Przebudowa koptera, pomoc w doborze części.

Koptery wyścigowe, Race drones

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

konrad216
Posty: 52
Rejestracja: poniedziałek 15 cze 2015, 06:48

Przebudowa koptera, pomoc w doborze części.

Post autor: konrad216 »

Witam wszystkich

Nadszedł czas na modernizacje a raczej kompletną przebudowę mojego pierwszego quada, ponieważ popełniłem kilka błędów podczas budowy i nie jestem zbytnio zadowolony z jej efektów. Nie chciałbym popełnić podobnych błędow, zatem proszę o radę i naprowadzenie na właściwy tor względem kilku elementów.

Najpierw to co mam:
Silniki-emax rs2205
Esc-30a
Kamera-foxeer hs1177
Aparatura-turnigy 9x soft er9x frsky+x4rsb
Nie mam jeszcze:
FC-matek system 722-STD wcześniej miałem sp racing f3 lecz f3 to już przeżytek
Pdb+vtx-matek system FCHUB-VTX
Gogle-eachine VR D2 Pro budżetowe ale mają dobre opinie
Lipo-tattu r-line 1300mAh 4s 95c
Rama-tutaj popełniłem wielki błąd miałem do wyboru jakiegoś nędznego klona qav250 albo kelpie fpv od monsterquads, którą polecił mi użytkownik Majk99, niestety z braku budżetu i cebulactwa wybrałem tańszą czego żałuję. Ostatnio chciałem zakupić kelpie ale niema już jej w sprzedaży. Byłbym wdzieczny gdyby ktoś polecił jakąś ramę w rozsądnych cenach tak do 200-250zł pod freestyle.
Jestem otwarty na wszelkie propozycje i uwagi.
Awatar użytkownika
Zgr
Posty: 146
Rejestracja: piątek 06 mar 2015, 22:30

Re: Przebudowa koptera, pomoc w doborze części.

Post autor: Zgr »

Byłoby łatwiej, gdybyś opisał na czym polegały błędy w pierwszym quadzie, jaki jest Twój level i czego oczekujesz po nowym.
Np. F3 to przeżytek, bo...

Na pierwszy rzut oka z mojej strony to tak:
1. baterie chyba lepiej 1550mAh- jeśli nie jesteś uber pro to docenisz dłuższy czas lotu
2. rama - w tym przedziale cenowym co podałeś mogę bardzo polecić doskonale przemyślaną i wyciętą ramę Supafly Flipmode- o ile nie przeszkadza Ci waga 118g.
Jeśli budżetowo, to po latach nadal uważam że najlepszym wyborem - i to nie tylko ze względu na cenę - jest LS210 z samodzielnie obniżonym pokładem.
3. w Twoim sprzęcie zmieniłbym kamerę na Runcam Eagle. HS1177 jest dobra, ale ta stosunkowo drobna zmiana wniesie wiele dobrego.
Lumenier QAV250, DI130, LS210 customized, Bixler 2, Realacc X210, Supafly Flipmode 6S
konrad216
Posty: 52
Rejestracja: poniedziałek 15 cze 2015, 06:48

Re: Przebudowa koptera, pomoc w doborze części.

Post autor: konrad216 »

Głównie oczekuje aby kopter był w miarę solidny i nie rozleciał się po kilku drzewach bo nie latam jakoś wybitnie. I tutaj mam dylemat nie wiem czy zostawić ramę qav250 i obniżyć górny pokład czy kupić ls210, bo chyba bez sensu jest płacić 300zł za ramę i po krótkim czasie ją połamać.
Mógłbyś mi powiedzieć w czym runcam eafle jest lepszy od hs1177?


Jestem średnio zaawansowany.
Awatar użytkownika
Zgr
Posty: 146
Rejestracja: piątek 06 mar 2015, 22:30

Re: Przebudowa koptera, pomoc w doborze części.

Post autor: Zgr »

LS210 jest naprawdę świetnym wyborem. Mój przeżył wiele crashy i nic mu nie jest, choć oczywiście grubość 3mm nie należy do najbardziej pancernych. Ale za 60zł... :lol:
Do ewentualnego obniżenia pokładu ja użyłem tej części: https://www.banggood.com/Realacc-210-V2 ... rehouse=CN
Obniżyłem tylko ten fragment, na którym mocuję lipola.
HS1177 jest dobrą kamerą, ale już od jakiegoś czasu zdetronizowały ją kamery z sensorem CMOS. Oferują nie gorszy lag (a nawet mniejszy), wyższą rozdzielczość, ładniejsze kolory i to co kluczowe w Eagle- fenomenalny zakres tonalny. Eagle znacznie lepiej generuje obraz w trudnych dla kamery warunkach oświetleniowych, widzisz nieporównywalnie więcej detali w cieniu, możesz wlatywać w miejsca w których na HS1177 co najmniej bałbyś się z powodu ograniczonej widoczności. Eagle ma bardzo światłoczuły sensor dzięki czemu możesz latać prawie po ciemku.
Kamera ma jednak wady, jak każda. Po pierwsze, kamery CMOS (a zwłaszcza Eagle) na krawędziach obiektów mają "ząbki"- widać to mocno np. na liściach drzew. Przy ruchu wydaje się że to wszystko migocze. Ten efekt da się jednak ograniczyć obniżając cyfrowe wyostrzenie obrazu. Druga bardziej dokuczliwa rzecz to biały ekran na ok. 1 sekundę jeśli zrobisz szybkiego flipa w ten sposób, że w obiektywie na ułamek sekundy znajdzie się słońce. Ten negatyw można również wyłączyć, obniżając w menu kamery jeden parametr do minimum, co jednak bardzo mocno ogranicza całe dobrodziejstwo jakie niesie ze sobą duży zakres tonalny kamery.
Nie jest to kamera dla wszystkich, jednak przy świadomym użytkowaniu uważam ją za obecnie najlepszą kamerę FPV.
Obejrzyj ten materiał: https://www.youtube.com/watch?v=j20-9VzZdlA
Lumenier QAV250, DI130, LS210 customized, Bixler 2, Realacc X210, Supafly Flipmode 6S
Awatar użytkownika
Adriee
Posty: 253
Rejestracja: środa 21 wrz 2016, 15:45
Lokalizacja: Sierpc
Kontakt:

Re: Przebudowa koptera, pomoc w doborze części.

Post autor: Adriee »

SPRACING F3 - jest leciwym kontrolerem, ale nie aż tak, by nie móc na nim nadal latać. Co może przeszkadzać w nim? Mniej pamięci, wolniejsze taktowanie i kilka funkcji na stałe wycofanych z Betaflight... Najbardziej doskwierał pewnie oddzielny montaż OSD i pętle w Betaflight max 8/4, jeżeli dobrze pamiętam. Bo o GPS nic nie wspominałeś,więc raczej nie to Tobie przeszkadzało?
Tak jak Zgr napisał, baterie najlepiej 4s 1500mAH i minimum 80C (lepsza opcja 100-120C).
konrad216 pisze:kupić ls210
LS jest całkiem ok ramą, o ile nie miała zwężanego dołu w miejscu montażu FC (te były podatne na złamania) - tyczyło to się jednak pierwszych wersji. Na dzień dzisiejszy jest dużo innych ciekawych ram. Nie podałeś przedziału cenowego, ile jesteś w stanie przeznaczyć na nowe części.
Dlatego ciężko konkretnie coś doradzić. Rama nie musi kosztować 300zł, by była dobra.
Zobacz np. tą ramę: https://www.banggood.com/Realacc-Avenge ... rehouse=CN
Rama GEPRC Mark 2 zarówno 200mm, jak i 230mm także jest warta uwagi, chociaż ta już kosztuje troszkę ponad 200zł.
Zgr pisze:3. w Twoim sprzęcie zmieniłbym kamerę na Runcam Eagle
Ewentualnie Runcam Robin - jak patrzyłem ma całkiem dobre recenzje i jest chyba troszkę lepsza od Eagle.
Awatar użytkownika
Zgr
Posty: 146
Rejestracja: piątek 06 mar 2015, 22:30

Re: Przebudowa koptera, pomoc w doborze części.

Post autor: Zgr »

Adriee pisze:Zobacz np. tą ramę: https://www.banggood.com/Realacc-Avenge ... rehouse=CN
Ta rama to budżetowy klon Xhover Skyeliner, który z kolei jest odgapiony z Supafly Flipmode, o którym wspomniałem na początku :)
Lumenier QAV250, DI130, LS210 customized, Bixler 2, Realacc X210, Supafly Flipmode 6S
konrad216
Posty: 52
Rejestracja: poniedziałek 15 cze 2015, 06:48

Re: Przebudowa koptera, pomoc w doborze części.

Post autor: konrad216 »

Awatar użytkownika
Adriee
Posty: 253
Rejestracja: środa 21 wrz 2016, 15:45
Lokalizacja: Sierpc
Kontakt:

Re: Przebudowa koptera, pomoc w doborze części.

Post autor: Adriee »

konrad216 pisze:GEPRC khx5
jest bardzo dobrą ramą, ale... jeżeli posiadasz kamerę sportową typu GoPro 5, to będziesz musiał nakombinować się z jej montażem.
Ta rama była projektowana pod kamery RunCam 3, Foxeer Box, czy GoPro session. Dlatego poleciłem Mark 2 - tego samego producenta.
Awatar użytkownika
Zgr
Posty: 146
Rejestracja: piątek 06 mar 2015, 22:30

Re: Przebudowa koptera, pomoc w doborze części.

Post autor: Zgr »

No jedynie dodrukować jakieś mocowanie. Ja osobiście nie ufałbym takiej aluminiowej klatce z przodu. Widziałem już Chameleona po crashu z powyginanym przodem.
CG dość nisko- wada albo zaleta. No i wygląd :mrgreen: ale to już kwestia gustu. Lubię klasykę i free style kwad ma lądować na łapkach, na których można zainstalować ślizgi i koniec! 8-)
A Supafly Flipmode widziałeś?
Lumenier QAV250, DI130, LS210 customized, Bixler 2, Realacc X210, Supafly Flipmode 6S
konrad216
Posty: 52
Rejestracja: poniedziałek 15 cze 2015, 06:48

Re: Przebudowa koptera, pomoc w doborze części.

Post autor: konrad216 »

Osobiście podobają mi się ramy typu chameleon.
Jeśli chodzi o kamerę to mam sj4000 ale i tak trzeba będzie nową kupić bo ta to już zabytek.
Sypafly flymode widziałem ale z wysyłką wychodzi 315zł.

Edit: które lipo lepsze tattu rline 100c 1550mAh czy CNHL 120c 1500mAh?
Awatar użytkownika
Zgr
Posty: 146
Rejestracja: piątek 06 mar 2015, 22:30

Re: Przebudowa koptera, pomoc w doborze części.

Post autor: Zgr »

konrad216 pisze:CNHL 120c 1500mAh
Nie miałem do czynienia z nimi, więc się nie wypowiem.

Ja bym jeszcze polecił taką ramę (również klon znanej i cenionej ramy):
https://www.banggood.com/Realacc-Real4- ... rehouse=CN
Ramiona są zamocowane nad dolnym pokładem + lekko obniżony górny, co daje dobrze obniżone CG przy jednoczesnym miejscu na kamerę full size. Co istotne- są do niej dostępne ramiona: https://www.banggood.com/Realacc-Real4- ... rehouse=CN

Jeśli ma być koniecznie coś Chameleono-podobnego to albo to co polecił powyżej kolega Adriee, albo np.:
https://www.banggood.com/Umbrella-5-Inc ... rehouse=CN
https://www.banggood.com/Dragon-HX5-X5- ... rehouse=CN

Z kamer HD rozważyłbym Foxeer Box 2, a najlepiej używane GoPro od Silver 4 w górę (Session raczej unikaj, bo mają niewymienną baterię i możesz kupić totalnie wyruraną).
Lumenier QAV250, DI130, LS210 customized, Bixler 2, Realacc X210, Supafly Flipmode 6S
Awatar użytkownika
Adriee
Posty: 253
Rejestracja: środa 21 wrz 2016, 15:45
Lokalizacja: Sierpc
Kontakt:

Re: Przebudowa koptera, pomoc w doborze części.

Post autor: Adriee »

Zgr dobrze prawi ;) Takie same typy ram miałem, gdy myślałem wcześniej samemu składać model do freestyle.
Realacc Real4 to taka kopia ImpulseRC ReverB - posiada bardzo dobre opinie i w sumie jest jedną z lżejszych ram 220, gdzie można zamontować baterię na górze.
Chameleony i podobne są ładne, ale nie należą do ram wagi piórkowej. Aluminium na przodzie ładnie wygląda, póki nie oberwie. Karbon łatwiej zamaskować, przypiłować/skleić...

Baterie...
Od 3 miesięcy posiadam baterie 4s CNHL Ministar 1500mAH 120C, więc za dużo jeszcze nie mogę powiedzieć.
Wg amperomierza SPAN F4 - zużywam ok 1430mAH, gdy ląduje z napięciem 3.5 na celę. Oddają bardzo dobrze prąd, maksymalny pik, jaki byłem w stanie uzyskać na tych bateriach to 120A. Zazwyczaj latam na max 5045x3 śmigłach, więc zapewne nie wyciskam maksa z tych baterii...
Do końca pojemności ładnie utrzymują napięcie, chociaż przy depnięciu gazem te potrafi lekko przysiąść. Mimo solidnego gazowania - beterie po locie są tylko lekko ciepłe, żadnych spuchnięć itp...
konrad216
Posty: 52
Rejestracja: poniedziałek 15 cze 2015, 06:48

Re: Przebudowa koptera, pomoc w doborze części.

Post autor: konrad216 »

Ze wszystkich wyminionych wyżej ram najbardziej przypadła mi do gustu geprc khx5 dopiero gdzieś dalej jest Realacc-Real4.
Do kamery wydrukowałbym mocowanie, a w przyszłości wymienił ją na foxeer boxa lub coś podobnego.
Jednak mam wrażenie że lekko mi sugerujecie abym jej nie kupował.
Awatar użytkownika
Adriee
Posty: 253
Rejestracja: środa 21 wrz 2016, 15:45
Lokalizacja: Sierpc
Kontakt:

Re: Przebudowa koptera, pomoc w doborze części.

Post autor: Adriee »

konrad216, KHX5 od GEPRC jest tak zbudowana, że jak nie masz kamer sportowych wcześniej wymienionych - będziesz musiał kombinować z drukiem 3d, podkładkami itp. Poza tym Zgr wcześniej także wspomniał o sposobie lądowania na tej ramie. Najczęściej będziesz ocierał spodem aluminiowej klatki o ziemię, do tego ramiona w górze - czasami przy lądowaniu quad może się Tobie wywrócić... Jako rama jest całkiem ładna, ale ma także swoje minusy. Chameleony cierpią na podobną bolączkę z ocieraniem aluminium przy lądowaniu, tutaj jednak jest już możliwość podłożenia gąbek pod ramiona, co raczej niweluje tarcie aluminium przy siadaniu. Oprócz wyglądu trzeba też patrzeć na aspekty użytkowe ramy ;)
Awatar użytkownika
Zgr
Posty: 146
Rejestracja: piątek 06 mar 2015, 22:30

Re: Przebudowa koptera, pomoc w doborze części.

Post autor: Zgr »

Jeden z popełnionych przeze mnie quadów jest na ramie Realacc X210. Był to pierwszy i ostatni quad który nie ląduje na łapkach. Upierdliwość tego typu ramy mógłbym przeboleć gdybym faktycznie potrzebował typowego racera. Do freestyle to same minusy. Oczywiście da się lądować na baterii bez problemu. Jako że ten quad jest teraz moją platformą testową, ostatnio przy okazji testowania GPS rescue spadł mi centralnie na baterię z 14 metrów i wszystko gra. Tylko po co? Po co starać się przy każdym lądowaniu, żeby bateria się nie zadrapała, żeby wylądować prosto, aby nie zahaczyć śmigłem. Poza tym odpadają ślizgacze, nie da się poślizgać po asfalcie, trochę odpada lądowanie lotem koszącym. Tak więc wszystko zależy co tam planujesz robić swoim.
Poza tym należy zastanowić się nad:
1. CG - KHX5 ma dość nisko. Cała rama, osprzęt i większa część baterii i kamery HD znajduje się poniżej linii śmigieł. Pytanie czy w ogóle odczujesz różnicę. Na pewnym poziomie jest to zauważalne. Mój Realacc X210 ma jeszcze niżej, bo bateria jest podwieszona i osobiście wolę zdecydowanie wyższe CG.
2. klatka aluminiowa z przodu będzie raczej mniej odporna na czołowe zderzenia
3. masa ramy- 120g to taki średnio-ciężki typ. Silniki nie masz najmocniejsze, a jeszcze planujesz kamerę. Ale znów- zależy jak lubisz latać. Czy dużo skaczesz do góry, czy raczej proximity?
Tu znów mogę chwalić starego poczciwego LS210. To chyba jedyna rama typowo freestylowa, która jest tak lekka.
Mój LS210 w pełni gotowy do lotu wraz z GoPro Session i Tattu 1550 4S waży 591g. Bez kamery jest ok, ale z kamerą trochę brakuje mi mocy. Silniki DYS2205- prawie identyczne co Twoje.
Lumenier QAV250, DI130, LS210 customized, Bixler 2, Realacc X210, Supafly Flipmode 6S
ODPOWIEDZ