Kopterem w zimie.

Zbiór porad dla każdego

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
aidan
Posty: 552
Rejestracja: czwartek 29 wrz 2011, 20:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: aidan »

Magnesy neodymowe stosowane w silnikach pomimo oslony bardzo lubia rdzewiec niestety :(
Malo tego jak zlapia rdze to je rozsadza. Zalecam suczenie po locie, ewentualnie zatluscic w srodku magnesy jakims smarem na okres zimy. Jest minus tego, bo za to bedzie ci sie zbieral syf.
Awatar użytkownika
ci3jk4
Posty: 1576
Rejestracja: środa 25 kwie 2012, 16:35
Lokalizacja: Gdańsk / Straszyn

Post autor: ci3jk4 »

Ano przedmuchałem powietrzem, zapewne i tak pordzewieją z czasem :)
Jeśli miałbym silniki po 100 ziko za sztukę to pewnie bym się przejmował, ale przy 10 dolarach za sztukę myślę że szybciej silniki padną od obijania się o ziemię niż zardzewieją :)
Awatar użytkownika
kefir
Posty: 4871
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 08:39
Lokalizacja: skąd

Post autor: kefir »

Uważaj na to izolowanie bo zapewne wiesz jak pięknie ciepły materiał przy schładzaniu zaciąga wilgoć ?
lepiej zaizoluj lakierem
(ja latałęm ostatnio jak deszcz kropił a elektronika odkryta)
Awatar użytkownika
ci3jk4
Posty: 1576
Rejestracja: środa 25 kwie 2012, 16:35
Lokalizacja: Gdańsk / Straszyn

Post autor: ci3jk4 »

hmm, szczerze to nie wpadłem na to :)
Ale dobrze kombinuje że jak wystawie platformę na dwór żeby złapała temperaturę otoczenia, a potem owinę tym streczem to nie wykluczę tego problemu?
W sumie to to jest copter-20 minut latania i do domu :)
Awatar użytkownika
kefir
Posty: 4871
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 08:39
Lokalizacja: skąd

Post autor: kefir »

ale jak polecisz to sie nagrzeje a jak wyladujesz bedzie sie schładzał absorbując wilgoć tak
Awatar użytkownika
ci3jk4
Posty: 1576
Rejestracja: środa 25 kwie 2012, 16:35
Lokalizacja: Gdańsk / Straszyn

Post autor: ci3jk4 »

Rozumiem, czyli wystarczy lakierem do włosów całą płytkę przelecieć?
Awatar użytkownika
kefir
Posty: 4871
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 08:39
Lokalizacja: skąd

Post autor: kefir »

nie lakierem do włosów tylko lakierem do obwodów drukowanych
Artu

Post autor: Artu »

Awatar użytkownika
kefir
Posty: 4871
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 08:39
Lokalizacja: skąd

Post autor: kefir »

No ten facet to encyklopedia i dobry człowiek :)
Awatar użytkownika
xcichyx
Posty: 881
Rejestracja: niedziela 04 gru 2011, 11:35
Lokalizacja: Piła

Post autor: xcichyx »

Czy jest jakaś metoda zabezpieczenia silników, tak żeby można było latać w lekkim deszczu? Ten lakier, który pokazał Artu raczej chyba odpada...
Artu

Post autor: Artu »

A do ekstremalnych zabezpieczeń polecam Liqiud Tape - Ciekła taśma izolacyjna
Tworzy "gumowatą" powłokę, lecz trudną do usunięcia...

Obrazek
Ostatnio zmieniony niedziela 16 gru 2012, 18:44 przez Artu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
extream
Posty: 671
Rejestracja: czwartek 05 sty 2012, 16:01
Lokalizacja: Stockholm/Kraków

Post autor: extream »

xcichyx pisze:Czy jest jakaś metoda zabezpieczenia silników, tak żeby można było latać w lekkim deszczu? Ten lakier, który pokazał Artu raczej chyba odpada...
Może wd-40 ? W silnikach tylko rdza przestrasza... Uzwojenie masz zaizolowane więc z tym problemu nie ma.
Artu

Post autor: Artu »

WD40 szybko "odparowuje" i nie zostawia praktycznie nic "po sobie"
Do smarowania z właściwościami penetrującymi stosuję z powodzeniem KEMA VET-68
Pozostawia trwały "film olejowy", i co najważniejsze jest sterylny, czyli nie ma żadnych zanieczyszczeń.
Awatar użytkownika
extream
Posty: 671
Rejestracja: czwartek 05 sty 2012, 16:01
Lokalizacja: Stockholm/Kraków

Post autor: extream »

Oby tylko taki środek syfu nie zbierał...
Awatar użytkownika
kefir
Posty: 4871
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 08:39
Lokalizacja: skąd

Post autor: kefir »

Wiec lepiej dbac o silniki nie startujac w piachu aby izolacja nie dostała w du..
a deszcz silnikom nic nie zrobi tylko warto po lataniu przedmuchać i wysuszyć
ODPOWIEDZ