opis tego problemu:
http://diydrones.com/forum/topics/ac3-1 ... 156&page=4
http://diydrones.ning.com/forum/topics/ ... lash-level
Wygląda na to, że część osób nawet po wymianie regulatora miała problem z 5V na liniach 3,3V. Co więcej nawet autorzy APM 2.5 nie wiedzą na ten moment co jest grane i przyznają się do błędu w projekcie płytki (drugi wątek).
Jak odbiorę płytkę i dalej będę miał problemy to odezwę się do Misia.
http://diydrones.com/forum/topics/ac3-1 ... 156&page=4
http://diydrones.ning.com/forum/topics/ ... lash-level
Wygląda na to, że część osób nawet po wymianie regulatora miała problem z 5V na liniach 3,3V. Co więcej nawet autorzy APM 2.5 nie wiedzą na ten moment co jest grane i przyznają się do błędu w projekcie płytki (drugi wątek).
Jak odbiorę płytkę i dalej będę miał problemy to odezwę się do Misia.
Moje DRONY: Y6 copter, ST-330 glider, bezzałogowy helikopterek meteorologiczny "Putas"
Czy całą część logiczną zasilasz z 5,5V?
Bo jeżeli tak to polecam przeczytać:
http://www.rcgroups.com/forums/showpost ... count=2024
Bo jeżeli tak to polecam przeczytać:
http://www.rcgroups.com/forums/showpost ... count=2024
Cześć,
dzięki za odzew :)
Z pewnością bym skorzystał (też jestem z Bemowa), ale poza diodą padł tam też regulator. Płytka jest już w firmie, o której pisałem, zobaczymy co wyjdzie z ich naprawy.
Swoją drogą to zamówiłem 5 sztuk tych regulatorów 5,5V-3,3V (identycznych, low-noise jak te w APM 2.5.2 (bo nie znalazłem zamiennika, w specyfikacji którego producent podawał by, że jest low-noise, mimo, że potencjalnie były nieco wydajniejsze - np. 150mA). Jeśli ktoś będzie miał podobny problem w przyszłości to chętnie odstąpię nieodpłatnie.
dzięki za odzew :)
Z pewnością bym skorzystał (też jestem z Bemowa), ale poza diodą padł tam też regulator. Płytka jest już w firmie, o której pisałem, zobaczymy co wyjdzie z ich naprawy.
Swoją drogą to zamówiłem 5 sztuk tych regulatorów 5,5V-3,3V (identycznych, low-noise jak te w APM 2.5.2 (bo nie znalazłem zamiennika, w specyfikacji którego producent podawał by, że jest low-noise, mimo, że potencjalnie były nieco wydajniejsze - np. 150mA). Jeśli ktoś będzie miał podobny problem w przyszłości to chętnie odstąpię nieodpłatnie.
Moje DRONY: Y6 copter, ST-330 glider, bezzałogowy helikopterek meteorologiczny "Putas"
Tak BTW - w połowie marca znaleziono przyczynę padania regulatora 3,3V w APM.
Generalnie jest nią podłączanie zewnętrznych urządzeń podczas gdy płytka jest zasilana przez USB. Chodzi m.in. o odbiornik RC i radiomodem/OSD na porcie telemetrii. Urządzenia te powodują chwilowy gwałtowny pobór prądu , czego regulator nie jest w stanie przeżyć. Rozwiązaniem jest wpięcie kondensatora 100uF w złącza inputs lub... niepodłączanie niczego kiedy płytka jest zasilana z USB.
Generalnie jest nią podłączanie zewnętrznych urządzeń podczas gdy płytka jest zasilana przez USB. Chodzi m.in. o odbiornik RC i radiomodem/OSD na porcie telemetrii. Urządzenia te powodują chwilowy gwałtowny pobór prądu , czego regulator nie jest w stanie przeżyć. Rozwiązaniem jest wpięcie kondensatora 100uF w złącza inputs lub... niepodłączanie niczego kiedy płytka jest zasilana z USB.
Moje DRONY: Y6 copter, ST-330 glider, bezzałogowy helikopterek meteorologiczny "Putas"
Ja też usmażyłem regulator
Air, dzięki za "podzielenie" się regulatorem, świetny pomysł z zamówieniem większej ilości na wypadek jak by ktoś usmażył tak jak ja.Air pisze:APM żyje. Wymiana diody Schottkyego i regulatora napięcia przywróciła go do życia.
Jakby co to mam jeszcze 4 takie regulatory (kupiłem na zapas) gdyby komuś padł...
Niestety nie poradziłem sobie z lutowaniem samemu i ostatecznie oddałem płytkę do profesjonalisty.