Czy macie jakis sprawdzony deshaker do obrazu video? Chodzi o plywanie obrazu od wysokich drgan czestotliwosci.
Moze jest jakas taka fukcja w Sony Vegas ?
I druga sprawa - jak najlatwiej rozmazac np w sony vegas dany obszar na ekranie?
Stale miejsce , rozmazanie lokalne, reszta ma byc ostra.
Pozdr,
VaderJK
: piątek 14 gru 2012, 09:02
autor: loop
jello chcesz usuwać, czy poruszenie, szarpnięcia kamerą?
: piątek 14 gru 2012, 09:53
autor: vintersky
vaderjk, Sony stabilize w media fx (wersja 12 pro) a we wcześniejszych prawy klik na klip i stabilize.
Metod na rozmazywanie jest sporo. Można na masce kawałek rozmazywanie naprzyklad. Odnośnie obydwu pytań to na yt jest całe mnóstwo videoporadnikow które calkiem znosnie opisują prawie każdy trik w tym programie.
: piątek 14 gru 2012, 10:32
autor: vaderjk
Chodzi o jello
To jest ze smiglaka
: piątek 14 gru 2012, 10:34
autor: vintersky
Realnie na jello nic rzeczywiście nie poradzisz poza mechanicznym usunięciem tegoż przed nagraniem. Pozostaje udoskonalić platformę.
: piątek 14 gru 2012, 12:17
autor: vaderjk
No ze smiglakiem 450 to ciezko bedzie cos wymajstrowac szczegolnie ze juz swoje przezyl...
Czyli zadnym filtrem w postprodukcji sie nie zredukuje tego?
Chyba ze sa jakies podstawki antyvibracyjne ktore moga wyeliminowac drgania wysokich czestotliwosci ? I to by musialo byc cos malego - jak na kamerke 808 #16
: piątek 14 gru 2012, 12:55
autor: ci3jk4
Ona ma małą masę, więc tym ciężej będzie ją odizolowac, może pokombinuj tak żeby była przymocowana do jakiegoś ciężkiego elementu. Nie mam pojęcia o helikach, ale może np do baterii i dopiero baterię jakoś odizolowac.
: poniedziałek 17 gru 2012, 08:27
autor: vaderjk
Czyli programowo nie mam co nawet probowac ? Tzn jello nie da rady usunac - czy nawet zlagodzic?
Mam virtualduba + deshakera - > ale na razie nie wiem jak go dobrze zastosowac...
: poniedziałek 17 gru 2012, 09:56
autor: ci3jk4
Wielu próbowało i wielu poległo, też się męczyłem z tym przez jakiś czas, aż w końcu odpuściłem i zająłem się amortyzacją mocowania kamery. Dużo szybciej poszło niż próby obróbki na kompie.
Co do duba i deshakera, to na youtubie jest wiele tutoriali razem z podanymi ustawieniami.
: poniedziałek 17 gru 2012, 11:01
autor: waldorf
Jello jest skutkiem ogólnie znanej wady matryc CMOS tzw. rolling shutter - chodzi o zapis poszczególnych linii matrycy, który nie odbywa się w jednym czasie, dlatego drgania kamery są rejestrowane jak swoista galaretka i nie ma absolutnie żadnego wzoru na usunięcie jello, co innego z samym "rs" jego da się minimalizować np. podczas panoramowania itp.
: poniedziałek 17 gru 2012, 11:25
autor: Ładziak
waldorf pisze:nie ma absolutnie żadnego wzoru na usunięcie jello
Nie do końca... Deshaker dla VD ma funkcję usuwania. Należy jedynie "zaptaszkować" stosowne okienko i wstawić odpowiednią wartość RS. Dla popularnych kamer i aparatów ta wielkość jest podana w tutorialu na stronie pluginu, dla innych trzeba ją dobrać metodą prób i wybuchów
: poniedziałek 17 gru 2012, 13:16
autor: vaderjk
No to moze z innej strony -> to jest mala kamerka typu key-chain - 808 #16 - jak ja odizolowac od smiglaka - tzn co pomaga na drgania wysokiej czestotliwosci?
Teraz jest na wycietej kabince, na 2 warstwach tasmy dwustronnej i na rzepie .
Czy mozecie cos poradzic - co dodac zeby usunac drgania wys czest.?
Wczesniej mialem pianke jeszcze - ale efekt byl zly - kamerka latala prawo -lewo...
Teraz jest stosunkowo sztywno.
: poniedziałek 17 gru 2012, 15:30
autor: Rurek
Przymocować kiczajna do czegoś ciężkiego (z 50gr minimum) i dopiero takie ustrojstwo izolować gąbkami, gumkami, zatyczkami do uszu...
: poniedziałek 17 gru 2012, 15:46
autor: cholo
mniejsza srednica smigiel i wyzsze obroty, smigla najlepiej trojlopatowe i bardzo dobrze wywazone. mozna tez wywazyc silniki. u mnie kiczajn normalnie zamocowany na rzepie i nie ma jello.
: poniedziałek 17 gru 2012, 17:38
autor: waldorf
Ładziak pisze:Nie do końca... Deshaker dla VD ma funkcję usuwania. Należy jedynie "zaptaszkować" stosowne okienko i wstawić odpowiednią wartość RS. Dla popularnych kamer i aparatów ta wielkość jest podana w tutorialu na stronie pluginu, dla innych trzeba ją dobrać metodą prób i wybuchów
ale ja pisałem o metodzie, która naprawdę coś daje - to w VD to chyba nie do końca daje idealny rezultat - no chyba, że coś nowego wymyślili - więc jak zobaczę to uwierzę - przy okazji nie mam VD więc może ktoś by zademonstrował jak to działa.