Tricopter i same problemy

Dział specjalnie dla tri, quad, hexa, okto (i co tam jeszcze wymyślą) kopterów

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
lukisek
Posty: 1333
Rejestracja: niedziela 28 lut 2010, 16:24
Lokalizacja: Bydgoszcz/Limerick

Post autor: lukisek »

sprawdz czy jesli krecisz kopterem w osi yaw to ogonek wychyla sie w odpowiednia strone tj serwo wychyla ogonek. Jak dasz w lewo to silnik na ogonie tez musi sie odchylic w lewo
i tak skonczysz ... wrając do RC
Awatar użytkownika
GoldTiger
Posty: 302
Rejestracja: sobota 04 lut 2012, 00:05
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Post autor: GoldTiger »

Jeśli silniki nie startują wszystkie, któreś się zagaszają to musisz podnieść MIN_THROTTLE. Eksperymentalnie dobierasz tą wartość. Prawdopodobnie coś z przedziału 50-100. Też z tym walczyłem niedawno.
Zakładam że Endpointy masz ustawione na maksa i wszystko wytrymowane.

A co to PIDow. To w folderze z softem masz jeszcze MultiWiiConf. Dokładny opis masz w wątku 'MultiWii na skróty by Kenobi' który podlinkowałem Ci wcześniej.
What I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there, 'cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven, too?
Awatar użytkownika
miś
Posty: 9242
Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Lokalizacja: Bytom

Post autor: miś »

I najpierw sprawdź czy właściwe silniki masz podpięde do właściwych wyjśc, czy mają odpowiednie (prawe/lewe) śmigła i czy kręcą się we właściwą stronę.
Pzdr. -----MIŚ-----
Awatar użytkownika
kaczmarsky
Posty: 505
Rejestracja: poniedziałek 08 lis 2010, 10:28
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

Post autor: kaczmarsky »

w tricopterze wszystkie silniki kręcą się w tę samą stronę tu tylko śmigła mogą być źle dobrane do kierunku obrotów silników
Awatar użytkownika
lukisek
Posty: 1333
Rejestracja: niedziela 28 lut 2010, 16:24
Lokalizacja: Bydgoszcz/Limerick

Post autor: lukisek »

w tricopterze to smigla sie moga krecic jak chca byleby ciag byl w odpowiednia strone .
Idealem jest jednak sytuacja gdy lewy silnik i prawy napedzaja np smiglo lewe i prawe . wtedy moment obrotowy od tych 2 motorkow sie znosi a tylne smigielko na ogonku ma mniej roboty ze znoszeniem obrotu a pracuje wiecej na "dzwiganie konstrukcji" . Nie jest to jednak kluczowe i mozna zainstalowac wszystkie prawe lub lewe smigla i tez bedzie dzialac.
i tak skonczysz ... wrając do RC
Awatar użytkownika
Rayford
Posty: 747
Rejestracja: poniedziałek 16 lip 2012, 17:15
Lokalizacja: Gołdap
Kontakt:

Post autor: Rayford »

Chyba dopatrzyłem się przyczyny, konstrukcja jest za wiotka, serwo obracający silnikiem za czule reaguje, lekkie drgnięcie i ciężki silnik już się buja, jak wszystko się kręci to też te bujanie serwem widać zaczyna wszystko w wibracje wpadać, czujniki dryfują i wszystko głupieje... filmik to obrazuje

http://www.youtube.com/watch?v=2pmlUm2Aj6k
Awatar użytkownika
GoldTiger
Posty: 302
Rejestracja: sobota 04 lut 2012, 00:05
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Post autor: GoldTiger »

A spróbuj dać FC na sztywno do ramy, bez tych gumowych podkładek.
What I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there, 'cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven, too?
Awatar użytkownika
Rayford
Posty: 747
Rejestracja: poniedziałek 16 lip 2012, 17:15
Lokalizacja: Gołdap
Kontakt:

Post autor: Rayford »

GoldTiger pisze:A spróbuj dać FC na sztywno do ramy, bez tych gumowych podkładek.
Płytka przykręcona była na miękko i na sztywno nic to nie zmieniło ...

Po przeanalizowaniu wszystkiego doszedłem do wniosku, że problem jest w mechanice ... Kupując silniki chciałem coś większego zbudować i kupiłem iBM 28140 750KV 350W i to był mój błąd, po pierwsze są ciężkie a po drugie mają bicia i tak, na 4szt jakie kupiłem (chciałem zrobić Quada) jeden był idealny dwa miały lekkie bicie i jeden miał tak duże bicie że go nie użyłem i dlatego powstał Tricopter.

Silniki miały bicie płaszczyzny do których przykręca się piasty śmigła i w tym najgorszym bujało się około 1mm, po założeniu śmigła, śmigłu bujało się jakieś centymetr... maskra

Mam tokarkę więc dwa silniki jako tako zminimalizowałem bicie a w tym najgorszym nie udało się ... Także nie polecam tych silników

Kupię jakieś nowe i zrobię Quada ale też pomęczyłbym jeszcze tego tricoptera, rama z elektroniką bez baterii i silników waży 605 gram jakie byście polecili silniki do tego zestawu a później do Quada ?
Awatar użytkownika
Gmeracz
Posty: 852
Rejestracja: czwartek 08 gru 2011, 18:24
Lokalizacja: UE
Kontakt:

Post autor: Gmeracz »

Mistrzem świata w projektowaniu i ujeżdżaniu tricopterów jest znany w środowisku tzw. Szwed - http://www.rcexplorer.se/index.html

Znajdziesz tam mnóstwo informacji właśnie o tri i jego rozwiązania techniczne. Pomimo że w angielskim to z fotek dużo można wywnioskować. A do tłumaczenia warto zainstalować sobie w przeglądarce wtyczkę, która tłumaczy zaznaczony tekst w przeglądarce.
Od śmigła...
Awatar użytkownika
Rayford
Posty: 747
Rejestracja: poniedziałek 16 lip 2012, 17:15
Lokalizacja: Gołdap
Kontakt:

Post autor: Rayford »

lukisek pisze:sprawdz czy jesli krecisz kopterem w osi yaw to ogonek wychyla sie w odpowiednia strone tj serwo wychyla ogonek. Jak dasz w lewo to silnik na ogonie tez musi sie odchylic w lewo
Zastanawiam się czy dobrze napisałeś ... stojąc od tyłu koptera przesuwając ogon w lewo to silnik powinien raczej w prawo bo tylko wtedy śmigło przyciągnie ogon z powrotem w prawo
anita
Posty: 164
Rejestracja: sobota 25 lut 2012, 10:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: anita »

Ładna maszynka.
Jestem na etapie kompletowania części do tricoptera z podobnym sterowaniem silnika (serwo na CP).
Do rzeczy. Miałem podobne objawy w quadro, silniki po aktywacji nie pracowały ale reagowały na drążek gazy, strzały w silniki, nierówna praca, model "ściągało" na jedną stronę bez względu na tryb lotu, jeden z siników pracował z oporami.
Model po kalibracji poziomicą elektroniczną, regulatory kalibrowane z odbiornika.
Co pomogło:
-ponowna kalibracja regulatorów przy trymerach i sub trymerach na 0.
-wgranie softu z #define MINTHROTTLE 1250 //TowerPro12A fast PWM
-i ... PID-y w dół.
Oczywiście ponowna regulacja zakresu obrotów, czujników ...
Model pod pachę i na podwórko.
Zero poprzednich objawów, po załączeniu ACC, MAG i BARO minimalny dryf spowodowany
minimalnym wiatrem, trzymanie wysokości w granicach 80 cm.

W twoim modelu wiotkie są nogi ( wrażenie po obejrzeniu filmu).
Z czego jest zrobione ramię popychacza (czy na filmie widzę drut ?), jakie serwo ?
Spróbuj zamontować silniki od dołu.

- soft - 1.9 0.6.3 full ITG3200, BMA180, MS5611, HMC5883L
http://telnet.r-ce.pl/qua..._0.6.3_full.zip
- regulatory Mystery 20A fast
- silniki Emax Milticopter
Awatar użytkownika
Rayford
Posty: 747
Rejestracja: poniedziałek 16 lip 2012, 17:15
Lokalizacja: Gołdap
Kontakt:

Post autor: Rayford »

Przyszły w końcu nowe silniczki, silniki firmy Robbe 2827-34 założyłem je uruchomiłem i rewelacja! różnica miedzy tymi co wcześniej miałem a tymi kolosalna, nie ma żydach drgań, wiotkie nóżki trikoptera przestały być wiotkie, cały tricopter o wiele lżejszy, teraz waży z baterią 950gram

Zrobiłem pierwsze próby i widać że chce latać, nawet uniósł się kilka razy prawidłowo, widać, że potrzebuje grzebania w PID-ch których jeszcze nie ogarniam...

Z braku czasu zrobiłem próbę późnym wieczorem i nie za bardzo mogłem nacieszyć się bo szybko ściemniało, zauważyłem że raz startuje równo a innym razem ciągnie na któryś bok bok ... Zapytam ... czytałem na forum rożne wypowiedzi i piszą niektórzy np: że z włączonym baro lub wyłączonym, włączonymi żyrami, włączonymi żyrami o co chodzi, czy to że coś jest włączone to chodzi oto że czujniki są zaznaczone w wsadzie czy jakoś włącza się i wyłącza w trakcie lotu ?

Druga sprawa jak mam zaznaczone te trzy czujniki w programie to w MultiWiiCont... nie powinno wyświetlać się czujniki jako active? Czasami jest ACC active ale teraz np: wszystko jest na OFF, o co z tym chodzi ?
Awatar użytkownika
miś
Posty: 9242
Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Lokalizacja: Bytom

Post autor: miś »

Bo czujnili, a właściwie tryby lotu (wspomagania czujnikami) przełącza się w locie przy pomocy przełączników na kanałach AUX.
Pzdr. -----MIŚ-----
Awatar użytkownika
Rayford
Posty: 747
Rejestracja: poniedziałek 16 lip 2012, 17:15
Lokalizacja: Gołdap
Kontakt:

Post autor: Rayford »

miś pisze:Bo czujnili, a właściwie tryby lotu (wspomagania czujnikami) przełącza się w locie przy pomocy przełączników na kanałach AUX.
A tak trochę więcej na ten temat lub gdzie o tym poczytać ?
Awatar użytkownika
lukisek
Posty: 1333
Rejestracja: niedziela 28 lut 2010, 16:24
Lokalizacja: Bydgoszcz/Limerick

Post autor: lukisek »

opisuje sytuację w której kopter skręca a nie wychyla się ramię ogona- ma skręcić w prawo silnik przeciwdziała wychylajac się w prawo(trzeba wziąć w lapki kopter i nim próbować skręcac ) .Z twojego punktu widzenia napisałeś także poprawnie tylko punkt odniesienia inny
i tak skonczysz ... wrając do RC
ODPOWIEDZ