Hej,
Pisząc 4 bary masz na myśli ciśnienie statyczne, do tego dochodzi dynamiczne wynikające z ruchu, które może być nawet kilkakrotnie wyższe.
Co do uszczelnienia wału to weź przyjmij jakąś jego grubość, prędkość obrotową i znajdź simering który to wytrzyma ;) albo lepiej od razu wpisz w googla "uszczelnienia ruchu obrotowego" i zobacz co można zastosować zamiast simeringa ;)
Co do dekla z tyłu to na rysunku jest wszystko ok, niemniej musisz go jakoś mocować np, klamrami, na gwint, itp itd). Pomyśl też, że całość ma być szczelna, jaką siłą będziesz musiał go wciskać, wyciągać? Jakie chcesz zastosować przepusty na przewody i jakie przewody? W tme są w miare tanie w izolacji silikoknowej, inne typu "z castoramy" nasiąkają wodą pod takim ciśnieniem.
Kiedyś myślałem o zrobieniu outrunnera do tej śruby (nawet dostałem od jakiegoś kolegi z jakiegoś formum statory takie 50mm).
Jak by się 2 statory złożyło i wytoczyło rotor, do tego łożyska "smarowane" wodą, to może by coś z tego było. Trzeba by było zalać załe uzwojenie i stator żywicą i zatoczyć, żeby było ładnie. Duży problem widzę z syfem który jest w wodzie, nieraz nie widać nic na wyciągniecie ręki, a jak zmącisz dno, to kaplica. Jak takie coś wejdzie w szczeline outrunnera to będzie po ptakach... Nie wiem jak mogła by być realnie największa szczelina....
Jak byś chciał coś kombinowac z tymi gratami na zdjęciu to ci mogę przesłać, bo w najbliższej 5 latce i tak nic z tego nie zrobię :)
Pozdrawiam
Krzysiek