Trochę większa platforma FPV :)
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Trochę większa platforma FPV :)
Jako ze jestem nowy na forum i zapewne nie raz tu zawitam z mnóstwem pytań (przymierzam się do budowy czegoś latającego) pozwolę sobie na wstępie przedstawić mój projekcik jeżdżącej platformy której jedną z funkcji jest FPV.
Pojazd jest nadal w budowie, ale już w takim stadium że odważyłem się go pokazać na tym forum.
Platforma (o wdzięcznej nazwie MAX2) to pojazd modułowy, który składa się z:
- Bazy;
- Modułu zasilającego lub zasilająco napędowego;
- Osprzętu.
Baza to jeżdżąca platforma składająca się z:
- Ramy o zmiennej geometrii i regulowanym prześwicie;
- Czterech silników elektrycznych napędzających każde koło indywidualnie;
- Czterech kół;
- Sterownika, 8-kanałowego odbiornika oraz pakietu akumulatorów zamontowanych w hermetycznej aluminiowej skrzyni.
MAX2 - dane techniczne bazy
- Długość: 880 – 1100 mm (regulowana płynnie);
- Szerokość: 850 mm;
- Wysokości: 450 mm (mierzona bez anteny);
- Prześwit: 145-200 mm (regulowany);
- Waga: 82kg – bez zastosowanego modułu i osprzętu (czyli golas, z osprzętem może być około 140kg)
- Napęd: 4x4;
- Prędkość max: 12km/h (około);
- Kąt nachylenia pokonywanych wzniesień: wjazd: 40° (około), zjazd: 50° (około).
Baza może być wyposażona w dwa moduły:
- Moduł zasilający (2) - to pakiet akumulatorów zamontowany w hermetycznej skrzyni służący do zasilania silników napędu i osprzętu elektrycznego;
- Moduł zasilająco napędowy (3) – to silnik spalinowy + alternator służący do ładowania akumulatorów bazy (napęd jezdny HYBRYDOWY) oraz napędu osprzętu.
Na zdjęciach sprzęt z Dodatkowym pakietem akumulatorów 4x18Ah i kamerą, czyli przeznaczony do monitoringu, taki troszkę większy model FPV :)
Szara skrzynka z akumulatorami jest tymczasowa. Docelowo wg najnowszych założeń pakiet akumulatorów będzie znajdował się w podwójnej podłodze ramy (więc skrzynka już nie będzie straszyła) i obniżę dzięki temu środek ciężkości zwiększając własności jezdne...
Pojazd jest nadal w budowie, ale już w takim stadium że odważyłem się go pokazać na tym forum.
Platforma (o wdzięcznej nazwie MAX2) to pojazd modułowy, który składa się z:
- Bazy;
- Modułu zasilającego lub zasilająco napędowego;
- Osprzętu.
Baza to jeżdżąca platforma składająca się z:
- Ramy o zmiennej geometrii i regulowanym prześwicie;
- Czterech silników elektrycznych napędzających każde koło indywidualnie;
- Czterech kół;
- Sterownika, 8-kanałowego odbiornika oraz pakietu akumulatorów zamontowanych w hermetycznej aluminiowej skrzyni.
MAX2 - dane techniczne bazy
- Długość: 880 – 1100 mm (regulowana płynnie);
- Szerokość: 850 mm;
- Wysokości: 450 mm (mierzona bez anteny);
- Prześwit: 145-200 mm (regulowany);
- Waga: 82kg – bez zastosowanego modułu i osprzętu (czyli golas, z osprzętem może być około 140kg)
- Napęd: 4x4;
- Prędkość max: 12km/h (około);
- Kąt nachylenia pokonywanych wzniesień: wjazd: 40° (około), zjazd: 50° (około).
Baza może być wyposażona w dwa moduły:
- Moduł zasilający (2) - to pakiet akumulatorów zamontowany w hermetycznej skrzyni służący do zasilania silników napędu i osprzętu elektrycznego;
- Moduł zasilająco napędowy (3) – to silnik spalinowy + alternator służący do ładowania akumulatorów bazy (napęd jezdny HYBRYDOWY) oraz napędu osprzętu.
Na zdjęciach sprzęt z Dodatkowym pakietem akumulatorów 4x18Ah i kamerą, czyli przeznaczony do monitoringu, taki troszkę większy model FPV :)
Szara skrzynka z akumulatorami jest tymczasowa. Docelowo wg najnowszych założeń pakiet akumulatorów będzie znajdował się w podwójnej podłodze ramy (więc skrzynka już nie będzie straszyła) i obniżę dzięki temu środek ciężkości zwiększając własności jezdne...
Ostatnio zmieniony wtorek 03 wrz 2013, 17:29 przez ideatb, łącznie zmieniany 2 razy.
właśnie dzisiaj natknąłem się na Twój projekt, jako że zima się zbliża myślałem
by zbudować dość mocnego robota do odśnieżania zimowej kołderki
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2475556.html
powiedz mi, jakie silniki/przekładnie w nim zastosowałeś, gdzie je można nabyć?
by zbudować dość mocnego robota do odśnieżania zimowej kołderki
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2475556.html
powiedz mi, jakie silniki/przekładnie w nim zastosowałeś, gdzie je można nabyć?
-
- Posty: 73
- Rejestracja: czwartek 25 paź 2012, 15:30
- Lokalizacja: pl
badziewiarz już wrzucił parę zastosowań dla mojej platformy..
Do listy zastosowań dokładam jeszcze transporter (muszę dorobić platformę ładunkową i przyczepkę :) pojazd ma około 200kg udźwigu (testowane na transporcie 2 dorosłych osób :) ale to głownie kosiarka do jazdy w trochę trudniejszym terenie.
Przy koszeniu okazało się że przy większej odległości nie widzę toru jazdy więc dołączyłem kamerę i tak powstał sprzęt do monitoringu czyli taki FPV.
Po zdemontowaniu kosiska i zastąpieniu silnika spalinowego pakietem akumulatorów okazało się ze to idealny pojazd lądowy do takich zastosowań.
Głownie z powodu gabarytów, wagi i napędu 4x4 no i czasu działania.
Ma bardzo przyzwoite właściwości jezdne na nierówny czy tez podmokły teren, wysoka trawa (powyżej metra), rośliny o grubych łodygach np 1 cm czy nawet małe drzewka itd nie stanowią większego problemu...
Musze tylko popracować nad zwiększeniem zasięgu transmisji video, zasięgiem apki i dołożeniem OSD z GPS.
Jak zapuszczam się w teren czy wysoką trawę to tracę poczucie kierunku.
Oczywiście największym problemem jest zasięg z uwagi na ukształtowanie terenu dlatego tez myślałem o zastąpiłem lub zdublowaniem sterowania radiowego sterowaniem GSM.
Latające platformy to idealny sprzęt do monitoringu z góry więcej widać (i stąd właśnie przymiarki do budowy Tricoptera) ale podstawowym problemem takiej platformy monitoringu jest czas działania i ograniczenia związane z udźwigiem... np gdybym chciał zamontować kamerę termowizyjną.
W tym wypadku czas pracy do kilku godzin w terenie nie stanowi większego problemu ale oczywiście bzdurą jest porównywanie tych 2 typów maszyn w szerszym aspekcie...
Tytan napisał
A odpowiadając na pytanie kondiz pojazd zbudowany jest z profili stalowych o grubości 3 mm, o rożnych wymiarach zewnętrznych ponieważ rama jest teleskopowa (tzn jak trzeba to można ją o 30 cm wydłużyć (co niestety odbija się na zwrotności)
Wieczorem postaram się wrzucić parę filmów z jazd i testów.
Do listy zastosowań dokładam jeszcze transporter (muszę dorobić platformę ładunkową i przyczepkę :) pojazd ma około 200kg udźwigu (testowane na transporcie 2 dorosłych osób :) ale to głownie kosiarka do jazdy w trochę trudniejszym terenie.
Przy koszeniu okazało się że przy większej odległości nie widzę toru jazdy więc dołączyłem kamerę i tak powstał sprzęt do monitoringu czyli taki FPV.
Po zdemontowaniu kosiska i zastąpieniu silnika spalinowego pakietem akumulatorów okazało się ze to idealny pojazd lądowy do takich zastosowań.
Głownie z powodu gabarytów, wagi i napędu 4x4 no i czasu działania.
Ma bardzo przyzwoite właściwości jezdne na nierówny czy tez podmokły teren, wysoka trawa (powyżej metra), rośliny o grubych łodygach np 1 cm czy nawet małe drzewka itd nie stanowią większego problemu...
Musze tylko popracować nad zwiększeniem zasięgu transmisji video, zasięgiem apki i dołożeniem OSD z GPS.
Jak zapuszczam się w teren czy wysoką trawę to tracę poczucie kierunku.
Oczywiście największym problemem jest zasięg z uwagi na ukształtowanie terenu dlatego tez myślałem o zastąpiłem lub zdublowaniem sterowania radiowego sterowaniem GSM.
Latające platformy to idealny sprzęt do monitoringu z góry więcej widać (i stąd właśnie przymiarki do budowy Tricoptera) ale podstawowym problemem takiej platformy monitoringu jest czas działania i ograniczenia związane z udźwigiem... np gdybym chciał zamontować kamerę termowizyjną.
W tym wypadku czas pracy do kilku godzin w terenie nie stanowi większego problemu ale oczywiście bzdurą jest porównywanie tych 2 typów maszyn w szerszym aspekcie...
Tytan napisał
Już spotkałem się z tego typu określeniami... zapewne w Mars Society by nie wygrał ;) ale mój sąsiad nazywa go łazikiem księżycowym :)Siema.
Jako ze kocham kosmos (nie bede sie rozwijal bo miejsca nie starczy ) to twoj projekt odrazu skojarzyl mi sie z łazikiem.
Super sprawa nice.
A odpowiadając na pytanie kondiz pojazd zbudowany jest z profili stalowych o grubości 3 mm, o rożnych wymiarach zewnętrznych ponieważ rama jest teleskopowa (tzn jak trzeba to można ją o 30 cm wydłużyć (co niestety odbija się na zwrotności)
Wieczorem postaram się wrzucić parę filmów z jazd i testów.
Ostatnio zmieniony wtorek 03 wrz 2013, 13:08 przez ideatb, łącznie zmieniany 1 raz.
Mam idealne warunki do testów twojego pojazduideatb pisze:ale to głownie kosiarka do jazdy w trochę trudniejszym terenie.
Obszar ok. 2 ha
-stanowisko dowodzenia na skarpie ok. 35 st. nachylenia,
-wysoka trawa,
-teren miejscami podmokły
-do koszenia groble stawów i łąka.
Zaplecze warsztatowe (imadło, młotki itp.)
Jedzenie, spanie w pakiecie. Co ty na to
Dzięki Piotrowy za propozycję :)
Praca zawodowa nie pozwala mi na taki luksus... muszę zarabiać żeby wydawać na hobby :)
Gdybym pracował nad sprzętem komercyjnie to inna sprawa...
A co do koszenia to przystawki z kosiarką bijakową się jeszcze nie dorobiłem a taka była by u Ciebie potrzebna sądząc po opisie ... wiec jazdę w trudnym terenie uskuteczniam jedynie z kamerą... czyli FPV :)
Praca zawodowa nie pozwala mi na taki luksus... muszę zarabiać żeby wydawać na hobby :)
Gdybym pracował nad sprzętem komercyjnie to inna sprawa...
A co do koszenia to przystawki z kosiarką bijakową się jeszcze nie dorobiłem a taka była by u Ciebie potrzebna sądząc po opisie ... wiec jazdę w trudnym terenie uskuteczniam jedynie z kamerą... czyli FPV :)
Tak wiem . Przymierzam się do czegoś takiego, ale FPV to dopiero bajer przed telewizorem w domu z kufelkiem piwa na stolikuideatb pisze:A co do koszenia to przystawki z kosiarką bijakową się jeszcze nie dorobiłem a taka była by u Ciebie potrzebna sądząc po opisie ... wiec jazdę w trudnym terenie uskuteczniam jedynie z kamerą... czyli FPV :)
W zasadzie to przy pierwszych testach koszenia stosowałem podobny patent jak ten z Twojego linku z filmem :) (stąd hak holowniczy) ale nie będę wrzucał filmów bo nie chce zaśmiecać tego forum tematami rolniczymi ... przecież to forum FPV :)
Ale FPV z szklaneczką piwa... już testowałem w ostatni weekend... siedząc w salonie wypuściłem bydle z garażu i zrobiłem rekonesans okolicznych łąk nie wstając z fotela...
Naprawdę fajna sprawa.
Oczywiście problemem są mury które skutecznie skracają zasięg ale przy platformie jezdnej nie ma takiego zagrożenia przy utracie sygnału jak z platformą latającą więc można sobie pozwolić na takie eksperymenty.
Ale FPV z szklaneczką piwa... już testowałem w ostatni weekend... siedząc w salonie wypuściłem bydle z garażu i zrobiłem rekonesans okolicznych łąk nie wstając z fotela...
Naprawdę fajna sprawa.
Oczywiście problemem są mury które skutecznie skracają zasięg ale przy platformie jezdnej nie ma takiego zagrożenia przy utracie sygnału jak z platformą latającą więc można sobie pozwolić na takie eksperymenty.
Moduły nadaczo-odbiorcze na kominie i po całej wiosce możesz latać, a co dopiero jeździć kosiarką .ideatb pisze:Oczywiście problemem są mury które skutecznie skracają zasięg ale przy platformie jezdnej nie ma takiego zagrożenia przy utracie sygnału jak z platformą latającą więc można sobie pozwolić na takie eksperymenty.
To forum zdradzi ci wszystkie tajniki FPV. Powodzenia w temacie uprzyjemniania sobie nudnej pracy na roli.
Najpierw koszenie FPV, potem orka FPV, żniwa itp . Otwierają się olbrzymie możliwości
W moim przypadku skończy się raczej jedynie na koszeniu, ewentualnie odśnieżaniu drogi dojazdowej do garażu..
Orki już zdalnie uskuteczniał nie będę ponieważ nie wykonuje zawodu rolnika :)
Generalnie tego typu pojazdy (oprócz zabawy) mają sens w przypadku zagrożenia życia, dlatego np. powstają podobne kosiarki do koszenia skarp.
Gdybym dorobił autopilota i wyposażył pojazd w kamerę termowizyjną to mógłby to być również sprzęt do monitoringu terenu.
Innym zastosowaniem jest wsparcie osób niepełnosprawnych bynajmniej nie do ich wożenia ale przydomowych prac.
Orki już zdalnie uskuteczniał nie będę ponieważ nie wykonuje zawodu rolnika :)
Generalnie tego typu pojazdy (oprócz zabawy) mają sens w przypadku zagrożenia życia, dlatego np. powstają podobne kosiarki do koszenia skarp.
Gdybym dorobił autopilota i wyposażył pojazd w kamerę termowizyjną to mógłby to być również sprzęt do monitoringu terenu.
Innym zastosowaniem jest wsparcie osób niepełnosprawnych bynajmniej nie do ich wożenia ale przydomowych prac.