Budowa i problemy pierwszej 250-tki.

Koptery wyścigowe, Race drones

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: Planowanie pierwszej 250 lub 210-tki

Post autor: Adrián »

FeelTheCool pisze:Z dobraniem zasilacza problemu nie będzie, jestem mechatronikiem także elektronika i elektryka obca mi nie jest :)
Mam jeszcze jedno pytanie, na abc-rc.pl znalazłem podobno najlepszy model 250-tki dla początkujących http://abc-rc.pl/dron-qav250-artf
Jest to godne uwagi? Ktoś miał może z tym styczność?
Nie oglądaj tych starych już poradników i zestawów..
To robiło Wow na początku.
1806 do 250 to minimum.
Latało, ale na dzień dzisiejszy szału nie ma. Na 1806 zaczynałem. Zresztą, pewnie nie tylko ja, jak wchodziły 250 podobne koptery.
Awatar użytkownika
FeelTheCool
Posty: 54
Rejestracja: poniedziałek 22 gru 2014, 12:43
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Re: Planowanie pierwszej 250 lub 210-tki

Post autor: FeelTheCool »

Czyli póki co polować ostatecznie na
-4 sztuki silników Racerstar 2205 2300KV
-4 sztuki regli Racerstar RS20A Lite
Lub gotowiec Eachine Falcon 210 lub 180 ? Z silnikami 2204-2205?
Rozumiem zażenowanie takimi pytaniami ale to pierwszy taki poważniejszy kopter nie zabawkowy i nie chciałbym podczas pierwszego lotu zostać rozczarowany.
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: Planowanie pierwszej 250 lub 210-tki

Post autor: Adrián »

Myślę, że już wszystko zostało powiedziane. Teraz Twoja kolej na zakupy ;-)
Awatar użytkownika
FeelTheCool
Posty: 54
Rejestracja: poniedziałek 22 gru 2014, 12:43
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Re: Planowanie pierwszej 250 lub 210-tki

Post autor: FeelTheCool »

Ok. Dziękuje za wszelką pomoc. Uzbrajam się w cierpliwość i czekam na promocje :)

EDIT scalenie - edytujemy posty

Mam jeszcze jednak jedno ostatnie pytanie. Kupować najpierw pakiety 3s czy lepiej od razu zainwestować troche więcej w 4s? Myśle o pakietach typu https://hobbyking.com/en_us/graphene-13 ... -xt60.html
Markon
Posty: 226
Rejestracja: niedziela 31 lip 2016, 18:50
Lokalizacja: Śląsk

Re: Planowanie pierwszej 250 lub 210-tki

Post autor: Markon »

4S zawsze dają więcej mocy, ale jak się nauczysz latać na 3S, to 4S będzie miłym dodatkiem, a jak zaczniesz od 4S, to może się okazać, że Quada nie opanujesz i przydzwonisz solidnie tak, że nie będzie czego zbierać, bo będzie zbyt mocny. Moja sugestia, kup jedno 3S i jedno 4S, zobacz jak się lata. Zawsze akumulatory, które nie są rozwalone i zużyte, można sprzedać, stracisz kilka złotych może, ale zyskasz cenną informację. Dzięki temu będziesz wiedział w jakie baterie iść.
Pamiętaj również o tym, że różne śmigła to różne zachowania Quada. Polikarbonowe (przeźroczyste) są bardzo giętkie i się nie łamią, ale ciąg mają mniejszy niż jakieś inne twarde plastiki. Do tego ważna jest ilość płatów śmigła, im więcej tym bardziej gładko quad poleci, ale odbija się to kosztem baterii, najczęściej stosowane 5" to Tripropy, rzadziej Quadpropy, widzę czasem zwykłe śmigła, ale to raczej w 250, montują 6" śmigła (np do Aliena).
Awatar użytkownika
FeelTheCool
Posty: 54
Rejestracja: poniedziałek 22 gru 2014, 12:43
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Re: Planowanie pierwszej 250 lub 210-tki

Post autor: FeelTheCool »

Witam ponownie.
Po długim zastanowieniu, zbieraniu funduszy i rad, postanowiłem złożyć quada na następujących częściach:
SP Racing F3
LittleBee 20A
Emax RS2205
Rama QAV250 Nighthawk
PDB Matek Power Hub bec 5v/12v.
Silniki kupiłem nówki w Polsce po okazyjnej cenie jak z BG. ESC, FC i PDB wraz z ramą już zamówiłem. Niestety z jednym z silników miałem problem. Miał luzy na ok 0.2mm i szmerał przy kręceniu. Reszta silniczków kręciły się cichutko tylko ten jeden. Rozebrałem go i ku mojemu zaskoczeniu łożysko dolne wyleciało luzem, a górne zeszło wraz z ośką, nie trzymały się w środku silniczka. Silniki oryginalne i niestety nie mam możliwości ubiegania sie o gwarancje. Do całokształtu pierścień osadczy mi wypstryknął gdzieś w pokoju, kilkugodzinne poszukiwanie nie przyniosło rezultatów. I tu pojawia się prośba, a zarazem pytanie do posiadaczy tych silników. Miał ktoś może okazje kupować te pierścionki osadcze i łożyska? Chciałbym wiedzieć jakie one mają dokładne wymiary. I jeszcze dwa pytanka, czy te silniki mają się kręcić idealnie lekko czy czuć takie przerywanie przy kręceniu? ( najprawdopodobniej spowodowane magnesami) oraz czy łożyska mają swobodnie wypadać? Czy mają ciasno siedzieć?
Awatar użytkownika
rafi.devtox
Posty: 465
Rejestracja: piątek 30 wrz 2016, 15:44
Lokalizacja: strzelce krajeńskie

Re: Planowanie pierwszej 250 lub 210-tki

Post autor: rafi.devtox »

Mam czesci do tych silnikow. Jak wroce do domu za ok 30min to odezwe sie. Lozysko tez sie znajdzie

EDIT - scalenie

FeelTheCool, chodzi ci o ten segerek na koncu oski czy tulejke? segerki mam nawet 2 i jedno lozysko... za dobrego browarka moge Ci wyslac...
Awatar użytkownika
FeelTheCool
Posty: 54
Rejestracja: poniedziałek 22 gru 2014, 12:43
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Re: Planowanie pierwszej 250 lub 210-tki

Post autor: FeelTheCool »

Chodzi o segerek :)
Awatar użytkownika
rafi.devtox
Posty: 465
Rejestracja: piątek 30 wrz 2016, 15:44
Lokalizacja: strzelce krajeńskie

Re: Planowanie pierwszej 250 lub 210-tki

Post autor: rafi.devtox »

Mam. Dawaj adres to Ci wysle...
20170121_130334.jpg
20170121_130334.jpg (51.88 KiB) Przejrzano 7446 razy
.... jest jedna rzecz która pociaga bardziej niz quad. MAN TGX, 40t i 1000km przed Toba....
Awatar użytkownika
FeelTheCool
Posty: 54
Rejestracja: poniedziałek 22 gru 2014, 12:43
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Re: Planowanie pierwszej 250 lub 210-tki

Post autor: FeelTheCool »

Kilka dni temu doszła reszta części. Złożyłem quadzika, polutowałem wstępnie, wszystko wyszło całkiem fajnie (prócz gafy w postaci wtyku do pakietów, zapomniałem, że ma to być XT60). W jednym silniku wymieniłem łożysko i segerki. Wszystkie 3 silniczki pięknie, lekko sie kręcą i ładnie gwizdają, niestety ten jeden felerny bardzo głośno się kręci. Rozebrałem drugi silnik (sprawny) i o dziwo w tym sprawnym nie mogłem od tak sobie łożysk wyciągnąć (będe w przyszłosci potrzebował chyba praski, aby je wymienić ), a w tym, który tak charczy wypadają one przy lekkim puknięciu w silniczek. Wirnik ma luzy, na oko jakieś 0.3-0.4 mm. Dźwięk nagrałem i wstawiłem na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DvoHcsph5GA
Prosze o pomoc w rozwiązaniu problemu z tym silnikiem. Co zrobić z tymi łożyskami? Podkleić je? Myśle, że to jest ich wina, za luźno siedzą i dlatego wirnik ma luzy i okropny dźwięk :/
Niestety nie mam możliwości przetestowania, jak będzie zachowywał się w powietrzy ale myślę, że w połowie lutego nastąpi pierwsze uruchomienie :)

Edit:
Chyba, że da rade z tym latać? Czy jednak te luzy i brzydki dźwięk TRZEBA zniwelować? Pytam szczegółowo bo nie miałem jeszcze do czynienia z takimi silniczkami BLDC do tego dosyć drogimi..
Awatar użytkownika
Kenobi36
Posty: 303
Rejestracja: wtorek 17 maja 2011, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Planowanie pierwszej 250 lub 210-tki

Post autor: Kenobi36 »

Jeśli to nowy silnik to sie nie przejmuj, po filmie ciężko stwierdzić. Dzwięk najczęsciej wyinika ze kolejne magnesy przyciągają dzwonek i jest stukanie a jak się zakręci to rzęrzenie.
Na ogół jest tak że zawsze jest luz, te silniki które nie mają luzu mają sciśnięte łożyska za krótką ośką.
Najlepiej uruchom je normalnie, z regulatorów pojedynczo i wtedy oceń dźwięk.
iX5 200mm, ZMX FinX30, iPeaka 35A Blheli_32, DAL T5050C, CL Racing F4, Dinogy Mega 4s1300 75C
EYAS 112mm, iFlight 1106 600kv, ipeak 4x18A, Gemfan 3025, iflight mini revo bee F4 BF 3.2 4s500mAh
https://www.youtube.com/watch?v=bhAyBhxgwR8
Awatar użytkownika
FeelTheCool
Posty: 54
Rejestracja: poniedziałek 22 gru 2014, 12:43
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Re: Planowanie pierwszej 250 lub 210-tki

Post autor: FeelTheCool »

Zatem tak zrobię :)
Niestety problem goni problem. Naczytałem się złych opinii o podróbkach ESC Littlebee i postanowiłem sprawdzić swoje. Wszystkie luty wyglądają ładnie, ESC jest błyszczące (a nie matowe, jak w przypadku podróbki) niestety laminat jest koloru jasnego szarego, a nie żółtego jak w przypadku oryginału o to mnie dosyć mocno zmartwiło. Jeśli ktoś ma te ESC dokładnie Littlebee 20A opto to prosiłbym o zobaczenie zdjęć, które zrobiłem i upewnienie mnie czy nabyłem podróbki czy oryginały.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/39bf47ef0a808815
http://www.fotosik.pl/zdjecie/752dec352dd44616
http://www.fotosik.pl/zdjecie/abadd7ea79956f2b
http://www.fotosik.pl/zdjecie/382c8a75c9c990fe
http://www.fotosik.pl/zdjecie/c608619e78c0b7a6

P.S Prosze mnie nie zwyzywać ze względu na te luty, wołające o pomstę do nieba, składałem to na szybko i tylko poglądowo, to wszystko zostanie poprawione!
Awatar użytkownika
kosti116
Posty: 81
Rejestracja: niedziela 29 sty 2017, 12:55
Lokalizacja: Netherland

Re: Budowa i problemy pierwszej 250-tki.

Post autor: kosti116 »

FeelTheCool pisze:Zatem tak zrobię :)
Niestety problem goni problem. Naczytałem się złych opinii o podróbkach ESC Littlebee i postanowiłem sprawdzić swoje. Wszystkie luty wyglądają ładnie, ESC jest błyszczące (a nie matowe, jak w przypadku podróbki) niestety laminat jest koloru jasnego szarego, a nie żółtego jak w przypadku oryginału o to mnie dosyć mocno zmartwiło. Jeśli ktoś ma te ESC dokładnie Littlebee 20A opto to prosiłbym o zobaczenie zdjęć, które zrobiłem i upewnienie mnie czy nabyłem podróbki czy oryginały.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/39bf47ef0a808815
http://www.fotosik.pl/zdjecie/752dec352dd44616
http://www.fotosik.pl/zdjecie/abadd7ea79956f2b
http://www.fotosik.pl/zdjecie/382c8a75c9c990fe
http://www.fotosik.pl/zdjecie/c608619e78c0b7a6

P.S Proszę mnie nie zwyzywać ze względu na te luty, wołające o pomstę do nieba, składałem to na szybko i tylko poglądowo, to wszystko zostanie poprawione!
Wyglądają dokładnie tak samo jak moje tanie podróbeczki z ali; )
Obrazek
Obrazek

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony niedziela 19 mar 2017, 11:33 przez kosti116, łącznie zmieniany 1 raz.
Astarrot
Posty: 5
Rejestracja: wtorek 27 wrz 2016, 23:55
Lokalizacja: Paryż

Re: Budowa i problemy pierwszej 250-tki.

Post autor: Astarrot »

Witam . A jakie masz zasilanie kontrolela? Jaki ubec? Dzięki
Awatar użytkownika
kosti116
Posty: 81
Rejestracja: niedziela 29 sty 2017, 12:55
Lokalizacja: Netherland

Re: Budowa i problemy pierwszej 250-tki.

Post autor: kosti116 »

Astarrot pisze:Witam . A jakie masz zasilanie kontrolela? Jaki ubec? Dzięki
Z PDB V4.1
Ja aż tak bardzo bym się nie przejmował tym że masz podróbki chyba że kupiłeś w cenie oryginalnej.
Najwyżej szybciej padnie ;)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
ODPOWIEDZ