Beta 1400 - modyfikacje pod FPV
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Beta 1400 - modyfikacje pod FPV
Czołem!
Skywalker poległ więc na szybko trzeba coś zmajstrować. Jakie modyfikacje polecacie zrobić na starcie w modelu bety 1400?
Setup jaki zamierzam zastosować to:
- pakiet 3s 3000 lub 4s 3000 lub 4s 2650 (max 313 g)
- silnik Blue 3530 1700kV i regiel Plush 40A lub silnik i regiel stockowy (140 g)
- serwa 9g ala HXT900 (40 g)
- Fox700 + kameta płytkowa + pakiet 3s1000 lub 3s500 do zasilania (max 178 g)
- odbiornik ChainLink + dipol (33 g)
- GPS, eLogger, OSD, czujnik ciśnienia i IMU EagleTree (74 g)
Całość waży z grubsza 780 gram.
Myślałem, żeby na starcie wywalić GPS na ogon i serwa sterów ogona przenieść gdzieś do tyłu. Co jeszcze polecacie? Gdzie zrobić sobie dodatkową furtkę? Ile ważą wasze bety/pioneery do lotu?
Skywalker poległ więc na szybko trzeba coś zmajstrować. Jakie modyfikacje polecacie zrobić na starcie w modelu bety 1400?
Setup jaki zamierzam zastosować to:
- pakiet 3s 3000 lub 4s 3000 lub 4s 2650 (max 313 g)
- silnik Blue 3530 1700kV i regiel Plush 40A lub silnik i regiel stockowy (140 g)
- serwa 9g ala HXT900 (40 g)
- Fox700 + kameta płytkowa + pakiet 3s1000 lub 3s500 do zasilania (max 178 g)
- odbiornik ChainLink + dipol (33 g)
- GPS, eLogger, OSD, czujnik ciśnienia i IMU EagleTree (74 g)
Całość waży z grubsza 780 gram.
Myślałem, żeby na starcie wywalić GPS na ogon i serwa sterów ogona przenieść gdzieś do tyłu. Co jeszcze polecacie? Gdzie zrobić sobie dodatkową furtkę? Ile ważą wasze bety/pioneery do lotu?
Jedna 1300g i całkiem dobrze lata - dużo stabilniejsza przy wietrze.
Tylko trzeba uważać przy akrobacjach - ma tendencję do korkociągów - wymaga prędkości.
Druga waży 1600 i to już jest chyba maks
Do startu trzeba naprawdę dużego rozpędu.
Podstawa w/g mnie to wzmocnienie skrzydeł - ja dałem rurkę alu 8x1 do skrzydeł i w to pręt pełny weglowy 6mm - beton ! Skrzydła nawet nie drgną.
Połówki połączone na magnesach ( bardzo mocnych, ok. 15x15 mm - 2 pary )
W locie nigdy nie puściły - przy uderzeniu skrzydłem po korku - puściły od razu.
Tylko trzeba uważać przy akrobacjach - ma tendencję do korkociągów - wymaga prędkości.
Druga waży 1600 i to już jest chyba maks
Do startu trzeba naprawdę dużego rozpędu.
Podstawa w/g mnie to wzmocnienie skrzydeł - ja dałem rurkę alu 8x1 do skrzydeł i w to pręt pełny weglowy 6mm - beton ! Skrzydła nawet nie drgną.
Połówki połączone na magnesach ( bardzo mocnych, ok. 15x15 mm - 2 pary )
W locie nigdy nie puściły - przy uderzeniu skrzydłem po korku - puściły od razu.
Świat z góry wygląda lepiej
U mnie wyszło tak że:
1. Serwa do tyłu
2. GPS ET na ogonie za silnikiem /działa bez problemu/
3. Odbiornik w ogonie pod GPS'em, a antenki na zewnątrz (FrSKy)
4. Pakiet 3s/3000 - jeden tylko - w dziobie bez obciążnika
5. Cła ET na maksa do przodu
6. Kamera, razem Z TX video - zamiast kabinki.
Efekt:
Ledno wyważam, jest za ciężka na ogon /serwa/, myślę o wywaleniu serwa od st. pionowego. Pójdzie na obrót kamery i powinno być ok.
Skrzydła oczywiście trzeba wzmocnić.
Zrobiłem otworek "technologiczny" w ogonie pod GPSem i powiększyłem otwór pod skrzydłem. Na całe ET, które MUSZĘ dawać na maksa do przodu, jest mało miejsca.
Bez serwa kierunku może będę mógł lepiej to rozłożyć, bardziej do tyłu.
Wszystko działa ok na 1x3S/3000 i 2.4/5.8 GHz bez zakłóceń /filtr a'la Rurek + własne pomysły/.
FrSky do 2km nie zerwał /chociaż siedzi razem z GPSem i na kablach do serw w ogonie/
1. Serwa do tyłu
2. GPS ET na ogonie za silnikiem /działa bez problemu/
3. Odbiornik w ogonie pod GPS'em, a antenki na zewnątrz (FrSKy)
4. Pakiet 3s/3000 - jeden tylko - w dziobie bez obciążnika
5. Cła ET na maksa do przodu
6. Kamera, razem Z TX video - zamiast kabinki.
Efekt:
Ledno wyważam, jest za ciężka na ogon /serwa/, myślę o wywaleniu serwa od st. pionowego. Pójdzie na obrót kamery i powinno być ok.
Skrzydła oczywiście trzeba wzmocnić.
Zrobiłem otworek "technologiczny" w ogonie pod GPSem i powiększyłem otwór pod skrzydłem. Na całe ET, które MUSZĘ dawać na maksa do przodu, jest mało miejsca.
Bez serwa kierunku może będę mógł lepiej to rozłożyć, bardziej do tyłu.
Wszystko działa ok na 1x3S/3000 i 2.4/5.8 GHz bez zakłóceń /filtr a'la Rurek + własne pomysły/.
FrSky do 2km nie zerwał /chociaż siedzi razem z GPSem i na kablach do serw w ogonie/
Pamiętaj - Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany :)
Też przygotowuję moją betę pod FPV, ale ja mam trochę inną koncepcję:
-pakiety 3s2200mAh i 3s500mAh, napędowy będzie wywarzał model
-fox 800 + inveted vee + sony 600tvl na pantilcie, cały link video z kamerką zamontowany na osobnej kabince, tak by FPV było "plug n play"
-eleres w belce ogonowej na wysokości końca skrzydeł, antena przeciągnięta do statecznika pionowego i tam dipol
-pakiety 3s2200mAh i 3s500mAh, napędowy będzie wywarzał model
-fox 800 + inveted vee + sony 600tvl na pantilcie, cały link video z kamerką zamontowany na osobnej kabince, tak by FPV było "plug n play"
-eleres w belce ogonowej na wysokości końca skrzydeł, antena przeciągnięta do statecznika pionowego i tam dipol
Ja poszedłem na łatwiznę i zostawiłem fabryczny silnik, elektronikę i serwa. Tylko rurka wymieniona na pręt węglowy. Ponieważ mam v2 to miejsca w środku mało. Odbiornik 2,4GHz wlazł do środka nieco za skrzydłami, pakiet zasilający elektronikę 3S 1000mAh mniej więcej w środku ciężkości w kadłubie, osd i kamera na kokpicie, nadajnik 5,8GHz na grzbiecie. GPS całkiem dobrze daje radę przyczepiony do nosa, łapie satelity bez problemów.
Główny pakiet 3S 2200 wyważa model idealnie.
Jako patent na rozsuwanie skrzydeł zastosowałem ... śruby. Demontowalne i poręczne rozwiązanie. Widać je tutaj
Całość zrobiła się przyciężkawa (w porównaniu z pustym) ale pewnie wisi w powietrzu.
Główny pakiet 3S 2200 wyważa model idealnie.
Jako patent na rozsuwanie skrzydeł zastosowałem ... śruby. Demontowalne i poręczne rozwiązanie. Widać je tutaj
Całość zrobiła się przyciężkawa (w porównaniu z pustym) ale pewnie wisi w powietrzu.
- Marcin1415
- Posty: 184
- Rejestracja: piątek 08 cze 2012, 05:07
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
GPS mam na skrzydle, video na ogonie , frsky pod natarciem skrzydeł.
Moim zdaniem silniczek oryginalny jest fajny, ale do tego obciążenia to lubię mieć zapas więc wymieniłem na mocniejszy. Pakiety 2200 mAh + video 800 mAh. Ale najlepszy mod jaki jej zrobiłem to wymiana skrzydeł na Easy Glidera. Efekt - znacznie lepsza doskonałość , mniejsza tendencja do korkociągu.
Moim zdaniem silniczek oryginalny jest fajny, ale do tego obciążenia to lubię mieć zapas więc wymieniłem na mocniejszy. Pakiety 2200 mAh + video 800 mAh. Ale najlepszy mod jaki jej zrobiłem to wymiana skrzydeł na Easy Glidera. Efekt - znacznie lepsza doskonałość , mniejsza tendencja do korkociągu.
Ja mam co prawda ES'a ale to w sumie jeden zwierz - GPS na nosie (tam gdzie Beata nie ma otworu wlotowego a ES ma), wideo (Lawmate 500mW) na grzbiecie przy krawędzi kabiny, antena od eLeReS'a wywalona na ogon. Pakiet 3000mAh 3s zasila wszystko. IMU nie mam. Pysk fabrycznie wzmocniony zewnętrznymi rurkami bowdenów od dołu i po bokach.
Ten wredny...
RAY B2845/09 wchodzi idealnie w miejsce po oryginalnym silniku
Oczywiście regulator też do wymiany...
Oczywiście regulator też do wymiany...