Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki

Tu można uprawiać dyskutanctwo ;-)

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
gazor
Posty: 1028
Rejestracja: piątek 10 sie 2012, 01:25
Lokalizacja: wawa

Post autor: gazor »

Obowiązkowe OC. :-D
Awatar użytkownika
waldorf
Posty: 783
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 13:00
Lokalizacja: Zbąszyń/Poznań
Kontakt:

Post autor: waldorf »

Nie sposób tego nie skomentować, jest czas na zajmowanie się tymi przepisami bo jest i kasa z tego podczas gdy dziś słyszałem, że jakąś starszą osobę wozili karetką po wypadku ponad 200km bo nie było szpitala, który by ją przyjął - brak procedur i przepisów - jednak nasi ustawodawcy wiedzą, która grupa społeczna jest priorytetem.
Pozdrawiam Waldek
http://heli.waldorf.pl
Awatar użytkownika
misiekkk
Posty: 2084
Rejestracja: środa 01 cze 2011, 21:24
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: misiekkk »

VLOS
Świat z góry wygląda lepiej ;-)
Awatar użytkownika
bluuu
Posty: 1707
Rejestracja: środa 21 mar 2012, 15:01
Lokalizacja: Wwa

Post autor: bluuu »

no to pojechali po bandzie --- FPV nielegalne
AutoQuad Team
Awatar użytkownika
misiekkk
Posty: 2084
Rejestracja: środa 01 cze 2011, 21:24
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: misiekkk »

A było tak głośno o konsultacjach społecznych, ktoś podobno brał w nich udział...

I wyszło jak zwykle...
Świat z góry wygląda lepiej ;-)
Awatar użytkownika
bluuu
Posty: 1707
Rejestracja: środa 21 mar 2012, 15:01
Lokalizacja: Wwa

Post autor: bluuu »

i jak zwykle cichaczem ... wylobbowaly sobie tylko jak zwykle ubezpieczalnie dochod
AutoQuad Team
Awatar użytkownika
rex
Posty: 379
Rejestracja: piątek 09 kwie 2010, 21:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rex »

4.5. Przepisów pkt 4.1–4.3 nie stosuje się do modeli latających lub bezzałogowych statków powietrznych, które wykonują lot swobodny.
:-P
9. Minimalna suma gwarancyjna ubezpieczenia OC, o którym mowa w pkt 6.1, osób eksploatujących modele latające o masie od 5 do 20 kg, w zakresie szkód wyrządzonych osobom trzecim w odniesieniu do jednego zdarzenia, którego skutki są objęte umową ubezpieczenia OC, wynosi równowartość w złotych kwoty 3 000 SDR.
mniejsze nie podali ile SDR-ów! :?: czy nie dotyczy?
Awatar użytkownika
bluuu
Posty: 1707
Rejestracja: środa 21 mar 2012, 15:01
Lokalizacja: Wwa

Post autor: bluuu »

wlasnie, PRAWNIKA do tablicy poprosimy ;)

Jak kazda uchwala, ustawa czy rozporzadzenie musi byc napisanetak aby znowu nie bylo wszystkiego wiadomo

Czytajac najpierw sie ucieszylem ze znikaja regulacjea pozniej sie zaczyna.

Inna sprawa ... pisze ze rozporzadzenie wchodzi od 10.04 ... to wychodzilo by na to ze konsultacje byly dla picu a gotowiec i tak byl ...

Czy jest jeszcze jakis normalniejszy kraj ? (nie w UE ?) Peru moze ? Dubai ?
AutoQuad Team
Awatar użytkownika
ReMo
Posty: 2133
Rejestracja: środa 04 kwie 2012, 17:24
Lokalizacja: Skoczów,Bielsko

Post autor: ReMo »

Ciekawy jestem co mi odpowiedza na to pisemko co wyslalem, hmmm. :evil:
[b]"Tylko życie poświęcone innym, warte jest przeżycia"[/b]
Awatar użytkownika
konrad_p
Posty: 379
Rejestracja: poniedziałek 10 gru 2012, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: konrad_p »

Hm... tak na szybko to planowany zlot być może będzie nie legalny. Co do terminu wejścia to zgadzam się z bluuu, projekt był już napisany a konsultacje były tylko aby spełnić ustawowy obowiązek.
Pozdrawiam Konrad P.
Jeśli nie jesteś zdolny widzieć więcej ponadto co widzialne, nie możesz zobaczyć niczego.
Ruth Bernhard
Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4651
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Post autor: pma_ »

Nie znalazłem ani słowa o FPV, ograniczenia w ruchu są ok i tak czy inaczej nakazywał by je rozsądek.
Jaka jest definicja VLOS? Wg ICAO to jest
VLOS Operation - An operation in which the remote crew maintains direct visual contact
with the aircraft to manage its flight and meet separation and collision avoidance
responsibilities.
Note: Corrective lenses (spectacles or contact lenses) may be used by the remote pilot
or visual observer. Aids to vision, such as binoculars, field glasses, or telephoto
television may be employed as long as their field of view does not adversely
affect the surveillance task, such that control is achieved


Czyli jak jest ładna pogoda włazimy na drzewo i z lornetką ogranicza nas horyzont ziemi.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
klocolus
Posty: 1364
Rejestracja: wtorek 30 lis 2010, 23:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klocolus »

pma_ pisze:Jaka jest definicja VLOS?
Ja widzę bez niczego samolot z 50km, bo mam dobry wzrok ;-)
Każdy ma swoje 6 minut :-)
Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4651
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Post autor: pma_ »

klocolus pisze:
pma_ pisze:Jaka jest definicja VLOS?
Ja widzę bez niczego samolot z 50km, bo mam dobry wzrok ;-)
No ale przy dobrej pogodzie chyba :) Wiem, że model na giewoncie z ziemi widziałeś ale wtedy pogoda lepsza byłą.

Dla mnie VLOS ogranicza tak naprawdę latanie w złej pogodzie (mi się i tak wtedy nie chce) i (niestety) latanie w chmurach.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
griszka
Posty: 270
Rejestracja: czwartek 08 wrz 2011, 10:54
Lokalizacja: Toruń

Post autor: griszka »

Dla mnie VLOS ogranicza tak naprawdę latanie w złej pogodzie (mi się i tak wtedy nie chce) i (niestety) latanie w chmurach.

Osobiście uważam, że latanie w chmurach nigdy nie było dobrym pomysłem. Na samą myśl o jakimś szalonym rekordziście, pragnącym przekroczyć kolejną granicę, dostaje ciarów wsiadając do samolotu...
Pozdrawiam Griszka
http://www.facebook.com/LatajacyNajder
Podniebny blog
ODPOWIEDZ