Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest niedziela 21 lip 2019, 03:54


Strefa czasowa UTC+1godz.


Regulamin forum


Kliknij, aby zapoznać się z regulaminem



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: piątek 01 mar 2019, 16:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 21 wrz 2016, 15:45
Posty: 186
Lokalizacja: Sierpc
Cześć wszystkim,

miałem niestety dzisiaj pechowy upadek modelu GEPRC MARK 2 BNF, na tyle, że jeden silnik nadaje się wyłącznie do wymiany (cenzura).
Oryginalne Silniki GR 2207 2400KV są dostępne jedynie u producenta i cena również nie powala na kolana ;/
Dlatego pomyślałem, by w tym modelu 2 silniki zostawić oryginalne, a dwa innej firmy o zbliżonych parametrach.
Mój typ na teraz to RCX LS2207 2400KV i tu jest pytanie: ktoś z Was testował takie miksowanie silników?
Da się normalnie w ten sposób latać, bez żadnych problemów w wydajności?

_________________
Mój blog - hellodronerc.pl
hellodronerc na kanale YouTube


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 01 mar 2019, 16:42 
Offline

Rejestracja: piątek 15 lut 2019, 19:21
Posty: 15
Lokalizacja: Kraków
Apropo dostępności części którą poruszyłem w innym temacie ;)

Podobno na zawodach latają różne wynalazki, jak to na zawodach kiedy czasu nie ma za wiele a quad latać musi. Czy to się sprawdzi na dłuższą metę nie mam pojęcia. Sprawdź ceny Inferno V1 i Wildfire'ów. Może skusisz się na wymianę kompletu.

_________________
Furia 5x lite/KISS CC/Wildfire 2666kv/Runcam Micro Sparrow v2/TBS Unify nano/FrSky r-xsr - racing
Nox v2/KISS v2/KISS 4in1/Inferno v2 2550kv/Foxeer Falkor/TBS Unify hv/FrSky r-xsr - freestyle
QX7
HDO + RF


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 03 mar 2019, 09:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 21 wrz 2016, 15:45
Posty: 186
Lokalizacja: Sierpc
Widziałem na YT przeróżne wynalazki, nawet i regulator osobno dolutowany do regulatorów 4in1, ale na temat silników nic nie mogę znaleźć...
Na zawodach może też już ktoś takie coś testował :D Tylko ,,ni ma" opinii, jak to będzie latać ;)
Cóż by tu dużo mówić:
GEPRC MARK 2 BROKEN MOTOR.jpg
GEPRC MARK 2 BROKEN MOTOR.jpg [ 82.34 KiB | Przeglądany 1048 razy ]


Dzwonek dostał dokładnie :/

_________________
Mój blog - hellodronerc.pl
hellodronerc na kanale YouTube


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 03 mar 2019, 10:55 
Offline

Rejestracja: piątek 23 lis 2018, 15:28
Posty: 15
Lokalizacja: Episkopi
Gdzieś widziałem film jak ktoś testował 4 różne śmigła i też latało bez jakiś problemów. Może być nawet jeden silnik inny i też zadziała. Co najwyżej w którąś stronę będzie się lepiej obracał, ale przy podobnych silnikach wątpię żebyś to zauważył.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 03 mar 2019, 14:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 gru 2014, 16:42
Posty: 630
Lokalizacja: Kazimierz Dolny
Będzie działać. Możliwe jest nawet latanie na 4 różnych esc, 4 różnych silnikach i 4 różnych śmigłach ;-)

_________________
Hangar: De Stik x2.5
ZOHD Dart na sterydach vmax 200km/h
Fristajlo (w bliskich planach)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 03 mar 2019, 22:30 
Offline

Rejestracja: wtorek 25 kwie 2017, 18:53
Posty: 109
Lokalizacja: Białystok
Ja zazwyczaj latam z wiekszym skokiem smigiel z tylu niz z przodu wiec moze kup osobno silniki na przod i tyl a na tyl daj z wiekszym KV... Nie testowalem tego ale z tylu w logach jest u mnie zawsze wiekszy ciąg niż z przodu stad taki eksperyment i mi to dziala. Im mnjejszy skok z przodu tym lepiej sie steruje - dokładniej - a z tyłu to tylko czysta moc potrzebna.

_________________
PUDA D240 4S + OmniNXT F7 + Tekko32 35A + F40 III 2400KV


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 03 mar 2019, 22:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Posty: 9066
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E
grryf pisze:
Nie testowalem tego ale z tylu w logach jest u mnie zawsze wiekszy ciąg niż z przodu

To może masz źle ustawiony środek ciężkości i silniki muszą wykonać większą pracę? Oczywiście piszesz o logach w zawisie?

_________________
Mój kanał na YT


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 04 mar 2019, 19:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 gru 2014, 16:42
Posty: 630
Lokalizacja: Kazimierz Dolny
No tak trochę bez sensu dawać różne śmigła i silniki jeśli ma się możliwość jednolitego setupu. Jeśli z tyłu masz więcej mocy dostępne to fc musi dodatkowo kompensować te różnice i zdrowe to raczej nie jest

_________________
Hangar: De Stik x2.5
ZOHD Dart na sterydach vmax 200km/h
Fristajlo (w bliskich planach)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 05 mar 2019, 12:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 21 wrz 2016, 15:45
Posty: 186
Lokalizacja: Sierpc
W międzyczasie wyprostowałem uszkodzony dzwonek i wyważyłem drugi silnik (na ile mogłem), który także oberwał.
Quad lata dalej, ale trochę stracił mocy. Do tego pojawiły się bardzo słyszalne wibracje jednego z silników podczas latania.
Przetestowałem też układ 2 śmigieł na przodzie 5040x3 i dwóch 5045x3 na tyle. Całkiem przyjemnie się lata na takiej konfiguracji - lepsze przyspieszenie i lepsza/dokładniejsza kontrola. Nie zauważyłem żadnego efektu negatywnego takiego rozwiązania.
Pewnym jest, że mikroprocesor FC musi wykonać więcej obliczeń, by skompensować niższy ciąg na przodzie.
Z moich obserwacji wynika, że znacznej (a może nawet żadnej?) różnicy nie powinno być przy zastosowaniu dwóch nieoryginalnych silników - oczywiście pozostając przy tych samych parametrach i tych samych technologiach produkcji - 2207 2400KV.
Dziękuję Wam za podpowiedzi.
Temat jednak zostawiam otwarty - być może za jakiś czas zakupię dodatkowe silniki i będę mógł się z Wami podzielić, co z tego wynikło.

_________________
Mój blog - hellodronerc.pl
hellodronerc na kanale YouTube


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 30 cze 2019, 09:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 21 wrz 2016, 15:45
Posty: 186
Lokalizacja: Sierpc
Mam nadzieję, że administracja wybaczy post pod postem w tym przypadku...

Ostatni upadek koptera wymusił na mnie zakup nowych silników. Na szczęście całkowitemu zniszczeniu uległy 2 silniki, które już oberwały wcześniej i tutaj o nich pisałem. Zatem pozostały 2 zupełnie zdrowe i nienaruszone. Zakupione silniki RCX NK2207 2400KV zamontowałem na przodzie koptera, a te które przetrwały - GEPRC GR2207 2400KV zostawiłem na tyle. Prace, jakie musiałem przy tym ,,gotowym dronie" od GEPRC wykonać przedstawia poniższy film:


Jak maszyna lata w takiej konfiguracji? Krótki zawis na dworze wskazuje na to, że mimo zastosowania takiej kombinacji z silnikami - powinien latać tak samo, jak w przypadku zastosowania wszystkich identycznych silników...
Pełny oblot umieszczę już niedługo.. ;)

_________________
Mój blog - hellodronerc.pl
hellodronerc na kanale YouTube


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 01 lip 2019, 13:00 
Offline

Rejestracja: środa 02 mar 2016, 14:08
Posty: 116
Lokalizacja: Kraków
przy takim samym typie silników - rozmiar, kV nie ma się czym podniecać - różnice są minimalne i łatwy sposób kompensowane przez FC, bez zbędnego "wysilenia" :). Generalnie bardziej w palnik dostają słabsze elementy - bo to one "więcej pracują" w porównaniu do silniejszych

_________________
SUPRA, F60ProII 1750kV, DYSf4PROv2,Tekko32 F3Slim ESC, Unify pro Race hv
SUPRA, F40ProII 2600kV, DYSf4PROv2,Tekko32 ESC, Unify Pro Race hv


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 01 lip 2019, 15:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 21 wrz 2016, 15:45
Posty: 186
Lokalizacja: Sierpc
mcrakus, minimalne różnice jednak są - silniki RCX mają solidniejszą górę dzwonka (miejsce łączenia z wałem) i - tu największa różnica - uzwojenie - jeden zwój stanowi ,,warkocz" 3 skręconych, emaliowanych przewodów. Mam wrażenie, że RCX jest znacznie chłodniejszy po locie - prawdopodobnie jest to spowodowane lepszym systemem chłodzenia dzwonka. Jednak w locie nie czuje się żadnej różnicy...
Model nie upada na żadną stronę ani nie ciągnie bardziej w górę - czyli wszystko ok.
Wiem, że to nie jest odkrycie Ameryki, ale - może będą osoby, które będą w podobnej sytuacji do mnie. Przeszukiwałem filmy na YouTube, tutejsze forum, inne strony - i żadnej wzmianki nie znalazłem o podobnym projekcie drona. Nawet zagraniczne strony milczą - znalazłem jedynie filmy, gdzie były montowane 4 różne śmigła, ale o silnikach - cisza.
Zapewne były osoby, które coś takiego przede mną robiły (choćby i na zawodach, gdzie nie zawsze jest wszystko pod ręką), ale jednak nie pozostawiły żadnej informacji - jak taki dron może latać, itp. ;)
W tym przypadku oryginalny silnik do GEPRC MARK2 BNF (GR2207 2400KV) kosztuje ok ~80 zł + koszt przesyłki. A silnik RCX o prawie takich samych parametrach i technologii - ok 65 zł już z przesyłką. Jest różnica w cenie prawda? Czasami jest też tak, że producent wycofuje z oferty swoje silniki i ciężko je zakupić gdziekolwiek. I tutaj na ratunek może przyjść zakup podobnych silników (i nie wszystkich, a np. 2 zamiast 4).

_________________
Mój blog - hellodronerc.pl
hellodronerc na kanale YouTube


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 01 lip 2019, 20:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 gru 2014, 16:42
Posty: 630
Lokalizacja: Kazimierz Dolny
No rzeczywiście cisza

_________________
Hangar: De Stik x2.5
ZOHD Dart na sterydach vmax 200km/h
Fristajlo (w bliskich planach)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 01 lip 2019, 21:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 21 wrz 2016, 15:45
Posty: 186
Lokalizacja: Sierpc
Majk99, to już jest skrajna sytuacja. Nie sądzę, by model z powyższego filmu służył do codziennego latania. Fakt - jest dobrze pokazane, że 4 różne silniki i śmigła nie są przeszkodą do polatania, ale nie na dłuższą metę. Zupełnie inaczej niż w moim przypadku, gdzie ten model ma się dobrze spisywać w lotach freestyle cały czas. Tu potrzebowałem czegoś pewnego, a nie ,,fajerwerka" na 5 minut lotu, a po tym do kosza. Nie widzę, by autor tego drona nagrywał z nim więcej filmów. Ciekawe dlaczego :roll:
A mój projekt takie właśnie założenia spełnia ;)

_________________
Mój blog - hellodronerc.pl
hellodronerc na kanale YouTube


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 02 lip 2019, 05:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03
Posty: 1987
Lokalizacja: Gdynia
Adriee pisze:
Nawet zagraniczne strony milczą - znalazłem jedynie filmy, gdzie były montowane 4 różne śmigła, ale o silnikach - cisza.
Zapewne były osoby, które coś takiego przede mną robiły (choćby i na zawodach, gdzie nie zawsze jest wszystko pod ręką), ale jednak nie pozostawiły żadnej informacji - jak taki dron może latać, itp. ;)


Zdecyduj się. Raz się zachwycasz tym, że quad w ogóle potrafi latać, zastanawiasz się czemu jest o tym cisza, a jak ktoś znalazł info, to zaczynasz dyskusję w stylu - no tak, ale moj jest lepszy....
Śledziłem ten wątek wiedząc, że jest to spokojnie mozliwe, chcialem zobaczyć kiedy to odkryjesz, no ale wymądrzanie się, że twoj quad lata normalnie? - skąd nagle te "założenia" których quad z filmu niby nie spełnia? Podejrzewam, że nie znasz się z autorem, a nagle podnosisz poprzeczkę, którą w Twoim mniemaniu przeskoczysz a wspomniany quad nie...

No to tak, jesteś zwycięzcą, wow... - tyle, że jemu chciało się nagrać film, a Tobie nie....

_________________
Andrzej "Kuczy"

Moje quadro TAROT class 780 - w trakcie budowy: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=36286
Moja piękna S-500 [Zakończona]: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=31760


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.