Klasa 250 - opinie pierwszego projektu

Koptery wyścigowe, Race drones

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Ł_y_s_y
Posty: 17
Rejestracja: poniedziałek 17 kwie 2017, 09:14
Lokalizacja: Mazowieckie

Klasa 250 - opinie pierwszego projektu

Post autor: Ł_y_s_y »

Witam szanowne grono... Po spędzonych kilku tygodniach jako gość postanowiłem się zarejestrować. W związku z tym iż chcę przystąpić do budowy swojego pierwszego quadcoptera klasy 250 chciałbym abyście wyrazili swoje zdanie na temat dobranych przeze mnie podzespołów na jakich chcę go zbudować. Bardzo chętnie zapoznam się z Waszymi uwagami, spostrzeżeniami i podpowiedziami. Powiem że to co kilka tygodni temu wydawało się w miarę łatwe (kupić i polutować) to po przeczytaniu wielu tematów o budowie na ramie 250 już takie proste nie jest. Teraz wiem jak wiele rzeczy musi być odpowiednio dobrane aby miało to "ręce i nogi". Z racji tego że nie dysponuję wysokim budżetem to moje wybory padają na tańsze podzespoły. Wspierałem się filmem umieszczonym na YT https://www.youtube.com/watch?v=jcbDtn3cm28&t=2433s uważam że instruktaż z budowy jest pokazany w sposób bardzo zrozumiały. Wszystkie części chcę zamawiać w krajowych sklepach, domyślam się że z chin byłoby taniej ale kiedyś się sparzyłem i nie chcę tego powtarzać.
Może teraz wyszczególnię podzespoły które zamierzam kupić i te które już mam:
1-Rama - Carbon QAV 250 Mini Quadcopter FPV z amortyzacją ZMR-250 źródło: http://abc-rc.pl/quadcopter-qav-250#ixzz4eaP8zkxw
2- PDB płyta centralna + PCB + BEC 5V i 12V dla dronów 250 QAV250 H250 źródło: http://abc-rc.pl/pdb-plyta-centralna-be ... z4eaQHFH5K
3- ESC -DYS BLHeli XMS30A Oneshot 125 3-6S no BEC są już kupione po okazyjnej cenie, takie jak na tym Obrazek
4- Silniki - tu nie mam pojęcia co kupić ale myślę o takich:
Silnik Racing RS2205 2300KV CCW 2-4S - 408W źródło: http://abc-rc.pl/silnik-rs2205-2300kv-ccw#ixzz4eaVDCJNb
lub Silnik Tarot MT2205Ⅱ CCW 2300KV - 3-4S - 300W - TAROT TL400H15 źródło: http://abc-rc.pl/silnik-tarot-mt2205ii- ... z4eaUwi22l
może zaproponujecie mi jakieś inne sprawdzone silniki w w kwocie do 50zł za szt. (wiem że to mała kwota ale.... budżet)
4- Śmigła to jakieś 5 calowe (wasze sprawdzone propozycje)
5 Kontroler lotu - Naze32 REV6 10DOF - 32bit źródło: http://abc-rc.pl/kontroler-lotu-naze-32 ... z4eaXDfNl7
6 Aparatura - Turnigy 9XR z wgranym Open TX - już zakupiona
7- Nadajnik - FrSky DJT Telemetry (XYFD8TD8R)- już zakupiony
8- Odbiornik- FrSky D8R-II plus Accst Telemetry- już zakupiona (generalnie odbiornik i nadajnik był zakupiony wraz z aparaturą)
9- Akumulator- myślę że 3 lub 4S 1300-1800mAh
10- Kamera Fpv z nadajnikiem- poproszę o Wasze sprawdzone propozycje, byle obraz dawała w miarę przyzwoity
W późniejszym czasie jak dozbieram troszkę pieniędzy to kupię jakieś gogle FPV
Waga części:
rama - 150g (razem z płytką dystrybucyjną)
esc - 4x10g=40g
silniki- 4x30g=120g (policzyłem z zapasem)
śmigła - 10g (4szt)
naze32 -10g (z pinami)
odbiornik FrSky- 13g
kamera fpv z nadajnikiem 25g (nie mam pewności)
czyli całość w zaokrągleniu wychodzi 370g + waga akumulatora
Bardzo proszę o Waszą opinię, uwagi i sugestie... z góry dziękuję.

Edit:
Ostateczna wersja zakupionych podzespołów
Rama - QAV 250 z amortyzacją
PDB - PDB Matek XT60 5/12V
Silniki- Emax RS 2205 2300kv
Śmigła- 5045
FC - SP Racing F3 deluxe
Aparatura - Turnigy 9XR z wgranym Open TX
Nadajnik - FrSky DJT Telemetry (XYFD8TD8R)
Odbiornik- FrSky D8R-II plus Accst Telemetry
Akumulator- Tattu 1550mAh 75C 4S
Ostatnio zmieniony poniedziałek 02 paź 2017, 07:57 przez Ł_y_s_y, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: Klasa 250 - opinie pierwszego projektu

Post autor: Adrián »

Ł_y_s_y pisze:4- Silniki - tu nie mam pojęcia co kupić
http://www.banggood.com/es/Emax-RS2205- ... AjwX8P8HAQ
Ł_y_s_y pisze:4- Śmigła
5x45 hq b lub 3 płatowe
Ł_y_s_y pisze:5 Kontroler lotu
omnibus +osd f3 lub f4
Ł_y_s_y pisze:Odbiornik- FrSky D8R-II plus
Za duży, lepiej było wziąć chociażby d4r2 plus lub xsr4, ale jak upchasz, to na poczatek obleci
Ł_y_s_y pisze:9- Akumulator
1550 sls 40C/80C
Ł_y_s_y pisze:
Kamera Fpv
RunCam Swift 2
Ł_y_s_y
Posty: 17
Rejestracja: poniedziałek 17 kwie 2017, 09:14
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Klasa 250 - opinie pierwszego projektu

Post autor: Ł_y_s_y »

Adrián pisze:
Ł_y_s_y pisze:4- Silniki - tu nie mam pojęcia co kupić
http://www.banggood.com/es/Emax-RS2205- ... AjwX8P8HAQ
Dzięki Adrian za odpowiedź i sugestie. Co do silników to owszem patrzyłem tez i na te Emaxy ale trochę przekraczają budżet który przeznaczylem na silniki. Najtańsze w kraju znalazłem za 72zł.
Może ktoś wyrazi opinie o tych które ja podałem....
palusik
Posty: 52
Rejestracja: piątek 13 sty 2017, 22:08
Lokalizacja: Katowice

Re: Klasa 250 - opinie pierwszego projektu

Post autor: palusik »

Ł_y_s_y
Posty: 17
Rejestracja: poniedziałek 17 kwie 2017, 09:14
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Klasa 250 - opinie pierwszego projektu

Post autor: Ł_y_s_y »

Dzięki za odpowiedź "palusik"... a wracając jeszcze do tych proponowanych przez Adriana silników Emax RS2205 2300kv to czy aby akumulator który też zaproponował (1550mAh dla 40/80C) da radę. Nie twierdzę że źle mi doradził Adrian tylko nie bardzo mogę zrozumieć. Z tabeli tych silników wychodzi że przy zasilania 3S na 100% wydajności pobierają 20,7A a przy 4S aż 29,9A to już jest na styk z możliwościami moich regulatorow które już mam zakupione. Natomiast nie bardzo wiem jak wyliczyć wydajność akumulatora, czy mnoży się 1,5A x 40C czy mnożyć "x"80C . Może ktoś mi to wyjaśni jak w przypadku takiego oznaczenia na aku gdzie są podane dwie wartości C (40/80C)wylicza się "ampery" Bo jeśli pomnożyć x40 to wychodzi 62A więc za mało na potrzeby silnika ale jeśli pomnoże x80 to już wychodzi 124A i by starczało. Bardzo proszę o proste wyjaśnienie....
Awatar użytkownika
rafi.devtox
Posty: 465
Rejestracja: piątek 30 wrz 2016, 15:44
Lokalizacja: strzelce krajeńskie

Re: Klasa 250 - opinie pierwszego projektu

Post autor: rafi.devtox »

Ł_y_s_y pisze:Dzięki za odpowiedź "palusik"... a wracając jeszcze do tych proponowanych przez Adriana silników Emax RS2205 2300kv to czy aby akumulator który też zaproponował (1550mAh dla 40/80C) da radę. Nie twierdzę że źle mi doradził Adrian tylko nie bardzo mogę zrozumieć. Z tabeli tych silników wychodzi że przy zasilania 3S na 100% wydajności pobierają 20,7A a przy 4S aż 29,9A to już jest na styk z możliwościami moich regulatorow które już mam zakupione. Natomiast nie bardzo wiem jak wyliczyć wydajność akumulatora, czy mnoży się 1,5A x 40C czy mnożyć "x"80C . Może ktoś mi to wyjaśni jak w przypadku takiego oznaczenia na aku gdzie są podane dwie wartości C (40/80C)wylicza się "ampery" Bo jeśli pomnożyć x40 to wychodzi 62A więc za mało na potrzeby silnika ale jeśli pomnoże x80 to już wychodzi 124A i by starczało. Bardzo proszę o proste wyjaśnienie....
1500mAh x 40c = 60000/1000= 60A poboru ciaglego
1500mAh x 80c = 120000/1000= 120A poboru chwilowego ...

.... jest jedna rzecz która pociaga bardziej niz quad. MAN TGX, 40t i 1000km przed Toba....
Ł_y_s_y
Posty: 17
Rejestracja: poniedziałek 17 kwie 2017, 09:14
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Klasa 250 - opinie pierwszego projektu

Post autor: Ł_y_s_y »

rafi.devtox pisze:
Ł_y_s_y pisze:Dzięki za odpowiedź "palusik"... a wracając jeszcze do tych proponowanych przez Adriana silników Emax RS2205 2300kv to czy aby akumulator który też zaproponował (1550mAh dla 40/80C) da radę. Nie twierdzę że źle mi doradził Adrian tylko nie bardzo mogę zrozumieć. Z tabeli tych silników wychodzi że przy zasilania 3S na 100% wydajności pobierają 20,7A a przy 4S aż 29,9A to już jest na styk z możliwościami moich regulatorow które już mam zakupione. Natomiast nie bardzo wiem jak wyliczyć wydajność akumulatora, czy mnoży się 1,5A x 40C czy mnożyć "x"80C . Może ktoś mi to wyjaśni jak w przypadku takiego oznaczenia na aku gdzie są podane dwie wartości C (40/80C)wylicza się "ampery" Bo jeśli pomnożyć x40 to wychodzi 62A więc za mało na potrzeby silnika ale jeśli pomnoże x80 to już wychodzi 124A i by starczało. Bardzo proszę o proste wyjaśnienie....
1500mAh x 40c = 60000/1000= 60A poboru ciaglego
1500mAh x 80c = 120000/1000= 120A poboru chwilowego ...
Ok, dzięki rozumiem już o co chodzi... pobór ciągły i chwilowy. Czyli jeśli mają te 60A poboru ciągłego to patrząc na tabelę silników przy zasilania 3S tego aku wychodzi że mogę cały czas latać tak mniej więcej około 70% "gazu" wtedy pobór prądu przez silniki będzie w sumie wynosił 60A.... chyba dobrze zrozumiałem mam nadzieję....ufff. Ewentualnie zakupić inne aku np. Tattu1550mAh 75C 3S. Jakiej firmy byście polecali Lipole do racerka.
bartekr
Posty: 84
Rejestracja: środa 13 kwie 2016, 10:22
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Klasa 250 - opinie pierwszego projektu

Post autor: bartekr »

A nie lepiej na poczatek racestary z bg? Wydaje mi sie ze dobra opcja. Zwlaszcza na poczatek.

Wysłane z mojego Lenovo P780
Awatar użytkownika
rafi.devtox
Posty: 465
Rejestracja: piątek 30 wrz 2016, 15:44
Lokalizacja: strzelce krajeńskie

Re: Klasa 250 - opinie pierwszego projektu

Post autor: rafi.devtox »

bartekr pisze:A nie lepiej na poczatek racestary z bg? Wydaje mi sie ze dobra opcja. Zwlaszcza na poczatek.

Wysłane z mojego Lenovo P780
Albo tanio albo dobrze... Jesli nie podcierasz sie banknotami to zloz sprzet z budzetowych podzespolow... Naucz sie latac, opanuj model do perfekcji... Napewno bedziesz go naprawial po kretach wiec nie zaboli Cie to za mocno. Dopiero pozniej usiadz i przemysl czego oczekujesz od racera.. Czy ci odpowiada taki jaki jest... I czy cie to wogole kreci... Jesli odstawisz na polke bedziesz mial swiadonosc ze nie wydales fortuny a zlozyles i polatales...to ze naze32 i oneshot125 odchodza do lamusa powoli nie oznacza ze nie da sie na tym latac... Wrecz przeciwnie... Da sie i to bardzo fajnie. Za smieszne pieniadze... Jak juz opanujesz wszystko bedziesz wiedzial w jaki sposob chcesz go zmodyfikowac i w jakim kierunku chcesz isc...

Jeszcze rok temu bylem na twoim miejscu... Totalnie zielony w temacie... Wiec wiem co mowie...nieprzemyslane zakupy i chec stworzenia porzadnej maszyny przy zerowym doswiadczeniu kosztuje podwojnie... Gdybym mogl cofnac czas to postapilbym dokladnie tak jak napisalem. Zlozylbym tani zestaw i meczylbym go uczac sie latac...dopiero pozniej dokupilbym porzadne podzespoly... Zaoszczedzilbym kupe kasy...

.... jest jedna rzecz która pociaga bardziej niz quad. MAN TGX, 40t i 1000km przed Toba....
Ostatnio zmieniony środa 19 kwie 2017, 08:23 przez rafi.devtox, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KwiatuFPV
Posty: 192
Rejestracja: poniedziałek 30 lis 2015, 23:50
Lokalizacja: Szczecin

Re: Klasa 250 - opinie pierwszego projektu

Post autor: KwiatuFPV »

Weź tez pod uwagę to ze dane w tabeli dotyczące poboru prądu przez silnik są uzyskane w teście statycznym na hamowni, w locie ten pobór jest ok. 30% mniejszy ... poza tym do latania na ciągłym full gazie to długa droga podczas której niejedno rozwalisz ;) emaxy rs to dobre silniki ale na pierwsze byłoby mi ich trochę szkoda brałbym racerstary a z czasem jak nabierzesz umiejętności to zmienić na emaxy lub coś podobnego :)
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: Klasa 250 - opinie pierwszego projektu

Post autor: Adrián »

Do nauki spokojnie wystarczy 40/80C jak polecisz chociaż przez chwilę na pełnej p.. Gazie, to będzie dobrze.
Masz mało kasy, weź do nauki racerstars i 40/80C

Zaczniesz ostrzej i szybciej latać, to zainwestuj w większe C albo na 4s jak Ci silniki i regle pozwolą.
bartekr
Posty: 84
Rejestracja: środa 13 kwie 2016, 10:22
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Klasa 250 - opinie pierwszego projektu

Post autor: bartekr »

Ł_y_s_y powiem CI ze kolega rafi.devtoxma calkowita racje

Ja zlozylem racera z rupieci rok temu. Latam wtedy kiedy mogę. A mogę rzadko bo mam ojcowskie obowiązki. Nie mam żadnych Dshotow i innych super nowoczesnych rzeczy. Mam zwyczajne naze i co najlepsze to gorsze bo rev6. Sterowanie silnikami jest przez PWM, regielki mam najzwyklejsze z SIMONK 12A I co ?? I kupiłem ostatnio do niego FPV i dalej latać nie umie. Robie krety itd. Wiec po co mam zmieniac zestaw na lepszy skoro nic mi to nie da.

Złóż coś po taniości tak jak koledzy piszą bo i tak będziesz wymieniał popsute silniki i inne graty.....

Ogólnie jest tak, Kiedy myślisz ze latać umiesz, zakładasz FPV i stwierdzasz ze latać nie umiesz :D

Nie bądz z tych co sie na jojtubie filmow naogladaja i mysla ze to jest zaj... proste, fajne i w ogole orgazmiczne.
Olśnienie przychodzi kiedy zakladasz okular i nie masz pojecia ile jestes nad ziemia, czy kopter dryfuje czy wisi.. A takie atrakcje Cie czekają :)


A co do silnikow to mam najzwyklejsze Readytosky po chyba 35 zl sztuka..... I mi ich NIE SZKODA.
Ł_y_s_y
Posty: 17
Rejestracja: poniedziałek 17 kwie 2017, 09:14
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Klasa 250 - opinie pierwszego projektu

Post autor: Ł_y_s_y »

Dzięki bardzo za Wasze sugestie i uwagi oraz podpowiedzi. Jeszcze co do silników to powiem że udało mi się znaleźć. Emax ta2205 2300kV po 50zł za sztukę. Sprzedaje ktoś z naszego forum, ogłoszenie jest w dziale handlowym jako nowe. Wstępnie już zarezerwowałam , bo cena jest bardzo atrakcyjna i szkoda ich nie kupić za takie małe pieniądze.
Awatar użytkownika
rafi.devtox
Posty: 465
Rejestracja: piątek 30 wrz 2016, 15:44
Lokalizacja: strzelce krajeńskie

Re: Klasa 250 - opinie pierwszego projektu

Post autor: rafi.devtox »

Ł_y_s_y pisze:Dzięki bardzo za Wasze sugestie i uwagi oraz podpowiedzi. Jeszcze co do silników to powiem że udało mi się znaleźć. Emax ta2205 2300kV po 50zł za sztukę. Sprzedaje ktoś z naszego forum, ogłoszenie jest w dziale handlowym jako nowe. Wstępnie już zarezerwowałam , bo cena jest bardzo atrakcyjna i szkoda ich nie kupić za takie małe pieniądze.
W takim razie jak je kupisz i bedziesz na nich latal to w razie problemow zglos sie do mnie mam ich kilka w zapasie na wymiane...

.... jest jedna rzecz która pociaga bardziej niz quad. MAN TGX, 40t i 1000km przed Toba....
Ł_y_s_y
Posty: 17
Rejestracja: poniedziałek 17 kwie 2017, 09:14
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Klasa 250 - opinie pierwszego projektu

Post autor: Ł_y_s_y »

Panowie.... czytam jeszcze wątki na temat kontrolerów lotu i wiele osób poleca SP Racing F3... Znalazłem takie w krajowym sklepie tylko że są dwie wersje: F3 Acro 6DOF i drugi model to F3 Delux 10DOF. Podpowiedzcie który wybrać na początek, i jeszcze jedno jaką płytkę PDB + PCB 5/12V powinienem kupić. Generalnie to chciałem kupić taką płytę https://abc-rc.pl/pdb-plyta-centralna-p ... z4eho5sVcZ ale w opisie nie pisze że jest kompatybilne z SP Racing F3. Może ktoś z Was zna temat i się wypowie...
ODPOWIEDZ