CX-20 Auto Pathfinder GPS - Quadcopter

Wszelkie gotowe modele za wyjątkiem DJI i Yuneec

Moderatorzy: Adrián, breweryhills, moderatorzy2014, moderatorzy

andrewfpl
Posty: 4
Rejestracja: środa 23 lip 2014, 19:52
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: andrewfpl »

a ja jeszcze raz zapytam czy ktos probowal polaczyc z aparatura Turnigy TGY 9x
cbsyriusz
Posty: 2
Rejestracja: środa 10 wrz 2014, 19:46
Lokalizacja: turek

Post autor: cbsyriusz »

Witam Wszystkich.
Jestem totalnie zalamany. Juz wiem ze w sobotę ważnej imprezy nie zalicze z kamerka i cx. Po kilkudziesieciu lotach zaliczylem glebe. Spadl na plecy z niewielkiej wysokości...jedno śmigło carbonowe peklo a reszta quada wyszla bez szwanku. Leżąc na plecach przez kilka sekund smigla byly zatrzymane przez trawę. Jak się wszystko wylaczylo każdy z silników był delikatnie ciepły. Wymieniłem smigla i latalem dalej.... ale jego zachowanie było jakieś spowolnione. Obrót wokol wlasnej osi nie równomierny i jakis opóźniony. Liczylem ze to wina dość silnego wiatru gdyż wcześniej latając nad morzem w pewnym momencie blokowal się i nie można bylo krecic się wokół własnej osi. Może to jakieś zabezpieczenie.? Wszystko w manualu oczywiście. Dziś przed imprezą chciałem poćwiczyć i lipa. Straszne opóźnienie obrotow silnika. Drazek obrotow na sam dół a on jeszcze sobie kreci....jakieś 10 sekund opóźnienie w stosunku do ruchów drazka. Czy ktoś może podejrzewac co jest przyczyną? Zamówilbym cześć. ..ale co mogło wysiąść? Może ktoś miał podobne problemy.
sebahop
Posty: 8
Rejestracja: piątek 22 sie 2014, 19:38
Lokalizacja: pl
Kontakt:

Post autor: sebahop »

udało mi się odpalić cx-20 wersje zero. tryb prawy throttle.
Chodziło o to, że prawą gałkę trzeba było dać w dół a lewą w prawo. Nigdzie w opisie nie było to napisane.
W każdym bądź razie już lata choć muszę przyznać, że np - stosuję lądowanie funkcji RTH jednak zawsze po nawet dość krótkim lataniu jak zbliża się do lądowania to buja go na boki i przez to jeszcze ani razu normalnie nie wylądował tylko zawsze przy lądowaniu przez to znoszenie go robi fikołka - choć odpalałem go z trawy ale i z równego tartanu (tak jakby coś go znosiło i robi korekte).
Zamontowaną mam kamerkę sj4000 na standardowych łączeniach - może to problem środka ciężkości. Jak sobie z tym poradzić?
qbt88
Posty: 21
Rejestracja: wtorek 23 wrz 2014, 16:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: qbt88 »

Hej!

Właśnie wczoraj dotarł do mnie quadcopter Quanum Nova (MODE 1) z HobbyKing.com


Skalibrowałem go i przy próbie uniesienia startuje nierównomiernie (tak jakby rusza do przodu i upada, a nie do góry równomiernie - wszystkie śmigła się kręcą, a quadcopter unosi tył quadcoptera, czyli od strony baterii).



Nie wiem może źle skalibrowałem, albo źle obsluguje.... Proszę o pomoc.
Przy starcie mam ustawiony tryb manual: SWA0 i SWB 0 i próbuję go unieść prawą gałką do góry.
Awatar użytkownika
elektrex
Posty: 208
Rejestracja: piątek 11 sty 2013, 00:14
Lokalizacja: WLKP

Post autor: elektrex »

Pytanie czy śmigła są poprawnie pozakładane?

Edit: na filmiku widzę że śmigła ok. Raczej obstawiam kalibrację.

Mój CX-20 też tak na początku robił, ale to kwestia szybkiego oderwania Go od ziemi i potem natychmiastowa reakcja na drążkach nadajnika, a tym samym kontrola wytrymowania i kalibracji.

Ciężko na forum dać jednoznaczną satysfakcjonującą odpowiedź i poradę jak dać sobie radę.

Latałeś przed tym jakimiś innymi modelami, jak z treningiem odruchów na drążkach aparatury? ( miliard pytań)
Pozdrawiam
Sławek
Awatar użytkownika
willyams
Posty: 25
Rejestracja: sobota 14 wrz 2013, 07:56
Lokalizacja: kęty

Post autor: willyams »

Panowie jeśli ktoś ma problem z pomarańczową diodą to 90% uszkodzony jest kontroler.
Wiadomość szczególnie dla Leszka. W końcu znalazłem czas by przyjrzeć się Twojemu staremu CX-20 i dopiero podmiana kontrolera okazała się skuteczna. Poprzedni nowy kontroler też był uszkodzony i dla tego nie mogłem go odpalić - reakcja była identyczna.
Uzbrajał silniki ale świeciła lub migała pomarańczowa dioda.

Głównym źródłem problemu okazują się standardowe "zimne luty" w kontrolerze.
Po podgrzaniu procesora i żyroskopu dioda co prawda dalej będzie migać ale wystarczy wykonać STANDARDOWĄ PROCEDURĘ KALIBRACJI zalecaną przez producenta.
Czyli włączamy model, potem radio, robimy 8 obrotów w lewo, machamy 4 razy SWA 0-1, i model pięknie się odwdzięcza błyskaniem czerwonej i zielonej diody :)
pikpik
Posty: 67
Rejestracja: wtorek 18 mar 2014, 16:47
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: pikpik »

Witam willyams

Widzę, że posiadasz tą samą wersję co ja (zero). Znalazłeś może jakieś oprogramowanie do konfiguracji na PC ?

Czy nie miałeś problemu z blokującymi się silnikami ? Wczoraj przypadkowo fizycznie zablokowałem jeden silnik. Po odblokowaniu i restarcie silnik nadal nie kręci, esc nie daje znaków życia :/ Wydaje mi sie ze siadł regulator ale chciałem się upewnić czy może kontroler nia ma jakiegoś zabezpieczenia blokującego.


Pozdrawiam
EDIT:
A tak dla potomnych może zostawie: W INSTRUKCJI WERSJI ZERO JEST BŁĄD PODCZAS KALIBRACJI NALEŻY 4X PRZEŁĄCZYĆ "SWA" (NIE SWB) TAK JAK NA FILMIE
Awatar użytkownika
willyams
Posty: 25
Rejestracja: sobota 14 wrz 2013, 07:56
Lokalizacja: kęty

Post autor: willyams »

Kolego pikpik jestem w stałym kontakcie z producentem tego cuda i powiem szczerze że jak zadałem pytanie po co to usb z dołu to sami zgłupieli i napisali że inżynier dał na przyszłość ale oprogramowania jeszcze nie ma. Zapewniali mnie kiedyś że jest już do pobrania, ale jak poprosiłem o link to stwierdzili że jednak jeszcze go nie mają.
Chiński cyrk :)

Jak zablokowałeś silnik to regiel na 90% do wymiany.
W ABC-RC dostaniesz regiel i większość części do CX-20.
pikpik
Posty: 67
Rejestracja: wtorek 18 mar 2014, 16:47
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: pikpik »

Każda blokada silnika zakończy się rozwalonym reglem ? Btw. Ja znalazłem jakiś podstawowy soft (zmiana pid'ów zasilania i cos tam jeszcze było w nim) ale szukam czegoś co pozwoli ustawić failsafe, mode itd. Czekam na kabelek USB > TTL za pomocą którego podobno można się połączyć z kontrolerem.
qbt88
Posty: 21
Rejestracja: wtorek 23 wrz 2014, 16:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: qbt88 »

elektrex Mam do Ciebie pytanie (badz ktos inny).
Ładna instrukcje napisales jak przerobic quada z MODE2 na inny, a ja chciałbym z MODE 1 na MODE 3. Czy orientujesz się jak to wykonać w tym modelu ?
Awatar użytkownika
willyams
Posty: 25
Rejestracja: sobota 14 wrz 2013, 07:56
Lokalizacja: kęty

Post autor: willyams »

kolego pikpik. Nie każda blokada tylko blokada podczas podniesionego gazu.
Musisz pamiętać że jak coś się dzieje i quad ma przywalić to mimo wszystko mniejszą szkodą dla niego będzie wyłączenie silników przed samym upadkiem.

Co do pytania qbt88 - zmiana mode jest bardzo prosta . to tylko kwestia zamiany wejść z odbiornika do kontrolera.
Wczoraj udało mi się rozpisać jego pinologię, niestety na kartce. Postaram się to niebawem podrzucić do sieci.
Aktualnie robię quada do zabawy klasa 250 właśnie na bazie kontrolera z CX-20. Jak skończę to podrzucę jakiś materiał. Na razie wszystko jest jasne tylko mam mały problem z podłączeniem LEDów kontrolnych, ale to kwestia posiedzenia.
qbt88
Posty: 21
Rejestracja: wtorek 23 wrz 2014, 16:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: qbt88 »

OK, poradziłem sobie ;) Co prawda zmieniłem na MODE 2... Co do mode 3 - za krótkie są kable i bym musiał je przedłużać.
pikpik
Posty: 67
Rejestracja: wtorek 18 mar 2014, 16:47
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: pikpik »

willyams

Kto się producentem ? Próbowałem skontaktować się z zerotech'em jednak oni twierdzą, że to nie ich. Przymierzałeś się może do fpv na tym sprzęcie? Głównie szukam czy istnieje możliwość aby wpiąć miinim osd jednak nigdzie nie ma żadnej specyfikacji tego kontrolera.
Yachu
Posty: 25
Rejestracja: piątek 03 paź 2014, 12:28
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: Yachu »

Jestem od niedawna posiadaczem Quanum Nova.

Oczywiście nie posłuchałem rad na forum i kupiłem coś lepszego dla początkującego:mrgreen:

Wcześniej dużo ćwiczyłem na symulatorze, na Androidzie.

Odbyłem 2 próby ze skutkiem pozytywnym. RTH działa bardzo dobrze.

Mam jedno pytanie. Jak długo powinienem trzymać podłączoną baterie do ładowarki? Świecą się i zielona i czerwona. Ładowarka da jakiś sygnał, że bateria została naładowana? nie wiem, zgaśnie czerwona lampka czy coś?
Awatar użytkownika
Kowal
Posty: 4541
Rejestracja: poniedziałek 27 sty 2014, 21:15
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska

Post autor: Kowal »

A w instrukcji nic na ten temat nie napisali :roll:
Pozdrawiam, Artur
Lepiej wejść komuś w drogę, niż w tyłek...
ODPOWIEDZ