Virtualdub deshake filter v3.0 w akcji - porownanie zoom

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
yay
Posty: 175
Rejestracja: piątek 12 mar 2010, 20:08
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Virtualdub deshake filter v3.0 w akcji - porownanie zoom

Post autor: yay »

Jeszcze dzisiaj rano o filtrach deshake wiedzialem tylko tyle, ze istnieja.
Dzisiaj zrobilem 20 minutowy research, pozniej 2 godzinki eksperymentowania (uruchomienie filtrowania troche jednak trwa) i sa pozytywne efekty.

Ponizej zamiezsam filmik porownanie co potrafi deshaker v3.0 (http://www.guthspot.se/video/deshaker.htm).



Gorny lewy obraz to oryginal.
Lewy dolny - wlaczony deshake. Widac 'o co chodzi'...
Gorny prawy - wlaczony staly zooom zeby ukryc czarne krawedzie po bokach - spory fragment obrazu obciety, spadla jakosc...
Prawy dolny - adaptacyjny zoom. Chyba najlepszy efekt.

Reszta opcji filtrowania pozostawiona w domyslnych utawienaich.

Ehhh ... teraz tylko zeby mikolaj przyniosl mi gopro :)
Awatar użytkownika
Ptasiek
Posty: 98
Rejestracja: poniedziałek 18 kwie 2011, 21:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ptasiek »

Ten zoom adaptacyjmy jest do ustawienia w Virtualdub czy to oddzielny filtr ?
Sent from my Commodore C64 using Tapatalk
Awatar użytkownika
Zbeer
Posty: 371
Rejestracja: piątek 05 lis 2010, 20:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Zbeer »

Zoom adaptacyjny ustawiasz w deshakerze w pass2. Czyli musisz mieć virtualduba i plugin deshaker i możesz się bawić.

Przykład

Awatar użytkownika
kuki83
Posty: 2091
Rejestracja: wtorek 19 paź 2010, 19:08
Lokalizacja: Ropczyce/Podkarpacie

Post autor: kuki83 »

Zbeerladen, ty znasz chyba trochę virtualdub'a jak otworzyć pliki z gopro ? 8.mp4 ?
Awatar użytkownika
paku
Posty: 500
Rejestracja: poniedziałek 13 lut 2012, 11:57
Lokalizacja: wa-wa

Post autor: paku »

Musi być specjalna wersja z obsługa mp4 czy jakiś dodatek >> google.
Kiedyś coś instalowałem, teraz już nie pamiętam.
Pamiętaj - Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany :)
Awatar użytkownika
lukisek
Posty: 1333
Rejestracja: niedziela 28 lut 2010, 16:24
Lokalizacja: Bydgoszcz/Limerick

Post autor: lukisek »

proszzz ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=c-Ovsrnl ... r_embedded#!

http://vimeo.com/8596726

Lukisek kiedys sie produkowal dla potomnosci ;-)
i tak skonczysz ... wrając do RC
Awatar użytkownika
paku
Posty: 500
Rejestracja: poniedziałek 13 lut 2012, 11:57
Lokalizacja: wa-wa

Post autor: paku »

Pamiętaj - Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany :)
Awatar użytkownika
kuki83
Posty: 2091
Rejestracja: wtorek 19 paź 2010, 19:08
Lokalizacja: Ropczyce/Podkarpacie

Post autor: kuki83 »

o co kaman ?

"This frame was not processed in pass 1"
Awatar użytkownika
paku
Posty: 500
Rejestracja: poniedziałek 13 lut 2012, 11:57
Lokalizacja: wa-wa

Post autor: paku »

Obróbka filmu odbywa się w tzw przejściach "pass'ach".

Np. divx czy xvid lepiej skompresują film jeśli najpierw 1 raz go przelecą i "pomierzą", a dopiero po tym, w 2nd pass'ie, robi się finalną wersję filmu.

Deshaker też tak działa (przeczytaj instrukcję). Najpierw zapuszczasz mu 1st pass /w menu file -> analize .. , a dopiero później robisz "save as avi" i zapisujesz film.

W pierwszym przelocie tworzone są pliki tekstowe z informacjami o tym co jest w danym filmie, w drugim jest to wykorzystane do obróbki.

Pomiędzy pass'ami zmieniasz mu tryb w konfiguracji /dwa duże guziki po lewej na górze/

Błąd oznacza, chyba, że nie znalazł pliku z pierwszego przejścia, czyli że go nie było.
Pamiętaj - Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany :)
Awatar użytkownika
kuki83
Posty: 2091
Rejestracja: wtorek 19 paź 2010, 19:08
Lokalizacja: Ropczyce/Podkarpacie

Post autor: kuki83 »

dzięki za podpowiedz, co prawda poradziłem sobie wcześniej, przynajmniej wiem że dobrze robię

mam jeszcze pytanie

polecanie jakieś parametry w pass 1 , pass2 ?
Awatar użytkownika
loop
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 27 sty 2011, 08:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: loop »

kuki83 te parametry są bardzo indywidualne, bo to zależy jaki materiał obrabiasz do stabilizacji. Jak obrabiam HD, to liczenie całego ekranu nie ma sensu, więc za pomocą parametrów robię martwe pole środka i liczy w sumie ramę dookoła. W efekcie liczy krócej.
Ustawiając grida (gęstość punktów po których będą liczone vektory) też możesz dać np rzadszy grid i masz szybciej. Tak samo w czarnobiale masz szybciej i tak rezygnowałem i rozrzedzałam aż zaczęło szybko stabilizować full hd i w miarę sprawnie.
Najgorsze, że jak cokolwiek przemknie przez większą część kadru, to niestety podlega to uśrednieniu i potrafi wtedy "bujnąć", ale chyba można eliminować z liczenia te fragmenty.

Idealnie jest zrobić sobie 10 sekundową próbkę i na niej przećwiczyć ile wlezie ;)
ODPOWIEDZ