Zanim...
Zanim...

Zanim...


Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest środa 23 maja 2018, 00:13


Strefa czasowa UTC+1godz.


Regulamin forum


Kliknij, aby zapoznać się z regulaminem



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: czwartek 21 gru 2017, 14:11 
Offline

Rejestracja: środa 20 gru 2017, 16:34
Posty: 8
Lokalizacja: katowice
Jestem tutaj nowy więc witam Wszystkich !! modelarstwem bawię się od jakiegoś czasu i teraz postanowiłem spróbować czegoś innego nowego , a że nie jestem zbyt w temacie więc proszę o pomoc :-D
-chcę zbudować lekkiego quada do akro , ogólnie do szaleństw + zestaw fpv , czyli rama ZMR 250 + NAZE32 REV6a tylko mam problem z zestawem fpv , myślę o goglach Eachine EV800 bo chwalone i cena bardzo dobra tylko nie wiem jaka kamera i nadajnik , jaka moc itd, wiadomo że zasięg musiał by być minimum tyle co oferuje moje radio DX8 , za wszystkie porady i sugestię będę wdzięczny


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 21 gru 2017, 15:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 21 sie 2013, 22:04
Posty: 3140
Lokalizacja: Olsztyn
KTM team pisze:
chcę zbudować lekkiego quada do akro , ogólnie do szaleństw + zestaw fpv , czyli rama ZMR 250

Na ramie ZMR250 nie zbudujesz lekkiego quada do szaleństw, wyjdzie CI czołg który z baterią będzie ważył w okolicach 600g albo lepiej co da naprawdę kiepskie osiągi.
KTM team pisze:
NAZE32 REV6a

zapomnij już o tym kontrolerze, staroć na którym nie działają już nowe wersje betaflight
KTM team pisze:
mam problem z zestawem fpv

poczytaj buildy kolegów w dziale 250-class, temat kamer i nadajników był poruszany wielokrotnie, pamiętaj jednak o tym że w całej Unii Europejskiej moc nadajnków video dopuszczone jest 25mW

_________________
"Jak mądrze zadawać pytania"

Polska Giełda Modelarska i FPV na facebooku


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 21 gru 2017, 16:27 
Offline

Rejestracja: środa 20 gru 2017, 16:34
Posty: 8
Lokalizacja: katowice
no to ładnie , myślałem że takie maleństwo jak 250 będzie najlepszym wyborem jak i ten sterownik , teraz mam już pustkę w głowie :cry: może ktoś podsunie jakiś pomysł ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 21 gru 2017, 17:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11305
Lokalizacja: Mikoszewo
Już został ci podsunięty ale przeoczyłeś. Przeczytaj post Piotra jeszcze raz, tym razem dokładnie.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 21 gru 2017, 21:44 
Offline

Rejestracja: niedziela 02 lis 2014, 16:16
Posty: 154
Lokalizacja: Ostrów
KTM team pisze:
no to ładnie , myślałem że takie maleństwo jak 250 będzie najlepszym wyborem jak i ten sterownik , teraz mam już pustkę w głowie :cry: może ktoś podsunie jakiś pomysł ?


EV800 mam i wg mnie w cenie (kupiłem za ~200 PLN) nie mają konkurencji. Wszystko działa ok (ja latam w nich po domu i na zewnatrz).
Wg mnie do nauki i zabawy ramę typu "x" zrób sam (ceowniki z Castoramy i laminat. Co do kontrolera to do nauki wg mnie naze32 albo jakiś klon wystarczy a później Kupisz coś lepszego. Ja polecam flip32 AIO albo jakiegos klona naze 32 z OSD, bec i pcb. Można je teraz tanio kupić.

Mój kopter
viewtopic.php?f=27&t=42972

Ale oczywiście poczytać nie zaszkodzi :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 22 gru 2017, 02:38 
Offline

Rejestracja: środa 20 gru 2017, 16:34
Posty: 8
Lokalizacja: katowice
waldek72 pisze:
Wg mnie do nauki i zabawy ramę typu "x" zrób sam (ceowniki z Castoramy i laminat. Co do kontrolera to do nauki wg mnie naze32 albo jakiś klon wystarczy a później Kupisz coś lepszego.

nie do nauki, chciałbym zrobić ostrą maszynkę bez jakikolwiek wspomagaczy typu autopoziomowanie itd , nie chcę też iść w wielkie koszta , nie potrzebuję wypasionej elektroniki z mnóstwem bajerów typu gps, osd itd , poszukam na forum , może coś znajdę


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 22 gru 2017, 07:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 21 sie 2013, 22:04
Posty: 3140
Lokalizacja: Olsztyn
waldek72 pisze:
Wg mnie do nauki i zabawy ramę typu "x" zrób sam (ceowniki z Castoramy i laminat.

Bzdura, będzie więcej wymieniał części niż latał, tylko węgiel i to w ramie dobrej jakości.
waldek72 pisze:
Co do kontrolera to do nauki wg mnie naze32 albo jakiś klon wystarczy a później Kupisz coś lepszego.

kolejna bzdura, po co pchać się coś co będzie musiał wymienić ?! Tak jak napisałem, na kontrolerach z procesorem F1 nie działają już najnowsze wersje betaflighta, po kiego cofać się ?!
Naprawdę jeśli nie masz doświadczenia to się nie wypowiadaj bo dajesz niedźwiedzie rady... jeśli sam poszedłeś inną drogą to chwałą Ci za to, ale jeśli ktoś pyta o drogę to nie wprowadzaj go w błąd i nie każ mu iść okrężną drogą jaką Ty wbrałeś...
KTM team pisze:
nie potrzebuję wypasionej elektroniki z mnóstwem bajerów typu gps, osd itd

GPS nie jest potrzebny ale OSD nie jest jakimś wypasionym ficzerem, dostajesz na ekran napięcie pakietu, ewentualnie pobór prądu i zużycie jeśli masz czujnik prądu.
W sumie pomiar napięcia możesz zrealizować używając kamery RunCam Swift v2 która już chyba ma zaimplementowany pomiar tego parametru.
KTM team pisze:
zrobić ostrą maszynkę bez jakikolwiek wspomagaczy typu autopoziomowanie itd

Jeśli chcesz coś do freestyle to pomyśl o ramie DRC Aura, jest to przemyślana konstrukcja z wymiennymi ramionami, przede wszystkim Polskiej produkcji z dostępem do części na miejscu. Jeśli chcesz taniej to szukaj na Chińskich portalach sprzedażowych :-)

P.S. Temat z lekko zmienionym tytułem przenoszę do działu 250-class, gdzie od początku powinien się znaleźć... szukasz rady dotyczącej racera więc to będzie odpowiedni działa dla tego wątku.

_________________
"Jak mądrze zadawać pytania"

Polska Giełda Modelarska i FPV na facebooku


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 22 gru 2017, 08:45 
Offline

Rejestracja: niedziela 02 lis 2014, 16:16
Posty: 154
Lokalizacja: Ostrów
PiotrSz pisze:
Bzdura, będzie więcej wymieniał części niż latał, tylko węgiel i to w ramie dobrej jakości.


To dokładnie jest bzdura, włókno węglowe poza wysoka wytrzymałością ma wysoka kruchosc a dodatkowo w kopterach ramy tnie się z płyty laminowanej z tkanin (zblizona wytrzymałość we wszystkich kierunkach z dodatkiem włókna szklanego żeby było taniej i nieoptymalny mechanicznie kształt ramion) . Dlatego wytrzymałość ram robi się stosując znaczne przekroje.
Dlatego rama z ceownikow o podobnej wadze nie będzie znacznie odstawala wytrzymałością a nie będzie krucha (przez kowalnosc metali i zamocowanie ramion na 1 śrubę kazde). Dodatkowo koszt śmieszny, zapas dostępny w markecie natychmiast i w znacznej ilości a w gratisie satysfakcja.
PiotrSz pisze:
kolejna bzdura, po co pchać się coś co będzie musiał wymienić ?! Tak jak napisałem, na kontrolerach z procesorem F1 nie działają już najnowsze wersje betaflighta, po kiego cofać się ?!
Naprawdę jeśli nie masz doświadczenia to się nie wypowiadaj bo dajesz niedźwiedzie rady... jeśli sam poszedłeś inną drogą to chwałą Ci za to, ale jeśli ktoś pyta o drogę to nie wprowadzaj go w błąd i nie każ mu iść okrężną drogą jaką Ty wbrałeś...


Zastanów się trochę zanim Napiszesz że ktoś o innych poglądach pisze bzdury. Na pierwszą 250 (do orania pola, koszenia krzaków i robienia zwarc podczas instalacji osprzętu) nie konieczne potrzeba najlepszego kontrolera.
Oczywiście F1 ma ograniczenia (starsze wersję itd...) ale ma i plusy np cena od 5$.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 22 gru 2017, 09:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 21 sie 2013, 22:04
Posty: 3140
Lokalizacja: Olsztyn
waldek72, zadam Ci jedno pytanie... latałeś kiedyś lekkim racer czy tylko cegłami ? Lekkim to mam na myśli coś co waży RTF w maksie 450g i ma duży zapas mocy... z włókna szklanego nie uzyskasz nigdy dobrego współczynnika wytrzymałości a porównując włókno szklane do węgla... walnąłeś jak łysy grzywą o kant kuli... Zbudowałem w życiu kilkadziesiąt racerów dla siebie i dla klientów i wydaje mi się że mam trochę większą wiedzę w tym temacie niż Ty. Proponując komuś lepienie quada z włókna szklanego który będzie ważył tyle co cegła a do tego ze starym kontrolerem... Znałem kilka osób które zrobiły po swojemu i pieniło się jak Ty jak im zwróciłem uwagę ale pół roku później chwalili się buildem wg moich rad oraz inny innych osób którzy doradzali poprawnie. Pamiętaj że nie każdy chce lepić swoje zabawki z g***a
waldek72 pisze:
Zastanów się trochę zanim Napiszesz że ktoś o innych poglądach pisze bzdury.

zastanawiam się codziennie nad takimi poglądami jak Twoje, mam mało mam czasu na pisanie na forum ale jak widzę takie rzeczy jak napisałeś to piszę żeby ktoś nie popełnił błędu,
waldek72 pisze:
Na pierwszą 250 (do orania pola, koszenia krzaków i robienia zwarc podczas instalacji osprzętu) nie konieczne potrzeba najlepszego kontrolera.

słaby kontroler wprowadza ograniczenia, ciężko to zrozumieć z moich wcześniejszych wypowiedzi ? Powtórzę to dobitniej, developerzy betaflighta zaprzestaną albo już zaprzestali wspierania procesorów F1 a znaczy to że niedługo mogą zniknąć z konfiguratora i trzeba będzie go sobie pobrać samodzielnie z jakiegoś archiwalnego repozytorium i zastanawiać się czy będzie działało czy nie ... ?! Poczytaj sobie co się zmieniło w funkcjonalności betaflighta na procesory F1 i F3 oraz jak to wpływa na charakterystykę lotu, jakie są nowe filtry i inne ficzery... to nie jest tylko tani kontroler kontra wypasiony... ehh
KTM team pisze:
chcę zbudować lekkiego quada do akro , ogólnie do szaleństw

waldek72, KTM napisał wyraźnie, chyba nie czytałeś jego postu :-) chce lekkiego quada do acro, włókno szklane nie da lekkości ;-)
Na tym kończę moje kopanie się z koniem ;-)

_________________
"Jak mądrze zadawać pytania"

Polska Giełda Modelarska i FPV na facebooku


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 22 gru 2017, 11:40 
Offline

Rejestracja: niedziela 02 lis 2014, 16:16
Posty: 154
Lokalizacja: Ostrów
PiotrSz pisze:
waldek72, zadam Ci jedno pytanie... latałeś kiedyś lekkim racer czy tylko cegłami ? Lekkim to mam na myśli coś co waży RTF w maksie 450g i ma duży zapas mocy...

Dotychczas zbudowałem dokładnie 5 quadow (od 260 do 210)zaden nie ważył RTF więcej niż 400g. Ostatnia 210 (ta akurat zawiera węgiel) waży RTF 247g a ciag 1 silnika na 2s i śmigle 4x4 to 220g (konfiguracja jest na 3s).

PiotrSz pisze:
z włókna szklanego nie uzyskasz nigdy dobrego współczynnika wytrzymałości a porównując włókno szklane do węgla... walnąłeś jak łysy grzywą o kant kuli...]


Niestety Twoja wypowiedź świadczy o braku wiedzy na temat projektowania konstrukcji. Wytrzymałość materiału nie jest jedynym czynnikiem determinujacym wytrzymałość konstrukcji. Innym często ważniejszym jest kształt elementu determinujacym rozkład obciążeń.
Np ramię koptera to zwykle pręt (z punktu widzenia mechaniki wysoce nie optymalny kształt do przenoszenia obciążeń zginajacych) wystarczy zastapic go innym rura ceownik itd... I można uzyskać znacznie większą wytrzymałość przy użyciu materiału o mniejszej wytrzymałości względnej.

PiotrSz pisze:
Zbudowałem w życiu kilkadziesiąt racerów dla siebie i dla klientów i wydaje mi się że mam trochę większą wiedzę w tym temacie niż Ty. Proponując komuś lepienie quada z włókna szklanego który będzie ważył tyle co cegła a do tego ze starym kontrolerem... Znałem kilka osób które zrobiły po swojemu i pieniło się jak Ty jak im zwróciłem uwagę ale pół roku później chwalili się buildem wg moich rad oraz inny innych osób którzy doradzali poprawnie. Pamiętaj że nie każdy chce lepić swoje zabawki z g***a


Z tego co Piszesz to Zlozyles na gotowych elementach. Ty nie projektowałes tych ram.
Ja nie proponuje lepienia z g... Tylko przemyślana konstrukcje nie koniecznie gotowa.
Gdybyś miał wiedzę jak robione są płytki "węglowe" to byś wiedział że niestety Ty robisz klientom modele z g... i jeszcze nieświadomie Wprowadzasz ich w błąd biorąc kasę za doradztwo (płytki "węglowe" bardzo często nie zawierają właściwego udziału zbrojenia w żywicy, poza zewnętrznymi warstwami węgiel często zastępowany jest włóknem szklanym a dla nadania odpowiedniego koloru dodawany jest toner). Oczywiście proponuję na początek tańszy kontroler bu upalony/rozwalony działa tak samo.

PiotrSz pisze:
zastanawiam się codziennie nad takimi poglądami jak Twoje, mam mało mam czasu na pisanie na forum ale jak widzę takie rzeczy jak napisałeś to piszę żeby ktoś nie popełnił błędu,


Bezmyślne kopiowanie to błąd samodzielne projektowanie ro rozwój.

PiotrSz pisze:
słaby kontroler wprowadza ograniczenia, ciężko to zrozumieć z moich wcześniejszych wypowiedzi ? Powtórzę to dobitniej, developerzy betaflighta zaprzestaną albo już zaprzestali wspierania procesorów F1 a znaczy to że niedługo mogą zniknąć z konfiguratora i trzeba będzie go sobie pobrać samodzielnie z jakiegoś archiwalnego repozytorium i zastanawiać się czy będzie działało czy nie ... ?!
Poczytaj sobie co się zmieniło w funkcjonalności betaflighta na procesory F1 i F3 oraz jak to wpływa na charakterystykę lotu, jakie są nowe filtry i inne ficzery... to nie jest tylko tani kontroler kontra wypasiony... ehh


Będzie się uczyć ostro latać 250 pewnie walnie 1000 razy może utraci lub utopi kopter a co za tym idzie można rozważyć najpierw tańszą opcje - ciężko to zrozumieć

PiotrSz pisze:
KTM napisał wyraźnie, chyba nie czytałeś jego postu :-) chce lekkiego quada do acro, włókno szklane nie da lekkości ;-)
Na tym kończę moje kopanie się z koniem ;-)


Włókno węglowe (szczególnie "węglowe" nie daję lekkosci a przemyślana konstrukcja dostosowana do potrzeb.
Wolę merytoryczna dyskusje ale ten koń zaprojektował zbudował i pilotowal łodzie które zdobyły 4 i 7 miejsca na MŚ i w zakresie projektowania konstrukcji nie jest w Twojej kategorii. ;-)

I końska łódka w akcji.
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 22 gru 2017, 15:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 29 sie 2014, 09:19
Posty: 241
Lokalizacja: Warszawa/ Zachod
Waldek - masz trochę racji - ale trochę. W tym sensie, że skorzysta z niej może 5% populacji. Wiem - bo na codzień jestem konstruktorem i z tego żyję. I często korci mnie aby zrobić jedną z zaprojektowanych przez siebie ram. Ale żeby zaprojektować ramę to musisz mieć jako takie pojęcie o wytrzymałośći konstrukcji. Niestety ten sport rozwija się tak szybko i ma taką rzeszę wyznawców a tym samym testerów, że po prostu pewne konstrukcje są weryfikowane bardzo szybko. I to co widzisz obecnie na rynku to efekt takiej masowej walidacji... Moje dzieci złożyły grubo ponad 20 ram i ciężko mi się przyczepić do założeń konstrukcyjnych tych quadów.

A to prowadzi do pozostałych 95% procentów gdzie to Piotr ma rację.

Lekki quad do szaleństw to taki, który będzie miał stosunek nie 4:1, bo tyle to mają nawet krowy do filmowania, tylko 10:1!

_________________
Pozdrawiam,
Przemek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 22 gru 2017, 16:44 
Offline

Rejestracja: czwartek 07 wrz 2017, 11:02
Posty: 16
Lokalizacja: Gdańsk
Rama w Polsce jakas 210-220mm w cenie od 100 do 200zl,
Kontroler prosty F3 np.: SP racing F3 kolejne 100zl
Jakis lepszy kontroler oryginalny, nie kopia w Polsce 200zl
TS5828 jako nadajnik 5.8GHz oraz kamerka będą kosztem 150-400zl (kwestia czy tanszy kamera noname czy srednia cenowo foxeer czy juz leciec na runcam)
Modul OSD czesto jest juz wbudowany na FC, natomiast Polski rynek jest troche zacofany, wiec proponuje szukac na chinskich stronach, oraz jako zrodlo
informacji i testow polecam yt.
Jestem tu nowy, wiec moje zdanie moze miec mala wartosc, ale zawsze cos :D IMHO

p.s. Wesolych Swiat :D

_________________
ZMR 250 (RIP), jumper x86, S500, Realacc 215, Realacc 90


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 23 gru 2017, 01:45 
Offline

Rejestracja: środa 20 gru 2017, 16:34
Posty: 8
Lokalizacja: katowice
Sashka dzięki za podpowiedz, właśnie o to mi chodzi aby ktoś podpowiedział z jakich gratów poskładać udanego quada , zawsze to cenna podpowiedz dla kogoś nie w temacie , co do ramy wybór padnie raczej na Realacc Genius 215 , największym zmartwieniem jest sterownik , dobrze żeby był w miarę prosty w ustawieniu , kiedyś miałem KK 2.0 :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 23 gru 2017, 10:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11305
Lokalizacja: Mikoszewo
KTM team pisze:
właśnie o to mi chodzi aby ktoś podpowiedział z jakich gratów poskładać udanego quada

Czytaj: "Podsuńcie mi pod nosek bo mi się nie chce do działu 250 zaglądać gdzie ludzie poświęcili swój czas żeby podzielić się swoimi buildami i wrażeniami jak się nimi lata. Mam gdzieś ich wysiłek i włożoną pracę, dawać mi tu gotowe linki z listą części i gdzie je kupić a najlepiej niech ktoś mi to złoży i oblata a na koniec podziękuje że miał szansę mi się przysłużyć".

Wesołych Świąt.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 23 gru 2017, 11:17 
Offline

Rejestracja: czwartek 07 wrz 2017, 11:02
Posty: 16
Lokalizacja: Gdańsk
Verid, no bez przesady :D nie róbmy z tego elektrody. Podałem mu bardziej zarys kosztów, będzie musiał się doczytać do silników i reszty. Czasami lepiej podać cześć osobie jako bazę, a resztę niech już sobie szuka. Może mu się znudzi po pierwszym zderzeniu z ziemią, albo jak żona każe wybierać. A jak już będzie zaciekawiony, to sam wróci po to aby poczytać kto i jakie rozwiązania używa do jakich problemów :) Bo jednak materiału na tym forum jest od cholery, że aż można jakieś piwko otworzyć i przeglądać jak lekturę

_________________
ZMR 250 (RIP), jumper x86, S500, Realacc 215, Realacc 90


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.