Jak wysoko kopter poleci?

Dział specjalnie dla tri, quad, hexa, okto (i co tam jeszcze wymyślą) kopterów

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

zybyzy
Posty: 1346
Rejestracja: sobota 18 sie 2012, 10:06
Lokalizacja: Breslau

Post autor: zybyzy »

Rayford pisze: Za każdym razem wracam bez silników wyłączam gaz i spadam, na jakieś 100-150m włączam silniki i ląduję, także na powrót wiele prądu nie trzeba ...
masz może filmik z takiego schodzenia? Chętnie bym zobaczył.
bo latać to cza umić ;) - więc ciągle się uczę.
SkyWalker X-6 FPV - 2Fat2Fly, SkyWalker 1900 FPV Z&P, Mini SkyWalker eleres AP, Mini Talon FPV Z&P
BadCat FPV - KFC32FTB
Awatar użytkownika
sigreg
Posty: 1008
Rejestracja: piątek 12 mar 2010, 14:54
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: sigreg »

W MK to mi nie zadzialalo. Przy spadaniu jak kamien z 1200 smigla nabraly takiego spidu w druga strone ze jak chcialem wyhamowac to.. skonczylo sie efektownym fikolkiem bo jeden z ESC nie dal rady.
FPV - Your world from my perspective :)
Awatar użytkownika
Rayford
Posty: 747
Rejestracja: poniedziałek 16 lip 2012, 17:15
Lokalizacja: Gołdap
Kontakt:

Post autor: Rayford »

zybyzy pisze:
Rayford pisze: Za każdym razem wracam bez silników wyłączam gaz i spadam, na jakieś 100-150m włączam silniki i ląduję, także na powrót wiele prądu nie trzeba ...
masz może filmik z takiego schodzenia? Chętnie bym zobaczył.
Z poprzednich modeli filmiki skasowane, bo ostatnio robiłem porządki na kartach pamięci. Mam chyba jeden nagrany z mobiusa ale nic specjalnego, latałem w wzwyż więc kamerę miałem skierowaną do do dołu, a jak spadałem to Transporter tylko przewraca się na plecy i widać tylko niebo, poprzednie modele spadając koziołkowały i było to efektowne...

Tak spadając na plecach obawiałem się to co pisze sigreg że sfajczę jakiegoś regla, i robiłem krótkie "skoki" ... ale teraz mnie oświeciło, że jak przy spadaniu odwraca się na plecy to śmigła wciąż kręcą się w tą samo stronę, więc nie powinno być zagrożenia ...

Filmik mogę nagrać, z kamerki płytkowej bo tam wyświetlają się parametry i widać co i jak ...
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

Rayford pisze: ... ale teraz mnie oświeciło, że jak przy spadaniu odwraca się na plecy to śmigła wciąż kręcą się w tą samo stronę, więc nie powinno być zagrożenia ...
No to jesteś niezły kot ;-) Naoglądał się Warthox'a i cyrk odstawia :-)
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Awatar użytkownika
Rayford
Posty: 747
Rejestracja: poniedziałek 16 lip 2012, 17:15
Lokalizacja: Gołdap
Kontakt:

Post autor: Rayford »

Rurek pisze:
Rayford pisze: ... ale teraz mnie oświeciło, że jak przy spadaniu odwraca się na plecy to śmigła wciąż kręcą się w tą samo stronę, więc nie powinno być zagrożenia ...
No to jesteś niezły kot ;-) Naoglądał się Warthox'a i cyrk odstawia :-)
Spróbuj to bardzo proste, wyłączasz silniki i nie martwisz się, że nie doleci do ziemi ... :-)
Awatar użytkownika
Myszon
Posty: 1054
Rejestracja: wtorek 19 mar 2013, 13:56
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: Myszon »

A nie lepiej w manualu przechylić maszynę 90* w dół i na minimalnym gazie spadać?
Ukończył Szkołę Latania San Andreas
Awatar użytkownika
fragles
Posty: 1713
Rejestracja: poniedziałek 02 wrz 2013, 22:54
Lokalizacja: Góry Świętokrzyskie

Post autor: fragles »

Rayford pisze: Tak spadając na plecach obawiałem się to co pisze sigreg że sfajczę jakiegoś regla, i robiłem krótkie "skoki" ... ale teraz mnie oświeciło, że jak przy spadaniu odwraca się na plecy to śmigła wciąż kręcą się w tą samo stronę, więc nie powinno być zagrożenia ...

Filmik mogę nagrać, z kamerki płytkowej bo tam wyświetlają się parametry i widać co i jak ...
Czyli jak podczas spadania "jak kamień" włączasz silniki to kopter sam się ustawia poziomo, dobrze zrozumiałem? Zawsze się bałem zbyt szybkiego opadania, a tu wygląda, że niepotrzebnie ;-)
Awatar użytkownika
Rayford
Posty: 747
Rejestracja: poniedziałek 16 lip 2012, 17:15
Lokalizacja: Gołdap
Kontakt:

Post autor: Rayford »

fragles pisze:
Rayford pisze: Tak spadając na plecach obawiałem się to co pisze sigreg że sfajczę jakiegoś regla, i robiłem krótkie "skoki" ... ale teraz mnie oświeciło, że jak przy spadaniu odwraca się na plecy to śmigła wciąż kręcą się w tą samo stronę, więc nie powinno być zagrożenia ...

Filmik mogę nagrać, z kamerki płytkowej bo tam wyświetlają się parametry i widać co i jak ...
Czyli jak podczas spadania "jak kamień" włączasz silniki to kopter sam się ustawia poziomo, dobrze zrozumiałem? Zawsze się bałem zbyt szybkiego opadania, a tu wygląda, że niepotrzebnie ;-)
Tak
Awatar użytkownika
Myszon
Posty: 1054
Rejestracja: wtorek 19 mar 2013, 13:56
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: Myszon »

No ja sobie nie wyobrażam ciężkim copterem spadać jak kamień i nagle włączyć silniki. Myślałem kiedyś nad tym ale wydawało mi się że może być zbyt duże przeciążenie które spowoduje albo połamanie śmigeł albo jeszcze coś. Chętnie zobaczę filmik z takiej akcji jak by ktoś miał.
Ukończył Szkołę Latania San Andreas
Awatar użytkownika
Rayford
Posty: 747
Rejestracja: poniedziałek 16 lip 2012, 17:15
Lokalizacja: Gołdap
Kontakt:

Post autor: Rayford »

Myszon pisze:No ja sobie nie wyobrażam ciężkim copterem spadać jak kamień i nagle włączyć silniki. Myślałem kiedyś nad tym ale wydawało mi się że może być zbyt duże przeciążenie które spowoduje albo połamanie śmigeł albo jeszcze coś. Chętnie zobaczę filmik z takiej akcji jak by ktoś miał.
Nie trzeba od razu dodawać gazu do dechy, po trochu, dodasz lekko to ci sie wyprostuje i później powoli zwiększać i zatrzyma się ... robiłem to ze wszystkimi swoimi modelami i nie było problemu ...
Awatar użytkownika
Freddie Chopin
Posty: 337
Rejestracja: sobota 11 sty 2014, 13:36
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Post autor: Freddie Chopin »

Nigdy nie zdarzyło Ci się, że śmigła zaczęły się kręcić w drugą stronę? Ponoć w takiej sytuacji regulator (może nie każdy) trochę zgłupieje i nie uda mi się rozkręcić takiego silnika we właściwym kierunku... Nawet ktoś ostatnio opisywał tutaj taki przypadek.
Awatar użytkownika
Rayford
Posty: 747
Rejestracja: poniedziałek 16 lip 2012, 17:15
Lokalizacja: Gołdap
Kontakt:

Post autor: Rayford »

Freddie Chopin pisze:Nigdy nie zdarzyło Ci się, że śmigła zaczęły się kręcić w drugą stronę? Ponoć w takiej sytuacji regulator (może nie każdy) trochę zgłupieje i nie uda mi się rozkręcić takiego silnika we właściwym kierunku... Nawet ktoś ostatnio opisywał tutaj taki przypadek.
Tak słyszałem takie głosy, ale ja sam sobie robię modele to podchodzę do tego na luzie, jak rozwali się to zrobię drugi ... i dzięki temu dowiedziałem się że można spadać i nic się nie dzieje ...
Ostatnio zmieniony sobota 05 kwie 2014, 17:19 przez Rayford, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

Kiedyś Waldorf "spadł" z kilometra ale nie robił sztuczek z przewrotem na plecki :-)
Kopter wpadł w specyficzną autorotację (czyli śmigła zaczęły się kręcić w drugie mańke) połączoną z ruchem wirowym wokół własnej osi YAW. Wylądował w takim stadium i nic się nie połamało chyba jedna nóżka podwozia pękła czy jakoś tak, nic istotnego , kosmetyka.
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Awatar użytkownika
ziele
Posty: 389
Rejestracja: poniedziałek 24 gru 2012, 15:49
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ziele »

Tu masz masz mój wylot do góry i spadanie prawie na zerowym gazie. Jest zaraz na początku filmiku bo potem to już nudne latanie przy ziemi.

Awatar użytkownika
Freddie Chopin
Posty: 337
Rejestracja: sobota 11 sty 2014, 13:36
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Post autor: Freddie Chopin »

ziele pisze:Tu masz masz mój wylot do góry i spadanie prawie na zerowym gazie.
Można by rzec, że "prawie robi wielką różnicę" - pomiędzy normalnym zmniejszeniem wysokości (całkiem stabilnym), a swobodnym spadkiem jest jednak pewna "subtelna" różnica <:
ODPOWIEDZ