Awesome Youbi XV-130 - 130 mm szaleństwa
: wtorek 27 gru 2016, 00:02
Awesome Youbi XV-130 – 130 mm szaleństwa
Niedawno sklep gearbest.com powierzył mi do recenzji małego racera klasy 130. Specyfikacja to:
-Rama 130 mm o grubości bootomplatu 2mm
-Esc 4in1 20a blheli-s zintegrowane z pdb ze złączem xt30
-Fc F3 zintegrowany z vtx 25/200/400 mw
- Kamera cmos ¼ cala 100 stopni FOV
-Silniki 1306 3600 kv
-Antena typu bat
-Śmigła 3030 quadblade
Tutaj umieszczam zdjęcia z unboxingu:
Jako, że jak niektórzy wiedzą jestem fanem mikro racerów – jak najbardziej trafili w mój gust. Poniżej co o tej maszynie sądzę.
1) Rama.
Tu moje uczucia są mieszane. Jest ona wykonana z 2 mm grubości włókna węglowego. Top plate wykonany jest z tworzywa sztucznego. I było by to bardzo dobre rozwiązanie gwarantujące zarówno sztywność jak i wytrzymałość gdyby nie fakt, ze w ramionach wykonano 1mm grubości nacięcia w których chowane są kable od silników. Owszem, zapewnia to dużo czystszy, ładniejszy wygląd, jednakże może mocno wpłynąć na osłabienie konstrukcji (a jej wytrzymałość w przypadku racera jest bardzo ważna). Niektórzy testerzy donoszą o wyginaniu się ramion – jednakże nie zauważyłem tego nawet podczas intensywnych testów na pakiecie 4s. Sama rama jest wzorowana na RotorX rx122 atom v2, jednakże nie jest klonem z powodu szerszego o 8 mm rozstawu silników.
Nie mniej póki co rama się sprawdza, krety wytrzymała bez uszczerbku.
Ocena: 3 na 5
2) Esc zintegrowane z pdb
I tu ta maszyna mnie zaczarowała. Czy ktoś z was widział gdzieś esc 4in1 z wbudowanym pdb pracujące pod blheli-s i będące w stanie obsłużyć dshot600? Ja nie. Brzmi to świetnie. A jak jest w praktyce? Równie dobrze. Mówiąc szczerze po kalibracji dosłownie sie w nich zakochałem i już wiem, że zagoszczą one również w moim noxie 3. Idealna krzywa gazu, precyzyjna reakcja. 40a w burście!!! To mówi samo za siebie. Nie wspominając już, jak mało miejsca iest w takiej maszynie i jak bardzo liczy się tu każdy gram wagi.
Ocena: w pełni zasłużone 5/5
3) Fc zintegrowany z vtx
Jak już wspomniałem w maluchach klasy 130 kluczem do dobrego zachiwania jest waga, więc im więcej podzespołów tym lepiej. Co zatem sądzę o integracji FC z vtx? Jest to dokladnie to, czego pragnąłem a nigdzie nie mogłem znaleźć.
Sam f3 ma fabrycznie wgrany cleanflight, który zastąpiłem dużo lepszym betaflightem. Niestety, jako że to f3 nie mogłem używać protokołu dshot600, natomiast maszyna pięknie sobie radzi z multishotem.
Vtx działa sprawnie, kanały pasują do oznaczeń co u chińczyków wcale nie jest takie pewne. Posiada 3 regulowane moce:25/200/400 mw. No to tyle w teorii, ale jak taki mały, zintegrowany vtx może sobie radzić? O dziwo fantastycznie. Z braku lepszych anten zamontowałem mu stary bat fatsharka, który miał mi służyć do czasu przyjścia anten aomway. Jak bardzo się zdziwiłem, gdy zasięg i jakość sygnału fpv, iż zdecydowałem ich nie zamawiać! Bez najmniejszego problemu odlatywałem na 100-200 metrów od siebie bez jakiegokolwiek śniegu czy przerw.
Co do oceny: cóż, mogło by być f4, ale to jeszcze rzadkość. Zasłużone 5-/5
4) Antena fpv
I tu niestety nie mogę powiedzieć dobrego słowa. Mimo bardzo dobrego vtx powodowała tyle przerw, że wręcz uniemożliwiała latania. Sugeruję wymianę na jakąkolwiek inną a będziecie zachwyceni.
Ocena: 2/5
5) Kamera FPV
I tu jest dobrze. W porównaniu z mikro kamerą cmos, którą mam w noxie ostrość, kolory – rewelacja. Jedyne co wymaga poprawy to jasność ziemii gdy maszyna jest w zawisie – jedynie w warunkach sztucznego oświetlenia widoczność ziemii przy braku pochyłu maszyny była zadowalająca. W locie- kolory nasycone, każdy szczegół świetnie widoczny mimo, iż to tylko 600 tvl.
Ocena:4+/5
6) Śmigła. Podsumuję je jednym słowem. Tragedia. Tak mocno niewyważonych śmigieł jeszcze nigdy nie widziałem. Gdy założyłem je na silniki (które są świetnie wyważone) Myślałem, że coś stało się z łożyskami. Na dodatek są bardzo łatwe do odkształcenia.
Tej oceny używam rzadko, ale tu jest na miejscu. 0/5
7) Silniki. Jest bardzo, bardzo dobrze. Co prawda to nie 1407 tylko 1306, ale jeszcze nigdy nie widziałem tak lekkich silników 1306. Gdy reszta konkurencji nie może zejść poniżej 12 g te ważą 10! Przynajmniej moje były bardzo dobrze wyważone, pracowały cicho a jak wykazały testy – są bardzo kretoodporne. Mocy, szczególnie na 4s jest więcej niż pod dostatkiem. Maszyna jest szybsza niż mój qav210. Jedyne co mnie martwi to ich grzanie się na 4s. Po locie w nagrzanym do około 20 stopni pokoju rozgrzewają się do około 40-50 stopni. Nie mniej- nie wpływa to na lot.
Moja ocena to zasłużone 5-/5
Ogólne zachowanie maszyny w locie jest bardzo dobre. Jest szybka, bardzo zwrotna a przy tym stabilna. Pomimo anteny i śmigieł ocena jaką mogę Jej przyznać jest jedna i jest to 5-/5. Jestem zadowolony do tego stopnia, że stała się moim głównym racerem. Maszynę do testu dostarczył sklep gerbest.com(https://goo.gl/X8pWQQ), za co bardzo dziękuję. Poniżej filmy demonstrujące ją w locie. Wideo z lotu po otwartej przestrzeni dodam, gdy zdobędę lepsze urządzenie do nagrania podglądu.