Marceli vs Quadrocopter

Heli, koptery, lotnie, balony, itp

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

cholo
Posty: 3371
Rejestracja: środa 03 lut 2010, 21:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cholo »

tu ktos mial podobny problem:
http://www.youtube.com/watch?v=ng6_c9EswQ4
Awatar użytkownika
marceli
Posty: 1586
Rejestracja: środa 03 lut 2010, 12:44
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: marceli »

Regulatory poszły do naprawy. Oby się udało.

Ponieważ mifau to poważna firma przysłał mi "awaryjne" reglery na czas naprawy moich.
Skoro tak, to ... złożyłem sobie quada.

Pamiętacie jak była taka moda, że wszyscy do fpv kupowali jedynie easy stara? Też byłem przeciwny takiej standaryzacji...

Zatem zrobiłem sobie ramę do quaro oczywiście wbrew wszelkim zaleceniom :D
No ok troszkę przez pomyłkę ale zaraz do tego wrócimy.

Rozpiętość pomiędzy silnikami 80cm
Rama konstrukcja węgiel ramiona + laminat + sklejka + szpindel po płytach DVD 50 sztuk.

Quad gotowy do lotu 1000gram.

Rama nie jest ani w 100 % prosta ani sztywna. Aż czuć jak wpada w wibracje.

I teraz najlepsze.
Fligh Control by mifau DAJE RADE. Na ustawieniach fabrycznych niczego nie zmieniałem.

LATA !!!

Nie wiem czy idealnie mogę to porównać do w miarę ustawionego helika.

Tutaj wklejam filmy z oblotu. Troszkę zawisów troszkę prostego latania.





Mifau mówi że to nie trzyma jego standardów. No to ma je wyśrubowane.

Niebawem nowa rama. Mała i sztywna :D Taka jak wszyscy mają :/
Awatar użytkownika
mifau
Posty: 1740
Rejestracja: wtorek 02 lut 2010, 14:10
Lokalizacja: Sopot

Post autor: mifau »

Marceli....
Jestem bardzo dziwiony, ze to polecialo!
Wszystkie parametry kontrolera PID powinny miec wartosci kompletnie inne niz defaultowe.
Rama jest prawie 2x dluzsza, niz ta pod ktora byly tworzone defaultowe ustawienia (wiec droga jaka pokonuja silniki jest duzo wieksza...zatem chociazby "P" powinien byc o ok 1.4x wiekszy).
:shock:

Krall....i co powiesz na to? :-D

Quad lata paskudnie (wg mnie), ale sam fakt ze polecial i PID poradzil sobie z inna rama...jest potwierdzeniem slusznosci zalozen (i bardzo sie z tego ciesze! - teoria=praktyka) :-D


Gratuluje oblotu :!:

Z mniejsza rama zobaczysz dopiero co to za jazda! I wtedy bylbym wdzieczny za porownanie do helika :-D

(EDIT: kusi mnie, zeby jednak podrasowac parametry do tej ramy.... :mrgreen: boje sie jednak, ze nie uda mi sie znalezc czasu, zeby taka rame odtworzyc u siebie - a bez fizycznego dostepu do modelu bedzie ciezko :-( )
Awatar użytkownika
kefir
Posty: 4871
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 08:39
Lokalizacja: skąd

Post autor: kefir »

No fajnie że masz quada będzie więcej ludzi którzy będą mogli coś o tym powiedzieć
A co do tej ramy tak wielkiej hmm wydaje mi się że kiedy wydłużasz ramie to silnik ma więcej pracy (czym bliżej osi ramy tym mniejszą odległość musi pokonać silnik)
Nie bądź przeciwny standaryzacji bo poco pokonywać tą drogę skoro inni już ją pokonali :)
No chyba że lubisz pchać łańcuch
Awatar użytkownika
mifau
Posty: 1740
Rejestracja: wtorek 02 lut 2010, 14:10
Lokalizacja: Sopot

Post autor: mifau »

kefir pisze:A co do tej ramy tak wielkiej hmm wydaje mi się że kiedy wydłużasz ramie to silnik ma więcej pracy (czym bliżej osi ramy tym mniejszą odległość musi pokonać silnik)
Dokladnie tak jest!
Im krotsze ramie tym szybciej quad "wyprostuje" quada...i mniej pradu zuzyje :mrgreen:
kefir pisze: Nie bądź przeciwny standaryzacji bo poco pokonywać tą drogę skoro inni już ją pokonali :)
No chyba że lubisz pchać łańcuch
Tez tak uwazam i przekonalem (mam nadzieje, ze ostatecznie) Marcelego, do mniejszej ramy :-D


Wlasnie mi sie przypomnialo jak chyba rok temu Diem opowiadal mi codziennie o postepach ze swoim quadem :-D
Ta trasa faktycznie zostala juz niejednokrotnie przetarta....
Awatar użytkownika
krall
Posty: 3152
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 10:00
Lokalizacja: Kartuzy
Kontakt:

Post autor: krall »

mifau pisze: Krall....i co powiesz na to? :-D
:-) Wasza włożona weń praca zaczyna przynosić efekty - i o to chodzi.
Tak trzymać.

Ja ostatnio testowałem PIDy na swoich MK i w sumie tolerancja koptera jest dość spora - czasem zmiana jednego parametru dopiero o ponad 100% wywoływała reakcje. Dlatego pisałem Ci niedawno i hipotetycznej funkcji autoPIDtrim bo ręczne dobranie ideału jest prawie niemożliwe - zawsze istnieje świadomość, że może być lepiej :-)
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Awatar użytkownika
mifau
Posty: 1740
Rejestracja: wtorek 02 lut 2010, 14:10
Lokalizacja: Sopot

Post autor: mifau »

krall pisze:Dlatego pisałem Ci niedawno i hipotetycznej funkcji autoPIDtrim bo ręczne dobranie ideału jest prawie niemożliwe - zawsze istnieje świadomość, że może być lepiej :-)
No niestety:(
Robione byly proby z "autopidem", ale to byly tylko szczatkowe zmiany.
Na przyklad (rozmawialismy o tym), mozna na podstawie odczytow czujnika cisnienia zmianiac parametr "D". Da to mozliwosc zrobienia super sztywnego na wietrze coptera, oraz lagodnie zachowujacego sie przy "schodzeniu".....
Ogolnie tendencja jest oczywista....im wiecej czujnikow tym lepiej.
Tu jest jeszcze naprawde spore pole do popisu (az dziw bierze, ze nikt sie za to nie zabiera, a MK robi obsluge quada..."jak w grach" ;-) ).
Awatar użytkownika
diem
Posty: 5825
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 02:25
Lokalizacja: Radzionków

Post autor: diem »

Poniewaz juz nie widze na oczy - wlasnie skonczylismy prace nad kopterem Rurka - stwierdzam po sluchu ze pid'y sa zle ustawione :D Mimo wszystko fajnie ze polecial na defaulcie, to daje swiadomosc iz elektronika w zadnym stopniu nie odbiega od mikrokoptera, tutaj bardzo podobne zachowanie przy tych rozmiarach.
pozdrawiam
Michał
Awatar użytkownika
miś
Posty: 9242
Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Lokalizacja: Bytom

Post autor: miś »

Diem... powtarzasz się :D
Pzdr. -----MIŚ-----
cholo
Posty: 3371
Rejestracja: środa 03 lut 2010, 21:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cholo »

mifau pisze: Tu jest jeszcze naprawde spore pole do popisu (az dziw bierze, ze nikt sie za to nie zabiera, a MK robi obsluge quada..."jak w grach" ;-) ).
wydaje mi sie, ze widzialem gdzies quada, ktory mial (scisle strzezona) funkcje autopidowania.
Awatar użytkownika
diem
Posty: 5825
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 02:25
Lokalizacja: Radzionków

Post autor: diem »

miś pisze:Diem... powtarzasz się :D
Pisalem w stanie nieważkosci :D
pozdrawiam
Michał
Awatar użytkownika
marceli
Posty: 1586
Rejestracja: środa 03 lut 2010, 12:44
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: marceli »

No i pierwszy kret za mną.
Za mało miejsca, trochę za wysoko, pogubiłem się
quad zaczął się obracać wokół własnej osi i baam.
Tzn zrobiłem kontrolowane baam w glebę aby uniknąć zderzenia z np oknem.

Elektronika zdaje się że nadal działa.
Dwa ramiona węglowe popękane.
Sprawdziły się za to elementy podwozia z klasycznej rury pcv raz że nie pękły dwa że pięknie przejęły sporą część energii.

Jestem uziemiony w temacie quada.

Tak na przyszłość to chyba zacznę nim latać fpv bo sterować tym cholerstwem klasycznie jest b. trudno gdyż nie widać gdzie przód a tył (poza światłami ale w nocnych lotach akurat nie mam doświadczenia) :D
Awatar użytkownika
miś
Posty: 9242
Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Lokalizacja: Bytom

Post autor: miś »

No i to są "zalety" ramion z węgla. Trzaskają jak zapałki po spotkaniu z matka ziemią.
Pzdr. -----MIŚ-----
cholo
Posty: 3371
Rejestracja: środa 03 lut 2010, 21:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cholo »

miś pisze:No i to są "zalety" ramion z węgla. Trzaskają jak zapałki po spotkaniu z matka ziemią.
wedlug testow z rcg najlepiej zachowywaly sie (jesli chodzi o pekanie) ramiona weglowe z wkladka z balsy przyklejona tylko na koncach.
Awatar użytkownika
marceli
Posty: 1586
Rejestracja: środa 03 lut 2010, 12:44
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: marceli »

Ten kret był dość intensywny. Po dokładniejszych oględzinach np zniknęła jedna ośka silnika.
Jak na walnięcie straty nie są takie duże.
ODPOWIEDZ