PRAWO, PRZEPISY
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
- marcin.gala
- Posty: 2837
- Rejestracja: poniedziałek 15 mar 2010, 23:09
- Lokalizacja: ...
UK licencja da możliwość pracy w PL.marcin.gala pisze:Czy licencja którą zrobię w UK może być ważna w PL ?
Też będę miał egzaminy ,testy itp:.
ale uk nam radio nie moze pracowac airbone i ma tylko możliwość stosowania urzaden wyłączonych z harmonizacji.
http://stakeholders.ofcom.org.uk/spectr ... ces/ofw311
ogólnie w uk legalnie masz 100 mW sterowania i 25 mW video, ale eirp, czyli jest pole do manewru, gdybyś koniecznie legalnie chciał.
w PL właściwie masz tyle ile ma licencja, czyli w powywach do 100W a generalnie 15-50, na 2.4 i 5.8 tez.
- marcin.gala
- Posty: 2837
- Rejestracja: poniedziałek 15 mar 2010, 23:09
- Lokalizacja: ...
Na razie nie ma ujednoliconej procedury dla uzyskania świadectwa dla różnych krajów.marcin.gala pisze:Czy licencja którą zrobię w UK może być ważna w PL ?
Też będę miał egzaminy ,testy itp:.
Na pierwszej stronie polskiego jest po polsku i angielsku podkreślone:
"Wydano według wymagań polskich przepisów licencjonowania"
Ato oznacza niestety, że na pewno uznawane jest tylko i wyłącznie w Polsce. Podobnie będzie z angielskim. Trzeba więc zawsze zapytać o zdanie organy lotnicze danego kraju.
- From_heaven
- Posty: 1301
- Rejestracja: czwartek 04 lut 2010, 13:04
- Lokalizacja: Kraków
Tyle wiadomo z strony, jak ktoś się podzieli informacjami bo już tam był - będzie miło :)Do egzaminu należy przygotować się z pomocą załącznika nr 6 do Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 marca 2013 r. w sprawie wyłączenia zastosowania niektórych przepisów ustawy – Prawo lotnicze do niektórych rodzajów statków powietrznych oraz określenia warunków i wymagań dotyczących używania tych statków (Dz. U. z 2012 r. poz. 933, zpóźn. zm.) Przepisy te określają zasady wykonywania lotów w zasięgu wzroku.
- From_heaven
- Posty: 1301
- Rejestracja: czwartek 04 lut 2010, 13:04
- Lokalizacja: Kraków
ULC o bezzałogowych statkach powietrznych w Polsce
http://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilot ... h-w-polsce
Czy mogę legalnie latać modelem zdalnie sterowanym?
http://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilot ... sterowanym
http://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilot ... h-w-polsce
Czy mogę legalnie latać modelem zdalnie sterowanym?
http://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilot ... sterowanym
Istnieją uregulowania dotyczące lotów autonomicznymi bezzałogowymi statkami powietrznymi? Zakładając że wielowirnikowiec, nie cięższy niż 25 kg, posiada stację ładującą baterie na której potrafi sam wylądować i wykonywać setki lotów bez udziału człowieka. Na jakich zasadach takie loty byłyby legalne?
Szukałem już wszędzie i wszystkie źródła informują tylko o lotach w zasięgu wzroku operatora, a nie przewidują że operatora może nie być.
Szukałem już wszędzie i wszystkie źródła informują tylko o lotach w zasięgu wzroku operatora, a nie przewidują że operatora może nie być.
Re: PRAWO, PRZEPISY
Jako że opierałem się po części na tym artukule starając się przebrnąć przez sprawy urzędowe, krótko napiszę z czym się spotkałem (interesowały mnie głównie regulacje w obrębie CTR):Rurek pisze: "Łopatologiczna" publikacja, w odcinkach, pierwsza część : http://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilot ... sterowanym
Po telefonie do FIS (Gdańsk) nie dowiedziałem się niczego sensownego poza tym, że mam zadzwonić ASM... już nie pamiętam gdzie bo kroków było kilka (sekretariaty, wydziały, sekratariaty, wydziały etc.) i się pogubiłem :) W końcu trafiłem do PANSA, wydział planowania strategicznego gdzie gość jasno i rzeczoro wyjaśnił kroki jakie powinienm poczynić:
1) Uzyskanie zgody od Prezesa ULC odnośnie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia
9 października 2003 r. w sprawie zakazów lub ograniczeń lotów na czas dłuższy niż 3 miesiące.
2) Zgłoszenie do PANSA za pomocą Formularza zgłoszenia rezerwacji przestrzeni powietrznej
na potrzeby ćwiczeń, zawodów, pokazów oraz innych przedsięwzięć lotniczych.
3) Informacja dla kontrolerów odpowiedniego lotniska w czasie wykonywania lotów.
Krok 2 i 3 nic nie kosztuje, krok 1 to koszt ok. 700zł zatem napisałem do ULC z prośbą o interpretację przepisów wraz z uzasadnieniem dlaczego ww. rozporządzenie ma się niebardzo do charakterystyki wielowirnikowców (tylko ten temat mnie interesuje na chwilę obecną) i zasadniczym pytaniem "po co?". Zobaczymy co z tego wyjdzie, może uda się ominąć krok 1 :) Czyli CDN.
Pozdrawiam :)
Co Twoim zdaniem jest nie tak w ww rozporządzeniu co do charakterystyki wielowirnikowców?
Odpowiedź na zasadnicze pytanie "po co?" - obstawiam (w mniej lub bardziej dyplomatyczny sposób): po to by chronić otoczenie i innych użytkowników przestrzeni powietrznej przed osobami takimi jak pytający.
Odpowiedź na zasadnicze pytanie "po co?" - obstawiam (w mniej lub bardziej dyplomatyczny sposób): po to by chronić otoczenie i innych użytkowników przestrzeni powietrznej przed osobami takimi jak pytający.
Piotr