Deshaker obrazu video

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

vaderjk
Posty: 383
Rejestracja: wtorek 02 lis 2010, 18:29
Lokalizacja: Wrocław

Deshaker obrazu video

Post autor: vaderjk »

Witam,

Czy macie jakis sprawdzony deshaker do obrazu video? Chodzi o plywanie obrazu od wysokich drgan czestotliwosci.

Moze jest jakas taka fukcja w Sony Vegas ?




I druga sprawa - jak najlatwiej rozmazac np w sony vegas dany obszar na ekranie?
Stale miejsce , rozmazanie lokalne, reszta ma byc ostra.


Pozdr,

VaderJK
Awatar użytkownika
loop
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 27 sty 2011, 08:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: loop »

jello chcesz usuwać, czy poruszenie, szarpnięcia kamerą?
^ sens tylko w postępie ^
Awatar użytkownika
vintersky
Posty: 471
Rejestracja: piątek 28 paź 2011, 17:51
Lokalizacja: Warszawa / Józefów

Post autor: vintersky »

vaderjk, Sony stabilize w media fx (wersja 12 pro) a we wcześniejszych prawy klik na klip i stabilize.

Metod na rozmazywanie jest sporo. Można na masce kawałek rozmazywanie naprzyklad. Odnośnie obydwu pytań to na yt jest całe mnóstwo videoporadnikow które calkiem znosnie opisują prawie każdy trik w tym programie.
Się lata, się testuje, się mądrzy!
vaderjk
Posty: 383
Rejestracja: wtorek 02 lis 2010, 18:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vaderjk »

Chodzi o jello





To jest ze smiglaka
Awatar użytkownika
vintersky
Posty: 471
Rejestracja: piątek 28 paź 2011, 17:51
Lokalizacja: Warszawa / Józefów

Post autor: vintersky »

Realnie na jello nic rzeczywiście nie poradzisz poza mechanicznym usunięciem tegoż przed nagraniem. Pozostaje udoskonalić platformę.
Się lata, się testuje, się mądrzy!
vaderjk
Posty: 383
Rejestracja: wtorek 02 lis 2010, 18:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vaderjk »

No ze smiglakiem 450 to ciezko bedzie cos wymajstrowac szczegolnie ze juz swoje przezyl...

Czyli zadnym filtrem w postprodukcji sie nie zredukuje tego?

Chyba ze sa jakies podstawki antyvibracyjne ktore moga wyeliminowac drgania wysokich czestotliwosci ? I to by musialo byc cos malego - jak na kamerke 808 #16
Awatar użytkownika
ci3jk4
Posty: 1576
Rejestracja: środa 25 kwie 2012, 16:35
Lokalizacja: Gdańsk / Straszyn

Post autor: ci3jk4 »

Ona ma małą masę, więc tym ciężej będzie ją odizolowac, może pokombinuj tak żeby była przymocowana do jakiegoś ciężkiego elementu. Nie mam pojęcia o helikach, ale może np do baterii i dopiero baterię jakoś odizolowac.
vaderjk
Posty: 383
Rejestracja: wtorek 02 lis 2010, 18:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vaderjk »

Czyli programowo nie mam co nawet probowac ? Tzn jello nie da rady usunac - czy nawet zlagodzic?

Mam virtualduba + deshakera - > ale na razie nie wiem jak go dobrze zastosowac...
Awatar użytkownika
ci3jk4
Posty: 1576
Rejestracja: środa 25 kwie 2012, 16:35
Lokalizacja: Gdańsk / Straszyn

Post autor: ci3jk4 »

Wielu próbowało i wielu poległo, też się męczyłem z tym przez jakiś czas, aż w końcu odpuściłem i zająłem się amortyzacją mocowania kamery. Dużo szybciej poszło niż próby obróbki na kompie.

Co do duba i deshakera, to na youtubie jest wiele tutoriali razem z podanymi ustawieniami.
Awatar użytkownika
waldorf
Posty: 783
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 13:00
Lokalizacja: Zbąszyń/Poznań
Kontakt:

Post autor: waldorf »

Jello jest skutkiem ogólnie znanej wady matryc CMOS tzw. rolling shutter - chodzi o zapis poszczególnych linii matrycy, który nie odbywa się w jednym czasie, dlatego drgania kamery są rejestrowane jak swoista galaretka i nie ma absolutnie żadnego wzoru na usunięcie jello, co innego z samym "rs" jego da się minimalizować np. podczas panoramowania itp.
Pozdrawiam Waldek
http://heli.waldorf.pl
Awatar użytkownika
Ładziak
Posty: 1236
Rejestracja: czwartek 16 cze 2011, 00:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ładziak »

waldorf pisze:nie ma absolutnie żadnego wzoru na usunięcie jello
Nie do końca... Deshaker dla VD ma funkcję usuwania. Należy jedynie "zaptaszkować" stosowne okienko i wstawić odpowiednią wartość RS. Dla popularnych kamer i aparatów ta wielkość jest podana w tutorialu na stronie pluginu, dla innych trzeba ją dobrać metodą prób i wybuchów :-)
vaderjk
Posty: 383
Rejestracja: wtorek 02 lis 2010, 18:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vaderjk »

No to moze z innej strony -> to jest mala kamerka typu key-chain - 808 #16 - jak ja odizolowac od smiglaka - tzn co pomaga na drgania wysokiej czestotliwosci?

Teraz jest na wycietej kabince, na 2 warstwach tasmy dwustronnej i na rzepie .

Czy mozecie cos poradzic - co dodac zeby usunac drgania wys czest.?

Wczesniej mialem pianke jeszcze - ale efekt byl zly - kamerka latala prawo -lewo...
Teraz jest stosunkowo sztywno.
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

Przymocować kiczajna do czegoś ciężkiego (z 50gr minimum) i dopiero takie ustrojstwo izolować gąbkami, gumkami, zatyczkami do uszu...
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
cholo
Posty: 3371
Rejestracja: środa 03 lut 2010, 21:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cholo »

mniejsza srednica smigiel i wyzsze obroty, smigla najlepiej trojlopatowe i bardzo dobrze wywazone. mozna tez wywazyc silniki. u mnie kiczajn normalnie zamocowany na rzepie i nie ma jello.
Awatar użytkownika
waldorf
Posty: 783
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 13:00
Lokalizacja: Zbąszyń/Poznań
Kontakt:

Post autor: waldorf »

Ładziak pisze:Nie do końca... Deshaker dla VD ma funkcję usuwania. Należy jedynie "zaptaszkować" stosowne okienko i wstawić odpowiednią wartość RS. Dla popularnych kamer i aparatów ta wielkość jest podana w tutorialu na stronie pluginu, dla innych trzeba ją dobrać metodą prób i wybuchów :-)
ale ja pisałem o metodzie, która naprawdę coś daje - to w VD to chyba nie do końca daje idealny rezultat - no chyba, że coś nowego wymyślili - więc jak zobaczę to uwierzę ;-) - przy okazji nie mam VD więc może ktoś by zademonstrował jak to działa.
Pozdrawiam Waldek
http://heli.waldorf.pl
ODPOWIEDZ