GPS Naza
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Wrócę do swojego problemu, z wywracającym się quadem. Chyba powoli dochodzę o co chodzi, może moje obserwacje przydadzą się komuś w przyszłości.
Przełożyłem całość do starej ramy, objaw był taki, że quad utrzymywał się w zawisie ale mocno się bujał i ciężko było nad nim zapanować.
Dołożyłem pod nazę z grubej taśmy dwustronnej piankowej cztery małe kosteczki i quad zaczął latać już lepiej. Jeszcze jest trochę nieswój, trochę się buja ( http://youtu.be/krJCdTtxlNI )ale jest w miarę sterowny i utrzymuje wysokość. Tak więc wydaje mi się, że generowane drgania z ramy zakłócają pracę kontrolera.
Przełożyłem całość do starej ramy, objaw był taki, że quad utrzymywał się w zawisie ale mocno się bujał i ciężko było nad nim zapanować.
Dołożyłem pod nazę z grubej taśmy dwustronnej piankowej cztery małe kosteczki i quad zaczął latać już lepiej. Jeszcze jest trochę nieswój, trochę się buja ( http://youtu.be/krJCdTtxlNI )ale jest w miarę sterowny i utrzymuje wysokość. Tak więc wydaje mi się, że generowane drgania z ramy zakłócają pracę kontrolera.
Jak do tej pory, nie Pokazałeś żadnych zdjęć swojej platformy. Zarówno tej co "fikała", jak i obecnej...
Naę miałem przyklejoną na zwykłej gąbce dwustronnej (takiej do przyklejania luster), i nie było żadnego problemu z utrzymaniem wysokości i pozycji bez GPS
Ta twoja skacze jak narowisty byczek w zagrodzie... No chyba, że Latasz w trybie "manual"
Ale i tak nie powinno być takich oscylacji...
Naę miałem przyklejoną na zwykłej gąbce dwustronnej (takiej do przyklejania luster), i nie było żadnego problemu z utrzymaniem wysokości i pozycji bez GPS
Ta twoja skacze jak narowisty byczek w zagrodzie... No chyba, że Latasz w trybie "manual"
Ale i tak nie powinno być takich oscylacji...
-
- Posty: 859
- Rejestracja: czwartek 09 wrz 2010, 16:41
- Lokalizacja: Kołobrzeg
[quote="Marcin77"]Coldmami ty chciales chyba uzyc failsafe na innym przelaczniku ?...
Moze sprawdzilbys ta metoda jak jest opisana ponizej..
quote]
Nie, ja chce miec gps, atti, fail safe na 3 pozycyjnym
wyzwalanie migawki na 2 pozycyjnym
Home lock na 2 pozycyjnym
pochylanie gimbala pokretlem.
pierwsze i ostatnie mam juz ustawione, ale nie wiem jak dodac te dwa przelaczniki. Raz jeden dodalem ale zmienial tez kanal z przelacznikiem 3 pozycyjnym.
Moze sprawdzilbys ta metoda jak jest opisana ponizej..
quote]
Nie, ja chce miec gps, atti, fail safe na 3 pozycyjnym
wyzwalanie migawki na 2 pozycyjnym
Home lock na 2 pozycyjnym
pochylanie gimbala pokretlem.
pierwsze i ostatnie mam juz ustawione, ale nie wiem jak dodac te dwa przelaczniki. Raz jeden dodalem ale zmienial tez kanal z przelacznikiem 3 pozycyjnym.
Nie wrzuciłem fotek, bo nie mam konta na żadnej stronie do umieszczania zdjęć, a jak chcę wrzucić bezpośrednio na forum to pisze, że nie ma miejsca.
Faktycznie Romanie masz rację trochę wibruje, muszę wymienić ośkę, bo tyle wywrotek co przyjął przed weekendem to chyba nic by nie przeżyło
Już doszedłem o co chodzi, założyłem szufladę z napędu CD z gumkami i do tego przykleiłem NAZĘ - lata stabilnie jak nigdy dotąd.
Tak więc podsumuję swoje obserwacje dla potomności:
1. Zbyt duże drgania ramy - quad buja się leciutko na boki (lekkie drgnięcia).
2. Jeszcze większe drgania - buja się mocno - tak jak na filmiku.
3. Jeszcze większe drgania - jest niestabilny i zaczyna szwankować czujnik barometryczny, zaczyna gwałtownie zmieniać wysokość.
4. Jeszcze większe drgania - zaczyna żyć własnym życiem, staje się praktycznie nie do opanowania.
5. Przekroczona max. granica drgań - po starcie od razu wywraca się do góry nogami.
Faktycznie Romanie masz rację trochę wibruje, muszę wymienić ośkę, bo tyle wywrotek co przyjął przed weekendem to chyba nic by nie przeżyło
Już doszedłem o co chodzi, założyłem szufladę z napędu CD z gumkami i do tego przykleiłem NAZĘ - lata stabilnie jak nigdy dotąd.
Tak więc podsumuję swoje obserwacje dla potomności:
1. Zbyt duże drgania ramy - quad buja się leciutko na boki (lekkie drgnięcia).
2. Jeszcze większe drgania - buja się mocno - tak jak na filmiku.
3. Jeszcze większe drgania - jest niestabilny i zaczyna szwankować czujnik barometryczny, zaczyna gwałtownie zmieniać wysokość.
4. Jeszcze większe drgania - zaczyna żyć własnym życiem, staje się praktycznie nie do opanowania.
5. Przekroczona max. granica drgań - po starcie od razu wywraca się do góry nogami.
-
- Posty: 859
- Rejestracja: czwartek 09 wrz 2010, 16:41
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Czy ktoś miał może taki problem ????
Latałem quadem wczoraj i bardzo ładnie utrzymywał się w zawisie, latałem dzisiaj rano i też było super. Natomiast popołudniu wystąpił mały problem, jak zostawiałem go w zawisie, w trybie GPS to przez krótką chwilę wisiał, potem zaczynał powolutku zataczać okrąg. Na początku o średnicy ok. 2 m (czytałem wcześniej, że może tak oscylować). Ale quad zaczynał stopniowo zataczać coraz większy okrąg i coraz bardziej przyśpieszać. W pewnym momencie przerywałem ten proces korygując ręcznie jego lot, bo okrąg zaczynał mieć średnicę ok. 30m a prędkość myślę, że już dochodziła do ok. 30 km/h. Za każdym razem zaczynał zataczać okrąg w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara. Dioda nazy sygnalizowała, że dowiązał się do więcej niż 6 satelitów, bo mrygała zielona dioda.
Może ktoś spotkał się z takim objawem ??
Latałem quadem wczoraj i bardzo ładnie utrzymywał się w zawisie, latałem dzisiaj rano i też było super. Natomiast popołudniu wystąpił mały problem, jak zostawiałem go w zawisie, w trybie GPS to przez krótką chwilę wisiał, potem zaczynał powolutku zataczać okrąg. Na początku o średnicy ok. 2 m (czytałem wcześniej, że może tak oscylować). Ale quad zaczynał stopniowo zataczać coraz większy okrąg i coraz bardziej przyśpieszać. W pewnym momencie przerywałem ten proces korygując ręcznie jego lot, bo okrąg zaczynał mieć średnicę ok. 30m a prędkość myślę, że już dochodziła do ok. 30 km/h. Za każdym razem zaczynał zataczać okrąg w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara. Dioda nazy sygnalizowała, że dowiązał się do więcej niż 6 satelitów, bo mrygała zielona dioda.
Może ktoś spotkał się z takim objawem ??
Chętnie bym ci pomógł ale bez screnow z ustawien i fotek samego modelu ..zwlaszcza umiejscowienia gps.. to cieżko cokolwiek zrobic. Cieżko wywrozyc co tam poustawiales i jak to poskladales. Polecam dropbox, darmowy picasaweb z Google albo imagehack do uploud-u zdjec. Albo wrzuc mi na maila i Ci dam linka do albumu. Pozdrawiam
JR XG8, F550NazaGps (stock)
ImmRC 5.8G
ImmRC 5.8G
Witam:-)
Panowie jest mały problem z włączeniem RTH z aparatury.
Wszystko działa dobrze, Po wyłączeniu aparatury RTH funkcjonuje również ok. Quad wraca i ląduje bardzo precyzyjnie do miejsca startu.
Wszystko jest niby dobrze ustawione, jednak włączenie RTH z przycisku w aparaturze nie działa, quad zachowuje się cały czas jakby był w hold pozycji.
Jakieś pomysły, sugestie???
Panowie jest mały problem z włączeniem RTH z aparatury.
Wszystko działa dobrze, Po wyłączeniu aparatury RTH funkcjonuje również ok. Quad wraca i ląduje bardzo precyzyjnie do miejsca startu.
Wszystko jest niby dobrze ustawione, jednak włączenie RTH z przycisku w aparaturze nie działa, quad zachowuje się cały czas jakby był w hold pozycji.
Jakieś pomysły, sugestie???
Tak wiem, ale nie o to chodzi.Artu pisze:Jeśli chodzi Tobie o Home Lock i Curse Lock, to nie są jednoznaczne z RTH.
Co do włączenia RTH z aparatury to również nie byłem tego pewny. W wukongu na pewno można to zrobić. Dziś oglądałem jeden filmik na YT, gdzie pokazana była funkcja RTH i ewidentnie widać, że gość włączył tą funkcję z przycisku nie wyłączając przy tym apki. Więc się da...
Już sprawdzam...Coldmami pisze:a podswietla Ci sie na niebiesko Fail-Safe w GUI jak przelaczysz przycisk?