Witam serdecznie.
Od pół roku bawię się czasem dronem którego kupiłem w Chinach.
Nurtuje mnie kilka pytań:
- dlaczego zaraz po zakupie dron latał naprawdę wysoko, 250mb robił bez problemu.
Po sparowaniu go z telefonem który miał dostęp do internetu dron dobija do max 150mb i wyżej już nie poleci.
Ustawienia mogę zmieniać jedynie wg. skali od-do która podaje wartości w ustawieniach drona na telefonie.
- oczywiście kilkanaście razy już zaliczyłem drzewa, budynki, słupy itd, skrzydła są porysowane i mają kilka maluśkich ubytków. Dosłownie 0.5mm do max 1mm. Powinienem zmienić już na nowe czy to nie przeszkadza?
- pomimo że silniki są bezszczotkowe kilkanaście razy zostały zatrzymane drastycznie na pełnej prędkości... to je psuje, zużywa? Czy nie mam się czym martwić.
- latam zimą w mróz i jak sypie śnieg lub przy mżawce... to źle dla silników?
- dron zaczął wolniej latać do przodu, natomiast szybciej do tyłu. Kalibracja "pilota" nie poprawia tego.
Pozdrawiam wszystkich i czekam na odpowiedzi, sugestie.
MJX Bugs B5W ustawienia i kilka pyatń laika
Moderatorzy: Adrián, breweryhills, moderatorzy2014, moderatorzy
Re: MJX Bugs B5W ustawienia i kilka pyatń laika
Śmigła. Skrzydła ma samolotrapez pisze:skrzydła
Im większy ubytek tym większe niewyważenie śmigła a co za tym idzie wibracje. Wibracje mają negatywny wpływ na żywotność łożysk w silnikach i zakłócają pracę żyroskopów przez co kopter może stać się niemożliwy do opanowania. Dodatkowo ubytki powodują osłabienie śmigła co z kolei niesie ryzyko odpadnięcia łopaty (lub jej fragmentu) w trakcie lotu. Ciężko z opisu słowno muzycznego wywnioskować czy to "już czas" czy jeszcze można pośmigać. Musisz sam ocenić. Jak nie masz dostępu do wyważarki to załóż nowe, kopter w rękę, nad głowę i odpal silniki. Jak wibracje będą wyczuwalnie mniejsze na nowych śmigłach to je zostaw. Znaczy że tamte już szlag trafił. Zaznaczam że to bardzo niedokładna metoda i zdecydowanie sugeruję zaopatrzenie się w stosowne narzędzie.rapez pisze: mają kilka maluśkich ubytków. Dosłownie 0.5mm do max 1mm. Powinienem zmienić już na nowe czy to nie przeszkadza?
Ryzykujesz zgięcie wału (bo jak mniemam "zatrzymanie" wynikło z zablokowania śmigła, spalenie uzwojenia (jeżeli mimo zatrzymania dalej będziesz dawał gaz) uszkodzenie regulatorówrapez pisze: pomimo że silniki są bezszczotkowe kilkanaście razy zostały zatrzymane drastycznie na pełnej prędkości... to je psuje, zużywa? Czy nie mam się czym martwić.
Dla silników? Generalnie nie. Dla reszty elektroniki - już niekoniecznie.rapez pisze:latam zimą w mróz i jak sypie śnieg lub przy mżawce... to źle dla silników?
Ten wredny...