Marceli vs Quadrocopter
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Regulatory poszły do naprawy. Oby się udało.
Ponieważ mifau to poważna firma przysłał mi "awaryjne" reglery na czas naprawy moich.
Skoro tak, to ... złożyłem sobie quada.
Pamiętacie jak była taka moda, że wszyscy do fpv kupowali jedynie easy stara? Też byłem przeciwny takiej standaryzacji...
Zatem zrobiłem sobie ramę do quaro oczywiście wbrew wszelkim zaleceniom :D
No ok troszkę przez pomyłkę ale zaraz do tego wrócimy.
Rozpiętość pomiędzy silnikami 80cm
Rama konstrukcja węgiel ramiona + laminat + sklejka + szpindel po płytach DVD 50 sztuk.
Quad gotowy do lotu 1000gram.
Rama nie jest ani w 100 % prosta ani sztywna. Aż czuć jak wpada w wibracje.
I teraz najlepsze.
Fligh Control by mifau DAJE RADE. Na ustawieniach fabrycznych niczego nie zmieniałem.
LATA !!!
Nie wiem czy idealnie mogę to porównać do w miarę ustawionego helika.
Tutaj wklejam filmy z oblotu. Troszkę zawisów troszkę prostego latania.
Mifau mówi że to nie trzyma jego standardów. No to ma je wyśrubowane.
Niebawem nowa rama. Mała i sztywna :D Taka jak wszyscy mają :/
Ponieważ mifau to poważna firma przysłał mi "awaryjne" reglery na czas naprawy moich.
Skoro tak, to ... złożyłem sobie quada.
Pamiętacie jak była taka moda, że wszyscy do fpv kupowali jedynie easy stara? Też byłem przeciwny takiej standaryzacji...
Zatem zrobiłem sobie ramę do quaro oczywiście wbrew wszelkim zaleceniom :D
No ok troszkę przez pomyłkę ale zaraz do tego wrócimy.
Rozpiętość pomiędzy silnikami 80cm
Rama konstrukcja węgiel ramiona + laminat + sklejka + szpindel po płytach DVD 50 sztuk.
Quad gotowy do lotu 1000gram.
Rama nie jest ani w 100 % prosta ani sztywna. Aż czuć jak wpada w wibracje.
I teraz najlepsze.
Fligh Control by mifau DAJE RADE. Na ustawieniach fabrycznych niczego nie zmieniałem.
LATA !!!
Nie wiem czy idealnie mogę to porównać do w miarę ustawionego helika.
Tutaj wklejam filmy z oblotu. Troszkę zawisów troszkę prostego latania.
Mifau mówi że to nie trzyma jego standardów. No to ma je wyśrubowane.
Niebawem nowa rama. Mała i sztywna :D Taka jak wszyscy mają :/
Marceli....
Jestem bardzo dziwiony, ze to polecialo!
Wszystkie parametry kontrolera PID powinny miec wartosci kompletnie inne niz defaultowe.
Rama jest prawie 2x dluzsza, niz ta pod ktora byly tworzone defaultowe ustawienia (wiec droga jaka pokonuja silniki jest duzo wieksza...zatem chociazby "P" powinien byc o ok 1.4x wiekszy).
Krall....i co powiesz na to?
Quad lata paskudnie (wg mnie), ale sam fakt ze polecial i PID poradzil sobie z inna rama...jest potwierdzeniem slusznosci zalozen (i bardzo sie z tego ciesze! - teoria=praktyka)
Gratuluje oblotu
Z mniejsza rama zobaczysz dopiero co to za jazda! I wtedy bylbym wdzieczny za porownanie do helika
(EDIT: kusi mnie, zeby jednak podrasowac parametry do tej ramy.... boje sie jednak, ze nie uda mi sie znalezc czasu, zeby taka rame odtworzyc u siebie - a bez fizycznego dostepu do modelu bedzie ciezko )
Jestem bardzo dziwiony, ze to polecialo!
Wszystkie parametry kontrolera PID powinny miec wartosci kompletnie inne niz defaultowe.
Rama jest prawie 2x dluzsza, niz ta pod ktora byly tworzone defaultowe ustawienia (wiec droga jaka pokonuja silniki jest duzo wieksza...zatem chociazby "P" powinien byc o ok 1.4x wiekszy).
Krall....i co powiesz na to?
Quad lata paskudnie (wg mnie), ale sam fakt ze polecial i PID poradzil sobie z inna rama...jest potwierdzeniem slusznosci zalozen (i bardzo sie z tego ciesze! - teoria=praktyka)
Gratuluje oblotu
Z mniejsza rama zobaczysz dopiero co to za jazda! I wtedy bylbym wdzieczny za porownanie do helika
(EDIT: kusi mnie, zeby jednak podrasowac parametry do tej ramy.... boje sie jednak, ze nie uda mi sie znalezc czasu, zeby taka rame odtworzyc u siebie - a bez fizycznego dostepu do modelu bedzie ciezko )
No fajnie że masz quada będzie więcej ludzi którzy będą mogli coś o tym powiedzieć
A co do tej ramy tak wielkiej hmm wydaje mi się że kiedy wydłużasz ramie to silnik ma więcej pracy (czym bliżej osi ramy tym mniejszą odległość musi pokonać silnik)
Nie bądź przeciwny standaryzacji bo poco pokonywać tą drogę skoro inni już ją pokonali :)
No chyba że lubisz pchać łańcuch
A co do tej ramy tak wielkiej hmm wydaje mi się że kiedy wydłużasz ramie to silnik ma więcej pracy (czym bliżej osi ramy tym mniejszą odległość musi pokonać silnik)
Nie bądź przeciwny standaryzacji bo poco pokonywać tą drogę skoro inni już ją pokonali :)
No chyba że lubisz pchać łańcuch
Dokladnie tak jest!kefir pisze:A co do tej ramy tak wielkiej hmm wydaje mi się że kiedy wydłużasz ramie to silnik ma więcej pracy (czym bliżej osi ramy tym mniejszą odległość musi pokonać silnik)
Im krotsze ramie tym szybciej quad "wyprostuje" quada...i mniej pradu zuzyje
Tez tak uwazam i przekonalem (mam nadzieje, ze ostatecznie) Marcelego, do mniejszej ramykefir pisze: Nie bądź przeciwny standaryzacji bo poco pokonywać tą drogę skoro inni już ją pokonali :)
No chyba że lubisz pchać łańcuch
Wlasnie mi sie przypomnialo jak chyba rok temu Diem opowiadal mi codziennie o postepach ze swoim quadem
Ta trasa faktycznie zostala juz niejednokrotnie przetarta....
Wasza włożona weń praca zaczyna przynosić efekty - i o to chodzi.mifau pisze: Krall....i co powiesz na to?
Tak trzymać.
Ja ostatnio testowałem PIDy na swoich MK i w sumie tolerancja koptera jest dość spora - czasem zmiana jednego parametru dopiero o ponad 100% wywoływała reakcje. Dlatego pisałem Ci niedawno i hipotetycznej funkcji autoPIDtrim bo ręczne dobranie ideału jest prawie niemożliwe - zawsze istnieje świadomość, że może być lepiej
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
No niestety:(krall pisze:Dlatego pisałem Ci niedawno i hipotetycznej funkcji autoPIDtrim bo ręczne dobranie ideału jest prawie niemożliwe - zawsze istnieje świadomość, że może być lepiej
Robione byly proby z "autopidem", ale to byly tylko szczatkowe zmiany.
Na przyklad (rozmawialismy o tym), mozna na podstawie odczytow czujnika cisnienia zmianiac parametr "D". Da to mozliwosc zrobienia super sztywnego na wietrze coptera, oraz lagodnie zachowujacego sie przy "schodzeniu".....
Ogolnie tendencja jest oczywista....im wiecej czujnikow tym lepiej.
Tu jest jeszcze naprawde spore pole do popisu (az dziw bierze, ze nikt sie za to nie zabiera, a MK robi obsluge quada..."jak w grach" ).
Poniewaz juz nie widze na oczy - wlasnie skonczylismy prace nad kopterem Rurka - stwierdzam po sluchu ze pid'y sa zle ustawione :D Mimo wszystko fajnie ze polecial na defaulcie, to daje swiadomosc iz elektronika w zadnym stopniu nie odbiega od mikrokoptera, tutaj bardzo podobne zachowanie przy tych rozmiarach.
pozdrawiam
Michał
Michał
No i pierwszy kret za mną.
Za mało miejsca, trochę za wysoko, pogubiłem się
quad zaczął się obracać wokół własnej osi i baam.
Tzn zrobiłem kontrolowane baam w glebę aby uniknąć zderzenia z np oknem.
Elektronika zdaje się że nadal działa.
Dwa ramiona węglowe popękane.
Sprawdziły się za to elementy podwozia z klasycznej rury pcv raz że nie pękły dwa że pięknie przejęły sporą część energii.
Jestem uziemiony w temacie quada.
Tak na przyszłość to chyba zacznę nim latać fpv bo sterować tym cholerstwem klasycznie jest b. trudno gdyż nie widać gdzie przód a tył (poza światłami ale w nocnych lotach akurat nie mam doświadczenia) :D
Za mało miejsca, trochę za wysoko, pogubiłem się
quad zaczął się obracać wokół własnej osi i baam.
Tzn zrobiłem kontrolowane baam w glebę aby uniknąć zderzenia z np oknem.
Elektronika zdaje się że nadal działa.
Dwa ramiona węglowe popękane.
Sprawdziły się za to elementy podwozia z klasycznej rury pcv raz że nie pękły dwa że pięknie przejęły sporą część energii.
Jestem uziemiony w temacie quada.
Tak na przyszłość to chyba zacznę nim latać fpv bo sterować tym cholerstwem klasycznie jest b. trudno gdyż nie widać gdzie przód a tył (poza światłami ale w nocnych lotach akurat nie mam doświadczenia) :D