FC własnej produkcji + ESC

Od niedawna na forum?: poczytaj zanim zapytasz!

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

mih90
Posty: 3
Rejestracja: piątek 14 wrz 2012, 14:16
Lokalizacja: Gdynia

FC własnej produkcji + ESC

Post autor: mih90 »

Jest to mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich :)

Od jakiegoś czasu przymierzam się do zbudowania pierwszego quada, czytałem troche forum, kupiłem większość części i mam pare pytań. Quad ma być samodzielny lub prawie samodzielny, elektronika będzie zrobiona od zera na mikrokontrolerze STM32F103 lub F403, sterowanie ma się odbywać za pomocą aplikacji na komputerze.

Do kupienia zostały mi tylko regulatory i tu mam pytanie, przymierzam się do:

ESC HobbyWing Skywalker 20A - Regulator ESC , z abc-rc

1. W opisie tych regulatorów, na ich stronie internetowej jest napisane że mają zabezpieczenie które wyłącza silniki w przypadku braku łączności. W jaki sposób regulator stwierdza czy jest połączenie z nadajnikiem czy nie ? Jak to będzie się zachowywać w moim przypadku - uC będzie dawało tylko odpowiedni sygnał PWM.

2. Jakie sygnały są wysyłane z odbiornika do regulatora ? w schemacie podłączenia widzę trzy przewody, jeden to sygnał sterujący, a te dwa pozostałe ?

Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
Puuf
Posty: 264
Rejestracja: wtorek 07 lut 2012, 10:29
Lokalizacja: Hamburg

Post autor: Puuf »

1. Przestaje dostawac sygnal z odbiornika?
2. w quadzie nie podlaczasz regli do odbiornika, tylko do kontrolera. Dwa pozostale kable to plus i minus z BECa w reglu, mozesz tym zasilac kontroler.
mih90
Posty: 3
Rejestracja: piątek 14 wrz 2012, 14:16
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: mih90 »

1. "-wyłaczenie silnika przy braku sygnału nadajnika lub zakłóceniach", jak to rozumieć ?
Awatar użytkownika
slawko_k
Posty: 1596
Rejestracja: niedziela 28 lut 2010, 14:24
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: slawko_k »

Sygnał jest jeden.
Pozostałe 2 przewody to masa i 5V.
Sygnał to impuls 1ms-2ms (neutrum 1,5ms) podawany z częstotliwością 50Hz. ( w kopterze raczej musi być znacznie szybciej)
Brak tego sygnału powoduje zatrzymanie silnika. Czego tu można nie rozumieć.
mih90
Posty: 3
Rejestracja: piątek 14 wrz 2012, 14:16
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: mih90 »

Ok dzięki, teraz wszystko jasne :)

Faktycznie głupie pytanie, nie wiem czemu cały czas brałem pod uwagę programowe wyłączenie jednego z silników podczas lotu ;P
ODPOWIEDZ