KFC32 - PITCH skacze od 1 do -3

Inne Flight Controlery (sterowniki) niz wyżej wymienione

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

user6000
Posty: 183
Rejestracja: wtorek 13 sie 2013, 13:04
Lokalizacja: Warszawa

KFC32 - PITCH skacze od 1 do -3

Post autor: user6000 »

Od paru tygodni próbuje dopracowac moją hexe i doprowadzić do tego zeby jej nie znosilo (idzie sobie sama w przod i lewo bez inputu -przebilem sie juz przez tysiac parametrow konfiguracyjnych - bez powodzenia).

Przed chwila, doszedlwszy do wniosku ze moze kontroler jest krzywo zamocowany. przebudowalem sposob mocowania na bardziej stabilny i plaski i dostaje nastepujace odczyty na Multiconf z akcelerometru (po kalibracji):

ROLL - stabilne 0
PITCH - skacze od 1 do -3
Z - stabilne 255

jak obróce o 90 stopni w poziomie, dalej ten sam efekt

hexa stoi na stole, podlaczone tylko po USB, zadnych wibracji.

Dmucham na zimne, ale czy w/w to jakis objaw problemów z czujnikiem?
Awatar użytkownika
tikky
Posty: 149
Rejestracja: wtorek 18 cze 2013, 22:49
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tikky »

Spróbuj na początek podłączyć KFC32 do PC przez kabel i włącz MultiWii config.
Trymerami na aparaturze ustaw tak aby każdy z kanałów miał 1500.

Następnie odłącz od PC, podłącz akku i spróbuj zawisu w powietrzu (jeśli nie ma wiatru). Jeśli nadal znos to wyląduj i wytrymuj akcelerometr.

Nie mówię tu o kalibracji ACC, ani o ruszaniu trymerów na aparaturze.
Dla MODE2 dajesz gaz na samą górę a prawy drążek trzymasz w kierunku przeciwnym do tego, w którym Ci model ucieka.

Czyli jeśli ucieka Ci np. do przodu, to trzymając gaz na maxa (silniki rozbrojone) dajesz prawy drążek w dół, przytrzymujesz chwilkę - buzer pika - każde piknięcie to jeden stopień korekty. Dalej uzbrajasz i sprawdzasz czy lepiej. Jeśli dalej gdzieś ucieka, powtórz procedurę.
user6000
Posty: 183
Rejestracja: wtorek 13 sie 2013, 13:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: user6000 »

Aparature wyregulowalem zgodnie z zaleceniem, 1500 w srodku (moja daje od 1497 do 1503 mniej wiecej, wiec dalem set deadband = 5 a potem 10 nawet).

Zakresy zestrojone endpointami aparatury, od 1024 do 1982, wpisane do configa i do ESC'ow konfiguratorem usb.
Potem ustawianie na wypoziomowanym biurku i kalibracja ACC

Po tych wszystkch procedurach po starcie 'znosiło' bez inputu z drązków.

Próbowałem troche trymować metodą o której mówisz ale nie poswiecilem tej metodzie wystarczajaco duzo pracy z tego to powodu ze nie mam pikacza i nie bardzo 'widzialem' czy moje dzialania przynoszą skutek.

Dziś mam nadzieje przetestować nowe mocowanie kontrolera - wczesniej byl podniesiony na nylonowych slupkach, które na dodatek musialem troche nagiąć bo otwory w korpusie nie sztymowały :) Wyglądało że był wypoziomowany, ale 1-2 stopnie ciężko zobaczyć na takim obiekcie.

Więc teraz po zrobieniu nowego mocowania, testy statyczne pokazaly te skakanie PITCH.
Testy dynamiczne dziś wieczorem jak dobrze pójdzie :)

Tak przy okazji - ESC mają być ustawione na błyskawiczne reakcje dla najlepszych rezultatów?
Awatar użytkownika
tikky
Posty: 149
Rejestracja: wtorek 18 cze 2013, 22:49
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tikky »

Jeśli nie masz pikacza to polecam zakupić i podłączyć do KFC, kosztuje grosze a przydatny bardzo.
Po piersze słyszysz czy kalibracja z drążków działa etc.
Do tego wiesz kiedy się bateria rozładowuje bo piszczy, a także kiedy np. utraci zasięg RC.
Dzięki temu, że miałem buzzer udało mi się ostatnio znaleźć przyczyny utraty konstroli nad moim modelem
i wyciągnąć z tego wnioski -> wątek: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=15359

Jeśli nie masz buzzera a chcesz wytrymować akcelerometr to przyjmij, że buuzzer pika co sekundę jak trzymasz prawy drążek w którymś kierunku.
U mnie żeby zrobić małą korektę musiałem przynajmniej o 5 oczek przesunąć.

Takży wyląduj, rozbrój sliniki, prawy gaz do góry na maxa i lewy drążek, w którymś z kierunków na 5 sekund.
Później kolejna próba, jak za dużo to odejmiejsz z dwa, a jak za mało to jeszcze trochę trzeba dodać.

Ja też mam na nylonowych podporach i na pewno nie jest to na 100% idealnie poziomo, ale właśnie po to jest możliwość korkety akcelerometrów.
U mnie to tak wygląda:
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=15400
user6000 pisze:ESC mają być ustawione na błyskawiczne reakcje dla najlepszych rezultatów?
Nie bardzo rozumiem o co pytasz. U mnie zamontowałem ESC i skalibrowałem zgodnie z opisem KFC32. Do szybkiego poziomowania wiem, że można włączyć tryb fast_level, ale to w KFC32 a nie w ESC.
user6000
Posty: 183
Rejestracja: wtorek 13 sie 2013, 13:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: user6000 »

Pikacza nie mam bo zapominam kupic, albo są takie z pikaczem od poziomu baterii a mi tylko pikacz potrzebny :)
na baterie mi miga diodkami...

Potestuje dziś te trymowanie. Wydaje sie to dobry kierunek a bede mial dzis wiecej miejsca do trenowania. Tak to na trawniku przed domem troche ciasnawo.

ESC mam na mysli opcje "Initial Acceleration" na screenie
[edit] nie moge dodac zalacznika, screen tutaj : http://www.abc-rc.pl/USB-Link-Software

Kwestią timingu (PWM400) jeszcze wogole nie wnikalem, musze poczytac.

i dzieki za link do opisu przygód z failsafe - zrobie test dzisiaj przy odlaczeniu aparatury - jako że też budżetowo działam na Turingy 9 :)
Test failsafe to w manualu powinien byc w kategorii 'przygotowania do lotu'
Awatar użytkownika
tikky
Posty: 149
Rejestracja: wtorek 18 cze 2013, 22:49
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tikky »

user6000 pisze:Pikacza nie mam bo zapominam kupic, albo są takie z pikaczem od poziomu baterii a mi tylko pikacz potrzebny :)
na baterie mi miga diodkami...
Kup sobie, to się naprawdę przydaje - ja mam w zapasie kilka:
http://allegro.pl/buzzer-z-generatorem- ... 21179.html
Skieruj później buzzer na kabelku w dół, tak aby było słychać go dobrze z "dołu"
user6000 pisze: ESC mam na mysli opcje "Initial Acceleration" na screenie
[edit] nie moge dodac zalacznika, screen tutaj : http://www.abc-rc.pl/USB-Link-Software
Kwestią timingu (PWM400) jeszcze wogole nie wnikalem, musze poczytac.
Tu się nie znam więc nie będę się wymądrzał
user6000 pisze: i dzieki za link do opisu przygód z failsafe - zrobie test dzisiaj przy odlaczeniu aparatury - jako że też budżetowo działam na Turingy 9 :)
Test failsafe to w manualu powinien byc w kategorii 'przygotowania do lotu'
Ja też jestem początkujący w temacie copterów, ale może przyda Ci się trochę informacji jakie z kolegą zebraliśmy w mały pdf:
http://signati.pl/tmp/hobby/quadrocopte ... wiedzy.pdf
user6000
Posty: 183
Rejestracja: wtorek 13 sie 2013, 13:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: user6000 »

Bardzo fajny PDF, szkoda ze nie wpadlem na niego z 4 tygodnie temu, teraz juz 90% dowiedzialem sie lub doświadczylem.

W temacie testowania, to hexa zaliczyla katastroficznego kreta i obecnie KFC32 jest w drodze do szpitala u marbalon'a - moze sie uratuje :)

Reszta w dosc opłakanym stanie, gdyby nie KFC to pewnie zostało by części na złożenie quada :)

Czy ramy z płyt laminowanych się czymś klei? :P

Bo nie ma jak kupic samych płyt, musialbym drugą rame...
http://abcrc.pl/Tarot-FY-650
Awatar użytkownika
tikky
Posty: 149
Rejestracja: wtorek 18 cze 2013, 22:49
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tikky »

Bardzo fajny PDF, szkoda ze nie wpadlem na niego z 4 tygodnie temu, teraz juz 90% dowiedzialem sie lub doświadczylem.
Cieszę się, że mógł się przydać. Jeśli czegoś brakuje lub coś byś dodał daj proszę znać, chętnie zaktualizuję.
W temacie testowania, to hexa zaliczyla katastroficznego kreta i obecnie KFC32 jest w drodze do szpitala u marbalon'a - moze sie uratuje :)
A co się stało, że kret?
Czy ramy z płyt laminowanych się czymś klei? :P
Bo nie ma jak kupic samych płyt, musialbym drugą rame...
http://abcrc.pl/Tarot-FY-650
Klejenie ramion mojego coptera nic nie dało, więc dokupiłem całą drugą ramę. Ale u mnie to były ramiona, nie wiem jak z laminatem. Myślę jednak, że przy cenie ramy rzędu 100 zł najlepiej kupić drugą i będziesz miał zestaw zapasowych ramion :-)
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

user6000 pisze:Bardzo fajny PDF, szkoda ze nie wpadlem na niego z 4 tygodnie temu, teraz juz 90% dowiedzialem sie lub doświadczylem.
Dobrze że takie PDFy powstają ale niestety akurat ten jest pełen błędów, uproszczeń i "wiedzy na skróty". Chyba lepiej było przeczytać nasz słowniczek oraz pozostałe przyklejone tematy w dziale dla początkujących oraz w pozostałych działach. Tam wiedza jest w miarę kompletna choć przyznaję że nie usystematyzowana :-) tak ładnie ze spisem treści jak w tym PDFie.
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Awatar użytkownika
tikky
Posty: 149
Rejestracja: wtorek 18 cze 2013, 22:49
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tikky »

Rurek - pewnie było na skróty, ale nie każdy kto zaczyna potrzebuje mieć wszystko rozbite "na atomy". Poprawiłem wskazane w wątkach błędy i zaktualizowałem info. Postaram się to w miarę możliwości dopracować. Mi właśnie brakowało wiedzy w jednym miejscu. Jeśli masz jakieś uwagi chętnie wprowadzę, lub dodam Ci możliwość edycji.
user6000
Posty: 183
Rejestracja: wtorek 13 sie 2013, 13:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: user6000 »

Jesli traktowac tego PDF'a tak jak ma byc traktowany - czyli wlasnie jak na skróty, sygnalizacja pojęć i podstawowych zasad to sprawdza się bardzo dobrze.
Taki 'Executive Summary' :)

Rozrzucone po watkach opowiesci niestety tej systematyki nie mają. Nawet tu w wątku niby o ustawianiu PITCH są ciekawe informacje o fail-safe, itd :)

Dla mnie ideał to Wiki, ktore da sie wyeksportowac do PDF :)
Awatar użytkownika
tikky
Posty: 149
Rejestracja: wtorek 18 cze 2013, 22:49
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tikky »

Nie ma sprawy, możemy z tego zrobić WIKI.
Ale tam gorzej z eksportem do PDF, więc ja wolałem to zostawić w takiej formie. Mam to jako dokument na Google Docs i chętnie dodam uprawnienia do edycji jeśli są chętni do uzupełniania / poprawienia.
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

tikky pisze:Jeśli masz jakieś uwagi chętnie wprowadzę, lub dodam Ci możliwość edycji.
Uwag mam cały stos :-) ale nie zamierzam nic edytować, wystarczy że jest masa roboty na forum z porządkowaniem i przyklejaniem istotnych tematów.
Razi w oczy na pewno kardynalny błąd, weź to wywal /popraw:
● ELEVATOR (E) (PITCH) - pochył quadro do przodu lub do tyłu (w samolotach był to
pochył lotek, który powodował wznoszenie lub opadanie - stąd elevate - wznosić)
bo elevator to akurat ster wysokości/głębokości w samolotach a nie lotki :!: i jeżeli chcesz mieć kompletny opis to dodaj że historycznie w kopterach ten kierunek sterowania nazywa się NICK
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
ODPOWIEDZ