Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Nie sposób tego nie skomentować, jest czas na zajmowanie się tymi przepisami bo jest i kasa z tego podczas gdy dziś słyszałem, że jakąś starszą osobę wozili karetką po wypadku ponad 200km bo nie było szpitala, który by ją przyjął - brak procedur i przepisów - jednak nasi ustawodawcy wiedzą, która grupa społeczna jest priorytetem.
Pozdrawiam Waldek
http://heli.waldorf.pl
http://heli.waldorf.pl
4.5. Przepisów pkt 4.1–4.3 nie stosuje się do modeli latających lub bezzałogowych statków powietrznych, które wykonują lot swobodny.
mniejsze nie podali ile SDR-ów! czy nie dotyczy?9. Minimalna suma gwarancyjna ubezpieczenia OC, o którym mowa w pkt 6.1, osób eksploatujących modele latające o masie od 5 do 20 kg, w zakresie szkód wyrządzonych osobom trzecim w odniesieniu do jednego zdarzenia, którego skutki są objęte umową ubezpieczenia OC, wynosi równowartość w złotych kwoty 3 000 SDR.
wlasnie, PRAWNIKA do tablicy poprosimy ;)
Jak kazda uchwala, ustawa czy rozporzadzenie musi byc napisanetak aby znowu nie bylo wszystkiego wiadomo
Czytajac najpierw sie ucieszylem ze znikaja regulacjea pozniej sie zaczyna.
Inna sprawa ... pisze ze rozporzadzenie wchodzi od 10.04 ... to wychodzilo by na to ze konsultacje byly dla picu a gotowiec i tak byl ...
Czy jest jeszcze jakis normalniejszy kraj ? (nie w UE ?) Peru moze ? Dubai ?
Jak kazda uchwala, ustawa czy rozporzadzenie musi byc napisanetak aby znowu nie bylo wszystkiego wiadomo
Czytajac najpierw sie ucieszylem ze znikaja regulacjea pozniej sie zaczyna.
Inna sprawa ... pisze ze rozporzadzenie wchodzi od 10.04 ... to wychodzilo by na to ze konsultacje byly dla picu a gotowiec i tak byl ...
Czy jest jeszcze jakis normalniejszy kraj ? (nie w UE ?) Peru moze ? Dubai ?
AutoQuad Team
Hm... tak na szybko to planowany zlot być może będzie nie legalny. Co do terminu wejścia to zgadzam się z bluuu, projekt był już napisany a konsultacje były tylko aby spełnić ustawowy obowiązek.
Pozdrawiam Konrad P.
Jeśli nie jesteś zdolny widzieć więcej ponadto co widzialne, nie możesz zobaczyć niczego.
Ruth Bernhard
Jeśli nie jesteś zdolny widzieć więcej ponadto co widzialne, nie możesz zobaczyć niczego.
Ruth Bernhard
Nie znalazłem ani słowa o FPV, ograniczenia w ruchu są ok i tak czy inaczej nakazywał by je rozsądek.
Jaka jest definicja VLOS? Wg ICAO to jest
VLOS Operation - An operation in which the remote crew maintains direct visual contact
with the aircraft to manage its flight and meet separation and collision avoidance
responsibilities.
Note: Corrective lenses (spectacles or contact lenses) may be used by the remote pilot
or visual observer. Aids to vision, such as binoculars, field glasses, or telephoto
television may be employed as long as their field of view does not adversely
affect the surveillance task, such that control is achieved
Czyli jak jest ładna pogoda włazimy na drzewo i z lornetką ogranicza nas horyzont ziemi.
Jaka jest definicja VLOS? Wg ICAO to jest
VLOS Operation - An operation in which the remote crew maintains direct visual contact
with the aircraft to manage its flight and meet separation and collision avoidance
responsibilities.
Note: Corrective lenses (spectacles or contact lenses) may be used by the remote pilot
or visual observer. Aids to vision, such as binoculars, field glasses, or telephoto
television may be employed as long as their field of view does not adversely
affect the surveillance task, such that control is achieved
Czyli jak jest ładna pogoda włazimy na drzewo i z lornetką ogranicza nas horyzont ziemi.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
No ale przy dobrej pogodzie chyba :) Wiem, że model na giewoncie z ziemi widziałeś ale wtedy pogoda lepsza byłą.klocolus pisze:Ja widzę bez niczego samolot z 50km, bo mam dobry wzrokpma_ pisze:Jaka jest definicja VLOS?
Dla mnie VLOS ogranicza tak naprawdę latanie w złej pogodzie (mi się i tak wtedy nie chce) i (niestety) latanie w chmurach.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Dla mnie VLOS ogranicza tak naprawdę latanie w złej pogodzie (mi się i tak wtedy nie chce) i (niestety) latanie w chmurach.
Osobiście uważam, że latanie w chmurach nigdy nie było dobrym pomysłem. Na samą myśl o jakimś szalonym rekordziście, pragnącym przekroczyć kolejną granicę, dostaje ciarów wsiadając do samolotu...