Jak dobrać silnik do modelu!

czyli wszystko to co nie podpada pod powyższe działy ale ma związek z technikami stosowanymi w modelarstwie

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
ReMo
Posty: 2133
Rejestracja: środa 04 kwie 2012, 17:24
Lokalizacja: Skoczów,Bielsko

Jak dobrać silnik do modelu!

Post autor: ReMo »

Dobór odpowiedniego silnika do modelu:
W zależności od typu modelu jest parę zasad którymi trzeba się kierować przy doborze silnika:

*Wyższe obroty silnika przy zastosowaniu mniejszego śmigła wpływają na wyższą prędkość przelotową modelu oraz lepsze przyśpieszenie.
Minusem takiego zastosowania jest większy pobór prądu co oznacza krótszy czasz lotu.

*Niskie obroty przy zastosowaniu większego śmigła powoduje zwiększenie max momentu obrotowego za czym idzie mniejsze przyśpieszenie modelu.
Silnik pobiera mniej energi, czas lotu się zwiększa.

Wyższy stosunek ciągu statycznego i mocy silnika do masy naszego modelu, tym większą zapasem mocy będziemy dysponować.
Taki stosunek stosujemy w akrobatach Czyli stosunek ciągu do masy powinien wynieść 1:1
W modelach np górnopłatach z płasko wypukłym lub wklęsło wypukłym profilem dzięki dobrej nośności powierzchni skrzydeł stosunek mocy do masy może wynieść 1:2 lub 1:3.



Wzór dla obliczania mocy silnika (W)


Spokojne latanie, trenowanie:

Dzielimy masę modelu [g] przez 6.
Czyli model który waży 1000g
bd potrzebował około 166W

Model do prostych akrobacji i szybszego latania:

Dzielimy masę modelu przez 4.5 lub 4
Dla 1000g wyniesie 222W

Akrobacje 3D
Dzielimy masę przez 3
Dla 1000g wyniesie 333W


Ciąg dalszy nastąpi!


Co to jest za kV
To ilość obrotów silnika na każdy 1V którym silnik jest zasilany.
Mnożąc kV przez woltaż akumlatora otrzymamy ilość obrotów silnika bez obciążenia.
Czyli zakładamy 12V zasilania dla silnika 1000kV daje nam 12000 obrotów na minutę.
[b]"Tylko życie poświęcone innym, warte jest przeżycia"[/b]
siwy
Posty: 20
Rejestracja: środa 28 mar 2012, 15:01
Lokalizacja: wylęgarnia Hanysów

Post autor: siwy »

szczerze mówiąc to jak się ma sporo za duży silnik to też nieźle lata. ja mam Axi 2212/26 w modeli depronowym o wadze mniej- więcej 500g a silnik daje koło 700 i lata jak ta lala przez dobre 15-20 min.

Osobiście bym się nigdy nie odważył włożyć silnika w stosunku 1:2- jak coś się podzieje, nie miał bym tego zapasu. Nie mówię, że tak ma być, ale po prostu się bezpieczniej czuję.
Moja sfora:
-ju-87- epp
-diablo- deproniak w rozsypce
-dwupłat- w robocie- następca powyższego
-quadro custom- fc by KUKI- wisi gdzieś w okolicach muchowca w lesie.
-hbx bonzer- narwany malec
Awatar użytkownika
ReMo
Posty: 2133
Rejestracja: środa 04 kwie 2012, 17:24
Lokalizacja: Skoczów,Bielsko

Post autor: ReMo »

To już w zależności kto co lubi dałem to mniej więcej aby początkujący coś nie coś wiedzieli:)
A napisałem to bo nie chce mi się tłumaczyć tylko wysyłam linka do tego i mam po kłopocie hehe:)
[b]"Tylko życie poświęcone innym, warte jest przeżycia"[/b]
Awatar użytkownika
Roman
Posty: 1652
Rejestracja: niedziela 06 cze 2010, 19:34
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Roman »

bardzo fajnie że chce ci się pisać , tylko popraw to:
*Niskie obroty przy zastosowaniu większego śmigła powoduje zwiększenie max momentu obrotowego za czym idzie mniejsze przyśpieszenie modelu.
Pewnie miałeś na myśli mniejszą prędkość maksymalną, bo przyspieszenie to będzie miał większe :)
I tak skończysz na LawMate
Mieciu
Posty: 876
Rejestracja: wtorek 15 lut 2011, 00:55
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Mieciu »

Roman pisze:bardzo fajnie że chce ci się pisać , tylko popraw to:
*Niskie obroty przy zastosowaniu większego śmigła powoduje zwiększenie max momentu obrotowego za czym idzie mniejsze przyśpieszenie modelu.
Pewnie miałeś na myśli mniejszą prędkość maksymalną, bo przyspieszenie to będzie miał większe :)
wlasnie to samo chcialem napisać....
W takich F5B to specjalnie robi się przekładnie na śmigła rzędu 17x17 i lata to niesamowicie.
Awatar użytkownika
Kitsibas
Posty: 136
Rejestracja: czwartek 21 cze 2012, 09:05
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kitsibas »

Cześć,

Fajny opis ale chyba jednak dla osoby bardzo początkującej (patrz ja) nie wiele mówi.

Mam zamiar zbudować sobie mini quada na takiej ramie: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=22607

Zakładam że nabędę regle 10A. Jak tu teraz dobrać silniki. Przeglądam HobbyKing'a i tam rzadko jest podawany W. Zazwyczaj skupiają się na kv. Zakładając że będę miał baterie 3 celową jak dopasować silnik?

Przykładowo taki:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 300kv.html
Czemu jest on doby/bądź żly dla tego typu mini quada?


Pozdrawiam i dzięki za dalsze tłumaczenia. :)
Pioneer 1400, Turnigy 9x - er9x + FrSky DHT-U (logger) + dopał, GPS, Vario, FOX 800 + Vee + BiQuad
Awatar użytkownika
uszy19922
Posty: 824
Rejestracja: poniedziałek 23 lip 2012, 08:31
Lokalizacja: Wrocław/Sulechów

Post autor: uszy19922 »

Troche ciezki ten silnik i duzy. Polecam te co sa na fotce tego quada, one sa na hobbykingu, wtedy bedziesz mial pewnosc ze pasuje mocowanie itp.
Przy malutkich smiglach dobrze jak ma duzo kv i jest jak najlzejszy.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 800kv.html
FPV Forever!! :)
ODPOWIEDZ