NAZA + hexa narastajace obroty

FC - wykorzystujące sprzęt firmy DJI

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
remix
Posty: 629
Rejestracja: środa 24 sie 2011, 20:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: remix »

niestety w ręce to nie to samo bo trzymając go w ręce eliminujesz część możliwych wibracji i sprawiasz że samo fc nie może poprawnie funkcjonować (wymuszasz na nim pozycje a żyroskopy starają się ją poprawic...)
rkajor
Posty: 15
Rejestracja: niedziela 26 cze 2011, 20:24
Lokalizacja: Czaniec

Post autor: rkajor »

Roman pisze:
rkajor pisze:
spróbuj tego

150 150 140 125
90 90

napisz ile waży gotowy do lotu
Ok sprobuje tych parametrow, waga 1,6 kg do lotu
Awatar użytkownika
remix
Posty: 629
Rejestracja: środa 24 sie 2011, 20:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: remix »

Myślę że te dwie 90-tki powinny pomóc
Na pierwszym planie : Mała Hania 25.11.2014 :-P
Bixler v2 eLeReS AP z MAXem :mrgreen: in progress...
Bimbal pod mobiusa do F550 (dopieszczanie)
ZMR 250 ->Pierwsze Koty za Płoty(OSTRO!)
Raptor FPV 1600 - rekord 5500m i tyle mi styka :mrgreen:
rkajor
Posty: 15
Rejestracja: niedziela 26 cze 2011, 20:24
Lokalizacja: Czaniec

Post autor: rkajor »

Roman pisze:sorki , trochę mi się wyrwało ;-) .
Zapodaj trochę fotek jak masz to zamocowane , opisz jak poszły kalibracje , masz gps już podłączony ? po kalibracjach zapisałeś ustawienia ?
Napisałem o wyważeniu śmigieł bo wiadomo że każdy kopter przy wibracjach będzie się dziwnie zachowywał . Jeśli masz już śmigła wyważone to powiedz jeszcze czy ośki od piast silników nie biją .
Zwiększ jeszcze vertical o 15 oraz zmniejsz o 10 atitude
Kilka fotek : https://picasaweb.google.com/1105461718 ... 638/Copter#
- GPS podlaczony (objawy takie same w Atti i GPS)
- moglbys cos wiecej o tej kalibracji napisac - ja kalibrowalem zakres gazu dla kazdego z regli i to przeszlo ok - silniki startuja rowno i model generalnie jest stabilny i sterowalny
- silniki byly wstepnie wywazane
Awatar użytkownika
Roman
Posty: 1652
Rejestracja: niedziela 06 cze 2010, 19:34
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Roman »

a kalibracje w asisstant robiłeś ? , sorki że pytam ale to ważne , później musisz jeszcze kalibracje gps-a zrobić używając przełącznika z aparatury .
I tak skończysz na LawMate
rkajor
Posty: 15
Rejestracja: niedziela 26 cze 2011, 20:24
Lokalizacja: Czaniec

Post autor: rkajor »

Roman pisze:a kalibracje w asisstant robiłeś ? , sorki że pytam ale to ważne , później musisz jeszcze kalibracje gps-a zrobić używając przełącznika z aparatury .
Tak byla robiona
Awatar użytkownika
BARABASZ
Posty: 29
Rejestracja: środa 28 gru 2011, 19:16
Lokalizacja: OLSZTYN

Post autor: BARABASZ »

Ja wprawdzie mam Nazę od dawna ale tu baczniej bym się przyjrzał Twojej aparaturze. Skoro tylko w jednej pozycji wariuje, to może spróbuj z jakimś samolotem - czy też mu w tej pozycji drążka wariują obroty ;-)
Bez urazy, ale czasami technika i potencjometry płatają niezłe figle....
Pozdrawiam,
BARABASZ - dla przyjaciół Krzysiek
rkajor
Posty: 15
Rejestracja: niedziela 26 cze 2011, 20:24
Lokalizacja: Czaniec

Post autor: rkajor »

BARABASZ pisze:Ja wprawdzie mam Nazę od dawna ale tu baczniej bym się przyjrzał Twojej aparaturze. Skoro tylko w jednej pozycji wariuje, to może spróbuj z jakimś samolotem - czy też mu w tej pozycji drążka wariują obroty ;-)
Bez urazy, ale czasami technika i potencjometry płatają niezłe figle....
Tez mi to przyszlo do glowy, ale wykluczam ten problem, sprawdzilem dwojako; raz na kilku innych modelach a dwa po odpieciu kazdego z 6-ciu silnikow od nazy i podpiciu bezposrednio do odbiornika nie ma tego problemu
Awatar użytkownika
Roman
Posty: 1652
Rejestracja: niedziela 06 cze 2010, 19:34
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Roman »

to może spróbuj zmienić zakresy w jakich aparatura pracuje , jeśli teraz masz trawel adjust ( drogę serwa ) od 100 do -100 to zmień na 120 do -120 . Będzie cię czekała kalibracja regulatorów pod ten zakres następnie kalibracja w assistant i na koniec gps .
I tak skończysz na LawMate
rkajor
Posty: 15
Rejestracja: niedziela 26 cze 2011, 20:24
Lokalizacja: Czaniec

Post autor: rkajor »

Roman pisze:to może spróbuj zmienić zakresy w jakich aparatura pracuje , jeśli teraz masz trawel adjust ( drogę serwa ) od 100 do -100 to zmień na 120 do -120 . Będzie cię czekała kalibracja regulatorów pod ten zakres następnie kalibracja w assistant i na koniec gps .
Ok
A moglbys mi wytlumaczyc jak przejsc przez kalibracje GPS ?
Awatar użytkownika
Roman
Posty: 1652
Rejestracja: niedziela 06 cze 2010, 19:34
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Roman »

doczłapałem się do domu i tak sobie myślę czy aby te twoje regulatory nie kaszanią sprawy , ale najpierw sprawdź czy zmiana zakresu coś pomaga .
Możesz spróbować dla przykładu inny scenariusz np: ustawić zakres kanału gazu na wartości od 100 w dół i w górę 80 , cyfrowe neutrum przesunie ci się w górny zakres . Po tym zabiegu oczywiście tak jak poprzednio kalibracje kalibracji ;-)
I tak skończysz na LawMate
rkajor
Posty: 15
Rejestracja: niedziela 26 cze 2011, 20:24
Lokalizacja: Czaniec

Post autor: rkajor »

Witam,
Skorygowalem ustawienia w asystencie wg tego co zaproponowal Roman + smigla APC 8x3,8. Po pierwszych probach przy lekkim wietrze dzis wskazuja ze chyba jest lepiej tzn gaz dziala o wiele plynniej w pelnym zakresie
Dzieki bardzo wszystkim za wsparcie - bede jeszcze informowal po dalszych probach :)
Natomiast inna obserwacje poczynilem, mianowicie podczas wznoszenia model ma tenzencje znoszenia w prawa strone, nie skrecanie wzgledem wlasnej osi, caly model leci w prawo i do gory gdy dodaje gaz.
Awatar użytkownika
zasadek
Posty: 121
Rejestracja: sobota 26 lis 2011, 21:52
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zasadek »

A próbowałeś skalibrować gaz we wszystkich reglach? Chodzi o to aby mieć pewność, że wsio jest tak samo. Sofcik Simon'a domyślnie to umożliwia. Ustaw w appce tylko odrobinę szerzej endpointy - na futabie polecam od -110 do 110.
Na nic sprzętu kupa, gdy pilot d***...
rkajor
Posty: 15
Rejestracja: niedziela 26 cze 2011, 20:24
Lokalizacja: Czaniec

Post autor: rkajor »

zasadek pisze:A próbowałeś skalibrować gaz we wszystkich reglach? Chodzi o to aby mieć pewność, że wsio jest tak samo. Sofcik Simon'a domyślnie to umożliwia. Ustaw w appce tylko odrobinę szerzej endpointy - na futabie polecam od -110 do 110.

Czyli najpierw zwiekszam zakres end pointow w apce a potem kalibruje regle jeszcze raz ?
Awatar użytkownika
Roman
Posty: 1652
Rejestracja: niedziela 06 cze 2010, 19:34
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Roman »

regulatory przecież kalibrujesz tylko po to żeby korzystały z całego zakresu ustawionego w aparaturze , przecież pisałem że czekają cię kolejne kalibracje :) myślałem że od tego zaczniesz .
zasadek pisze:na futabie polecam od -110 do 110.
w poprzednim poście napisałem żeby ustawił na wartości od 100 w dół i w górę 80 , tylko dlatego żeby cyfrowe neutrum przesunąć w górny zakres i po tym zabiegu oczywiście konieczna kalibracja regulatorów dla tego zakresu.
I tak skończysz na LawMate
ODPOWIEDZ