Polskie Forum FPV
http://rc-fpv.pl/

FIMI X8 SE
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=73&t=45498
Strona 3 z 9

Autor:  kuczy [ czwartek 31 sty 2019, 16:09 ]
Tytuł:  Re: FIMI X8 SE

Nie oceniał bym pliku DNG, w podgladzie "InfranView".. zamportowane do LightRooma plus próba korekcji barw itp.. - ogólnie zmieniając balans bieli na przyjemniejszy dla oka - dół kadru wpada niesamowicie w fiolety. Starałem się je usunąć i coś nawet wyszło, ale nie chwalił bym się takim zdjęciem.

W LR po zaimportowaniu pliku suwaki od odszumiania mają juz pewną wartość. Zjechałem nimi do zera i doszedlem do wniosku, że niestety w ciemnych partiach obrazu jest mnóstwo kolorowego szumu....
Znajomi z naszego UAVO Trojmiasto potwierdzili moje spostrzeżenia.

Nie chcę wydawać wyroków, specjalistą nie jestem, ale jestem dość zawiedzony.
Mam wrażenie, ze lepsze RAWy wychodzą z kamerki sportowej GitUp jaką miałem kiedyś na dronie. Oczywiscie to subiektywna ocena - trza poczekać na wiecej materiałów.

Autor:  sqrski [ piątek 01 lut 2019, 12:03 ]
Tytuł:  Re: FIMI X8 SE

kuczy pisze:
W LR po zaimportowaniu pliku suwaki od odszumiania mają juz pewną wartość. Zjechałem nimi do zera i doszedlem do wniosku, że niestety w ciemnych partiach obrazu jest mnóstwo kolorowego szumu....
Znajomi z naszego UAVO Trojmiasto potwierdzili moje spostrzeżenia.
Nie chcę wydawać wyroków, specjalistą nie jestem, ale jestem dość zawiedzony.
Mam wrażenie, ze lepsze RAWy wychodzą z kamerki sportowej GitUp jaką miałem kiedyś na dronie. Oczywiscie to subiektywna ocena - trza poczekać na wiecej materiałów.


A nie brakuje Ci ostrości?
Ze zdjęć wrzuconych na grupę widać, że (w porównaniu do Mi Drone) ma toto trochę opcji manualnych. Trzeba zatem poczekać na trochę więcej surowych materiałów.

Autor:  Jagoda [ piątek 01 lut 2019, 17:04 ]
Tytuł:  Re: FIMI X8 SE

Hmm.
Koncentracja na filmach, fotkach....
A jak z zakładką "support" ?
https://www.fimi.com/fimi-x8-se.html
Jak Wy to widzicie?
"Zapytowywuję", bo na dzień dzisiejszy w P4 mam silnik do wymiany i w zasadzie nie widzę problemu.
-Mogę kupić ( w PL też) i sam wymienić albo
-Mogę zlecić w serwisie (w PL też)

Autor:  kuczy [ sobota 02 lut 2019, 17:53 ]
Tytuł:  Re: FIMI X8 SE

Supportu nie ma (tzn zakładki) - jeszcze nie ma co supportować dopiero pierwsze sztuki przyjeżdżają do ludzi. Ale racja - prwnie trza będzie odsyłać do Chin - wszytstkie "serwisy Xiaomi" skupiają sie na telefonach.. :-D :-D

Myślę, że sytuacja się zmieni, ponieważ Xiaomka ma bardzo fajne hulajnogi elektryczne - i w końcu muszą kiedyś to ogarnąć.


No to zagadka mniejszej ilości pixeli rozwiązana !
Dziś ten sam facet, od którego otrzymałem RAWy - zaprezentował wygląd aplikacji. są dwa formaty rozmiaru zdjęć, co ciekawe, o różnej szerokosci:
Także........ muszę powiedzieć, że NIESTETY - ale Rawy SĄ autentyczne :(

16:9 - 3840x2160
4:3 - 4000x3000

fimiapp.jpg
fimiapp.jpg [ 26.35 KiB | Przeglądany 1026 razy ]

Autor:  Adasko [ niedziela 03 lut 2019, 11:24 ]
Tytuł:  Re: FIMI X8 SE

Tylko czekac kiedy beda w sprzedazy by zamowic
czepiacie sie jakosci fotki w dronie 3 razy tanszym niz mavic 2

kto lata mi dronem jak ja to zakupi i tego malego gada
bo jest mniejszy
a xiaomi nie blokuje flyzone az tak jak DJI
i da sie latac w wiekszosci miejsacach

Autor:  kuczy [ niedziela 03 lut 2019, 12:43 ]
Tytuł:  Re: FIMI X8 SE

Adasko pisze:
Tylko czekac kiedy beda w sprzedazy by zamowic
czepiacie sie jakosci fotki w dronie 3 razy tanszym niz mavic 2

kto lata mi dronem jak ja to zakupi i tego malego gada
bo jest mniejszy
a xiaomi nie blokuje flyzone az tak jak DJI
i da sie latac w wiekszosci miejsacach


Obiektywna ocena miernoty tej kamery raczej nie jest czepianiem się.
Tu masz zdjęcie wykonane kamerką GitUp z soczewką 90st:

Obrazek

Kamera kosztuje na ceneo 341zł, ma 16MPix zamiast 12 jak w xiaomi, wyjście Video i sterowanie PWMem. Xiaomi serio się nie popisało - miał być "Mavić killer" - wyszła pupa. Można oczywiście poczekać na inne zdjęcia itp.... - ale sądząc po ilości szumu jaki widac w ciemnych obszarach obrazka RAWa xiaomi nie spodziewał bym się o wiele lepszych materiałów. A zdjęcie było robione w ciągu dnia.. - więc powodów do szumienia wiele nie było. Jeśli nie miał być to dron do zdjęć - to po co w takim razie opcja zapisywania RAWów ???
Fakt - jak ktoś szuka bajerów typu "wróci samo" albo "lata za mną - ale fajnie" - to jest spoko dron. Wolę jednak mieć lepszy obrazek niż czujniki funkcje auto i inne bajery.
ps - mój dronik nie ma żadnych "FlyZone" :P jeśli już na to patrzymy

Autor:  Adasko [ niedziela 03 lut 2019, 13:02 ]
Tytuł:  Re: FIMI X8 SE

to czym latasz jesli nie masz flyzone i jest to skladane
parottem ?

Autor:  pawelsky [ niedziela 03 lut 2019, 13:07 ]
Tytuł:  Re: FIMI X8 SE

kuczy pisze:
Obiektywna ocena miernoty tej kamery raczej nie jest czepianiem się.

Nie byloby czepianiem sie gdybys porownywal jablka do jablek a nie 2 przypadkowe zdjecia zrobione w roznych warunkach oswietleniowych, z czego dodatkowo jedno jest nieobrobionym RAWem a drugie JPGiem przemielonym przez filtry.

Obiektywna ocena musi odbywac sie w obiektywnych warunkach...

Autor:  kuczy [ niedziela 03 lut 2019, 13:14 ]
Tytuł:  Re: FIMI X8 SE

Adasko pisze:
to czpixhawkutasz jesli nie masz flyzone i jest to skladane
parottem ?


Adassko - wlasnym dronem na pixhawku. Wczesniej ja APM.
Pawelsky - jesli chcesz wrzucę rawa z Gita dla porownania, bo w sumie masz rację.

Autor:  pawelsky [ niedziela 03 lut 2019, 13:21 ]
Tytuł:  Re: FIMI X8 SE

kuczy pisze:
Pawelsky - jesli chcesz wrzucę rawa z Gita dla porownania, bo w sumie masz rację.

Jesli juz robic porownania, to takie


Autor:  kuczy [ niedziela 03 lut 2019, 15:05 ]
Tytuł:  Re: FIMI X8 SE

pawelsky pisze:
Jesli juz robic porownania, to takie


Cóż.. Sami Luo jest wlasnie pracownikiem Xiaomi (albo blisko z nimi współpracuje) więc owszem - porównanie 1:1 przy tych samych warunkach jest najlepsze, ale po tym co pokazywał (filmy na prawdę super) oraz tym jak unikał moich pytań o pliki DNG - nie za bardzo ufam jego produkcjom.

RAWa z Gdyni nie za bardzo mogę znaleźć - ale żeby nie było - DNG z GitUpa, gdzie masz bliski i daleki plan:
https://drive.google.com/open?id=0B911u ... FNnVkduRFU

a po obróbce:

http://multipartner.pl/wp-content/uploa ... /lodka.jpg

powiem Ci, że próbowałem na prawdę mocno wyciągnąć cokolwiek sensownego z RAWa z FIMI X8 SE. Chciałbym aby to była "Alternatywa dla DJI". Jedyne co udało mi się uzyskać to to:
przedpo.jpg
przedpo.jpg [ 76.71 KiB | Przeglądany 966 razy ]

Autor:  Jagoda [ niedziela 03 lut 2019, 16:26 ]
Tytuł:  Re: FIMI X8 SE

kuczy pisze:

Cóż.. Sami Luo jest wlasnie pracownikiem Xiaomi (albo blisko z nimi współpracuje) więc owszem - porównanie 1:1 przy tych samych warunkach jest najlepsze, ale po tym co pokazywał (filmy na prawdę super) oraz tym jak unikał moich pytań o pliki DNG - nie za bardzo ufam jego produkcjom.

To wiele wyjaśnia :-D Wobec powyższego też nie ufam. :!:
Nie jest tajemnicą jak "jutuberzy" zarabiają na: lokowaniu produktów, testach produktów, itd. itp.
Nie należę do tej śmietanki.
Ale mogę (za odpowiednią kasę) wykazać, że mój Szajs Note 4 robi takie same jakościowo fotki jak mój Nikon D500 z dowolnym szkłem. ;-)
Filmy również.
:-P :-P

Autor:  pawelsky [ poniedziałek 04 lut 2019, 11:16 ]
Tytuł:  Re: FIMI X8 SE

kuczy pisze:
Sami Luo jest wlasnie pracownikiem Xiaomi (albo blisko z nimi współpracuje)

Jestes w stanie to jakos potwierdzic, bo nie wygladasz na pewnego tego co piszesz?

Autor:  Jagoda [ poniedziałek 04 lut 2019, 17:06 ]
Tytuł:  Re: FIMI X8 SE

pawelsky pisze:
Jestes w stanie to jakos potwierdzic, bo nie wygladasz na pewnego tego co piszesz?

Hmm
Jakoś nie wpadło mi do czajnika, że kuczy może pisać z sufitu.
Ale..... jeżeli.... to będę musiał odszczekać "małe co nie co" :roll:

Autor:  kuczy [ poniedziałek 04 lut 2019, 18:44 ]
Tytuł:  Re: FIMI X8 SE

pawelsky pisze:
kuczy pisze:
Sami Luo jest wlasnie pracownikiem Xiaomi (albo blisko z nimi współpracuje)

Jestes w stanie to jakos potwierdzic, bo nie wygladasz na pewnego tego co piszesz?



Jak zapewne podejrzewasz - i słusznie - nie mam dostępu do jego umów, więc napisałem że jest pracownikiem ALBO bliko z nimi współpracuje. O bliskiej współpracy może świadczyć ilość filmów z Xiaomi - ale to jeszcze o niczym nie przesądza:
Sami2.jpg
Sami2.jpg [ 294.73 KiB | Przeglądany 865 razy ]



Natomiast tutaj masz pewien ślad współpracy - zaznaczyłem Xiaomi - Official - pan Sami Luo jest.... Administratorem...
- ale to nic... zobacz na datę posta z Unboxingiem: 13 Grudnia 2018 - NIKT jeszcze nie miał tego drona, można go było zaklepać w preorderze (wysyłki i tak się opóźniły jak wiadomo):
Sami1.jpg
Sami1.jpg [ 78.92 KiB | Przeglądany 865 razy ]



I ostatni screen - prawdopodobnie pierwsza osoba, która otrzymała tego drona - facet z Australii - więc blisko Chin, od czasu kiedy dostał tego drona wrzuca co chwilkę materiały - i w żadnym wypadku nie są one tak piękne jak "official - nieoficjal Sami Luo" - DATA POSTU 30 Stycznia 2019 !
Sami4.jpg
Sami4.jpg [ 53.79 KiB | Przeglądany 865 razy ]



Dla mnie - jeśli ktoś udaje niezależnego Youtubera, pokazuje tylko filmy z kamery (latający fimi widoczny był dopiero długo później) i to o wiele wiele wcześniej niż dron się w ogóle pojawia, a pozatym jest administratorem oficjalnej grupy Xiaomi na FB - MOŻNA tu mówić o współpracy - a to w jaki sposób z nimi współpracuje obchodzi mnie mniej niż materiały, które nie za bardzo pokrywają się z materiałami pana Ross Langdon.
Kolejna sprawa - na kilka moich zapytań o pliki DNG - zbywał je milczeniem, albo ew, odpisał - "tak jest taka opcja" - no super... - jakby mieli się czym pochwalić to by to zrobili - nie sądzicie ?

Uważam więc, że nie jest to pisanie "z sufitu". Też macie internet tak jak ja, możecie się przyłączyć do oficjalnej grupki Samiego Luo i ocenić to co publikował on vs to co pokazuje Ross Langdon - dla mnie on jest raczej pierwszym (albo pierwszyym któremu się chce) testerem tego drona.

pzdr.

Strona 3 z 9 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/